Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Autor Wiadomość
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 13:40   

Rozbierałeś cewkę całkiem ?? Smar miedziany użyłeś ?
 
 
Piotrek413 
Mieszkaniec


Auto: Zafira B 1.9CDTI 150 KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Łochów
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 19:16   

Cewki nawet nie ruszałem. Myślisz że może być aż tak zanieczyszczona że nie ma siły wypychać iglicy? Jak ją wciskam to ładnie potem odbija ale tylko di 2 mm
_________________
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 20:05   

To podłącz 12V i zobacz czy cycek wychodzi na ok 6mm.
 
 
Piotr 
Bywalec

Auto: Opel Zafira B 1,9 cdti 2006r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 21:16   

Marki napisał/a:
To podłącz 12V i zobacz czy cycek wychodzi na ok 6mm.

Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR . Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć.
 
 
Piotrek413 
Mieszkaniec


Auto: Zafira B 1.9CDTI 150 KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Łochów
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 22:04   

Po podłączeniu pod akumulator nic się nie dzieje. Nawet nie drgnie jedynie tyle co palcem go wcisnąć mogę.
_________________
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 06:27   

Piotrek małe wiertło 6-8 z góry wiercisz. Wchodzi jak w masło. potem wybijak dwa razy młotkiem i wszystko na wierzchu. Syfu w środku trochę znajdziesz.
 
 
Jacek_Do
Przeglądacz

Auto: Zafira B 1.9CDTI 100KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:11   

Jeśli po podpięciu do akumulatora nnic się nie dzieje, to raczej cewka będzie.
Sprawdź miernikiem czy stawia jakiś opór.
_________________
1.9CDTI
 
 
Piotr 
Bywalec

Auto: Opel Zafira B 1,9 cdti 2006r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:14   

Jacek_Do napisał/a:
Jeśli po podpięciu do akumulatora nnic się nie dzieje, to raczej cewka będzie..

Ponownie zadaje to same pytanie "Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR (czyli rozwiercić , wybić trzpień, wyczyścić i zmontować). Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć."
Czy naprawdę nikt z kolegów nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie ? Może dla niektórych jest to oczywiste, ale ja naprawdę mam wątpliwości i jestem ostrożny w tej elektryce i elektronice.
 
 
zbigor
Bywalec

Auto: Astra 1.9 Z19DT
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 21:39   

Wydaje mi sie że + jest na wtyku nr 1 Sprawdzałem to już dość dawno i niezbyt dokładnie pamiętam. Powinna być na wtyczce albo EGR cyfra 1 to znajdziesz. Mówił mi to elektryk ale dodał też że nie wolno za długo trzymać pod napięciem bo cewka jest sterowana jakoś prostokątnym prądem :shock: cy cuś i może sie łatwo spalić. A najlepiej poczekaj na kogoś bardziej ogarniętego bo dla mnie te prostokątne prądy to kwadratura koła
_________________
pzdr
zbigor
 
 
Jacek_Do
Przeglądacz

Auto: Zafira B 1.9CDTI 100KM
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 17:01   

Nie ma żadnej różnicy, możesz podpiąć jak chcesz, tylko raz iglica będzie wciągana a raz wypychana i tyle.
_________________
1.9CDTI
 
 
Piotr 
Bywalec

Auto: Opel Zafira B 1,9 cdti 2006r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 20:29   

Jacek_Do napisał/a:
Nie ma żadnej różnicy, możesz podpiąć jak chcesz, tylko raz iglica będzie wciągana a raz wypychana i tyle.

Dzięki za odpowiedź, ale i tak zacznę od poszukania cyfry 1 gdzie podepnę + skoro w/g Ciebie nie ma różnicy.
 
 
Piotrek413 
Mieszkaniec


Auto: Zafira B 1.9CDTI 150 KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Łochów
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 12:41   

No i znowu coś nie halo. Jadę sobie spokojnie (z tym starym EGR) a tu bach kontrolka serwisowa i błąd 227911. Z tego co wyczytałem dotyczy to nieszczelności

[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 15:41 ]
Po założeniu listwy mam jeszcze jeden błąd. 038004 - co on może oznaczać?
_________________
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 15:06   

Piotrek413 napisał/a:
No i znowu coś nie halo. Jadę sobie spokojnie (z tym starym EGR) a tu bach kontrolka serwisowa i błąd 227911. Z tego co wyczytałem dotyczy to nieszczelności

[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 15:41 ]
Po założeniu listwy mam jeszcze jeden błąd. 038004 - co on może oznaczać?


P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction - Czyli błąd w obwodzie świec żarowych
 
 
Piotrek413 
Mieszkaniec


Auto: Zafira B 1.9CDTI 150 KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Łochów
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 16:01   

no i kolejny znalazł się 110961 - tego nigdzie nie mogę znaleźć
_________________
 
 
MieHor 
Zafiromaniak


Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI 120 KM
Imię: Mieczysław
Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 18:54   

P1109 - Secondary Port Throttle System

P1109 - Wadliwe działanie nastawiennika komory wirowej

a te są dedykowane dla Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH

P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group