Olej w skrzyni biegów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: rafant4011, janekW67

Wiadomość
Autor
k3ri0
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 16:49
Lokalizacja: Z nikąd =]
Model:

#16 Post autor: k3ri0 » wt sie 31, 2010 11:48

Słuchajcie dzięki za wszystkie wypowiedzi, ale jeszcze mi nikt konkretnie nie odpowiedział ile oleju trzeba wlać do skrzyni biegów... :)

misiakrp
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 14:32
Lokalizacja: Poznań
Model:

#17 Post autor: misiakrp » wt sie 31, 2010 12:28

k3ri0 pisze:Słuchajcie dzięki za wszystkie wypowiedzi, ale jeszcze mi nikt konkretnie nie odpowiedział ile oleju trzeba wlać do skrzyni biegów... :)
no właśnie podpinam sie pod pytanie ile kupić oleju ?

do skrzyni biegów(manual) też muszę dolać ale jaki ?

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#18 Post autor: Szymon78 » wt sie 31, 2010 14:52

licznik pisze:wchodzi 7,ale przy wymianie wymienia się 4
było.. i dokładnie tak jest...

zreszta poszukaj dokładnie na forum.. juz pisąło kilka osób o tym ile wymien ia sie oleju i dlaczego..\
filtra nie wymienia sie.. tylko w przypadku remonu(trzeba rozpołowic skrzynie)

kolego.... forum ma funkcję SZUKAJ!!!!

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#19 Post autor: Szymon78 » wt sie 31, 2010 15:01


misiakrp
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 14:32
Lokalizacja: Poznań
Model:

#20 Post autor: misiakrp » pn wrz 06, 2010 12:39

a gdzie się dolewa olej do skrzyni biegów ?
bo qrde miałem ubytki podczas wymiany półośki i tak sobie jeżdżę bez dolewki :oops:
aż coś sie sp... :(
czy jest jakaś kontrolka braku oleju w skrzyni ?

Woytas

#21 Post autor: Woytas » pn wrz 06, 2010 16:17

podaj adres mailowy wyślę Ci opis z Sam Naprawiam

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#22 Post autor: Szymon78 » pn wrz 06, 2010 21:02

w ZB dojscie do skrzynie AF40 to masakra
dojście zerowe
brak miarki poziomu
+procedura wymiany oleju...oczywiscie jak ktoś chce to nikt nie zatrzymuje..:)

jak to koledzy z VC sie wypowiedzieli....
skrzynka narzedzi i duzo wiedzy.. latwo coś spartolić w warsztatowych warunkach..

Wymiana oleju w automacie to nie to samo co w silniku ze się spuszcza i finito... tam sa pewne warunki (temperatura pracy oleju + zalanie +uruchomienie silnika i obroty przez okreslony czas na określonym biegu tak by wszytkie kanały olejowe sie odpowietrzyły)

ja proponuję jeddnak wizytę u fachowca
ja zapłaciłem 200pln w Teo-motors (w tym był koszt oleju)+robocizna+miła szybka(20min) obsługa

Woytas

#23 Post autor: Woytas » pn wrz 06, 2010 21:07

Szymon Jankowia pisze:ja proponuję jeddnak wizytę u fachowca
Przy automacie jak najbardziej ale np. kolega misiakrp sobie poradzi (manual)

misiakrp
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 14:32
Lokalizacja: Poznań
Model:

#24 Post autor: misiakrp » wt wrz 07, 2010 07:07

qrde dam radę jakoś (chyba) :/
nie robie wymiany ale dolewkę czy zrobić wymianę ?(stan licznika 93 tys)
co koledzy radzą ?
trochę tego wyleciało jednak :(
jakieś objawy są jak jest mało oleju w skrzyni ?

