Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Zafira 99r. 1.8 16v
Autor Wiadomość
bumero
[Usunięty]

  Wysłany: Sro Maj 19, 2010 07:43   Opel Zafira 99r. 1.8 16v

Witam Wszystkich

posiadam Zafira a 99r 1.8 16v
zośka szarpie przy około 1500obr. i niema mocy dzieje się to tylko przy szybkim naciśnięciu gazu a jak poczekam 2-3sec. i powoli przyspieszam to jest w miarę nie wiem co jest nie jestem fachowcem ale czytałem dużo po farach o tym problemie jest tego nie mało ale nic do mojej zośki nie pasuje i puki co to wyczyściłem przepustnice wymieniony filtr powietrza EGR niby w porządku, nie pokoi mnie aktywne 0 V przy włączonym silniku na przekaźniku pompy paliwa czy to będzie przekaźnik do wymiany auto odpala na dotyk.


Proszę o P O M O C

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,9 %
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,15 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,4.5 V
Temperatura powietrza wlotowego,2.3 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Przepływomierz powietrza,1.3 V
Przepływomierz powietrza,23.0 kg/h
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Współczynnik obciążenia PWM ciśnienia systemu klimatyzacji,0 %
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
[b]Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
[b]Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
O2 Sensor,4 023 mV
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki
Prędkość silnika,1 035 obr/min
Pożądane jałowe,1 024 obr/min
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki
Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Impuls wtrysku,5.4 ms
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Kontrola powietrza jałowego,59 kroki
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V




Pozdrawiam
 
 
darek_s 
Mieszkaniec

Auto: Zafira B Z19DT
Imię: Dariusz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Skąd: Mońki
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 21:30   

Moze dis czyli listwa cewek jest uszkodzona,najlepiej jakby podmienic od sprawnego auta aby nie wlezc niepotrzebnie w koszta.Komp diagnostyczny nie zawsze wykryje ta usterke.pzdr.
 
 
czeslaw555 
Bywalec
czeslaw555


Auto: 2.0L HDI
Imię: Czesław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Skąd: GKA
Wysłany: Pon Maj 24, 2010 20:38   

na początek wymień świece ,jak to nie pomoże to pomyśl o przewodach do świec bo to są najczęstsze przypadki takiego zachowanie ,choć nie jedyne
_________________
Inspekcje PL. Pomoc w sprawdzeniu i zakupie aut w D. nick...google
 
 
opelmen 
Mieszkaniec
Z 151


Auto: ZA Elegance 1.8 16V 125KM Z18XE Pb+LPG
Imię: Janusz
Dołączył: 01 Gru 2009
Skąd: małaPOLSKA
Wysłany: Pon Maj 24, 2010 21:09   

Ja mam Zosię 1.8 16V co prawda z 2001 :P ale nie ma przewodów zapłonowych, a zintegrowaną cewkę, która jest nakładana wprost na świece...
Mówią, ze te cewki też padają - są notowane takie przypadki - oby Twojej nie dotyczyły bo to koszt zaczynający się od jakichś 250pln w górę :/
_________________
 
 
bumero
[Usunięty]

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 13:48   

Witam
zauważyłem że jak przejadę duszą trasę to mało co szarpie i niepokoi mnie obr to znaczy silnik rozgrzany na maksa po trasie wjeżdżam w miasto wciskam sprzęgło a obroty trochę podskakują na 2 3 sec. i bardzo powoli spadają na 1200obr. i tak się trzyma przy rozgrzanym silniku tem. około 90C linka od gazu jest luźna
 
 
darek_s 
Mieszkaniec

Auto: Zafira B Z19DT
Imię: Dariusz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Skąd: Mońki
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 14:20   

Wyczysc dokladnie przepustnice i zrob po tym zabiegu adaptacje. http://www.instalacjebudo...nica_x18xe1.pdf
Ostatnio zmieniony przez Sob Cze 05, 2010 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bumero
[Usunięty]

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 14:35   

witam darek_s, już to czyszczenie jest zrobione dwa kanaliki są drożne nie czyściłem tylko tego silniczka krokowego bo niby go nie można rozebrać.



pozdrawiam
 
 
johanes 
Debiutant


Auto: Zafira A 1.8 16V 2000r.+LPG
Imię: johanes
Dołączył: 03 Lis 2009
Skąd: Gorlice
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 20:59   

witam czy zaslepienie EGR cos pomoże zeby samochod nie szarpal, mam podobne objawy co koledzy.
Ostatnio zmieniony przez Nie Cze 13, 2010 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bumero
[Usunięty]

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 23:59   

Witam EGR zaślepiony i bez różnicy a szarpie co raz więcej aż krew mnie zalewa chcę ruszyć a tu eis krztusi :cry:
 
 
johanes 
Debiutant


Auto: Zafira A 1.8 16V 2000r.+LPG
Imię: johanes
Dołączył: 03 Lis 2009
Skąd: Gorlice
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 07:43   

a morze kupienie nowego EGR coś pomoże
Ostatnio zmieniony przez Nie Cze 13, 2010 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marwisn 
Mieszkaniec
Marwisn


Auto: Opel Astra H
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 08:10   

Ja miałem podobne objawy.

Przy około 1200 rpm, jak wciskałem gaz mocniej to strasznie szarpało. Potrafiło nawet błąd złapać. Jak delikatnie to było ok.

Na kompie wyszło wypadanie zapłonu. Gazownik jak montował mi instalacje to poradził wymienić świece na NGK (miałem oplowskie GM).

Problem ustąpił w 90 %. Teraz szarpnie sporadycznie. Pewno trzeba by cewkę wymienić, ale markowa (veleo) to 350 pln :? .

Nie ma tragedii więc na razie tak jeżdżę.
 
 
boogoo 
Zafiromaniak


Auto: Zafira 2,0DTH 2002rok
Imię: Bogdan
Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Jasło
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 08:29   

Ja bardziej w dieslach,ale...
Miałem przypadek przerywania od ok 1,5 tysia i po sprawdzeniu okazało się,że czujnik położenia wałka się obluzował.Po skręceniu objaw ustąpił na pół roku.Bo gośc musiał potem wymienic jeszcze jednak listwę cewek właśnie za 350zł.A teraz cieszy się z jazdy już 2-gi rok....
_________________
Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki.
 
 
bumero
[Usunięty]

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 19:34   

Witam
Cewka wymieniona na orginał i dalej to samo przerywa dusi się
co to morze być???
 
 
tomekuza 
Bywalec


Auto: Zafira 1,6 16v 1999r. X16XEL
Dołączył: 31 Mar 2009
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 20:00   

A może by tak prostą drogą, filtr paliwa dawno wymieniany?

A z tą pompą to faktycznie coś może być nie tak.
_________________
TK
 
 
bumero
[Usunięty]

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 20:08   

nie wiem czy był kiedy kol wiek wymieniany filtr paliwa.
a tak czy dam rade wymienic to Sam ??
czy jest to trudna operacja i czy dam rade to zrobić bez kanału



pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group