[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
Marekww33

[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

#1 Post autor: Marekww33 » pt sty 02, 2009 11:25

Jest to mój pomysł na przedłużenie żywotności zaworu EGR. Robie już tak od XII-2007 i nie narzekam. Jeśli masz elektroniczny EGR Króry Ci się zawiesza i auto traci moc a szkoda Ci 1300 zyla na nowy wystarczy go lekko przesmarować WD 40 lub innym smarującym specyfikiem.
Miejsce umieszczenia (bo nie wszyscy wiedzą gdzie on jest i jak wygląda). Tak wygląda po zdjęciu plastikowej osłonki, wystarczy podwadzić śrubokrętem i schodzi.
Obrazek

1. Zdjąć plastikową osłonke na EG-erze, odsłoni sie wtedy cały mechanizm a wygląda to tak:
Obrazek

2. Psiknąć WD40 albo innym smarującym preparatem na tłoczek który wchodzi do środka.
3. I poruszać tym mechanizmem żeby sie wszystko przesmarowało w środku.
4. Psiknąć jeszcze raz dla pewności i sprawdzić czy mechanizm powraca samoczynnie i czy sie nie zacina.
Ja tak robie już od jakiegoś czasu i nadal jeżdżę.
Przeprowadzam zabieg przed dłuższą trasą żeby nie mieć niespodzianki podczas wyprzedzania, bo kiedyś żona spytała sie mnie co bedzie jak bede wyprzedzał na ostatnią chwile a autko straci moc (DZWON BĘDZIE).
I O TO CAŁA FILOZOFIA, JEDEN ZABIEG MI WYSTARCZA NA OK. 1000 KM.
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 10:57 przez Marekww33, łącznie zmieniany 1 raz.

marek_pjl

#2 Post autor: marek_pjl » pn sty 19, 2009 20:48

:) Dzięki super rada skorzystałem i bryka chodzi jak dawniej.

Marekww33

#3 Post autor: Marekww33 » pn sty 19, 2009 22:10

Fajnie że pomogłem piffko się należy ;)

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: pt sty 30, 2009 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#4 Post autor: darkp1 » pt sty 30, 2009 23:22

Marekww33 pisze:Fajnie że pomogłem piffko się należy ;)
Lepiej wyjąć EGR, rozebrać kolektor dolotowy i wyczyścić tam wszystko.

Marekww33

#5 Post autor: Marekww33 » czw lut 05, 2009 21:06

darkp1 pisze:Lepiej wyjąć EGR, rozebrać kolektor dolotowy i wyczyścić tam wszystko.
i ciekawy jestem na ile Tobie to czyszczenie wystarczy, robiłem tak przez 2 miesiącea w między czasie rozbierałem i czyściłem aż 3 razy wieć NIE MASZ RACJI :!:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#6 Post autor: MieHor » ndz kwie 26, 2009 21:37

Świetna porada - z problemem walczyłem od dłuższego czasu. Wykorzystałem w praktyce - obecnie wszystko OK - dzięki. :)

Marekww33

#7 Post autor: Marekww33 » ndz maja 03, 2009 10:20

Ciesze sie, ze komuś się to przydało.
Musze jeszcze dodać ze od dłuższego czasu ze swoim EGR-em nic nie robiłem, nie wiem jak może być przyczyna, ale jestem z tego zadowolony :D

iszydel

#8 Post autor: iszydel » pn maja 04, 2009 09:34

Czy ktoś może wymieniał juz ten zawór EGR bo po wykręceniu tych dwóch śrubek zawór nadal mocno sie trzyma i ani drgnie

malinek

#9 Post autor: malinek » śr cze 03, 2009 09:11

Sprawa taka.
Samochod nagle stracił moc. Mysle EGR.
Jade na kompa, zawór egr.
To czyscimy. wszytsko rozebrane wyczyszczone. Zawór mechanicznie chodzi.
Blad na kompie zniknął. Niestety mocy nadal brak....
EGR do wymiany??
Z góry dziękuje za pomoc.

Marekww33

#10 Post autor: Marekww33 » pn paź 19, 2009 19:23

A dlatego bo trzeba go wyjąć do przodu a nie do góry, bo siedzi on w silniku jakieś 5cm.


Obrazek

michal3000
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 13:48
Model:

#11 Post autor: michal3000 » sob paź 24, 2009 08:26

Koledzy jak zdjac ta plastikowa obudowe???
Bo za chiny nie moge jej wyjac....
Podhaczyc srubokretem probowalem i nic...
pomozcie....:)

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: pt sty 30, 2009 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#12 Post autor: darkp1 » sob paź 24, 2009 08:37

Musi zejść po podważeniu śrubokrętem.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

michal3000
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 13:48
Model:

#13 Post autor: michal3000 » sob paź 24, 2009 08:46

Ale od dolu, czy z ktorej strony?
Probowalem ale nie chciala isc, a balem sie cos urwac

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: pt sty 30, 2009 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#14 Post autor: darkp1 » sob paź 24, 2009 08:58

Ja normalnie od góry zaczepiałem i ładnie zeszło.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Marekww33

#15 Post autor: Marekww33 » ndz paź 25, 2009 10:37

A może postaraj sie delikatnie go obrucić, tak jak stoisz przodem do auta obruszaj go dół-góra i delikatnie przesówaj w strone chłodnicy, może jest zapieczony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”