Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Autor Wiadomość
suchy777 
Debiutant

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Model: ZA+AG+CC
Typ silnika: Z22SE+X16XEL+Z10XEP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Pią Sty 25, 2013 19:04   

lukaszek77, myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, co w wielu przypadkach opisanych w tym temacie
i myślę, że to wyrobiony mechanizm lewarka - konkretnie "koszyczek"

miałem podobnie - jeszcze biegi wchodziły, ale wajcha miała spore luzy co powodowało, że obsługa skrzyni biegów była nieprecyzyjna

w tym temacie znalazłem wszystko - co wymienić, jak wymienić, gdzie zamówić
nie miałem ani jednego zaskoczenia, wszystko jest opisane - fakt, nie w jednym miejscu, ale da się to zebrać do kupy
poczytaj, zrób notaki :P

wymiana zajęła mi ok. 2 godzin
 
 
ekmir 
Mieszkaniec
ekmir


Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Mirek
Dołączył: 16 Sie 2012
Skąd: lubuskie
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 13:02   

suchy777 wymieniałeś tylko "koszyczek"?
 
 
suchy777 
Debiutant

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Model: ZA+AG+CC
Typ silnika: Z22SE+X16XEL+Z10XEP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 15:45   

ekmir napisał/a:
suchy777 wymieniałeś tylko "koszyczek"?


tak, koszyczek i oringi
montowałem komplet od tego sprzedawcy [alle]

instrukcja załączona do produktu była wg mnie nieprecyzyjna
(np. nie zamontowałem małego oringu, bo nie wiedziałem gdzie)

najwięcej kłopotu miałem ze zdjęciem czarnego "kapsla" - tego co trzyma przegub od góry
było trochę chłodno i bałem się połamać plastiki
reszta to prosta robota - byle uważnie i nie na siłę

do smarowania użyłem wazeliny technicznej (nie miałem nic innego)

lewarek ma teraz minimalny luz, akurat żeby sam wracał do pozycji neutralnej
_________________
moje ople teraz:
1. zafira A '04 Z22SE LPG
2. astra G '99 X16XEL
3. corsa C '05 Z10XEP
 
 
ekmir 
Mieszkaniec
ekmir


Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Mirek
Dołączył: 16 Sie 2012
Skąd: lubuskie
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 16:10   

I poza wymiana koszyczka nic więcej nie robiłeś?
 
 
suchy777 
Debiutant

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Model: ZA+AG+CC
Typ silnika: Z22SE+X16XEL+Z10XEP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 20:35   

ekmir napisał/a:
I poza wymiana koszyczka nic więcej nie robiłeś?


nic, wymiana koszyczka i dużo świeżego smaru w zupełności mnie usatysfakcjonowało
od naprawy minęło jakieś 5tys. km więc elementy zdąrzyły się "ułożyć" i teraz lewarek pracuje gładko

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce
_________________
moje ople teraz:
1. zafira A '04 Z22SE LPG
2. astra G '99 X16XEL
3. corsa C '05 Z10XEP
 
 
Zafirek 
Debiutant

Auto: Zafira 2.0 DI 16V
Imię: Jacek
Model: ZA VECTRA B
Typ silnika: Y20DTL x20xev
Dołączył: 24 Mar 2011
Skąd: kalisz pomorski
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 21:08   

witam.też zrobiłem wymianę tak jak suchy777 i wszystko ładnie śmiga pozdrawiam
 
 
ekmir 
Mieszkaniec
ekmir


Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Mirek
Dołączył: 16 Sie 2012
Skąd: lubuskie
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:06   

suchy777 napisał/a:

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce


No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek
 
 
suchy777 
Debiutant

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Model: ZA+AG+CC
Typ silnika: Z22SE+X16XEL+Z10XEP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 15:05   

ekmir napisał/a:
suchy777 napisał/a:

