pasek rozrzadu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderatorzy: GOTI, Rybka, janekW67

Wiadomość
Autor
janiu1987
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 21:26
Lokalizacja: brzesko
Model:

pasek rozrzadu

#1 Post autor: janiu1987 » czw kwie 15, 2010 18:29

witam mam pytanie odnosnie rozrzadu ile mozna na nim zrobic km

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: Anony Mous » czw kwie 15, 2010 18:38

Aż nie pęknie :)

A tak na poważnie według instrukcji Opla do Zafiry B 150tyś, ja w tej chwili mam 140tyś i jutro zmieniam rozrząd.

PS. Jeżeli kupiłeś używane auto to jest duże prawdopodobieństwo kręcenia licznika wiec moim zdaniem powinieneś zmienić jak najszybciej rozrząd dla swojego spokoju.

Awatar użytkownika
AndrzejS
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: śr mar 17, 2010 09:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Model:

#3 Post autor: AndrzejS » czw kwie 15, 2010 19:02

Dla świętego spokoju ( nie patrząc w niemiecką książkę serwisową) wymieniłem rozrząd po zakupie.

janiu1987
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 21:26
Lokalizacja: brzesko
Model:

#4 Post autor: janiu1987 » czw kwie 15, 2010 19:05

ja według ksiazki ser. mam org.przebiek wybilo mi 150000 tys. km i mam dylemata czy wracac do polski czy dac zarobic serwisowi w belgi

janiu1987
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 21:26
Lokalizacja: brzesko
Model:

#5 Post autor: janiu1987 » czw kwie 15, 2010 19:15

a ile mozna wyciagnac na takim pasku max km
:?:

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: Anony Mous » czw kwie 15, 2010 19:53

To wszystko zależy od tego jak auto jest eksploatowane jeżeli głównie miasto-korki ( częste ruszanie) to na pewno dostaje bardziej po dupie. Z Belgi masz około 1,5tyś ? myślę że powinieneś spokojnie dojechać jeżeli nie będziesz butował auta po drodze.

Mihó
Zafiromaniak
Posty: 532
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:39
Lokalizacja: Poznań
Model:

#7 Post autor: Mihó » czw kwie 15, 2010 21:27

Nie butuj po drodze, ostrożnie hamuj silnikiem, ruszaj łagodnie.

Pamiętam, jak kupowaliśmy VB w 1997, wtedy nam mówili, że rozrząd się wymienia po 120tys. Po roku podobno zmienili, ale klientów nie poinformowali. W końcu, gdy auto miało 4 lata, dowiedziałem się, że 4 lata, lub 60 tys. A na liczniku było 105. Nic się nie stało, udało się :)
TECH-2 POZNAŃ ZAPRASZAM 721 792 614

Awatar użytkownika
AndrzejS
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: śr mar 17, 2010 09:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Model:

#8 Post autor: AndrzejS » pt kwie 16, 2010 07:00

janiu1987 pisze:ja według ksiazki ser. mam org.przebiek wybilo mi 150000 tys. km i mam dylemata czy wracac do polski czy dac zarobic serwisowi w belgi
Swoją Zośkę kupiłem z przebiegiem 148 tys. I spokojnie wróciłem z Niemiec do domu jednego dnia 1040 km. Oczywiście w Polsce od razu wymiana rozrządu.

lgum
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 23, 2011 18:23
Lokalizacja: Lublin
Model:

#9 Post autor: lgum » pn lut 14, 2011 13:55

Witam
Przy okazji tematu wymiany rozrządu jakie marki są zalecane (w miarę dobre):
czy części w servisie w którym się przymierzam do wymiany są godne zastosowania:
Pasek: 55,- (gates)
Rolka: 33 (dexwal)
            43 (ina)
Napinacz: 128 (dexwal. ina, snr)
Pompa wody: 89 (febi, ruvile)

Pozdrawiam -Leszek G.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

Woytas

#10 Post autor: Woytas » pn lut 14, 2011 14:23

IMHO
Pasek: Gates lub Conti
Rolka: Ina
Napinacz INA
pompa wody: SKF lub Febi

pozdr

Mihó
Zafiromaniak
Posty: 532
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:39
Lokalizacja: Poznań
Model:

#11 Post autor: Mihó » pn lut 14, 2011 15:52

Woytas, zgadzam się, ale pasek to chętniej Conti. Gatesowi dwa lata temu zdarzały się wpadki
TECH-2 POZNAŃ ZAPRASZAM 721 792 614

Awatar użytkownika
mkobo
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 29, 2010 12:19
Lokalizacja: Kielce
Model:

#12 Post autor: mkobo » pn lut 14, 2011 21:58

Witam
Podłącze się pod temat
We czwartek jestem umówiony z mechaniorem na wymianę rozrządu w mojej Zosi
Mam pytanko bo znalazłem 2 aukcje, które są do tego samego silnika czyli 1.9 CDTI 120 KM - Z19DT różnią się tylko pompą wody!
1. http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-al ... 31166.html
2. http://moto.allegro.pl/rozrzad-alfa-fia ... 88223.html
Podpowiedzcie Koledzy z której aukcji części będą pasowały do mojego auta!

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#13 Post autor: Anony Mous » pn lut 14, 2011 22:13

oba zestawy będą pasowały. Ja bym wziął pompę SKF, bo to oryginał.

Awatar użytkownika
mkobo
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 29, 2010 12:19
Lokalizacja: Kielce
Model:

#14 Post autor: mkobo » pn lut 14, 2011 22:22

kaliope pisze:oba zestawy będą pasowały. Ja bym wziął pompę SKF, bo to oryginał.
Ale kolego w obu zestawach jest pompa SKF tylko w jednym o numerze VKPC 82665 a w drugim VKPC 82667 (na dole aukcji jest schemat)
I właśnie problem która jest właściwa???

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#15 Post autor: Anony Mous » pn lut 14, 2011 22:36

mkobo pisze: Ale kolego w obu zestawach jest pompa SKF tylko w jednym o numerze VKPC 82665 a w drugim VKPC 82667 (na dole aukcji jest schemat)
I właśnie problem która jest właściwa???
to mnie zaskoczyłeś...powiem szczerze, że nie wiem. Ja jak kupowałem nikt sie pytał o nr, po prostu pompa SKF do z19dt i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”