Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip Tunning - zrób to sam...Co o tym sądzicie?
Autor Wiadomość
MikiKedzierzyn 
Świeżak
MikiKedzierzyn


Auto: Opel Zafira 1.6
Imię: Michał
Dołączył: 25 Lis 2010
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon Lut 07, 2011 20:27   Chip Tunning - zrób to sam...Co o tym sądzicie?

Przeglądając dzisiaj Allegro natknąłem się na takie coś:

http://moto.allegro.pl/op...1434501923.html

Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat.
_________________
President Walker + Sirio Turbo 1000
 
 
kicaj 
Zafiromaniak

Auto: Zafira B
Imię: kicaj
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Skąd: byl HH jest B
Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:10   

Czy PPC jest tym samym co moduły/boxy do diesla?

System PPC różni się zasadniczo od stosowanych modułów do silników diesla dostępnych na rynku. W przypadku stosowania PPC, mamy do czynienia z całkowitą optymalizacją silnika.

ciekawe jak oni optymalizuja pod katem silnika jak na oczy mojega auta nie widzieli...
jedyna roznica jest taka, kiedys nad tym sie zastanawialem, ze nie ma boxa a nadpisujesz mapy w sterowniku przez zlacze diagnostyczne

te lepsze marki (tak jak ta) umozliwia przywrocenie ustawien fabrycznych...

to nic innego jak cos na ksztalt przycisku sport z wlasnymi mapami...
_________________


http://www.adac.de/infote...px?KFZID=210009
 
 
ronin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:24   

Ciekawe że motor 100KM ma ten sam przyrost mocy i momentu co wersja 120KM
 
 
rhaaziel 
Zafiromaniak
mocy przybywaj :)


Auto: Zafira B Z19DTH
Imię: Przemek
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon Lut 07, 2011 22:03   

Założenia są takie jak w każdym tego typu komputerze służącym do przechowywania i wgrywania w razie potrzeby odpowiednich programów sterujących, np. program do jazdy normalnej, program do ścigania na ćwiartkę mili itp itd.

Podstawowy problem w tej ofercie to brak możliwości zoptymalizowania programu pod konkretny samochód, w ten sposób nie zabiera się za chipowanie silnika, każdy porządny tuner przygotowując program bazuje na tym co zaczyta z samochodu klienta, a nie na uniwersalnym rozwiązaniu, które może zupełnie nie pasować do Twojego samochodu.

W mojej ZB, przygotowanie optymalnego programu, zajęło naprawdę trochę czasu i pochłonęło 4 dodatkowe wizyty na hamowni :!: Pierwszy program było dobry ale... miał pewne drobniutkie uchybienia i porządny tuner nie wypuści Cię do domu jeśli stwierdzi, ze coś trzeba poprawić, a to wykres mocy nie taki, a to jakiś lej po bombie na wykresie momentu, a to za bardzo kopci lub coś zupełnie innego, np. tak jak u mnie ciut zbyt nisko ustawione limitery i przeładowywanie kompa przy bardzo mocnym obciążeniu na 5 biegu.

Przy chipowaniu w przypadku pierwszej modyfikacji prawie zawsze trzeba coś poprawić, w przypadku chipowania nie da się sięgnąć po towar z półki i sprzedać go klientowi, to usługa coś jak szycie garnituru na miarę, wymaga przymiarek i wprowadzania korekt, dlatego nie wierzę w ofertę chipowania na odległość. Tak na marginesie dodam, że w chwili obecnej mam w aucie program który jest 4 modyfikacją licząc od 1 podejścia i pewnie ostatnia bo jeżdżę już na nim 10 miesięcy i nie narzekam :evil2:

Inna sprawa to kwestia przyrostów: 184 konie w ZB to naprawdę bardzo dobry wynik który można osiągnąć, ale najczęściej kosztem innych parametrów, w szczególności wysokością i przebiegiem momentu obrotowego. Najczęściej w przypadku DTH chipowanie powoduje wzrost mocy do około 174-179 koni, a momentu to już różnie od 370 do 400 z hakiem.

V-Tech ma sprawdzone urządzenie o nazwie RTS i w znacznie lepszych pieniądzach! Za 2550zł masz urządzenie do programowania i 2 programy napisane indywidualnie pod Twój samochód, polecam lekturę:
http://vtech.pl/v-tech-rt...ieniac-jego-moc

Reasumując, oferta z allegro jest całkowicie nieopłacalna (1000zł drożej niż V-Tech), a co najważniejsze nie zapewnia optymalnie przeprowadzonego chipowania silnika :!: co nie gwarantuje przestawionych osiągów, a w skrajnym przypadku może sprawdzić do uszkodzenia silnika, także ja zdecydowanie odradzam ten szwedzki wynalazek :!:
_________________
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie)
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech)
Ostatnio zmieniony przez rhaaziel Pon Lut 07, 2011 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ronin
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 22:17   

rhaaziel napisał/a:
(...)Reasumując, oferta z allegro jest całkowicie nieopłacalna (1000zł drożej niż V-Tech), a co najważniejsze nie zapewnia optymalnie przeprowadzonego chipowania silnika :!: co nie gwarantuje przestawionych osiągów, a w skrajnym przypadku może sprawdzić do uszkodzenia silnika, także ja zdecydowanie odradzam ten szwedzki wynalazek (...)


Popieram. Na ostatniej grupowej wycince była jedna Zafa i bodajże za 4-tym "podejściem" na hamownię udało się uzyskać pożądane wyniki a zdecydowana większość Zosiek przynajmniej za 2-gim razem. Poza tym były spore różnice na hamowni przed modyfikacją, do tego dochodzi stan techniczny auta np. wtryski, turbina (choćby u mnie)
 
 
MikiKedzierzyn 
Świeżak
MikiKedzierzyn


Auto: Opel Zafira 1.6
Imię: Michał
Dołączył: 25 Lis 2010
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Wysłany: Wto Lut 08, 2011 21:00   

Podzielam Wasze zdanie na temat chipowania na odległość.Też mi się wydaje że bez wizyty na hamowni nie powinno się to odbywać gdyż każde auto jest "inne".
"Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" a właśnie to rozwiązanie jest uniwersalne dla wszystkich.
_________________
President Walker + Sirio Turbo 1000
 
 
marlow 
Debiutant
Moonlandgrau


Auto: ZAFIRA B Z19DTL model 2007 100km@139km
Imię: Marcin
Dołączył: 29 Paź 2010
Skąd: Oświęcim/Bobrek
Wysłany: Wto Lut 08, 2011 22:14   

Witam forumowiczów.
Macie rację z tym indywidualnym dopasowaniem ustawień. Moja Zośka 4 razy była na hamowni zanim mi ją oddali.
Chipa robiłem u Heko podczas grupowej wycinki DPF-a w grudniu.
1 raz hamownia na dzień dobry, następnie po każdej modyfikacji, poszła dopiero za trzecim razem. Więc wniosek nasuwa się sam.
Pozdrawiam
marlow
 
 
Harry200 
Zafiromaniak

Auto: Zafira
Imię: Henryk
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Skąd: Raszyn
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 08:08   

Jak pracowałem w Instytucie Lotnictwa to na hamowni przygotowywalismy silniki samochodów do rajdów,te silniki były dopracowane pod względem mechanicznym ale żeby moc i moment były podobne to i tak każdy miał inne parametry w komputerze,także różnego rodzaju zestawy zrób to sam to coś dadzą ale niekoniecznie efekty muszą być zadowalające.. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group