[A] Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana Zafira

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3297
Rejestracja: śr gru 24, 2008 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

[A] Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) - wymiana Zafira

#1 Post autor: Maciek » pt sty 02, 2009 00:57

Witam

Filtr w obu modelach Zafiry jest w tym samym miejscu (za schowkiem).
Zdjęcie poglądowe w A:

Obrazek

Czasami dodatkowo trzeba wymontować tunel od nawiewu na nogi pasażera i czasami obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.

W B wygląda to tak (plik .pdf):

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... k2yCEY.pdf



Pozdrawiam
Maciek
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 10:57 przez Maciek, łącznie zmieniany 3 razy.

Marekww33

#2 Post autor: Marekww33 » pt sty 02, 2009 10:50

Maciek pisze:obudowa filtra nie jest przykręcona śrubami tylko jest zamknięta na kilka małych blaszek.
Podobno jest i wersja gdzie występuja dwie śrubki.

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3297
Rejestracja: śr gru 24, 2008 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#3 Post autor: Maciek » pt sty 02, 2009 11:07

Dokładnie tak, obudowa na śrubki jest na fotce powyżej.

Pozdr.
M.

Marekww33

#4 Post autor: Marekww33 » pt sty 02, 2009 14:22

FAKTYCZNIE !!! Nawet się tej fotce nie przygladałem poprostu kiedyś ją widziałem i utkwiła w pamięci :D

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#5 Post autor: cbm80 » pt sty 09, 2009 12:57

To co opisujesz to wersja dla klimatyzacji Delphi. A w Zafirkach szczegolnie z klimatronikiem czesciej wystepuje klima Behr. Roznica jest w wymiarach filtra i sposobie zamykania pojemnika, w ktorym jest zamkniety. Do tego celu uzyte sa nie srubki a male klamry, o i le dobrze pamietam 6 sztuk.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3297
Rejestracja: śr gru 24, 2008 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek » pt sty 09, 2009 14:52

cbm80, zgadza się, i napisałem to powyżej, że czasami występują "spinki".
O wymiarach nie wiedziałem :(
Najlepiej wyjąć swój filtr i pokazać w sklepie, ja kupuję przez neta od znajomego i zawsze mi dobre wysyła ;)

Pozdr.
M.

slawinek

#7 Post autor: slawinek » pn sty 26, 2009 22:40

cbm80 pisze:Do tego celu uzyte sa nie srubki a male klamry, o i le dobrze pamietam 6 sztuk.
hehe no te małe klamerki to takie zatrzaski upierdliwe w ściąganiu i zakładaniu.Ogolnie to wymiana tego filtra jest pogięta i co najmniej trudna.Mogli to jakoś inaczej wymyślić ale cóż jest jak jest.
Do mojego autka - klima manual BEHR - pasuje filtr filtrona K1055 http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... V#idn22458
lub np teraz mam filterek z węglem aktywowanym firmy ASTAT taki: http://www.allegro.pl/item534046453_fil ... azjai.html
i też jest gites.
pozdr

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#8 Post autor: cbm80 » czw sty 29, 2009 14:52

Mam dokladnie takiego samego ASTATa :) I tez kupowalem na Allegro. Dosc przystepna cena, a czy filtr dobry - to trudno powiedziec. Pewnie i tak lepszy od zwyklych nieweglowych.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: wt sty 06, 2009 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#9 Post autor: rzadki » ndz lut 22, 2009 16:04

hej! należy na początku odkręcić 5 torx`ów. w jaki sposób odkręcić te dwa niższe - bo do tych 3 u góry jest super dojście, ale do tych niżej to nie mam pojęcia jak dotrzeć. pomóż kto może :)

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3297
Rejestracja: śr gru 24, 2008 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#10 Post autor: Maciek » ndz lut 22, 2009 16:17

Jak dobrze pamiętam to do dolnych jest dostęp jak schowek jest zamknięty, a do górnych po otwarciu (jak na foto).



