Szpilki do Felg

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

Szpilki do Felg

#1 Post autor: Ramirez » 05 gru 2009, 20:49

Witam. Mam pytanie czy to prawda że szpilki do kół aluminiowych są inne niż do salowych :?:

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#2 Post autor: darkp1 » 05 gru 2009, 22:34

U mnie też jest ok, nie trzeba zmieniać jak się ma stalowe czy aluminiowe. Może sa szpilki i szpliki?
Kolega Maciak ma ZA ;)
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: BajBus » 05 gru 2009, 22:52

nie w oplu
ja bym sie tak kategorycznie nie wypowiadał...

zależy też jakie masz alusy bo jeśli nie fabryczne oplowskie to mogą być potrzebne dłuższe niż do stalówek...
ja mimo że oplowskie alusy to mam dłuższe a do stalówek krótsze śruby..
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#4 Post autor: rzadki » 05 gru 2009, 23:56

a do tego szpilki do alu są inne i do stalowych są inne. i nie mówię o rozmiarze a o materiale. w oryginalnych felgach opla problem rozwiązano tak że dali szpilki do felg stalowych a w alufelgi włożyli odpowiednie pierścienie które pozwalają dokręcać felgi właśnie tymi szpilkami, nie niszcząc przy tym samej felgi.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#5 Post autor: darkp1 » 05 gru 2009, 23:57

rzadki pisze: problem rozwiązano tak że dali szpilki do felg stalowych a w alufelgi włożyli odpowiednie pierścienie które pozwalają dokręcać felgi właśnie tymi szpilkami, nie niszcząc przy tym samej felgi.
I to się nakłada na szpilkę?
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#6 Post autor: rzadki » 06 gru 2009, 00:59

nie, otwory w alufelgach są trochę większe i tam włożono na stałe te pierścienie, a może lepiej brzmi "wkładki". ich się nie wyjmuje, bynajmniej u mnie są na stałe. służą jako swego rodzaju podkładki do śrub (są w kształcie ściętego stożka - z dziurą w środku oczywiście) i zabezpieczają alufelgę przed zniszczeniem jej właśnie śrubą- szpilką. śruba ma kontakt z felgą pośrednio właśnie poprzez ten pierścień. niestety nie mam aparatu aby zrobić zdjęcie i pokazać, a z komórki jest słaba jakość. w necie też nie znalazłem.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#7 Post autor: darkp1 » 06 gru 2009, 10:17

Aha, to o czym piszesz to mam u siebie w oplowskich alusach. Nie mam tylko tych plastikowych (chyba?) nakładek na główkę szpilki.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#8 Post autor: Ramirez » 06 gru 2009, 19:43

koledzy a czy to możliwe żeby wszystkie 5 szpilek popuściło :?: Bo przydarzyło mi się taka przygod,a to już mi prawie koło podczas jazdy odpadło.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 792
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4

#9 Post autor: timi68 » 06 gru 2009, 21:37

BajBus pisze:ja mimo że oplowskie alusy to mam dłuższe a do stalówek krótsze śruby..
Je też mam oplowskie alusy ale do stalówek z zimówkami użyłem tych samych śrób.
dejna pisze:pistoletem pneumatycznym za słabo
Alusów nie powinno się dokręcać pneumatem tylko zwykłym kluczem.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: BajBus » 07 gru 2009, 01:18

timi68 pisze:tylko zwykłym kluczem
nie zwykłym tylko dynamometrycznym ;)
chociaż nie spotkałem sie jeszcze z zakładem który by takowy posiadał...

przypominam jednak czego dotyczy temat... :>
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#11 Post autor: Lorry » 07 gru 2009, 12:40

No to ja się wypowiem: Mam jak wiadomo ZB i zimówki są na stalówkach, letnie na alu, używane są te same sruby do obu kompletów, rozmiary opon i felg takie same, zimówki są na oryginalnych stalówkach oplowskich, dobieranych w salonie. Jedyne co zauważyłem to że aluminiowe siedzą jakby głębiej w nadkolach w przeciwieństwie do stalówek


poprawiłem. irizar.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 13:50 przez Lorry, łącznie zmieniany 1 raz.

kebul
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 03 lis 2009, 07:56
Lokalizacja: Grojec
Model:

#12 Post autor: kebul » 07 gru 2009, 18:38

Lorry pisze:No to ja się wypowiem: Mam jak wiadomo ZB i zimówki są na stalówkach, letnie na alu, używane są te same sruby do obu kompletów, rozmiary opon i felg takie same, zimówki są na oryginalnych stalówkach oplowskich, dobieranych w salonie. Jedyne co zauważyłem to że aluminiowe siedzą jakby głębiej w nadkolach w przeciwieństwie do stalówek
mam podobnie jak kolega Lorry
nieważne ile ważysz ważne ile możesz wypić

Awatar użytkownika
leeoon
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 sty 2010, 12:08
Lokalizacja: Piaseczno
Model:

#13 Post autor: leeoon » 22 sty 2010, 14:45

Często do alufelg stosuje się dłuższe szpilki(nawet tak zalecają). Felga stalowa zawsze będzie cieńsza od alusa.Więc przy alusach ubywa ze dwa zwoje.... A zgubić koło to średnia przyjemność.
Co do dokręcania alusów,po przejechani około kilosa należy je dociągnąć(muszą się ułożyć) ;)

Awatar użytkownika
Tommy
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 03 lut 2012, 20:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Model:

#14 Post autor: Tommy » 05 mar 2012, 17:57

W moim przypadku do felg zarówno alu jak i blaszanych stosuję te same szpilki. A tak nawiasem mówiąc to felgi alu mam oplowskie. Przy innych alusach (grubszych) mogą być za krótkie. A jazda po zgubieniu koła nie należy do przyjemnych.

:driver:
ŚRUBA KOŁA Długość [mm]: 47,5
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,5
Materiał: stal
Rozmiar klucza: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 22,3
Kształt łba śruby / nakrętki: zewnętrzny sześciokątny
Długość gwintu [mm]: 22

pasternik
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2015, 22:45
Lokalizacja: uk
Model:

#15 Post autor: pasternik » 18 mar 2016, 12:37

Ramirez pisze:koledzy a czy to możliwe żeby wszystkie 5 szpilek popuściło :?: Bo przydarzyło mi się taka przygod,a to już mi prawie koło podczas jazdy odpadło.
Możliwe ,własnie przed chwila dokręcałem,cos stukalo i stukalo juz mialem jechac do mechanika ale zajrzalem pod spod czy tlumnik moze nie stuka ,ruszylem tez kolem i kolo siedziało tylko na jednej śrubie tej z zabezpieczeniem reszta w palcach można bylo dokręcić .Jak sie okazalo sruby byly trochę za krótkie chyba,zamieniłem stalowe na alloy do stalowych wystarczył gwint długości ok 20 mm do alloy dokupiłem na 26 mm gwintu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”