Wymiana świec żarowych Zafira A

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 790
Rejestracja: śr lip 08, 2009 15:50
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

Świece żarowe 2,2DTI

#1 Post autor: timi68 » pn lis 14, 2011 18:30

Dwa razy próbowałem wymienić świece żarowe w swojej Zosi, ale żadna nie dała sie wykręcić, czy ktoś ma jakiś wypróbowany sposób ?
Proszę o podpowiedzi jak można je odkręcić i jakie najlepij kupić ?

chris
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pn lip 26, 2010 19:58
Lokalizacja: Jaworzno
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: chris » pn lis 14, 2011 19:06

przez tydzień psikać wd40 codziennie i u mnie w asterce 2.0 dti poskutkowało :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1393
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 20:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#3 Post autor: Dziadek13 » pn lis 14, 2011 19:15

Co do wykręcania to rózne sposoby sa ale po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by puźniej nie było problemów.
A tu przygotowana do wymiany posmarowana smarem miedzianym.
Obrazek
A tu dla twojego silnika.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 23J/14411/
Obrazek
Yanosik R.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 790
Rejestracja: śr lip 08, 2009 15:50
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#4 Post autor: timi68 » pn lis 14, 2011 23:14

Dziadek13 pisze:po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by później nie było problemów.
To już nie ja będę wymieniał, ale zabezpieczę.

Czy ktoś zna jeszcze jakieś sposoby ?

maniuni
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: wt lis 01, 2011 16:56
Lokalizacja: Puławy
Model:

#5 Post autor: maniuni » wt lis 15, 2011 16:20

Witam Kolegów .Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona (Zafira A 2.0 DTI 2004r prawie 200tys km), wymiana trwała max 1godz.200zł świece +60zł wymiana czyli taniocha.Oczywiście wymieniał mechanik , jedno co mnie zastanowiło że wykręcał świece na gorącym silniku i niczym nie psikał.Wykręciły się jak by były wkręcone przed chwilą , choć szpec twierdził że są to orginalne świece,czyli parę lat mają. Pytałem mechanika o powód urywania się świec i ciekawych rzeczy sie dowiedziałem .Powiedział że jest zależność między paliwem a zapieczonymi świecami .Im gorsza jakość tym większe problemy z wykręceniem.Cieszę sie ża ten kłopot mam za sobą ,a Kolego których to czeka życzę powodzenia
maniuni

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 790
Rejestracja: śr lip 08, 2009 15:50
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#6 Post autor: timi68 » wt lis 15, 2011 18:16

ZAKROPIOLO pisze:Timi68, czy udało się otworzyć stronkę ze środkiem o którym pisałeś na pw?
Otworzyłem, dzieki.
maniuni pisze:.Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona
Tylko pozazdrościć.

Czy ktoś ma jeszcze sprawdzony sposób ?

Grzegorz 73
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: sob sty 29, 2011 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#7 Post autor: Grzegorz 73 » pt lis 18, 2011 11:02

Dziadek13, bardzo dobre przygotowanie świecy. Ja jedną urwałem przy wykręcaniu, i co się okazało to to że była zbyt słabo dokręcona i powstała nieszczelność przez którą powstał nagar i wszystko się zapiekło. Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
grześ

Dek
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: pt cze 25, 2010 09:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#8 Post autor: Dek » pt lis 18, 2011 12:15

Grzegorz 73 pisze: Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 790
Rejestracja: śr lip 08, 2009 15:50
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#9 Post autor: timi68 » pt lis 18, 2011 16:35

Dek pisze:Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?
W tym przypadku trzeba by wziąć poprawkę, na zmniejszenie wytrzymałości ze względu na czas i wysoką temperaturę użytkowania i pracy.

Grzegorz 73
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: sob sty 29, 2011 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#10 Post autor: Grzegorz 73 » sob lis 19, 2011 20:56

I jeszcze coś takiego : jak już próbowałeś odkręcać i się poddawała ( gieła) to już ma mniejszą wytrzymałość. Bynajmniej u mnie tak było, po trzech tygodniach od pierwszej próby (przez ten czas traktowałem ją środkami penetrującymi i naftą), urwała się przy niewielkim użyciu siły.
grześ

slawix
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:41
Lokalizacja: Warszawa
Model:

Wymiana świec żarowych Zafira A

#11 Post autor: slawix » pt lis 25, 2011 21:36

Temat wymiany świec żarowych w Zafirach przewija się nieustannie przez różne fora. Zazwyczaj opinie pisane są "że ktoś coś słyszał". Dlatego, iż od dzisiaj dzisiaj dokonałem wymiany świec w mojej zafce (czyli przećwiczyłem praktycznie temat ;) ), postanowiłem przybliżyć ta problematykę dla tych, którzy chcieliby zmierzyć się z tym wyzwaniem samemu.