Woytas

#25 Post autor: Woytas » wt wrz 07, 2010 07:19

ja na Twoim miejscu jak i tak trzeba dolać to bym spuścił już całość i zalał świerzaka. Pamiętaj, że najlepiej by było kupić nowy korek spustowy i ten od wlewu oraz , że olej zlewać trzeba przy temp. roboczej ( czyli pojeździć i potem od razu zlać) Tam w mailu masz opisane co i jak i ile mw. się wlewa

P.S. A tu olej : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-sk ... 53815.html Pan na pewno posiada również korki w swojej ofercie.

P.P.S.
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt wrz 07, 2010 08:04 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#26 Post autor: Szymon78 » wt wrz 07, 2010 07:52

jesli manual to faktycznie filozofii nie ma (wczesniej myslałem ze kolegamisiakrp ma automata ;)


Najprościej jak nie ma się sprzętu do nalewania (jakas duza strzykawa) zalac skrzynie przy pomocy przewodu igelitowego + lejek kuchenny. Ja tak robiłem jak mi uszczelniaczem wyciekało zanim wymieniłem siemering.
Odkręcasz korek wlewowy(z boku skrzyni+wprowadzasz przewód igelitowy do otworu, drugi koniec wyprowadzasz gdzies do komory sienika + zakładasz na niego lejek i lejesz powolutku az nie zacznie wyciekać z otworku +_szybkie zakręcenie korkiem i gra gitara). metoda troche amatorska ale działa.. co prawda jesli na dworze ejst chłodno to bardzo wolno olej leci gdzyż HIPOL jest strasznie gesty.

misiakrp
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 14:32
Lokalizacja: Poznań
Model:

#27 Post autor: misiakrp » wt wrz 07, 2010 08:35

Woytas pisze:ja na Twoim miejscu jak i tak trzeba dolać to bym spuścił już całość i zalał świerzaka. Pamiętaj, że najlepiej by było kupić nowy korek spustowy i ten od wlewu oraz , że olej zlewać trzeba przy temp. roboczej ( czyli pojeździć i potem od razu zlać) Tam w mailu masz opisane co i jak i ile mw. się wlewa

P.S. A tu olej : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-sk ... 53815.html Pan na pewno posiada również korki w swojej ofercie.

P.P.S.
[url=http://img180.imageshack.us/img180/5845 ... mbs.th.jpg]Obrazek[/URL]
wiec wlać 2,2 litra
a te korki spustowe to muszą być nowe ?

Woytas

#28 Post autor: Woytas » wt wrz 07, 2010 08:45

podejrzewam, że nie ( tak jak napisane w instrukcji byłoby najlepiej) ale musisz ostrożnie do nich się zabrać.

Awatar użytkownika
Szymon78
Zafiromaniak
Posty: 956
Rejestracja: pn gru 07, 2009 11:02
Lokalizacja: Poznań
Model:

#29 Post autor: Szymon78 » wt wrz 07, 2010 08:46

to WOYTAS sugerowął wymiane korków...

ja nie widze przeszkód by wkręcać stare...jak nic po przykręceniu nie cieknie to po co?!? (to tak samo jak wymiana oleju w siniku gdzie korka sie nie wymienia - chyba ze jest wyjechany i klucz sie slizga).

Jesli robisz tylko dolewke po niedawnej wymianie to dolej tylko do wysokości korka wlewowego i po temacie
Jesli nie masz pojęcia czy kiedykolwiek był olej wymieniany to spuść całość i zrób pełna wymianę.
- temat wymiany korków potraktuj jako temat awaryjny gdyby po przykręceniu coś ci wyciekało (chociaz nigdy nie spotkałem sie by spod korka coś ciekło.. zawsze mozna kupic podkładke miedzianą i dokręcic...miedź jest mieksza od żeliwa/stali wiec uszczelni połacznei na korku)

Woytas

#30 Post autor: Woytas » wt wrz 07, 2010 08:52

Szymon Jankowia pisze:to WOYTAS sugerowął wymiane korków...
Nie ja tylko Sam Naprawiam sugeruje takie rozwiązanie, ja tylko je cytuje :-o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”