Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne szarpniecia przy ruszaniu.
Autor Wiadomość
AdamA. 
Debiutant

Auto: Zafira B Z18XER + BRC Seqent24
Imię: Adam
Dołączył: 06 Lut 2012
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sob Sie 11, 2012 17:17   Dziwne szarpniecia przy ruszaniu.

Witam,

Od niedawna (luty 2012) jestem posiadaczem Zafiry B silnik 1.8 XER 140KM (benzyna) rocznik auta 2008. Zagazowalem samochod w marcu w firmie EkoAuto w Łodzi zalozyli mi instalacje BRC + lubryfikacja.

Mialbym kilka pytan do szanownych forumowiczow odnosnie mojego silnika.

1. Od okolo 3 tygodni zaobserwowalem dziwne drgania silnika (jakby silnik sie trzasl, szarpal) przy ruszaniu na pierwszym biegu bez gazu (nawet gdy mam przelaczone na benzyne), dzieje sie tak samo przy biegu wstecznym musze dodac gazu zeby ruszyc bo samochod patrzy zgasnac. Czy moze byc to wina sprzegla? Przewertowalem cale forum ale nie znalazlem zadnych konkretow oprocz tego ze w tym samochodzie podobno nie ma dwumasy.
EDIT: Nie dopisalem jeszcze jednej rzeczy jak wbijam wsteczny mimo ze auto stio nieruchomo w garazu pedal sprzegla do dechy to niekiedy jest chrabotanie przy wbijaniu biegu jakby nie byl wysprzeglony

Co moze byc przyczyna tych szarpniec? Zauwazylem tez ze obroty nie trzymaja sie na tysiacu jak to mialo miejsce wczesniej a spadaja do ok 900, samochod sam powinien dodawac sobie gazu przy ruszaniu a tak nie jest.

i drugie pytanko...

2. Czy to normalne ze auto zaczyna glosniej chodzic jak sie je zagazuje? Wyczytalem na forum ze w tym silniku trzeba sprawdzic luzy zaworowe co ok 30 tys km po zalozeniu gazu ale gdy pojechalem do mechanika stwierdzil ze tu sie luzu nie sprawdzi bo zawory sa hydrauliczne. Nie jestem mechanikiem a moja wiedza jest dosc ograniczona z tego zakresu dlatego chcialbym sie Was poradzic jak to jest z tym luzem zaworowym jak to sprawdzic bo wyczytalem na tym forum ze jednak sie cos tam sprawdza.

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi Adam
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Sie 12, 2012 11:53   

AdamA. napisał/a:
Od okolo 3 tygodni zaobserwowalem dziwne drgania silnika (jakby silnik sie trzasl, szarpal) przy ruszaniu na pierwszym biegu bez gazu (nawet gdy mam przelaczone na benzyne)

to normalne
AdamA. napisał/a:
dzieje sie tak samo przy biegu wstecznym musze dodac gazu zeby ruszyc bo samochod patrzy zgasnac.

to normalne
AdamA. napisał/a:
Nie dopisalem jeszcze jednej rzeczy jak wbijam wsteczny mimo ze auto stio nieruchomo w garazu pedal sprzegla do dechy to niekiedy jest chrabotanie przy wbijaniu biegu jakby nie byl wysprzeglony

to normalne
AdamA. napisał/a:
Zauwazylem tez ze obroty nie trzymaja sie na tysiacu jak to mialo miejsce wczesniej a spadaja do ok 900

jak jest zimny silnik to trzyma obroty ok 1000, jak ciepły to 800, na klimie 900, ruszanie bez gazu w tym silniku nie jest łatwe
AdamA. napisał/a:
samochod sam powinien dodawac sobie gazu przy ruszaniu a tak nie jest.

nie powinien, ale jeśli zdusisz trochę silnik to podniesie sobie obroty co zaowocuje szarpnięciem
AdamA. napisał/a:
Czy to normalne ze auto zaczyna glosniej chodzic jak sie je zagazuje?

niektóre wtryskiwacze gazowe potrafią nieźle hałasować, ale ogólnie silnik powinien chodzić tak samo jak na benzynie
AdamA. napisał/a:
Wyczytalem na forum ze w tym silniku trzeba sprawdzic luzy zaworowe co ok 30 tys km po zalozeniu gazu ale gdy pojechalem do mechanika stwierdzil ze tu sie luzu nie sprawdzi bo zawory sa hydrauliczne.

