Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
łożyska (przód)
Autor Wiadomość
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 10:23   łożyska (przód)

Witam,

wymieniał ktoś łożyska w przednich kołach?

można wymienić same łożyska czy znowu okaże się że ta część jest nierozbieralna?
 
 
licznik 
Bywalec


Auto: ZAFIRA B 1.9cdti 88KW automat Astra G 1.6 16V
Imię: Ón
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 10:39   

samego łożyska się nie da, komplet z piastą
 
 
jendrek 
Bywalec
jendrek


Auto: opel zafira 1.8 16v 125KM
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 12:49   

koszt około 150 zł z ABS
 
 
firek 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA 1.8+lpg LR
Imię: Mirek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 16:19   

jendrek to za przeproszeniem jakia to miałaby byc piasta...?
marcus jesli musisz wymieniac to niestety trzeba inwestowac w pozadne piasty, np; SKF, lub Ruville a to bedzie koszt za samą piastę około 350zł(z abs-em). Tych tańszych nie polecaja koledzy z zadnego oplowskiego forum. A wymiana ot podobnow warsztatach cos koło 100.
 
 
jendrek 
Bywalec
jendrek


Auto: opel zafira 1.8 16v 125KM
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 17:21   

Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.
 
 
KOPERNIK 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA
Imię: WOJTEK
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Maj 2011
Wysłany: Pon Sie 10, 2009 17:38   

Witam.jendrek, ja bym ci nie polecał tych tanich zamienników bo czas
sem można się na równi z kołem spotkać.Ja tez wymieniałem w swojej Zosi i koszt 310zł kąplet + wymiana jakieś 80-100zł..już na nim zrobiłem 25tyś km i wszystko gra.. ;) pozdrawiam
 
 
scaniairizar 
Mieszkaniec
Stara gwardia ;)


Auto: niezniszczalne 2.0 DTi.
Dołączył: 30 Gru 2008
Skąd: małopolska
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 19:10   

załozyłem piasty SKF, dałem po 350 zł/sztuka. ale mam zrobione 90 tysiecy i nic sie nie dzieje.
_________________
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
 
 
firek 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA 1.8+lpg LR
Imię: Mirek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 18:00   

Ja równiez miałem problemy moze nie z sama piasta ale z czujnikiem ABS-u z lewej strony(a więc siwcace sie kontrolki ABS. TC i nie działajacy licznik), i po konsultacjach z kilkoma znajomymi pracujacymi w róznych warsztatach jak i pewna kolezanka ze szkolenia pracujaca w hurtowni motoryzacyjnej zdecydowałem sie na SKF-ik moze nie tanio ale miejmy nadzieje solidnie. Narazie 1000 Km ale bezproblemowo.Pozdro
 
 
jendrek 
Bywalec
jendrek


Auto: opel zafira 1.8 16v 125KM
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Skąd: Pabianice
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 20:35   

Nie wiem bynajmniej od gościa którego kupowałem mam tarze 12 miesięcy gwarancji.
 
 
kris 
Mieszkaniec

Auto: Skoda Octavia II Tour
Imię: Krzysztof
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 13:29   

jendrek napisał/a:
Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.

Czeka mnie też wymiana. Zapaliła mi się kontrolka ABS i TC. Po sprawdzeniu Techem wyszło uszkodzony czujnik piasty LP. Więc też mam dylemat co do tych tańszych. Bo różnica 180 a 350zł jest znaczna. No ale to kwestia jeszcze przemyślenia sprawy.
jendrek, w "sam naprawiam" jest napisane że najpierw trzeba wyjąć półoś - czy trzeba kompletnie ją wyjmować tak jak opisali czy tylko do pewnego momentu? Używałeś ściągacza do końcówki drążka czy udało się wybić młotkiem. Czy potrzebne są jeszcze jakieś ściągacze czy można zwykłymi narzędziami sobie poradzić.?
Jak możesz troszkę opisać jak wymieniałeś to będę wdzięczny.
 
 
jendrek 
Bywalec
jendrek


Auto: opel zafira 1.8 16v 125KM
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Skąd: Pabianice
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 15:34   

Witam co do końcówki możesz użyć ściągacza ale ja to robiłem bez i z tego co się orientuję większość mechaników też.Odkręcasz nakrętkę półosi ściągasz jarzemko z zaciskiem najlepiej podwiesić drutem do sprężyny ściągasz tarcze hamulcową i pamiętaj o rozpięciu przewodu od ABS .Po rozpięciu drążka kierowniczego skręcasz zwrotnicą do oporu , poprzez drewnianego klocka uderzasz delikatnie w śrubę przegubu aby się wysłuwał. Od tyłu są trzy śruby mocujące piastę wykręcasz i przykręcasz nową Co do półosi to wysłuwarz ją tylko z zwrotnicy tyle aby dostać się do śrub mocujących.Pwodzenia
Co do piasty ja kupowałem u tego gościa PHF1234 na allegro
Pozdro!!!
 
 
firek 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA 1.8+lpg LR
Imię: Mirek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 11:55   

Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.
 
 
kris 
Mieszkaniec

Auto: Skoda Octavia II Tour
Imię: Krzysztof
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 14:57   

firek napisał/a:
Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.

A możesz powiedzieć jaki rozmiar tego torxa zewnętrznego ? Udało Ci się wysunąć przegub bez odpinania końcówki drążka ?
 
 
firek 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA 1.8+lpg LR
Imię: Mirek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Sie 24, 2009 18:59   

Jako, że przeczytałem dopiero dzis to co do rozmiaru napiszę jutro jak sprawdzę jaki to był, bo niestety niepamietam:). A co do końcówki drążka kierowniczego to nie wypinałem żeby nie uszkodzic, ale musiałem dla odmiany wyjąc dolny sworzeń wachacza.
 
 
firek 
Zafiromaniak

Auto: ZAFIRA 1.8+lpg LR
Imię: Mirek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Sie 28, 2009 15:40   

Siemka:) Ten klucz to tak jak mówiłem taki Torx o oznaczeniu E 18. Pozdrawim i powodzonka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group