wspomaganie kierownicy

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
aras69

zapala sie kontrolka akumulatora i wysiada wspomaganie

#1 Post autor: aras69 » sob lip 18, 2009 19:06

witam mam problem w mojej zafirze mianowicie zapala mi się kontrolka akumulatora i przestaje działać wspomaganie po chwili gaśnie i wspomagania działa normalnie
wiecie czym to może być spowodowane ?
pozdrawiam !

//przenosze do odpowiedznigo działu + zmiana tematu //BajBus
Ostatnio zmieniony sob lip 18, 2009 19:45 przez aras69, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 12:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus » sob lip 18, 2009 19:46

zawsze Ci sie tak dzieje? czy czasami?
może gdzieś wiązka przewodów Ci sie rpzeciera...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

kowalczyk
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:10
Lokalizacja: warszawa
Model:

#3 Post autor: kowalczyk » ndz lip 19, 2009 10:38

co prawda post został przeniesiony lecz nie moge go znależc wiec odpisze tu
aras69 miałem dwa dni temu to samo pada regulator napiecia w alternatorze
wspomaganie jest elektryczne dlatego nie działa jak wysiada ładowanie
ja musiałem wracac z wilna bez ładowania i wspomagania ale daje rade bo to dizel

deggial

#4 Post autor: deggial » czw lip 30, 2009 10:43

Wg mnie to nie regulator a szczotki się kończą. Sprawdź szczotki.

marko425

wspomaganie kierownicy... problem

#5 Post autor: marko425 » sob sie 28, 2010 15:12

witam:) mam problem z wspomaganiem w mojej Zośce..;/ problem polega na tym ze po odpaleniu silnika wspomaganie nie dziala. Nie slychac nawet pracujacej pompy wspomagania(elektryczna) po blisko minucie od odpalenia silnika pompa wspomagania zaczyna pracowac i wspomaganie dziala. czym to moze byc spowodowane? nie ma praków płynu do wspomagania. Słyszałem ze jak niema ladowania to wtedy sa problemy z wspomaganiem ale ładowanie jest.. 14 V. Pozdrawiam i prosze o pomoc. Marek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1033
Rejestracja: pt maja 01, 2009 11:23
Lokalizacja: Lublin
Model:

#6 Post autor: firek » sob sie 28, 2010 17:00

Ale ładowanie sprawdzałeś w momencie jak wspomaganie jeszcze nie działa..
Jeśli ładowanie jest cały czas w pożądku to pewnie sa to pierwsze oznaki kończącej sie pompy.... niestety

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 448
Rejestracja: sob maja 01, 2010 11:07
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#7 Post autor: dzarko » sob sie 28, 2010 18:09

Ja przepraszam za OT, ale ciekawy kolorek tej Zosi :lol:
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

jacstw
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 21, 2010 12:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:

Poduszka, sygnał, wspomaganie kierownicy - awaria

#8 Post autor: jacstw » pn sie 30, 2010 08:36

Witam;

czy jednoczesne palenie się kontrolki poduszki, ie działający sygnał dźwiękowy i niedziałające wspomaganie układu kierowniczego - może mię wspólną przyczynę, jeżeli tak to jaką, proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny, bo mój mechanik sobie nie radzi, chyba muszę pojechać do Opla
z góry dziękując za pomoc pozdrawiam

jacstw
Ostatnio zmieniony pn sie 30, 2010 12:46 przez jacstw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#9 Post autor: MieHor » pn sie 30, 2010 08:47

jacstw, zacznij poszukiwania od zdiagnozowania alternatora i akumulatora, wszystkie wymienione układy pracują w oparciu o zasilanie z aku, jeśli są tam jakiekolwiek niedomagania, to będziesz miał takie usterki jak wymieniasz.

jacstw
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 21, 2010 12:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model:

#10 Post autor: jacstw » pn sie 30, 2010 12:37

sprawdził prąd ładowani i jest 14V

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#11 Post autor: MieHor » pn sie 30, 2010 12:48

To nie pozostaje nic innego jak odczytać błędy, podać je tu na forum, wówczas myślę, że znajdzie się ktoś, kto pomoże rozwiązać problemy

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1812
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#12 Post autor: kicaj » pn sie 30, 2010 12:49

a czy to nie jest slawetny CIM, albo tasma przy kierownicy?

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: pt sty 30, 2009 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#13 Post autor: darkp1 » śr wrz 01, 2010 19:41

kicaj pisze:a czy to nie jest slawetny CIM, albo tasma przy kierownicy?
[quote="jacstw'] niedziałające wspomaganie układu kierowniczego[/quote]
Wtedy by ten problem nie występował.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: pt maja 21, 2010 20:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#14 Post autor: marwisn » pt wrz 03, 2010 20:35

Nie chcę krakać, ale raczej pompa umiera. Ja walczyłem z tym problemem miesiąc. Sprawdziłem wszystko włącznie z wywaleniem pompy z auta.

Po zdjęciu widzę, ze masz auto z przed 2004 roku. Jak 1999 - 2000 to możesz mieć TRW1. Późniejsze roczniki miały TRW2.

Mam pompę TRW1 więc ciężko taką dostać (używki nie chciałem bo to kot w worku). Zakładałem dwie pompy ze szrotu, które miały być w 100% sprawne i żadna nawet nie wystartowała :lol: .

Kupiłem regenerowaną przez włoską firmę TECNOSIR. Dzisiaj do mnie dotarła, w środę zakładam. Koszt z transportem 1050 pln :/ .

.

Awatar użytkownika
karolex
Bywalec
Posty: 157
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 12:47
Lokalizacja: nach mazuren
Model:

#15 Post autor: karolex » pt wrz 17, 2010 19:27

Witam,
Podłączam się do tematu. Dzisiaj podczas jazdy przestało działać wspomaganie. Żadna kontrolka nie gasła. Przejechałem jakieś 5 km i wróciło wszystko do normy. Następnie przejechałem jakieś 10 km i wspomaganie wysiadło. Dojechałem do pracy. Po robocie po kilku godzinach wsiadłem i wspomaganie jest. Od czego zacząć poszukiwania przyczyn?
Pozdrawiać,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”