Pozdr.
M.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: wt sty 06, 2009 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#11 Post autor: rzadki » pt lut 27, 2009 22:41

wyjąłem dziś stary filtr i zamówiłem jak wyżej koledzy podali taki http://www.allegro.pl/item534046453_fil ... azjai.html. porównując innych sprzedawców cena podobna a jak już na forum ktoś kupował, to zawsze pewniej :)

no więc udoskonalę trochę opis na początku postu i powiem że najpierw należy zdjąć osłonę tunelu po stronie pasażera - która jet przykręcona na 2 Torx`y (widoczne na zdjęciu), następnie należy odpiąć dwa klipsy - jeden jest pokazany na zdjęciu.
Obrazek

następnie odpiąć drugi klips i wyjąć osłonę. dalej odkręcamy 2 śruby typu Torx trzymające schowek od dołu.
Obrazek

w moim samochodzie są tylko 2 śruby trzymające schowek od góry, należy je odkręcić i wyjąć schowek - pamiętaj o odłączeniu wtyczki doprowadzającej prąd do żarówki w schowku.
Obrazek

następnie wykręca się blachę na której schowek się opiera, zdejmuje się rurę doprowadzającą powietrze na nogi i ukazuje się obudowa filtra, która w moim przypadku jest zamknięta na 6 blaszek.
Obrazek

blaszki wyglądają w ten sposób i ja zdejmowałem je łatwo - odpowiednio wkładałem mały śrubokręt i wystarczyło przekręcić rączką w prawo lub lewo a blaszka sama się odpinała. dodam że 6 blaszki - najbliżej dmuchawy nie trzeba zdejmować.
Obrazek Obrazek

po otwarciu obudowy wyjmuje się filtr - można wyjąć również jakieś śmieci, jeśli się zebrały. po zamontowaniu nowego filtra wszystko w kolejności odwrotnej, dodam że założenie tych 6 blaszek to nie lada wyczyn, ale mając sposób... :D

pozdrawiam :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2371
Rejestracja: śr lut 04, 2009 11:41
Lokalizacja: KR
Model:

#12 Post autor: Lorry » ndz mar 01, 2009 22:19

To widze że i tak macie lajcik w stosunku do tego co jest w B.
Fotek nie dodam ale trzeba odkręcić 4 Torxy z czego 2 schowane cholernie głęboko, w dodatku pod kawałami plastiku mocowanymi na francowate plastikowe klipsy. Jak już to wybebeszysz to trzeba jescze mocować sie z rurą od nawiewu na nogi, a potem gimnastykowąc z filtrem pomiędzy stolowymi belkami konstrukcyjnymi. :x

W Astrze F zmiana kabinówki to czysta przyjemnośc była ;)

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1812
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#13 Post autor: kicaj » wt maja 05, 2009 11:14

na stronie chocby filtrona mozna znalezc opis do wszystkich wersji
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 1#idn23236
ciekawe jest ze pokazuej filtry p/pylkowe tylko do aut z klima. czy byly produkowane bez klimy?

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 30, 2008 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#14 Post autor: cbm80 » wt maja 05, 2009 12:34

Wiem, ze Zafke A mozna bylo zakupic bez klimy w jakiejs specjalnej wersji Select.
Z tego co wiem to generalnie filtry sa montowane tylko jak jest klima. Nikt z pytanych znajomych, ktorzy nie maja klimy nie ma takiego filtra w samochodzie.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
Wojtek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 26, 2009 22:37
Lokalizacja: Kraków
Model:

#15 Post autor: Wojtek » czw maja 28, 2009 20:31

Lekka zwała z tym filtrem ale ja zawsze kupuję go wcześniej i wkładam nowy jak facet w servisie mi to wszystko rozbebeszy do odgrzybiania wiec lajcik :D
Od jutra nie palę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”