Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zielony przekaźnik w szkrzynce bezpieczników
Autor Wiadomość
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 21:26   Zielony przekaźnik w szkrzynce bezpieczników

Witam

wspomniany przekaźnik grzeje się - czy to prawidłowe? szukałem podobnego tematu - ktoś opisał że to przekaźnik odpowiadający za oświetlenie kabiny, schowka i prąd w gniazdku przy zestawie naprawczym opony do podłączenia pompki

czy ktoś dysponuje opisem pozostałych przekaźników ze skrzynki z bezpiecznikami?
 
 
krzypol 
Świeżak


Auto: ZAFIRA 2.0 DTH 2003r.
Dołączył: 13 Lip 2010
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 19:53   

Przekaźnik od lewej, górny rząd (te mniejsze): sygnału dźwiękowego, świateł drogowych, wycieraczki szyby tylnej, ogrzewania lusterek, reflektorów przeciwmgłowych, tylnych świateł przeciwmgłowych, kierunkowskazu lewego, kierunkowskazu prawego.
Poniżej, od lewej: przekaźnik nadajnika, moduł sygnału konwertera układ regulacji prędkości, wycieraczki przedniej.
Poniżej: ten zielony - przekaźnik wyłącznika odbiorników prądu i obok przekaźnik ogrzewania szyby tylnej.
Ten zielony przekaźnik u mnie też się grzeje, więc chyba to normalne.
 
 
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 21:53   

ok
dzięki krzypol
 
 
progan 
Debiutant

Auto: Zafira A Comfort 2.0 DTL 16V '00
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 20:24   

Witam.
Odświeżam temat 'zielonego przekaźnika'. Czy ten przekaźnik był u szanownych kolegów z forum przyczyną powolnego rozładowywania akumulatora? Otóż ja zauważyłem coraz szybszy spadek mocy akumulatora w zimę i byłem tym zaskoczony bo aku wymieniałem dwa lata temu. No ale postanowiłem jednak pojechać do fachowców od aku i sprawdzić ładowanie, moc aku itp. Fachowiec podczas zdejmowania klem z aku już zauważył zbyt mocne iskrzenie więc podpiął amperomierz. Stwierdził: 'mamy tu pobór prądu, proszę Pana'. Nie dziwiło mnie to, bo przecież zawsze jest, ale powiedział 'zbyt duży'. No to się zaczęło. A ile jest, pytam - '0,3 proszę pana, gdyby było około 0,03 to byłoby OK'. Zamykam więc samochód z pilota, czekam aż światło zgaśnie w środku auta, czekamy, czekamy i... nic, ciągle 0,3. No to wpadam na pomysł wyjęcia zielonego przekaźnika, bo kiedyś go dotykałem i był ciepły. 'O! jest OK, proszę pana' - usłyszałem. No i przejeździłem zimę bez oświetlenia wnętrza w tylnej części autka. Ale tak być nie może i teraz gdy cieplej sprawdzam co jest grane. Zdjąłem obudowę z przekaźnika i wsunąłem go z powrotem do szyny. Kliknął i widzę, że elektromagnes trzyma. No to zamknąłem drzwi i czekam wewnątrz, aż oświetlenie wnętrza zgaśnie... zgasło, ale przekaźnik nadal trzyma. Przekręcam stacyjkę - przekaźnik trzyma. Wyłączam stacyjkę czekam... 5 min, 10 min, nadal trzyma. No to zamykam drzwi z pilota/kluczyka i... puścił. Czyli nie jest źle, puszcza po zamknięciu auta. No ale skoro puszcza, to dlaczego rozładowywał mi aku? Skoro przy fachowcu też zamknąłem auto i przekaźnik puścił to dlaczego był pobór prądu? Patrzę na obudowę przekaźnika i widzę schemat jak na dołączonym tutaj foto



Pomiędzy stykiem 85 i 86 jest opornik. Czyli jednak jest jakieś przejście przez ten przekaźnik. Nie wiem jednak czy ten przekaźnik nie jest jednak uszkodzony, bo przecież pobór prądu zmalał do akceptowalnej wielkości dopiero po wyjęciu przekaźnika. Z drugiej strony przekaźnik 'na oko' działa prawidłowo.
Czy koledzy mają jakieś doświadczenie z tym przekaźnikiem, jakieś problemy?

Pozdrawiam.
 