tak pisali Ci co nie mają gazu, a twój mechanik nie zna tego silnika, luzy zaworowe reguluje się przy wymianie rozrządu, a kontrolować możesz wcześniej, ja pytałem w aso o szczegóły tej regulacji, ile to trwa czasu, jaki koszt, co ile regulują klientom, w odpowiedzi krótka piłka - jeszcze nikomu nie regulowaliśmy
 
 
AdamA. 
Debiutant

Auto: Zafira B Z18XER + BRC Seqent24
Imię: Adam
Dołączył: 06 Lut 2012
Skąd: Wieluń
Wysłany: Pon Sie 13, 2012 08:47   

Dziekuje za infromacje. Widze ze rowniez masz benzyniaka w gazie co mnie zadowala bo pewnie masz juz autko w jednym palcu i wiesz co w trawie piszczy;-)
 
 
pacraf 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.8
Dołączył: 21 Lut 2011
Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 19:12   

Witam,

Mam w Zosi Z18XER zagazowany z lubryfikacją (brc). Przejechałem już tak 50tkm (więc nie świeża instalacja )
Od paru dni mam objaw taki że autko zapala jakby nigdy nic (na benzynie oczywiście), ale jeśli wrzucam bieg i dodaję gazu , to Zośka dławi się , nie ma mocy, więc aby nie zgasła to szybko sprzęgło i dodaję gazu i takim sposobem rusza, ale pomimo gazu wciśniętego to ledwo się kula. Trwa to tak naprawdę tylko kilka pierwszych sekund, nagle wskakuje na obroty że aż na moim szutrze zaroluje kołami. I później już super jedzie.
Kiedy postoi w dzień 8 godzin aż chcę wrócić do domu - nie ma tego objawu (pomimo że też jest to "zimny" start)
Z powyższego wnioskuję że albo temperatura otoczenia ( po nocy jednak trochę zimniej jest), albo rosa gdzieś powoduje ten denerwujący objaw.
Czy jest to coś oczywistego? szukałem trochę na forum ale nie natknąłem się na taki problem.
Myślę ze gaziwo nie ma z tym nic wspólnego (bo na początku zawsze jest benzyna)...
Błędów nie ma w komputerze (żadnych - zczytane opcomem)
Proszę o poradę...

Pozdrawiam
 
 
AdamA. 
Debiutant

Auto: Zafira B Z18XER + BRC Seqent24
Imię: Adam
Dołączył: 06 Lut 2012
Skąd: Wieluń
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 23:11   

Ja swoj problem rozwiazalem a mialem identycznie jak Ty auto szarpalo na zimnym przez kilka chwil potem wracalo do normy (obojetnie czy stalo w garazu czy na dworze).

Nie trwalo to dlugo kilka sekund i wracalo do normy, ale po jakims czasie zaczal glosniej chodzic i stracil na mocy. Przyczyna okazal sie sypniety katalizator tzn czesciwo zatkany a czesciowo rozpekniety (dosc mocno) to u mnie dlawilo samochod. Po wymianie (oczywiscie na uniwersalny euro4) auto chodzi jak by swiezo z salonu wyjechalo.

PS. jednak z tym ze jak auto postoi cala noc na dworze masz racje jest delikatne szarpniecie przy ruszaniu na zimnym, objawu nie ma gdy stoi w garazu. Chyba przeciagi jej nie sluza hehe mimo ze mam oslone pod silnikiem zamontowana :D
 
 
pacraf 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.8
Dołączył: 21 Lut 2011
Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 08:15   

@adama - wyslales mi pw - ale ze wzgledu na ustawienia forum nie moge odpisac - więc tu odpisuje - kupilem przez internet uzywke dawno temu. wiec nie pomoge w tej kwestii.

a wracając do meritum - może jakies inne sugestie? jak juz w sobote sie zabiore za to i sprwadze katalizator w kilka minut... co jeszcze podpada pod takie objawy?
 
 
AdamA. 
Debiutant

Auto: Zafira B Z18XER + BRC Seqent24
Imię: Adam
Dołączył: 06 Lut 2012
Skąd: Wieluń
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 08:40   

Zapomnialem dopisac ze wymienilem jeszcze cewke zaplonowa u mnie to ona zalatwila katalizator nie palil po odpaleniu na jeden garnek dlatego tez nie chodzil rowno a co za tym idzie nie przepalal benzyny jak nalezy ktora zalatwila kata. Tak stwierdzil mechanik

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2012 08:51 ]
kata musisz wyjac zeby sprawdzic calego u mnie od strony tlumika wygladal jak nowy a po wyjeciu i wykreceniu sondy dopiero dalo sie zauwazyc jak jest posypany. a jego wyjecie to juz wiecej niz kilka minut ;-)))
 
 
pacraf 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.8
Dołączył: 21 Lut 2011
Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:36   

Uszkodzona cewka byłaby wyłapana przez sterownik.

