[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: rafant4011, janekW67

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#256 Post autor: Zlooty » pt kwie 15, 2011 18:03

kubik_CDTi pisze:Ja czekam na op-com-a i ruszam z tematem
Jutro zabieram się za czyszczenie jeżeli pogoda pozwoli ale op-coma nie mam tzn. że co nie mogę tego zrobić ??
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D

norbert_p
Zafiromaniak
Posty: 560
Rejestracja: śr sie 11, 2010 19:52
Lokalizacja: Lubin
Model:

#257 Post autor: norbert_p » pt kwie 15, 2011 19:53

kaliope pisze:tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?
Podkładka jest zaraz przy rurce z plecionką (w opasce). Opaska nie jest typowa jak wszystkie inne tylko taka pół okrągła. Podkładka jest chyba płaska... Nie zauważyłem. Za szybko poleciała i leży gdzieś na osłonie pod silnikiem :lol:
Obrazek => Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#258 Post autor: Anony Mous » pt kwie 15, 2011 20:12

Zlooty pisze:
kubik_CDTi pisze:Ja czekam na op-com-a i ruszam z tematem
Jutro zabieram się za czyszczenie jeżeli pogoda pozwoli ale op-coma nie mam tzn. że co nie mogę tego zrobić ??
nie skasujesz błędu, który wyskoczy prawdopodobnie po rozłączeniu kostki od egr'u

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 21:15 ]
norbert_p pisze:
kaliope pisze:tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?
Podkładka jest zaraz przy rurce z plecionką (w opasce). Opaska nie jest typowa jak wszystkie inne tylko taka pół okrągła. Podkładka jest chyba płaska... Nie zauważyłem. Za szybko poleciała i leży gdzieś na osłonie pod silnikiem :lol:
ok...rozumiem..... :) napisałeś, że wpadła do środka więc się zaniepokoiłem, że może wpadła Ci do wydechu :)

zbigor
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: sob sty 22, 2011 08:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#259 Post autor: zbigor » pt kwie 15, 2011 21:57

kaliope pisze:nie skasujesz błędu, który wyskoczy prawdopodobnie po rozłączeniu kostki od egr'u
Jeśli nie będzie gmerał przy kluczyku to żaden błąd nie wyskoczy.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
licznik
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:19
Lokalizacja: Kraków
Model:

#260 Post autor: licznik » pt kwie 15, 2011 22:45

kaliope pisze:jest przykręcony wtyczka do góry, także już coś było robione.
nic nie było robione wersje 2005-2006 miały wtyczkę do góry ,późniejsze w dół
Obrazek

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#261 Post autor: Anony Mous » ndz kwie 17, 2011 21:02

tico0,

1. między przepustnicą a kolektorem jest uszczelka tak jak pisał Marki w z19dt? Tę uszczelkę można użyć ponownie?

2. Od drugiej strony na przestrzał jest króciec (do którego mocowana jest gumowa rura na opasce), też na oringu jak w z19dth?

3. A od tyłu przepustnicy gdzie wchodzi ta karbowana rurka od egr'a, jest tam jakaś uszczelka?

4. czy dobrze myślę? W trakcie demontażu przepustnicy od kolektora, nie trzeba w sumie od razu odkręcać tego króćca, tylko wystarczy ściągnąć opaskę, a króciec odkręcić później jak już przepustnicę będziemy mieć na stole? I w sumie ten króciec trzeba odkręcić tylko celem dostania sie do środka przepustnicy żeby ją było łatwiej wyczyścić ?

tico0
Zafiromaniak
Posty: 680
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:00
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#262 Post autor: tico0 » pn kwie 18, 2011 06:52

kaliope

ad.1 Uszczelka jest, czy można ją użyć ponownie według zaleceń serwisowych pewnie
nie ;) ale ja to zrobiłem (wyglądała ładnie)
ad.2 jest tam oring, to kolanko siedzi ciasno w przepustnicy
ad.3 jest uszczelka metalowa - tak jak na wejściu egr
ad.4 Można i tak - ale chyba lepiej to zrobić na silniku bo to kolanko dość ciasno siedzi na oringu w przepustnicy i po co sie potem szarpać w rękach....
Zdecydowanie znaczna część społeczeństwa, uznała, że jest dobrze. :lol:
Tu nie należy wykluczać działania Złego. On wszystko będzie robił, żeby nas wyprowadzić w pole, diabeł zawsze dzielił - powiedział ojciec Tadeusz Rydzyk

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#263 Post autor: Zlooty » pn kwie 18, 2011 07:12

Ja w sobotę rozebrałem i wyczyściłem swój zawór który jak się okazało był wymieniony w 2010 r , nie był ostro zasyfiony ale teraz wygląda jak nowy .
Niestety nie poprawiło to nic , wymienię jeszcze filtr paliwa może to coś poprawi ( szkoda że tego nie zrobiłem od razu) . Teraz wyskakuje mi błąd 40004 , ale może we wtorek podjedzie z op-comem Przemek i się wykasuje błędy.
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#264 Post autor: kubik_CDTi » pn kwie 18, 2011 07:51

Właśnie dlatego pisałem,że czekam na op-coma ;)
Chipped by MR Motors

norbert_p
Zafiromaniak
Posty: 560
Rejestracja: śr sie 11, 2010 19:52
Lokalizacja: Lubin
Model:

#265 Post autor: norbert_p » pn kwie 18, 2011 12:15

Czym potraktowaliście swoje zawory, aby usunąć ten nagar? Ja przez prawie 20h moczyłem w płynie do usuwania sadzy kupionym w castoramie). Nagar puścił, ale takie ślady rdzy nie... Teraz moczę w benzynie ekstrakcyjnej. Nie wiem czy coś to da... :|
Obrazek => Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Zlooty
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 18:26
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#266 Post autor: Zlooty » pn kwie 18, 2011 12:26

U mnie wystarczyła benzyna , ale żadnej rdzy nie miałem tylko sadza
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D

norbert_p
Zafiromaniak
Posty: 560
Rejestracja: śr sie 11, 2010 19:52
Lokalizacja: Lubin
Model:

#267 Post autor: norbert_p » pn kwie 18, 2011 12:30

U mnie takie rdzawe naloty są na tym cylinderku oraz tulejce wyciągniętymi z części elektrycznej. Nie jest to taka rdza z bomblami ;) Poza tym jest jeszcze taki osad. nawet nie wiem z czego...
Obrazek => Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#268 Post autor: Anony Mous » pn kwie 18, 2011 13:32

cewkę czyścisz pastą do aluminium. To co jest na cewce to wżery.

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#269 Post autor: kubik_CDTi » pn kwie 18, 2011 19:26

Jak pasta do aluminium to polecam autosol.
Chipped by MR Motors

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#270 Post autor: Anony Mous » wt kwie 19, 2011 06:57

U mnie Slater było dokładnie tak samo zasyfione.Aż dziw bierze,ze auto w ogóle jeździło.Teraz kanały w kolektorze dopiero przejrzały :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”