Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do silnika 1.8
Autor Wiadomość
MARCEL! 
Mieszkaniec

Auto: Opel Zafira A (lifting), 1.8 16 V
Imię: Marcel
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Lip 17, 2012 10:06   

Ja chyba zaleje Mobil Super 2000 X1 10W-40.
W książce serwisowej wpisane jest tylko 10W/40...
10W40 to tylko półsyntetyk? A przejście z pół-syntetyka na pełny syntetyk jest opłacalne?
Czy lać taki olej jaki już był ?
 
 
donald7000 
Przeglądacz

Auto: zafira a 1.8 16V 2004
Imię: Radek
Dołączył: 21 Cze 2012
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lis 17, 2012 23:51   

To ja się podepnę do poprzedniej sugestii, jeśli był półsyntetyk ( może był a może nie ) to czy jeśli zaleję syntetyk to ... ? Jak to się będzie miało do pracy silnika ?
 
 
podbiel 
Mieszkaniec

Auto: zafira 2.0 Di 16v elegance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 15:48   

Po co kombinować jak nie wiesz co było. Jeśli nie wiesz co było połówka będzie najbardziej bezpieczna. Chyba że lepiej ci się śpi jak masz ful.
 
 
MARCEL! 
Mieszkaniec

Auto: Opel Zafira A (lifting), 1.8 16 V
Imię: Marcel
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 17:46   

Ja jednak zalałem półsyntetyk, bo był taki już wlany. MOBIL - Super 2000 X1 - 10W-40.
Od wymiany oleju, filtra oleju, filtru powietrza, świec zapłonowych, wymiany rozrządu + pompy + jakieś tam uszczelki, zrobiłem 6000 km i nie bierze oleju... A bałem się, że te silniki piją olej...
 
 
donald7000 
Przeglądacz

Auto: zafira a 1.8 16V 2004
Imię: Radek
Dołączył: 21 Cze 2012
Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 20:04   

Tak, nie wiem co było i chyba najlepiej będzie zalać półsyntetyk. Czytelnicy sugerują GM, ale jak czytam że to można stosować do dizla i benzyny, kosztuje w okolicy 50-60 zł za 5L to chyba jedynie do kosiarki się nadaje.

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 20:06 ]
MARCEL! napisał/a:
... i nie bierze oleju... A bałem się, że te silniki piją olej...


Hehehe, musisz go "kręcić" (jazda na emeryta) maksymalnie do 2000 obr/min i stąd to małe zapotrzebowanie na olej :) .
 
 
glonik21
Przeglądacz

Auto: ZAFIRA 1,8 125KM +GAZ BRC
Imię: LUKASZ
Dołączył: 23 Kwi 2012
Skąd: KRAKOW
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 20:41   

Moj tez nie bierze oleju a zrobilem tez ok 6 tys a mam 10w40 Castrola a jak czytam na forum to podobno lubi brac ten silniczek, a te 3000 to czesto osiagam ;)

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 21:17 ]
A co ile wymieniacie olej w 1,8 125KM mi mechanik powiedzial ze co 15 tys albo co roku..
 
 
MARCEL! 
Mieszkaniec

Auto: Opel Zafira A (lifting), 1.8 16 V
Imię: Marcel
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 07:27   

Jeżdżę normalnie. Nie zmieniam obrotów przy 1500... W porównaniu do poprzedniego auta i silnika (tam był 1.3) to faktycznie nie kręcę go wysoko bo 1.8 ma jednak trochę zapasu mocy. Ale generalnie, biegi zmieniam przy ok 3000 obrotów (pod górkę kręcę do 3500-4000).
A na niskich obrotach też nie ma co tak zmieniać biegów bo to niekorzystne dla silnika... To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 10:25   

MARCEL! napisał/a:
To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?

dla wszystkich silników obroty są niezdrowe
 
 
pentagram
Przeglądacz


Auto: Citroen C4 picasso
Imię: Grzegorz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 10:56   

Mi po mieście nie brał oleju... Problem zaczynał się jak jechałem po autostradzie... W sumie duzo nie brał, ale od wymiany do wymiany troche ponad litr ubył. Rocznie robiłem koło 15 tys.
Jezdziłem na syntetycznym mobil 1
 
 
MARCEL! 
Mieszkaniec

Auto: Opel Zafira A (lifting), 1.8 16 V
Imię: Marcel
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 11:15   

cieniassss napisał/a:
MARCEL! napisał/a:
To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?

dla wszystkich silników obroty są niezdrowe

Chciałem napisać niskie obroty silnika są "niezdrowe". Jednak internet w telefonie to nie zawsze jest wygodny i gdzieś "zje się słowo"
 
 
Kacperuch 
Mieszkaniec


Auto: Zafira 1.8 2003 125KM
Imię: Kacper
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Skąd: Adamów [LLU]
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 16:58   

Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p
_________________


Moja Zafira


 
 
glonik21
Przeglądacz

Auto: ZAFIRA 1,8 125KM +GAZ BRC
Imię: LUKASZ
Dołączył: 23 Kwi 2012
Skąd: KRAKOW
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 22:03   

Kacperuch napisał/a:
Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p



Kolego trzeba troszku powywodzic bona forum niebyloby zadnych wpisow ;)
 
 
bodzio_ukf 
Świeżak


Auto: Zafira A X18XE1
Imię: Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2013
Skąd: Łuków
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 21:59   

Witam. Jestem nowy i nie mogę jeszcze założyć nowego tematu więc piszę tutaj.
Po zakupie Zośki postanowiłem ją doinwestować. Nie dawno przyszła pora wymiany oleju który był czarny jak smoła. W mojej Zośce występuje obudowa filtra oleju a co za tym idzie wymienia się tylko wkład. Niestety przy próbie odkręcenia uszczypałem kołnierz obudowy - problem zaradzony kupiłem nową obudowę. Z zamiarem pojeżdżenia autem trochę dłużej mam pytanie czy są jakieś klucze przytrzymujące obudowę co by znowu jej nie uszkodzić czy ewentualnie trzeba wyrzeźbić sobie jakiś klucz.
P.S. w akcie desperacji założyłem łańcuch do odkręcania filtrów na obudowę a grzechotką ruszyłem dekielek- niestety łańcuch się ślizgał po obudowie.
 
 
Bodek 
Zafiromaniak
Bodek


Auto: ZB - Z19DT
Imię: Bodek
Pomógł: 188 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Skąd: Polska B
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 23:27   

Klucz do filtra oleju
_________________
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

 
 
bodzio_ukf 
Świeżak


Auto: Zafira A X18XE1
Imię: Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2013
Skąd: Łuków
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 13:25   

http://allegro.pl/obudowa...2967175108.html
Chodziło mi o klucz do przytrzymania takiej obudowy bo dekielek od tej obudowy odkręca się kluczem 24.U mnie filtr kilka lat nie był wymieniany i się porządnie zassał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group