Co do Kat - tak jak napisałem - ten trop zbadam w weekend.
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:37   

pacraf napisał/a:
Uszkodzona cewka byłaby wyłapana przez sterownik.

zależy od uszkodzenia cewki
 
 
pacraf 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.8
Dołączył: 21 Lut 2011
Skąd: Racibórz
Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 09:24   

@cieniassss - nie jestem expertem - to fakt. ale około pol roku temu to przerabialem.
Jeśli na cewke popatrzec jako na urzadzenie ktorego zadaniem jest odpalić cylinder, to jesli tego nie zrobi , to jest to odnotowane przez sterownik (mysle ze przez czujnik spalania stukowego). Nie jest to blad od razu pokazywany na kontrolce, ale jesli jest tego za dużo to zapali w końcu check engine.
Sam to przerabiałem , cewka nawalała na 3 cylinder i sterownik to odnotował. Działo się to przy niskich obrotach i prawdopodobnie sam sobie byłem winien - zaniedbując świece co z czasem pogarszało warunki pracy cewki.

Natomiast jesli cewka odpala cylindry - to nie ma tematu - jest ok.

ALe jak napisałęm nie jestem fachura wiec w celu edukacyjnym ciekaw jestem jakiego uszkodzenia nie wykryłby sterownik jeśli chodzi o cewkę ?
 
 
AdamA. 
Debiutant

Auto: Zafira B Z18XER + BRC Seqent24
Imię: Adam
Dołączył: 06 Lut 2012
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 21:11   

U mnie nie pokazywalo zadnego bledu przez "pedalowanie" po podlaczeniu do komputera rowniez wszystko bylo ok, ale na zimnym po odpaleniu (nawet jak stal w garazu) silnik nie rowno pracowal. Postanowilem wymienic swiece i dopiero po ich wymianie zaczelo wyrzucac check engine wraz z bledami wypadania zaplonu na dwoch cylindrach.
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 15:53   

pacraf napisał/a:
ALe jak napisałęm nie jestem fachura wiec w celu edukacyjnym ciekaw jestem jakiego uszkodzenia nie wykryłby sterownik jeśli chodzi o cewkę ?

niektóre uszkodzenia/przebicia w uzwojeniu wtórnym
 
 
michtet

Auto: 1,9CDTI 150KM automat
Imię: Michał
Dołączył: 02 Paź 2012
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: Wto Paź 02, 2012 22:15   

Szukam na forum takich tematów gdyż u siebie zauważyłem, że występuje dokładnie takie szarpanie (tylko przy lekkim puszczaniu hamulca przy ruszaniu oraz w samej fazie końcowej hamowania przy zatrzymywaniu) przy wypalaniu się DPF. Do końca nie wiem czy prawidłowo rozszyfrowałem zależność między szarpaniem a wypalaniem, jednak wszystko wskazuje na to, że tak gdyż przy szarpaniu mam objawy wypalania:
- słychać, że silnik wchodzi na inne obroty
- czuć charakterystyczny zapach
Po zakończeniu wypalania szarpanie znika.

Podpowiedzcie czy może występować szarpanie przy wypalaniu się filtra cząstek?
 
 
pacraf 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.8
Dołączył: 21 Lut 2011
Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Sie 06, 2013 10:01   

Witam,

No i stało się , po raz drugi padła mi cewka.
Silnik Z18XER , 1,8 benzyna + LPG
Ostanio komunikat na opcomie "Cylinder 3 misfire detected"
dziś
"cylinder 4 misfire detected"

Czy ktoś próbował robić z dwóch cewek jedną?

są jakieś tutoriale jak to pożenić?
Znowu wywalać 350 i pojeździć półtora roku...

ehhh... jakieś dobre porady?

pozdro!
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sie 06, 2013 17:57   

pacraf napisał/a:
ehhh... jakieś dobre porady?

ja w samochodach z lpg stosuję świece do gazu z takimi cienkimi elektrodami, zero problemów z cewkami przez 10 lat :) , a wymiana świec co 30 tys km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group