Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Autor Wiadomość
Zafirek 
Debiutant

Auto: Zafira 2.0 DI 16V
Imię: Jacek
Dołączył: 24 Mar 2011
Skąd: kalisz pomorski
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 21:08   

witam.też zrobiłem wymianę tak jak suchy777 i wszystko ładnie śmiga pozdrawiam
 
 
ekmir 
Mieszkaniec
ekmir


Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Mirek
Dołączył: 16 Sie 2012
Skąd: lubuskie
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:06   

suchy777 napisał/a:

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce


No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek
 
 
suchy777 
Świeżak

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 15:05   

ekmir napisał/a:
suchy777 napisał/a:

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce


No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek



auto stało na luzie, lewarek w położeniu neutralnym
przed rozpięciem linek zamalowałem pisakiem dokąd sięgają
rozpiąłem linki i nie ruszałem ich niepotrzebnie żeby wybierak pozostał w takim samym położeniu, jak przed odpięciem
po wymianie koszyczka i poskładaniu całego lewarka zablokowałem go tym metalowym dynksem
przykręciłem obudowę lewarka do tunelu wsunąłem linki do zapinek, sprawdziłem, że są w identycznym położeniu, jak przed demontażem (może po prostu miałem tu szczęście)
zapiąłem linki, wyciągnąłem blokadę i gotowe

regulacja linek gdzieś była opisana, chyba na ktrórymś z forów vectry
czytałem, ale nie pamiętam gdzie
nie było to nic nadzwyczajnego
- odpiąć linki (w sensie odblokować, bez wyjmowania z zaczepów)
- zablokować lewarek
- ręką poruszać wybierakiem tak, żeby ustawić go w neutralu
- zapiąć linki
- wyjąć blokadę

gdybym musiał to tak właśnie bym zrobił
_________________
kadett E, dwie astry F, corsa C, teraz zafira A - ja chyba lubię ople :)
 
 
zbyko71 

Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Zbigniew
Dołączył: 12 Lut 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto Lut 12, 2013 14:04   

Witam wszystkich podepnę się pod temat a mianowicie na pokazanej przez "KOPERNIK" fotce
oznaczony 1 sztyft ma wyłupane ząbki czy ten sztyft można dokupić osobno lub ewentualnie z tym białym plastikiem. Jeśli tak to proszę was o jakieś namiary, bo w zestawach naprawczych tego nie widziałem.
Dodam że nigdy nie widziałem jak to wygląda po rozebraniu. Przez to jest problem z wrzuceniem I biegu gdy ten biały plastik przekręca się skośnie. Przychodzi mi do głowy, żeby ten sztyft zastąpić jakimś podobnym trzpieniem. Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Tomasz 
Tomasz

Auto: Zafira A 2.0 DI
Imię: Tomasz
Dołączył: 14 Lut 2013
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 13:29   

Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen...3005708509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.d...nt&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?
 
 
zbyko71 

Auto: Zafira A 2.0 DTI
Imię: Zbigniew
Dołączył: 12 Lut 2013
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sro Lut 20, 2013 22:27   

Tomasz napisał/a:
Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen...3005708509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.d...nt&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?



Wielkie dzięki :piwo:
 
 
Wojtek b 
Świeżak
Wojtek b

Auto: Zafira a 2.0dti
Imię: Wojtek
Dołączył: 04 Kwi 2013
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 10:45   

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i prześledziłem wszystkie wypowiedzi dotycząłce problemów
z luzami na lewarku i problemami z wrzucaniem biegów i ponieważ wszystkie manewry wewnątrz auta
(regulacja, wymiana ,części w kasecie )nie pomogły w100%
biegi wchodziły z oporami a teraz został jeden, 2-ka po demontażu akumlatora
i podstawy okazało się że wybierak się rusza a sworzeń wychodzący ze skrzyni niestety nie
chciałbym się dowiedzieć czy to coś na wybieraku to jest śrubka czy tulejka blokująca wybierak z
ze sworzniem bo chyba to jest przyczyna a nie wiem czy to próbować wykręcić czy rozwiercić oraz
czy jak to wyjmę zejdzie mi cały wybierak jeżeli ktoś może podzielić się wiedzą lub wskazać jakieś fotki z demontażu będę wdzięczny
 
 
Luis
Świeżak

Auto: Opel Astra F
Imię: Łukasz
Dołączył: 19 Lut 2013
Skąd: Stawiski [BKL]
Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 20:16   

Wojtek b, a nie możesz używać znaków interpunkcyjnych?? Strasznie ciężko się to czyta...
_________________
TYLKO OPC :)
 
 
depechetom 
Debiutant


Auto: Zafira 2.0 dti
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Świdnica
  Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 11:51   

no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....
_________________
the fire still burns...
 
 
suchy777 
Świeżak

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 21:35   

depechetom napisał/a:
no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....


kiedyś znalazłem taki filmik
klik
co prawda astra G i sposób naprawy nie do końca dla mnie zrozumiały,
ale demontaż bardzo ładnie pokazany - i to się powinno przydać
pozdrówka
_________________
kadett E, dwie astry F, corsa C, teraz zafira A - ja chyba lubię ople :)
 