Pierwszą zasadę, którą należy zastosować to - pośpiech Twój wróg !
Druga: zaopatrzyć się w długi (SZEŚCIOKĄTNY !) klucz lub nasadkę dobrej firmy (za nasadkę zapłaciłem 4 zł).
Zafirę wyłączyłem z eksploatacji na 4 dni. Po zdjęciu metalowej rury od turba oraz odłączeniu plastikowej listwy maskującej przewody zasilania świec, należy oczyścić gniazda świec - najlepiej sprężonym powietrzem.
Następnie przez dwa dni (po przyjściu z pracy) regularnie spryskiwałem gniazda świec preparatem luzującym gwinty (zakup w Lidlu ;) ). To na początek. Wiedziałem, że może to być niewystarczające - ponieważ świece nie były wymieniane od min. 4 lat.
W międzyczasie dodatkowo zakupiłem preparat Wurth Rost Off Ice i zastosowałem na 3 dzień.
Odczekałem 5 min i spróbowałem ruszyć świece NA ZIMNYM SILNIKU. Pierwsze dwie (licząc od akumulatora) udało się lekko ruszyć - natychmiast spryskałem je lidlowym preparatem - i wykręciły się powoli bez większych oporów. Ważna uwaga dla zapieczonych świec - NIE WYKRĘCAĆ NA SIŁĘ NAWET JAK SIĘ RUSZĄ !!! Należy lekko wykręcić spryskać, wkręcić i z powrotem wykręcić - i tak powtarzać.

Dwie następne niestety ani drgnęły - więc zostały spryskane na przemian dwoma preparatami i zostawione na następny dzień. W miejsce wykręconych świec włożyłem nowe (NGK D-Power 37) - SPRYSKUJĄC ICH GWINTY SMAREM MIEDZIANYM - (odporność do 1100 st C).

Dzisiaj spróbowałem dalej wykręcić 2 oporne świece na ZIMNYM SILNIKU - ani drgnęły. Złożyłem więc częściowo silnik i ROZGRZAŁEM go do temp. roboczej. Następnie spryskałem wurthem 2 oporne świece i.....poszły leciutko jak po maśle !!

WAŻNE - świece wkręcamy palcami ! - powinny lekko wejść w gwint i dopiero dokręcamy kluczem.

MOJE WNIOSKI SĄ TAKIE:
1. Nie spieszyć się. Dać działać dla chemii - oszczędzisz portfel.
2. Nie wykręcać na siłę !!
3. LEPSZE EFEKTY UZYSKASZ WYKRĘCAJĄC NA ROZGRZANYM SILNIKU !
3. Nie żałuj na dobre preparaty - i tak oszczędzisz.
4. Koszty: komplet świec ngk 160 zł, wurth 50 zł, nasadka klucza 4 zł, preparat Lidlowy 6 zł, robocizna 3 godziny + 2 piwa - ale nie liczę do kosztów :D
razem: 220 zł. - no i oczywiście przyjemność z dobrze wykonanej pracy

Pozdrawiam życzę przyjemnej lektury i wymiany bez przykrych niespodzianek !!!

olo018

#12 Post autor: olo018 » sob lis 26, 2011 11:23

Też wymieniałem sam ,kilka dni psikałem wd40 a potem na ciepłym silniku z dodatkiem pentratora i poszły jak po masełku :)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 381
Rejestracja: czw sie 16, 2012 21:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#13 Post autor: ekmir » sob sty 26, 2013 18:27

A jak się ten preparat LIDL'owski nazywa?

slawix
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:41
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#14 Post autor: slawix » śr sty 30, 2013 07:57

Kolego sorry, zaskoczyłeś mnie tym pytaniem. Niestety nazwy nie pamiętam, ale na butelce jest foto podrdzewiałego gwintu. Poza tym w Lidlu (chyba) są to produkty objęte akcjami (gazetka) typu "mój warsztat" czy coś podobnego i w związku z tym są dostępne okresowo a nie w ciągłej sprzedaży.

Ale jeżeli problem jest dla ciebie palący, kupisz coś podobnego w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marcinnmo
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 20, 2013 20:32
Lokalizacja: Leszno [PL]
Model:

#15 Post autor: marcinnmo » śr mar 20, 2013 22:09

Witam.Ja proponuje odrdzewiacz z dodatkiem polibdenu firmy BERNER .Bardzo dobry srodek.Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”