Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: rafant4011, janekW67

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#136 Post autor: Anony Mous » śr kwie 13, 2011 13:40

Rozbierałeś cewkę całkiem ?? Smar miedziany użyłeś ?

Awatar użytkownika
Piotrek413
Mieszkaniec
Posty: 437
Rejestracja: wt lip 07, 2009 22:13
Lokalizacja: Łochów
Model:

#137 Post autor: Piotrek413 » śr kwie 13, 2011 19:16

Cewki nawet nie ruszałem. Myślisz że może być aż tak zanieczyszczona że nie ma siły wypychać iglicy? Jak ją wciskam to ładnie potem odbija ale tylko di 2 mm
Obrazek

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#138 Post autor: Anony Mous » śr kwie 13, 2011 20:05

To podłącz 12V i zobacz czy cycek wychodzi na ok 6mm.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 05, 2009 22:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#139 Post autor: Piotr » śr kwie 13, 2011 21:16

Marki pisze:To podłącz 12V i zobacz czy cycek wychodzi na ok 6mm.
Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR . Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć.

Awatar użytkownika
Piotrek413
Mieszkaniec
Posty: 437
Rejestracja: wt lip 07, 2009 22:13
Lokalizacja: Łochów
Model:

#140 Post autor: Piotrek413 » śr kwie 13, 2011 22:04

Po podłączeniu pod akumulator nic się nie dzieje. Nawet nie drgnie jedynie tyle co palcem go wcisnąć mogę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#141 Post autor: Anony Mous » czw kwie 14, 2011 06:27

Piotrek małe wiertło 6-8 z góry wiercisz. Wchodzi jak w masło. potem wybijak dwa razy młotkiem i wszystko na wierzchu. Syfu w środku trochę znajdziesz.

Jacek_Do
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 20:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#142 Post autor: Jacek_Do » czw kwie 14, 2011 17:11

Jeśli po podpięciu do akumulatora nnic się nie dzieje, to raczej cewka będzie.
Sprawdź miernikiem czy stawia jakiś opór.
1.9CDTI

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 05, 2009 22:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#143 Post autor: Piotr » czw kwie 14, 2011 20:14

Jacek_Do pisze:Jeśli po podpięciu do akumulatora nnic się nie dzieje, to raczej cewka będzie..
Ponownie zadaje to same pytanie "Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR (czyli rozwiercić , wybić trzpień, wyczyścić i zmontować). Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć."
Czy naprawdę nikt z kolegów nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie ? Może dla niektórych jest to oczywiste, ale ja naprawdę mam wątpliwości i jestem ostrożny w tej elektryce i elektronice.

zbigor
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: sob sty 22, 2011 08:35
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#144 Post autor: zbigor » czw kwie 14, 2011 21:39

Wydaje mi sie że + jest na wtyku nr 1 Sprawdzałem to już dość dawno i niezbyt dokładnie pamiętam. Powinna być na wtyczce albo EGR cyfra 1 to znajdziesz. Mówił mi to elektryk ale dodał też że nie wolno za długo trzymać pod napięciem bo cewka jest sterowana jakoś prostokątnym prądem :shock: cy cuś i może sie łatwo spalić. A najlepiej poczekaj na kogoś bardziej ogarniętego bo dla mnie te prostokątne prądy to kwadratura koła
pzdr
zbigor

Jacek_Do
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 20:33
Lokalizacja: Kraków
Model:

#145 Post autor: Jacek_Do » pt kwie 15, 2011 17:01

Nie ma żadnej różnicy, możesz podpiąć jak chcesz, tylko raz iglica będzie wciągana a raz wypychana i tyle.
1.9CDTI

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 05, 2009 22:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#146 Post autor: Piotr » pt kwie 15, 2011 20:29

Jacek_Do pisze:Nie ma żadnej różnicy, możesz podpiąć jak chcesz, tylko raz iglica będzie wciągana a raz wypychana i tyle.
Dzięki za odpowiedź, ale i tak zacznę od poszukania cyfry 1 gdzie podepnę + skoro w/g Ciebie nie ma różnicy.

Awatar użytkownika
Piotrek413
Mieszkaniec
Posty: 437
Rejestracja: wt lip 07, 2009 22:13
Lokalizacja: Łochów
Model:

#147 Post autor: Piotrek413 » sob kwie 16, 2011 12:41

No i znowu coś nie halo. Jadę sobie spokojnie (z tym starym EGR) a tu bach kontrolka serwisowa i błąd 227911. Z tego co wyczytałem dotyczy to nieszczelności

[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 15:41 ]
Po założeniu listwy mam jeszcze jeden błąd. 038004 - co on może oznaczać?
Obrazek

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#148 Post autor: Anony Mous » sob kwie 16, 2011 15:06

Piotrek413 pisze:No i znowu coś nie halo. Jadę sobie spokojnie (z tym starym EGR) a tu bach kontrolka serwisowa i błąd 227911. Z tego co wyczytałem dotyczy to nieszczelności

[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 15:41 ]
Po założeniu listwy mam jeszcze jeden błąd. 038004 - co on może oznaczać?
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction - Czyli błąd w obwodzie świec żarowych

Awatar użytkownika
Piotrek413
Mieszkaniec
Posty: 437
Rejestracja: wt lip 07, 2009 22:13
Lokalizacja: Łochów
Model:

#149 Post autor: Piotrek413 » sob kwie 16, 2011 16:01

no i kolejny znalazł się 110961 - tego nigdzie nie mogę znaleźć
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#150 Post autor: MieHor » sob kwie 16, 2011 18:54

P1109 - Secondary Port Throttle System

P1109 - Wadliwe działanie nastawiennika komory wirowej

a te są dedykowane dla Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH

P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”