 
Wojtek b 
Świeżak
Wojtek b

Auto: Zafira a 2.0dti
Imię: Wojtek
Dołączył: 04 Kwi 2013
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 20:04   

Dzięki ,ale tą część mam już za sobą ,interesuje mnie druga strona ,obcięło mi
tulejkę łączącą wybierak (,ten w komorze silnika )ze sworzniem wychodzącym
ze skrzyni biegów .Próbowałem tą tulejkę wybić ,ale nie bardzo chce wyjść,a chciałbym wymontować sam wybierak nie rozkręcając tego dekielka przy skrzyni
biegów,ale nie wiem czy to jest możliwe
 
 
suchy777 
Świeżak

Auto: zafira A z22se executive '04
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 21:40   

Wojtek b napisał/a:
chciałbym wymontować sam wybierak nie rozkręcając tego dekielka przy skrzyni
biegów

jaką masz skrzynię biegów?
jeżeli F23, to jest filmik "serwisowy"
http://www.youtube.com/watch?v=x6ulVQsiknY
wymontowanie wybieraka jest od ok. 17:15
tylko nie wiem, jak to się ma do skrzyni zamontowanej w samochodzie :piwo:
_________________
kadett E, dwie astry F, corsa C, teraz zafira A - ja chyba lubię ople :)
 
 
depechetom 
Debiutant


Auto: Zafira 2.0 dti
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 20:51   

no i dzisiaj wymieniłem ten koszyczek, nasmarowałem wd40 ciegna przy skrzyni (pod akumulatorem) i dalej biegi wchodzą ciężko.... no ale najważniejsze że wchodzą wszystkie - przedtem jedynkę mogłem wbić najczęściej z dwójki albo waląc lewarkiem w lewo....
eeech... no i lewarek nie odbija swobodnie na luz po wyłączeniu biegu....i coż począć ??? :cry:
_________________
the fire still burns...
 
 
Wojtek b 
Świeżak
Wojtek b

Auto: Zafira a 2.0dti
Imię: Wojtek
Dołączył: 04 Kwi 2013
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 15:50   

Witam ponownie.
Dzięki za wszystkie informacje, które dotyczyły mojego problemu, ale już sobie poradziłem.
Wybieraka nie wyciągałem, ponieważ dałem rady ściągnąć zabezpieczenia, ale udało mi się to zrobić podpierając sworzeń, wybijając resztkę tulejki blokującej wybierak ze sworzniem.
Wbiłem nową tulejkę, która weszła mi dość ciasno i nie było już żadnego luzu pomiędzy wybierakiem, a sworzniem wychodzącym ze skrzyni.
Zregenerowałem również własnym sposobem linkę, ponieważ mając spory luz na 5 biegu zdarzało jej się zeskoczyć z kulki.
Sposób regeneracji jest dość prosty (na zdjęciach niżej) w warunkach domowych, można zaoszczędzić 500zł, jeżeli są tylko luzy na kulkach, a nie zatarte linki.


Końcówka, którą można zregenerować:

Od tyłu końcówki ścinamy okrągły kawałek gumy:

Tak wygląda po odcięciu:

Podważamy, luby od drugiej strony wypychamy zaślepkę od koszyczka:

Tak wygląda po zdjęciu zaślepki, w środku koszyczek:

Wyjęty koszyczek, w którym trzyma się kulka:

W miejscu gdzie jest koszyczek przecięty odcinamy jeszcze kawełek, żeby zmniejszyć średnicę wew i zew koszyczka:

Następnie oklejamy koszyczek, lub zakładamy koszulkę termokurczliwą by wszedł ciasno w końcówkę linki:

Tak zamontowany koszyczek w końcówce, możemy założyć na wybierak i sprawdzić czy siedzi wystarczająco ciasno i nie ma luzów:

Jeżeli jest ok zakładamy zaślepkę i można zakleić to:

Ja dodatkowo zabezpieczyłem kawałkiem blaszki wsuwając ją pod ranty gumy:

Następnie zakleiłem klejem na gorąco, można czymkolwiek co chwyci gumę (sylikon, klej montażowy itp)


Biegi po regeneracji końcówki i wymianie tulejki łączącej sworzeń zlikwidowały luzy w efekcie biegi chodzą jak nigdy odkąd kupiłem auto :) mimo że wcześniej regenerowałem kasete przy lewarku, w końcu wchodzi 1 i wsteczny z którymi wiecznie miałem problem.
 
 
plutmen1 
Bywalec

Auto: Zafira A 2,2 16V
Imię: Karol
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Tychy
Wysłany: Sro Maj 01, 2013 20:16   

Panowie dzisiaj wymieniałem ten koszyczek w lewarku, ponieważ nie wchodziła mi jedynka tzn. wchodziła albo z dwójki albo z oporami, po wymianie jest lepiej ale nie dokońca mnie to fasynuje, wyczytałem,że to wybierak na skrzyni biegów, ale jak go zdemontować co z tym zrobić mieliście podobny problem, bo u mnie tylko z wrzucaniem jedynki jest problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group