Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Autor Wiadomość
Zlooty 
Bywalec


Auto: ZB 1,9 CDTI 150KM Automat Cosmo
Imię: Paweł
Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 18:03   

kubik_CDTi napisał/a:
Ja czekam na op-com-a i ruszam z tematem

Jutro zabieram się za czyszczenie jeżeli pogoda pozwoli ale op-coma nie mam tzn. że co nie mogę tego zrobić ??
_________________
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D
 
 
norbert_p 
Zafiromaniak

Auto: Renault Grand Scenic 1.4 TCe
Imię: Norbert
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 19:53   

kaliope napisał/a:
tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?


Podkładka jest zaraz przy rurce z plecionką (w opasce). Opaska nie jest typowa jak wszystkie inne tylko taka pół okrągła. Podkładka jest chyba płaska... Nie zauważyłem. Za szybko poleciała i leży gdzieś na osłonie pod silnikiem :lol:
_________________
=> Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 20:12   

Zlooty napisał/a:
kubik_CDTi napisał/a:
Ja czekam na op-com-a i ruszam z tematem

Jutro zabieram się za czyszczenie jeżeli pogoda pozwoli ale op-coma nie mam tzn. że co nie mogę tego zrobić ??


nie skasujesz błędu, który wyskoczy prawdopodobnie po rozłączeniu kostki od egr'u

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 21:15 ]
norbert_p napisał/a:
kaliope napisał/a:
tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?


Podkładka jest zaraz przy rurce z plecionką (w opasce). Opaska nie jest typowa jak wszystkie inne tylko taka pół okrągła. Podkładka jest chyba płaska... Nie zauważyłem. Za szybko poleciała i leży gdzieś na osłonie pod silnikiem :lol:


ok...rozumiem..... :) napisałeś, że wpadła do środka więc się zaniepokoiłem, że może wpadła Ci do wydechu :)
 
 
zbigor
Bywalec

Auto: Astra 1.9 Z19DT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 21:57   

kaliope napisał/a:
nie skasujesz błędu, który wyskoczy prawdopodobnie po rozłączeniu kostki od egr'u

Jeśli nie będzie gmerał przy kluczyku to żaden błąd nie wyskoczy.
_________________
pzdr
zbigor
 
 
licznik 
Bywalec


Auto: ZAFIRA B 1.9cdti 88KW automat Astra G 1.6 16V
Imię: Ón
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 22:45   

kaliope napisał/a:
jest przykręcony wtyczka do góry, także już coś było robione.


nic nie było robione wersje 2005-2006 miały wtyczkę do góry ,późniejsze w dół
_________________
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 21:02   

tico0,

1. między przepustnicą a kolektorem jest uszczelka tak jak pisał Marki w z19dt? Tę uszczelkę można użyć ponownie?

2. Od drugiej strony na przestrzał jest króciec (do którego mocowana jest gumowa rura na opasce), też na oringu jak w z19dth?

3. A od tyłu przepustnicy gdzie wchodzi ta karbowana rurka od egr'a, jest tam jakaś uszczelka?

4. czy dobrze myślę? W trakcie demontażu przepustnicy od kolektora, nie trzeba w sumie od razu odkręcać tego króćca, tylko wystarczy ściągnąć opaskę, a króciec odkręcić później jak już przepustnicę będziemy mieć na stole? I w sumie ten króciec trzeba odkręcić tylko celem dostania sie do środka przepustnicy żeby ją było łatwiej wyczyścić ?
 
 
tico0 
Zafiromaniak

Auto: ZB 1.9 CDTI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 06:52   

kaliope

ad.1 Uszczelka jest, czy można ją użyć ponownie według zaleceń serwisowych pewnie
nie ;) ale ja to zrobiłem (wyglądała ładnie)
ad.2 jest tam oring, to kolanko siedzi ciasno w przepustnicy
ad.3 jest uszczelka metalowa - tak jak na wejściu egr
ad.4 Można i tak - ale chyba lepiej to zrobić na silniku bo to kolanko dość ciasno siedzi na oringu w przepustnicy i po co sie potem szarpać w rękach....
_________________
Zdecydowanie znaczna część społeczeństwa, uznała, że jest dobrze. :lol:
Tu nie należy wykluczać działania Złego. On wszystko będzie robił, żeby nas wyprowadzić w pole, diabeł zawsze dzielił - powiedział ojciec Tadeusz Rydzyk
 
 
Zlooty 
Bywalec


Auto: ZB 1,9 CDTI 150KM Automat Cosmo
Imię: Paweł
Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 07:12   

Ja w sobotę rozebrałem i wyczyściłem swój zawór który jak się okazało był wymieniony w 2010 r , nie był ostro zasyfiony ale teraz wygląda jak nowy .
Niestety nie poprawiło to nic , wymienię jeszcze filtr paliwa może to coś poprawi ( szkoda że tego nie zrobiłem od razu) . Teraz wyskakuje mi błąd 40004 , ale może we wtorek podjedzie z op-comem Przemek i się wykasuje błędy.
_________________
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D
 
 
kubik_CDTi 
Zafiromaniak


Auto: Zafira B
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2009
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 07:51   

Właśnie dlatego pisałem,że czekam na op-coma ;)
_________________
Chipped by MR Motors
 
 
norbert_p 
Zafiromaniak

Auto: Renault Grand Scenic 1.4 TCe
Imię: Norbert
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 12:15   

Czym potraktowaliście swoje zawory, aby usunąć ten nagar? Ja przez prawie 20h moczyłem w płynie do usuwania sadzy kupionym w castoramie). Nagar puścił, ale takie ślady rdzy nie... Teraz moczę w benzynie ekstrakcyjnej. Nie wiem czy coś to da... :|
_________________
=> Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.
 
 
Zlooty 
Bywalec


Auto: ZB 1,9 CDTI 150KM Automat Cosmo
Imię: Paweł
Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 12:26   

U mnie wystarczyła benzyna , ale żadnej rdzy nie miałem tylko sadza
_________________
Racja jest jak dupa ... każdy ma swoją :D
 
 
norbert_p 
Zafiromaniak

Auto: Renault Grand Scenic 1.4 TCe
Imię: Norbert
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 12:30   

U mnie takie rdzawe naloty są na tym cylinderku oraz tulejce wyciągniętymi z części elektrycznej. Nie jest to taka rdza z bomblami ;) Poza tym jest jeszcze taki osad. nawet nie wiem z czego...
_________________
=> Spora dawka wiedzy o Oplu Zafirze B zgromadzona w jednym miejscu. Zapraszam.
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 13:32   

cewkę czyścisz pastą do aluminium. To co jest na cewce to wżery.
 
 
kubik_CDTi 
Zafiromaniak


Auto: Zafira B
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2009
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 19:26   

Jak pasta do aluminium to polecam autosol.
_________________
Chipped by MR Motors
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 06:57   

U mnie Slater było dokładnie tak samo zasyfione.Aż dziw bierze,ze auto w ogóle jeździło.Teraz kanały w kolektorze dopiero przejrzały :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group