 
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 08:41   

doświadczenie moje jest takie, iż zauważyłem, że grzeje się ten przekaźnik podczas i po zakończeniu jazdy;
sprawdzę go rano po nocy, gdy auto jest zamknięte, powinien być przez noc rozłączony czyli powinien być zimny, bez poboru prądu
sprawdzę również miernikiem pobór prądu po zamknięciu auta
wyniki obserwacji wkrótce
Tobie proponuję skombinować taki sam przekaźnik i sprawdzić prąd na akumulatorze
 
 
wino9 

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Imię: Marcin
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 13 Paź 2014
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Pon Paź 13, 2014 18:41   

progan napisał/a:
Witam.
Odświeżam temat 'zielonego przekaźnika'. Czy ten przekaźnik był u szanownych kolegów z forum przyczyną powolnego rozładowywania akumulatora? Otóż ja zauważyłem coraz szybszy spadek mocy akumulatora w zimę i byłem tym zaskoczony bo aku wymieniałem dwa lata temu. No ale postanowiłem jednak pojechać do fachowców od aku i sprawdzić ładowanie, moc aku itp. Fachowiec podczas zdejmowania klem z aku już zauważył zbyt mocne iskrzenie więc podpiął amperomierz. Stwierdził: 'mamy tu pobór prądu, proszę Pana'. Nie dziwiło mnie to, bo przecież zawsze jest, ale powiedział 'zbyt duży'. No to się zaczęło. A ile jest, pytam - '0,3 proszę pana, gdyby było około 0,03 to byłoby OK'. Zamykam więc samochód z pilota, czekam aż światło zgaśnie w środku auta, czekamy, czekamy i... nic, ciągle 0,3. No to wpadam na pomysł wyjęcia zielonego przekaźnika, bo kiedyś go dotykałem i był ciepły. 'O! jest OK, proszę pana' - usłyszałem. No i przejeździłem zimę bez oświetlenia wnętrza w tylnej części autka. Ale tak być nie może i teraz gdy cieplej sprawdzam co jest grane. Zdjąłem obudowę z przekaźnika i wsunąłem go z powrotem do szyny. Kliknął i widzę, że elektromagnes trzyma. No to zamknąłem drzwi i czekam wewnątrz, aż oświetlenie wnętrza zgaśnie... zgasło, ale przekaźnik nadal trzyma. Przekręcam stacyjkę - przekaźnik trzyma. Wyłączam stacyjkę czekam... 5 min, 10 min, nadal trzyma. No to zamykam drzwi z pilota/kluczyka i... puścił. Czyli nie jest źle, puszcza po zamknięciu auta. No ale skoro puszcza, to dlaczego rozładowywał mi aku? Skoro przy fachowcu też zamknąłem auto i przekaźnik puścił to dlaczego był pobór prądu?


Udało się komuś rozwiązać problem bo u mnie Zafirka reaguje identycznie (grzeje przekaznik i pobiera ciagle 0,3) przez co jak nie odpale jej kazdego dnia to rozladowuje aku do takiego stanu, ze nie odpali :( Akumulator ma zaledwie pol roku i to z pewnoscia nie jego wina.
 
 
leszeksz2 
Debiutant

Auto: Zafira A Z18XE 125KM + Stag 4 Plus
Imię: Leszek
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 28 Sty 2014
Skąd: Bielsk Podl.
Wysłany: Pon Paź 13, 2014 20:46   

Też mam u siebie pobór prądu na poziomie 0,35A. Wiem że jak wyjmę przekaźnik (zielony) w skrzynce bezpieczników to spada do 0,03A. Przekaźnik ten odpowiada za oświetlenie wnętrza kabiny, bagażnika, schowka. Sam przekaźnik pobiera ok 0,16A. Jest jeszcze drugi (schowany w głębi za skrzynką bezpieczników) który zasilany jest przez pierwszy.
Po zamknięciu centralnego zamka przekaźnik rozłącza sie (po zgaśnięciu lampki wewnątrz) i pobór prądu wraca do normalnych wartości.
Narazie jeżdze z wyjętym przekaźnikiem.
 
 
Koenig 
Przeglądacz

Auto: Zafira A Z18XE
Imię: John
Dołączył: 18 Paź 2012
Skąd: PL
Wysłany: Wto Paź 14, 2014 06:03   

leszeksz2 napisał/a:
(...)Jest jeszcze drugi (schowany w głębi za skrzynką bezpieczników) który zasilany jest przez pierwszy.(...)


To jest chyba przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie dodatkowego gniazdka zapalniczki w bagażniku.
 
