Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: rafant4011, janekW67

Wiadomość
Autor
kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM

#1 Post autor: kołatek » pn sty 18, 2010 11:55

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy wymiana paska rozrządu w silniku 19cdti (z19dtl) to wielka sztuka :roll: . Czy należy wymienić także rolki(ę). Planuję dokonać tego samodzielnie, a nie posiadam szczegółowej instrukcji. Wymieniałem paski w silnikach z lat 90-tych. Może ktoś ma jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 19:16 przez kołatek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:46
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: Anony Mous » pn sty 18, 2010 12:08

Wymieniałem u siebie kpl rozrząd (napinacz,rolkę,pasek)dodatkowo również p-pę wody,bo chodzi wszystko na tym samym pasku.Decyzja należy do Ciebie.
Widzę,że jesteś z kuj-pom-u a wymianę rozrządu robili mi w Toruniu także w razie czego mogę polecić warsztat.Wymiana kosztowała mnie 150zł w silniku 150KM.

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#3 Post autor: Szymon78 » pn sty 18, 2010 12:08

Witam

Z wykształcenia jestem mechanikiem samochdowym.. ale nie praktykującym. W zyciu juz troche sie rozrządow nawymieniałem i w swojej Zafci nie podjąłem sie tego..

1. dość cięzkie dojscie do rozrządu - ja mam 16V wiec moze dlatego.
2. klucze trzeba mieć GM-owe
3. wolałem nie ryzykować.. robisz na własną odpowiedzialnosc.

Co do czesciwej wymiany (np tylko pasek) to odradzałbym.. Lepeij odrazu komplet.
(choć wiem ze w praktyce większośc poza ASO wymienia np: pasek+rolke napinacza+ czasem pompe wody.)
Szkół jest wiele... ale reasumując to powazny i odpowiedzialny temat by samemu sie babrać w tym temacie. -to oczywiście moje zdanie.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2371
Rejestracja: śr lut 04, 2009 11:41
Lokalizacja: KR
Model:

#4 Post autor: Lorry » pn sty 18, 2010 13:02

Znając Opla to lepiej podmuchać na zimne i wymienić komplecik --- pasek rolki napinacz i pompę wody. Spokój będzie i pewność że przez najbliższe 90tyś km mamy spokój. Rozrzad to rzecz na której nie warto oszczędzać, przekonałem się o tym sam, na szczęście w ośmiozaworowej Astrze ;) Oplowskie rozrzady sa w maire tanie nie to co w 2.5 tdi :roll:

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#5 Post autor: kołatek » wt sty 19, 2010 21:34

Moja Zosia ma 175000 km przebiegu (potwierdzone w serwisie :lol:). Więc jes to pierwszy pasek, który trzeba natychmiast wymienić (wymiana co 150kkm), lub jest wymieniony i na razie można jeździć. Dziś jednak zdjąłem pokrywę paska i zauważyłem, że napisy na pasku są w bdb stanie.Widnieje 55192896, co znaczyłoby, że to włoski pasek chyba.Nie wiem jakie są montowane fabrycznie, ale po przejechaniu (conajmniej) tylu kilometrów oznaczenia chyba byłyby starte.Sam już nie wiem co robić,nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać.Czy może być taki zestaw
http://allegro.pl/show_item.php?item=861115094
Dziękuję za uwagi.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#6 Post autor: franki » wt sty 19, 2010 21:41

kołatek pisze:Moja Zosia ma 175000 km przebiegu (potwierdzone w serwisie :lol:).
Pewnie porównali odczyt z licznika z odczytem ze sterownika silnika i im się zgodziło. Niestety muszę Cię zmartwić - są magicy, którzy potafią przerobić dane w sterowniku ( w ASO głośno tego nie powiedzą ).
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

fysio1978
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 11:22
Lokalizacja: Cuasso al Monte
Model:

#7 Post autor: fysio1978 » śr sty 20, 2010 10:29

Niestety Franki ma rację ponoć u nas w Polsce jest zasada jak kupisz z małym przebiegiem to 90% że auto było dobrze bite jak nie bite to licznik w dół mieszkam we Włoszech i patrzę na bieżąco co za ile chodzi. I tutaj 60% tzw szrotów to pozajmowane przez polaków rumunów i ukraińców tak że Panowie też na miejscu robią kombinację alpejskie

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#8 Post autor: franki » śr sty 20, 2010 10:36

Dlatego generalnie trzeba przyjmowac dla diesla min. 30kkm rocznie. No chyba że kupujemy od znajomego, który kupił sobie autko w salonie i pewnośc co do przebiegu jest 100%.
U nas też od dawien dawna pokutuje magiczna granica 100 tys. km ( jak przejechało więcej, to już szrot). Ale zwróćmy uwage, że dla współczensych silników przeloty 200-300kkm nie stanowią problemu, o ile były serwisowane. Gorzej może byc z zawiechą, choć p[onoc lepiej kupić auto, które natrzepało 200kkm po autostradach, niż 100kkm po naszych drogach
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#9 Post autor: kołatek » śr sty 20, 2010 13:00

Panowie, 30kkm/rok to raczej u nas, wg mnie zośki na zachodzie kręcą średnio dwa razy tyle.
Ale wrócę do mojego pytania :czy po 175kkm napisy na pasku rozrządu mogą być w dobrym stanie - w przeciwnym przypadku pasek był wymieniony.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2371
Rejestracja: śr lut 04, 2009 11:41
Lokalizacja: KR
Model:

#10 Post autor: Lorry » śr sty 20, 2010 14:00

Jezeli obudowa szczelnie zamknięta to moze być oryginał, nawet jakby była nieszczelna to byłyby przybrudzone, bo jeśli byłyby naddarte to wtedy coś dziwnego. IMO mogą być czytelne nawet jeśli są oryginalne. Ja bym wymienił....


A co do przelotu to te 30 to jest minimalny dla osób prywatnych, firmówki trzepią i po 100tyś, ostatnio była na forum Zafira z 2006r co miała naprawdę 350tyś ;)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#11 Post autor: MieHor » śr sty 20, 2010 14:54

Z tymi przelotami to bym nie przesadzał. Zgadzam się co do auta firmowego, bo najczęściej jest narzędziem pracy i musi zarabiać, ale jak ktoś ma auto do użytku prywatnego to różnie może być - ja na razie robię średnio 8-10 tys./rok i nie uważam siebie za kierowcę niedzielnego - w sumie przejechałem już za kółkiem ponad 700 kkm

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#12 Post autor: kołatek » śr sty 20, 2010 20:59

Dziękuję za rady i szukam jakiegoś zestawu rozrządu...

Musli

#13 Post autor: Musli » ndz sty 24, 2010 10:15

Powitać jestem nowy i nowym posiadaczem Zafiry 1.9CDTI z 2006 roku
przejechane ma 164000 co o niej sądzicie jak sie sprawują te zefirki

Mam pytanie jak po niemiecku nazywa się pasek rozrządu i czy może ktoś ma tłumaczenie punktów które są w książce serwisowej niemieckiej na język polski

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2904
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 15:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#14 Post autor: MieHor » ndz sty 24, 2010 10:27

Kolego kołatek, może zainteresuje Cię ta oferta

http://www.allegro.pl/item878547803_roz ... _opel.html

kołatek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 12:28
Lokalizacja: Lipno
Model:

#15 Post autor: kołatek » wt sty 26, 2010 08:56

Kolego MieHor już zamówiłem kpl rozrządu, taki: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=893472742 mam nadzieję ,że nie będzie zły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”