Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
lukaszek_0583
Przeglądacz
Posty: 78
Rejestracja: wt maja 05, 2009 16:46
Model:

problem ze sprzęgłem

#1 Post autor: lukaszek_0583 » czw cze 11, 2009 22:40

mam nast. problem ze sprzęgłem, otóż jak puszczam sprzęglo bez dodania gazu na 1-ce to slychać jakby zgrzytanie i laamanie, nie wiem co to moze byc, musze podjechac na warsztat, tylko prosze o jakies sugestie, zeby mi mechanik jakiegos kitu nie wcisnąl za 5 tys do naprawy, ps. jak dodam gazu i puszczam to wszystko normalnie jest.

sitek.piotr
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 15, 2009 10:11
Lokalizacja: Tczew
Model:

sprzęgło, koło dwumasowe

#2 Post autor: sitek.piotr » wt cze 16, 2009 17:52

Witam. Jestem nowym posiadaczem Zafiry2,0 TDI 101 KM z 2003 roku i już po 2 tyg. użytkowania mam problem.Proszę o radę i podpowiedź. Poszło w samochodzie koło dwumasowe, koszt około 2000 zł i problem ponoć może się pojawiać ponownie. Mam takie pytanie (jeden mechanik tak robi): czy można zamienić koło dwumasowe na zwykłe sprzęgło i koło zamachowe? Koszt zwykłego sprzęgła z kołem zamachowym jakieś 650 zł.Proszę o pilną odpowiedź jeżeli ktoś miał podobne doświadczenie będę wdzięczny za radę.
Pozdrawiam.Piotrek.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: wt gru 30, 2008 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#3 Post autor: scaniairizar » śr cze 17, 2009 08:29

ile to ma przejechane ? i wogole dlaczego miałoby zaraz szczelić koło dwumasowe ponownie ?
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

sitek.piotr
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 15, 2009 10:11
Lokalizacja: Tczew
Model:

#4 Post autor: sitek.piotr » śr cze 17, 2009 14:19

dzieki za reakcje.Przebieg 240000. Objawy były takie że: podczas postoju silnik pracuje bardzo ładnie regularnie a z dołu co jakiś czas słychać stukot (nieregularny) tak jakby coś chciało się załączyć a nie mogło. Tak jakby jakiś plastik gdzieś się wkręcił i coś chciało go zmielić. Nie znam się na tym więc pisze jak zwykły chłop.jeszcze jedno. Sprzęgło przy wciśnięciu do połowy mocno słychać, charczy a jak się wciśnie do końca ten dżwięk przechodzi.Jak ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Piotrek.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: wt gru 30, 2008 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#5 Post autor: scaniairizar » śr cze 17, 2009 14:55

ten objaw ze sprzęgłem to przypuszczam na opad wałka, ale kurcze nie powiem Ci dokładnie jak u Ciebie, gdyż wszystko zależy od nogi. równie dobrze mogłoby się kończyć sprzęgło. trzebaby to obadać dokładniej.
a jeśli chodzi o koło, to kolejna zagadka. Mam przejechane 700 tkm i koło nie ruszane od nowości, sprzegło natomiast wytrzymało mi 610 i zdechło.
kurcze, trudne do rozszyfrowania powiem Ci....
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3297
Rejestracja: śr gru 24, 2008 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek » śr cze 17, 2009 17:18

A w ogóle w 2.0DTI jest dwumasa?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: wt gru 30, 2008 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#7 Post autor: scaniairizar » śr cze 17, 2009 19:08

dobre pytanie ;x
nigdy tam nie zaglądałem, ale chyba jest...
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

sitek.piotr
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 15, 2009 10:11
Lokalizacja: Tczew
Model:

#8 Post autor: sitek.piotr » czw cze 18, 2009 10:06

Jest na pewno koło dwumasowe.Mechanik już je wyjął z mojego autka i jest poważnie uszkodzone.Wiem już że jeżeli koło dwumasowe jest przykręcane na 10 śrub to można wymienić całe sprzęgło na nowe z kołem zamachowym.Nie wiem jeszcze jaka jest różnica w cenie i czy warto to robić.Jak zakończę naprawę to napisze coś o tym. Pozdrawiam.

sitek.piotr
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 15, 2009 10:11
Lokalizacja: Tczew
Model:

#9 Post autor: sitek.piotr » czw lip 02, 2009 06:08

Witam ponownie. Autko naprawione oryginalną częścią. Koszt 2100 (część + naprawa). To bardzo boli ale co zrobić.
Są dwa inne sposoby naprawy:
1. Wymienić komplet sprzęgła: tarcze+docisk+koło zamachowe (tylko trzeba pamiętać żeby był odpowiedni frez na tarczy). Taki zestaw jest trochę niższy jak oryginał ale ponoć to nie jest problem. Używany taki zestaw można kupić za 600 zł. (różnica w cenie jest i nie ma się już koła dwumasowego 1800 zł).
2. Naprawić koło dwumasowe: zaspawać koło dwumasowe a potem je wyważyć na tokarni elektronicznej. Znaleźć taką tokarnię nie jest łatwo.

Ja zdecydowałem się na metodę trzecia: wymienić część która się zepsuła. Najdroższa ale najszybsza metoda
.
Co do koła dwumasowego to chyba w silnikach przed liftem w 2003 roku ono nie występuje. Trzeba to dokładnie sprawdzić patrząc na oznaczenia silnika.
Piszę moje doświadczenia jako ciekawostkę. Mi ciężko było znaleźć podobne informacje w internecie. Mam nadzieję jednak, że nie będzie to zbytnio nikomu potrzebne.
Pozdrawiam.Szerokości, Przyczepności.
sitek.piotr

sitek.piotr
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 15, 2009 10:11
Lokalizacja: Tczew
Model:

#10 Post autor: sitek.piotr » czw lip 02, 2009 06:44

I co kolego miałeś? Czy nie przypadkiem koło dwumasowe?
Pozdrawiam
sitek.piotr

lukaszek_0583
Przeglądacz
Posty: 78
Rejestracja: wt maja 05, 2009 16:46
Model:

#11 Post autor: lukaszek_0583 » sob lip 11, 2009 15:05

na szczescie nie było to sprzęgło, jakims cudem odkrecil sie wydech przedni i oba metalowe elementy wywoływały owe zgrzyty

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 12:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: BajBus » sob lip 11, 2009 15:57

:lol:
ale dobrze że sie tak bezboleśnie skończyło:)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Pawwło

Sprzęgło - koło dwumasowe

#13 Post autor: Pawwło » czw sty 28, 2010 20:52

Hej Chłopaki ;) możecie mi coś powiedzieć o sprzęgle do Zefci 2.0 DTI 16v ?? bo bede na etapie wymiany bo mam juz przejechane 160 tyś. km i jeszcze nie wymieniałem a tamtejsi właściciele też nie wymieniali i chciałbym jak najwiecej o nim wiedzieć, np. Czy jest to sprzegło z kołem dwumasowym czy jakies tam z odpowiedzi dzieki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sob sty 08, 2011 11:08 przez Pawwło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
boogoo
Zafiromaniak
Posty: 606
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 10:29
Lokalizacja: Jasło
Model:

#14 Post autor: boogoo » czw sty 28, 2010 21:25

Jeśli nie śllizga to nie wymieniaj!!
Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2371
Rejestracja: śr lut 04, 2009 11:41
Lokalizacja: KR
Model:

#15 Post autor: Lorry » czw sty 28, 2010 21:28

Generalnie było coś takiego jak dwumasa tam, z tym że znacznie wytrzymalsze to jest niz obecnie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”