Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jozek
Pon Maj 07, 2012 18:02
AG lub AH - jakie silniki i czym się różnią, co polecacie?
Autor Wiadomość
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:27   AG lub AH - jakie silniki i czym się różnią, co polecacie?

mam pytanie bo koleżanka chce kupić AG lub AH....czy AG już jest w full ocynku? Czy rdzewieje jak AF? Jaki motory benzynowe sa w nie do zdarcia w AG i AH? Słyszałem ze w AG to 1.6 8v ale już chyba go nie ma w AH...natomiast słyszałem też że 1.6 16v w AG i AH bardzo lubią olej.
Ostatnio zmieniony przez Czw Wrz 08, 2011 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:38   

Już spieszę z wyjaśnieniami ;)

AG szła cała w ocynku od początku, nie do zdarcia jest 1.6 8v bedące w różnych wariantach mocy, 80 82 i 85 KM


1.6 16v dawniej lubiały żreć olej, w AG i AH już nie ma tego az tak, ale tu rozrzad jest na pasku i trzeba o niego bardzo ale to bardzo dbac


8v jest idealna pod gaz, śmiga nawet na IIgeneracji bez problemu, lekki muł ale trwały.
 
 
kicaj 
Zafiromaniak

Auto: Zafira B
Imię: kicaj
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Skąd: byl HH jest B
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:40   

kaliope napisał/a:
bo koleżanka chce AG lub AH....

ja juz wybralem ;) AGH, po co sie rozdrabniac...

moj wujek ma Fke, jedna z ostatnich lat... i nie rdzewieje...
fakt ze jezdzi nia "do kosciola" ale do tej pory odpukac z karoseria, i z silnikiem tez...
_________________


http://www.adac.de/infote...px?KFZID=210009
Ostatnio zmieniony przez kicaj Czw Paź 14, 2010 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
licznik 
Bywalec


Auto: ZAFIRA B 1.9cdti 88KW automat Astra G 1.6 16V
Imię: Ón
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:43   

posiadam AG 1998Rr,zero rdzy ,silnik 1.6 16V jeżdżony na krótkich odcinkach,żona do pracy na zakupy ,raz w miesiącu trzeba dolać troche oliwy,pozatym OK
_________________
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:47   

Lorry napisał/a:

AG szła cała w ocynku od początku, nie do zdarcia jest 1.6 8v bedące w różnych wariantach mocy, 80 82 i 85 KM


patrze na allegro i maja 75 koni ???
 
 
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 20:49   

To z samego początku potem zwiekszyli moc


Bo w AF szedł w wersji 71 i 75 KM


kicaj napisał/a:
jedna z pierwszych lat... i nie rdzewieje...
fakt ze jezdzi nia "do kosciola" ale do tej pory odpukac z karoseria
zauważyłem to że te pierwsze roczniki w miare sie trzymają, ja niestety trafiłem ze swoją na najgorsze lata... :( Chociaż i tak póki co dramatu nie ma wzgledem innych z tych samych lat
 
 
rhaaziel 
Zafiromaniak
mocy przybywaj :)


Auto: Zafira B Z19DTH
Imię: Przemek
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 06:42   

AG z silnikiem 1.6 8v miały 75 koni od roku 1998 do 2000 (silnik X16SZR) póxniej motwoany już silnik Z16SE.

Sam mam taką 75-konną Astrulę rocznik '99 w gazie od 4 lat i poza alternatorem nie robiłem przy silniku i osprzęcie absolutnie nic.

Jeśli chodzi o rdzę to cała wygląda pięknie z małym ale... tylne nadkola mam już do wymiany, rdza zaczęła je ostro atakować.

Autko faktycznie pociskiem nie jest (przy włączonej klimie powyżej 170km/h nie pójdzie), przyspieszenie tez nie rozpieszcza ale jest niezawodne i przyjemnie się prowadzi. Spalanie na benzynie kręci się koło 8 litrów, natomiast na gazie u mnie jest jak w mordę strzelił 10 bez względu czy na klimie czy lato czy zima, mam tak ustawioną mieszankę że pali 10 ale za to nie muli i nie ma absolutnie żadnych problemów.
_________________
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie)
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech)
Ostatnio zmieniony przez rhaaziel Pią Paź 15, 2010 06:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek28 
Mieszkaniec

Auto: a4 awx
Imię: Jacek
Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koziegłowy;śląsk
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 06:43   

kaliope, mam do sprzedania AH 1.7cdti,kombi z navi itd. gdybyś był zainteresowany ;)
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 08:42   

rhaaziel napisał/a:
AG z silnikiem 1.6 8v miały 75 koni od roku 1998 do 2000 (silnik X16SZR) póxniej motwoany już silnik Z16SE.