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce


No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek



auto stało na luzie, lewarek w położeniu neutralnym
przed rozpięciem linek zamalowałem pisakiem dokąd sięgają
rozpiąłem linki i nie ruszałem ich niepotrzebnie żeby wybierak pozostał w takim samym położeniu, jak przed odpięciem
po wymianie koszyczka i poskładaniu całego lewarka zablokowałem go tym metalowym dynksem
przykręciłem obudowę lewarka do tunelu wsunąłem linki do zapinek, sprawdziłem, że są w identycznym położeniu, jak przed demontażem (może po prostu miałem tu szczęście)
zapiąłem linki, wyciągnąłem blokadę i gotowe

regulacja linek gdzieś była opisana, chyba na ktrórymś z forów vectry
czytałem, ale nie pamiętam gdzie
nie było to nic nadzwyczajnego
- odpiąć linki (w sensie odblokować, bez wyjmowania z zaczepów)
- zablokować lewarek
- ręką poruszać wybierakiem tak, żeby ustawić go w neutralu
- zapiąć linki
- wyjąć blokadę

gdybym musiał to tak właśnie bym zrobił
_________________
moje ople teraz:
1. zafira A '04 Z22SE LPG
2. astra G '99 X16XEL
3. corsa C '05 Z10XEP
 
 
zbyko71 

Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Zbigniew
Dołączył: 12 Lut 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto Lut 12, 2013 14:04   

Witam wszystkich podepnę się pod temat a mianowicie na pokazanej przez "KOPERNIK" fotce
oznaczony 1 sztyft ma wyłupane ząbki czy ten sztyft można dokupić osobno lub ewentualnie z tym białym plastikiem. Jeśli tak to proszę was o jakieś namiary, bo w zestawach naprawczych tego nie widziałem.
Dodam że nigdy nie widziałem jak to wygląda po rozebraniu. Przez to jest problem z wrzuceniem I biegu gdy ten biały plastik przekręca się skośnie. Przychodzi mi do głowy, żeby ten sztyft zastąpić jakimś podobnym trzpieniem. Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Tomasz 
Tomasz

Auto: Zafira A 2.0 DI
Imię: Tomasz
Dołączył: 14 Lut 2013
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 13:29   

Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen...3005708509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.d...nt&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?
 
 
zbyko71 

Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Zbigniew
Dołączył: 12 Lut 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 22:27   

Tomasz napisał/a:
Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen...3005708509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.d...nt&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?



Wielkie dzięki :piwo:
 
 
Wojtek b 
Świeżak
Wojtek b

Auto: Zafira a 2.0dti
Imię: Wojtek
Dołączył: 04 Kwi 2013
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 09:45   

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i prześledziłem wszystkie wypowiedzi dotycząłce problemów
z luzami na lewarku i problemami z wrzucaniem biegów i ponieważ wszystkie manewry wewnątrz auta
(regulacja, wymiana ,części w kasecie )nie pomogły w100%
biegi wchodziły z oporami a teraz został jeden, 2-ka po demontażu akumlatora
i podstawy okazało się że wybierak się rusza a sworzeń wychodzący ze skrzyni niestety nie
chciałbym się dowiedzieć czy to coś na wybieraku to jest śrubka czy tulejka blokująca wybierak z
ze sworzniem bo chyba to jest przyczyna a nie wiem czy to próbować wykręcić czy rozwiercić oraz
czy jak to wyjmę zejdzie mi cały wybierak jeżeli ktoś może podzielić się wiedzą lub wskazać jakieś fotki z demontażu będę wdzięczny
 
 
Luis
Świeżak

Auto: Opel Astra F
Imię: Łukasz
Dołączył: 19 Lut 2013
Skąd: Stawiski [BKL]
Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 19:16   

Wojtek b, a nie możesz używać znaków interpunkcyjnych?? Strasznie ciężko się to czyta...
_________________
TYLKO OPC :)
 
 
depechetom 
Debiutant


Auto: Zafira 2.0 dti
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Świdnica
  Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 10:51   

no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....
_________________
the fire still burns...
 
 
suchy777 
Debiutant

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Model: ZA+AG+CC
Typ silnika: Z22SE+X16XEL+Z10XEP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 20:35   

depechetom napisał/a:
no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....


kiedyś znalazłem taki filmik
klik
co prawda astra G i sposób naprawy nie do końca dla mnie zrozumiały,
ale demontaż bardzo ładnie pokazany - i to się powinno przydać
pozdrówka
_________________
moje ople teraz:
1. zafira A '04 Z22SE LPG
2. astra G '99 X16XEL
3. corsa C '05 Z10XEP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group