 
Dek 
Bywalec

Auto: Zafira A 2.2 DTI Elegant +Vectra B 1.8 FL
Imię: Adrian
Model: ZA
Typ silnika: Y22DTR
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Skąd: Środek Opolszczyzny
Wysłany: Wto Paź 14, 2014 08:38   

Koenig napisał/a:

To jest chyba przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie dodatkowego gniazdka zapalniczki w bagażniku.


Tak ten przekaźnik jest również od sterowania gniazdem w bagażniku.

Dla zainteresowanych: Po zgaszeniu samochodu i zamknięciu centralnego (oraz zgaszeniu się podświetlenia) gniazdko w bagażniku działa jeszcze przez 5 minut. Dopiero jak minie ten czas to pobór prądu schodzi do "prawie" zera.

Każde otwarcie drzwi, włączenie podświetlenia , itp. włącza ten czas od nowa.
 
 
leszeksz2 
Debiutant

Auto: Zafira A Z18XE 125KM + Stag 4 Plus
Imię: Leszek
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 28 Sty 2014
Skąd: Bielsk Podl.
Wysłany: Wto Paź 14, 2014 11:26   

Cytat:


Tak ten przekaźnik jest również od sterowania gniazdem w bagażniku.

Dla zainteresowanych: Po zgaszeniu samochodu i zamknięciu centralnego (oraz zgaszeniu się podświetlenia) gniazdko w bagażniku działa jeszcze przez 5 minut. Dopiero jak minie ten czas to pobór prądu schodzi do "prawie" zera.

Każde otwarcie drzwi, włączenie podświetlenia , itp. włącza ten czas od nowa.


Sprawdziłem u siebie i mam tak, że po zamknięciu centralnego prąd w w gniazdku w bagażniku ginie razem z podświetleniem.
 
 
wino9 

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Imię: Marcin
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 13 Paź 2014
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Pią Paź 17, 2014 13:04   

mechanik stwierdził, że problem tkwi w panelu z gniazdami na bezpieczniki (dokladnie caly ten w ktorym umiejscowiony jest przekaznik). Doradzil abym kupil uzywke i wymienil na probe. Myslicie ze to moze rozwiazac problem?
 
 
leszeksz2 
Debiutant

Auto: Zafira A Z18XE 125KM + Stag 4 Plus
Imię: Leszek
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 28 Sty 2014
Skąd: Bielsk Podl.
Wysłany: Pią Paź 17, 2014 16:37   

wino9 napisał/a:
mechanik stwierdził, że problem tkwi w panelu z gniazdami na bezpieczniki (dokladnie caly ten w ktorym umiejscowiony jest przekaznik). Doradzil abym kupil uzywke i wymienil na probe. Myslicie ze to moze rozwiazac problem?


Jak wyjmiesz ten przekaźnik to też jest pobór prądu?
Za zasilanie tego przekaźnika odpowiada też bezpiecznik 28 (5A).
 
 
wino9 

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Imię: Marcin
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 13 Paź 2014
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Pią Paź 17, 2014 20:41   

Po wyjeciu przekaznika pobor pradu jest niemalze zerowy ale uzytkowanie auta bez swiatla wewnatrz tym bardziej w okresie zimowym jest niekiedy denerwujace a wpinanie i wyjmowanie za kazdym razem tez bez sensu i pewnie nie do konca dobre.
 
 
Rybka 
Zafiromaniak


Auto: ZAFIRA
Imię: ROBERT
Model: Zafira A
Typ silnika: Y20DTH "DTI"
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 11 Lut 2012
Skąd: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Wysłany: Pią Paź 17, 2014 21:05   

Ten przekaźnik to u ciebie cały czas jest załączony bez względu czy auto zamknięte itd?
U mnie 30 min po zgaszeniu auta słyszę jak puszczają styki jakiegoś przekaźnika, tylko nie wiem którego.
Może jednak u ciebie też ten przekaźnik się wyłącza tylko też po 30 min :mysli:
Podepnij miernik i sprawdź po 30 min od zgaszenia pobór prądu.
_________________


MOJA ZAFIRA
 
 
wino9 

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Imię: Marcin
Model: ZA
Typ silnika: Z18XE
Dołączył: 13 Paź 2014
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Nie Paź 19, 2014 13:41   

Sprawdze ale nie podejrzewam ze jednak sie nie rozlacza. Gdyby tylko przez 30 minut trzymał to nie rozladowywalby tak aku na postoju. Ostatnio po 30-35h od pozostawienia auta ledwo odpalilem a jesli auta nie odpale chociaz na chwile codziennie to po 2 dniach postoju juz go nie odpale. Aku ma pare miesiecy Varta Silver i jest na 100% ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group