czyli x16szr to jest ten 8v a z16se to 16v?
jacek28 napisał/a:
kaliope, mam do sprzedania AH 1.7cdti,kombi z navi itd. gdybyś był zainteresowany ;)

to nie dla mnie tylko koleżanka mnie prosiła o poradę....co by rynek zbadać....ale tak czy siak chodzi jej tylko o benzynę

rhaaziel napisał/a:
AG z silnikiem 1.6 8v miały 75 koni od roku 1998 do 2000 (silnik X16SZR) póxniej motwoany już silnik Z16SE.


czyli x16szr to jest ten 8v a z16se to 16v?
rhaaziel napisał/a:

Jeśli chodzi o rdzę to cała wygląda pięknie z małym ale... tylne nadkola mam już do wymiany, rdza zaczęła je ostro atakować.


może te błotniki były już robione? lakier tam oryginalny?

ps. widzę, że tu rodzinnie się trzymacie opli..... licznik....rhaaziel...lorry ....ronin ...no pięnie ...pięknie....może ja też powinien zmienić Fabie na Corse albo Astrę :)
 
 
Szymon78 
Zafiromaniak
Szymon Jankowiak


Auto: Zafira B 1,9cdti -150KM SPORT automat
Imię: Szymon
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 09:04   

to co to ja też mam zmieniać ?!? :)

puki co oprócz ZB mam francuska myśl technologiczną z lat 90-tych :)
Peugeota 306 break zasilaną paliwem zapalniczkowym :lol:
 
 
rhaaziel 
Zafiromaniak
mocy przybywaj :)


Auto: Zafira B Z19DTH
Imię: Przemek
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 09:17   

kaliope, poniżej krótkie info nt. silników 1.6 w AG

X16SZR to 1.6 8v o mocy 75 koni (taki właśnie mam)
Z16SE to 1.6 8v (również 8 zaworów) ale o mocy 84 koni

natomiast w technologii 16 zaworowej dostępne były takie silniki:
X16XEL i Z16XE o mocy 101 koni oraz Z16XEP Twinport o mocy 103 koni.

Nadkola faktycznie robiłem już co nieco (malowanie) 3 lata temu ale nie pomogło na długo i trzeba będzie wspawać reparatury i pomalować. Przyglądałem się nawet kiedyś kilku egzemplarzom AG na ulicy i też zauważyłem i nich 'bąble' na nadkolach, także to raczej normalne. Reszta budy jednak trzyma się super mimo 11 lat na karku.

ps. Co do rodzinnego używania Opli to u mnie Astrę ma jeszcze teść :) a mama zamierza wymienić Fabię na Astrę H (są na nie teraz całkiem fajne promocje przy 1.4 90koni u Muchy w Mikołowie 7tys rabatu nam zaproponowali, przy 1.6 115koni było prawie 8tys rabatu).
_________________
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie)
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech)
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 09:37   

a jak sie mają do siebie te 16v silniki, 1.4 vs 1.6 ? awaryjność tak sama? W obydwóch rozumiem jest pasek a w 1.6 8v jest łancuch? Piszą w ogłoszeniach ze to silnik bezkolizyjny? O co chodzi?
 
 
rhaaziel 
Zafiromaniak
mocy przybywaj :)


Auto: Zafira B Z19DTH
Imię: Przemek
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 09:56   

Z tego ca czytałem i słyszałem, szczególnie żywotny jest właśnie ten co mam 1.6 8v, wręcz idealny do gazu (z zamiarem zagazowania właśnie tego silnika szukałem), ja mam w nim instalację II generacji firmy Landi i śmiga pięknie, przez 50tys km żadnych problemów, nawet najmniejszej usterki.

Jeśli chodzi o rozrząd to jak najbardziej jest tam pasek, a jego bezkolizyjność polega na tym że w przypadku zerwania paska rozrządu tłok nie przywali w zawory i generalnie nic nie powinno się stać z silnikiem.

O 16 zaworowcach nie wiem za dużo bo nigdy tego nie zgłębiałem więc nie pomogę za dużo, robiłem tylko porównania spalania dla 1.6 i 1.4 w AH jako, że mama zamierza zakupić głownie w celu jeżdżenia na bardzo krótkich trasach po mieście i pewnie będzie to 1.4 gdyż spala średnio o litr mniej na setkę. Żywotność z pewnością jest podobna ale oczywiście mniejsza niż niewyprężonego silnika 8 zaworowego.
_________________
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie)
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech)
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 12:32   

Koledzy przeglądam sobie AG, możecie mi pomóc rozszyfrować te silniki. Które to są te 8v?

X16XEL
Z16SE
Z16XE - 100koni, 16V ?
Z16XEP
X16SZR

ten jest w vinie Z16XE, to jest 16v rozumiem.
http://otomoto.pl/opel-as...-C16244746.html
 
 
MieHor 
Zafiromaniak


Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI 120 KM
Imię: Mieczysław
Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 12:36   

kaliope, zajrzyj na tę stronę http://www.astra.auto.pl/content/view/307/110/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group