Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Rybka, Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1393
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 20:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#136 Post autor: Dziadek13 » sob lip 16, 2011 20:15

Uzupełnij profil bo będziemy zgadywać na temat auta.Jeżeli masz skrzynie biegów F23 to jej problem z 1 biegiem ciężko cokolwiek zrobić dlatego producent poleca specjalny olej ilość do otworu kontrolnego plus nadlewka 200ml ponad stan oraz co dwa lata wymiana.
Oryginalny syntetyczny olej przekładniowy.
OPEL GM NUMER KATALOGOWY 19 40 182
stosowany w manualnych / ręcznych skrzyniach biegów
kolor czerwony.
martin1232 pisze:Jestem na tym forum prosze powiedzieć gdzie mozna wyregulować .Proszę o pomoc.
Obrazek
W sam naprawiam jest wsio co i jak.
Poglądowo tak wygląda.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Yanosik R.

Awatar użytkownika
d.marco
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:41
Lokalizacja: wzioł się świat
Model:

#137 Post autor: d.marco » śr sie 24, 2011 12:54

Dziadek13, a proszę powiedz apropo linek od zmiany biegów (wymieniony cały mieszek) nie mogę sobie odpowiednio wyregulować problem w tym, że ciężko wchodzą biegi czy jest jakiś sposób (schemat), aby prawidłowo wyregulować czy na zasadzie testów jedynie, a dźwignia zmiany biegów taka jak w trzeciej ofercie z poprzedniej strony postu http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 08561.html
Ostatnio zmieniony śr sie 24, 2011 19:27 przez d.marco, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź rozważny przewiduj co uczynią inni

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1393
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 20:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#138 Post autor: Dziadek13 » śr sie 24, 2011 14:21

W sam naprawiam jest jak wyregulować drążek zmiany biegów,jeżeli nie ma luzów ta kula to powinno być ok.Z resztą pierwsze foto powyżej poczytaj tam jest opisane.
Obrazek
Yanosik R.

Awatar użytkownika
d.marco
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: śr maja 13, 2009 10:41
Lokalizacja: wzioł się świat
Model:

#139 Post autor: d.marco » śr sie 24, 2011 21:38

Dziadek13, owszem czytałem to kilka razy i będąc w serwisie Opla poprosiłem o tę regulacje tak przy okazji i oni właśnie regulowali tylko przy drążku zmiany biegów nic ale to nic pod maska przy skrzyni nie sprawdzali ani też nic tam nie ustawiali dlatego właśnie pytałem się Ciebie, Was czy jest jakaś inna metoda bo ja wymieniałem całą manetkę zmiany biegów gdyż poprzednia miała okropne luzy a ta obecna ich nie ma.
Bądź rozważny przewiduj co uczynią inni

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1393
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 20:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#140 Post autor: Dziadek13 » czw sie 25, 2011 19:19

Tam przy skrzyni nic nie ma do regulacji stąd regulowali przy drążku.
Obrazek
Jak sam widzisz brak regulacji.
Obrazek
Yanosik R.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: sob maja 09, 2009 19:13
Lokalizacja: Toruń
Model:

#141 Post autor: Samer » pt sie 26, 2011 08:17

Jakieś 2 m-ce temu "regenerowałem" lewarek przy pomocy zestawy naprawczego dostępnego na Alle. Luzy znikneły, drążek zamiany biegów chodził ciężko ale lepiej niż przed wymianą. Po wyregulowaniu wchodziły biegi 1 oraz wsteczny. Nie powiem że dobrze ale już było lepiej. Od kilku dni zauważyłem problemy ze wstecznym. Ponownie przeprowadziłem regulację i teraz albo wchodzi bieg pierwszy albo ostatni. Nie mogę
ustawić żeby skrajne biegi wchodziły poprawnie. Czy to może być wina linek czy mechanizmu przy skrzyni?

Gdy ustawię, że pięknie wchodzi 1 to zamiast biegu wstecznego mam bieg IV i odwrotnie jeżeli ustawie wsteczny to po przeciwnej stronie wchodzi III.

Tak żeby rozwiać moje wątpliwości. Za co odpowiadają cięgna lewe i prawe?

[ Dodano: Pią Sie 26, 2011 12:03 ]
Właśnie wyciągnąłem tunel żeby bliżej przyjrzeć się problemowi. Okazuje się że jest pęknięty sworzeń (na zdjęciu nr 1). Dodatkowo w nieznanych mi okolicznościach znikneła spinkę blokady skrzyni biegów.

Czy ten sworzeń/sztyft/trzpień (nie wiem jak to nazwać) oraz spinkę można gdzieś dokupić?


Obrazek

*Zdjęcie wykonane przez kolegę opabloo

Awatar użytkownika
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 475
Rejestracja: pt mar 25, 2011 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#142 Post autor: twardypt91 » ndz sie 28, 2011 23:14

Czy u Was też czasami bieg 2. ciężko wchodzi?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

radziko
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 11:52
Lokalizacja: Suwałki
Model:

#143 Post autor: radziko » wt sie 30, 2011 16:54

U mnie czasami tak bywa z 1 i 2 ale mam wyrobioną tulejkę i to ostro.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1393
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 20:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

#144 Post autor: Dziadek13 » wt sie 30, 2011 17:14

Mnie też ciężko 1 ale jak starzy kierowcy robili pierwsze 2 bieg i z niej na 1 bieg i jest git.
Obrazek
Yanosik R.

Awatar użytkownika
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 475
Rejestracja: pt mar 25, 2011 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#145 Post autor: twardypt91 » wt sie 30, 2011 17:53

Ja tam luzu na chwilę obecną nie stwierdzam. Ciekawe jest to, że bieg 3. aż "sam wchodzi" :>
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

gregorkrk
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 09, 2011 14:21
Lokalizacja: Kraków
Model:

#146 Post autor: gregorkrk » czw wrz 08, 2011 19:46

temat fajny ale dla dieslów
ja mam bene 1.8 125km i lewarek goni jak szalony, potrafi nawet 1 wybić gdyż nie wejdzie dość dobrze.biegi zmieniam jak w starych autobusach ikarus czyli gdzie ta jedynka trzeba zamieszac i moze sie trafi.

a tak poważnie to jest sajgon.
Na allegrodo sprzedaja zestaw ale do wsteczny właczany do tyłu
do przodu nie posiadaja , ma ktoś pomysła jak temat zaatakować

Awatar użytkownika
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 475
Rejestracja: pt mar 25, 2011 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#147 Post autor: twardypt91 » ndz wrz 11, 2011 20:31

Pytanie do tych, którzy mają problem ze zmianą biegu z racji wyrobienia się tego plastikowego kapturka: czy przy wyłączonym silniku również jest problem ze zmianą biegów?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Michallot
Mieszkaniec
Posty: 218
Rejestracja: pt lut 05, 2010 21:36
Lokalizacja: Wadowice(małopolska)
Model:
Kontakt:

#148 Post autor: Michallot » ndz wrz 11, 2011 20:46

twardypt91 pisze:Pytanie do tych, którzy mają problem ze zmianą biegu z racji wyrobienia się tego plastikowego kapturka: czy przy wyłączonym silniku również jest problem ze zmianą biegów?
U mnie nawet przy wyłączonym silniku źle biegi wchodziły

MZafira
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 04, 2011 14:48
Lokalizacja: Mazowsze zachodnie
Model:

#149 Post autor: MZafira » pt lis 04, 2011 13:41

Kurcze, kupiłem tulejke ale po wymianie jest jeszcze gorzej :-)
Wczesniej 1 bieg wchodzil z lekkimi oporami a po wymianie jest jakaś masakra, trzeba albo dwójke i dopiero jedynke lub użyc dużo siły aby docisnac lewarek do lewej i dopiero wejdzie 1 bieg.
Chyba bede musial polowac na caly lewarek. A moze cos jeszcze wykombinuje, moze sie wyrobi :-))

Korn
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 09:45
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#150 Post autor: Korn » pt lis 04, 2011 18:55

A na pewno dobrze złożyłeś ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”