Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zielony przekaźnik w szkrzynce bezpieczników
Autor Wiadomość
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Wto Sie 10, 2010 22:26   Zielony przekaźnik w szkrzynce bezpieczników

Witam

wspomniany przekaźnik grzeje się - czy to prawidłowe? szukałem podobnego tematu - ktoś opisał że to przekaźnik odpowiadający za oświetlenie kabiny, schowka i prąd w gniazdku przy zestawie naprawczym opony do podłączenia pompki

czy ktoś dysponuje opisem pozostałych przekaźników ze skrzynki z bezpiecznikami?
 
 
krzypol 
Świeżak


Auto: ZAFIRA 2.0 DTH 2003r.
Dołączył: 13 Lip 2010
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 20:53   

Przekaźnik od lewej, górny rząd (te mniejsze): sygnału dźwiękowego, świateł drogowych, wycieraczki szyby tylnej, ogrzewania lusterek, reflektorów przeciwmgłowych, tylnych świateł przeciwmgłowych, kierunkowskazu lewego, kierunkowskazu prawego.
Poniżej, od lewej: przekaźnik nadajnika, moduł sygnału konwertera układ regulacji prędkości, wycieraczki przedniej.
Poniżej: ten zielony - przekaźnik wyłącznika odbiorników prądu i obok przekaźnik ogrzewania szyby tylnej.
Ten zielony przekaźnik u mnie też się grzeje, więc chyba to normalne.
 
 
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 22:53   

ok
dzięki krzypol
 
 
progan 
Debiutant

Auto: Zafira A Comfort 2.0 DTL 16V '00
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 21:24   

Witam.
Odświeżam temat 'zielonego przekaźnika'. Czy ten przekaźnik był u szanownych kolegów z forum przyczyną powolnego rozładowywania akumulatora? Otóż ja zauważyłem coraz szybszy spadek mocy akumulatora w zimę i byłem tym zaskoczony bo aku wymieniałem dwa lata temu. No ale postanowiłem jednak pojechać do fachowców od aku i sprawdzić ładowanie, moc aku itp. Fachowiec podczas zdejmowania klem z aku już zauważył zbyt mocne iskrzenie więc podpiął amperomierz. Stwierdził: 'mamy tu pobór prądu, proszę Pana'. Nie dziwiło mnie to, bo przecież zawsze jest, ale powiedział 'zbyt duży'. No to się zaczęło. A ile jest, pytam - '0,3 proszę pana, gdyby było około 0,03 to byłoby OK'. Zamykam więc samochód z pilota, czekam aż światło zgaśnie w środku auta, czekamy, czekamy i... nic, ciągle 0,3. No to wpadam na pomysł wyjęcia zielonego przekaźnika, bo kiedyś go dotykałem i był ciepły. 'O! jest OK, proszę pana' - usłyszałem. No i przejeździłem zimę bez oświetlenia wnętrza w tylnej części autka. Ale tak być nie może i teraz gdy cieplej sprawdzam co jest grane. Zdjąłem obudowę z przekaźnika i wsunąłem go z powrotem do szyny. Kliknął i widzę, że elektromagnes trzyma. No to zamknąłem drzwi i czekam wewnątrz, aż oświetlenie wnętrza zgaśnie... zgasło, ale przekaźnik nadal trzyma. Przekręcam stacyjkę - przekaźnik trzyma. Wyłączam stacyjkę czekam... 5 min, 10 min, nadal trzyma. No to zamykam drzwi z pilota/kluczyka i... puścił. Czyli nie jest źle, puszcza po zamknięciu auta. No ale skoro puszcza, to dlaczego rozładowywał mi aku? Skoro przy fachowcu też zamknąłem auto i przekaźnik puścił to dlaczego był pobór prądu? Patrzę na obudowę przekaźnika i widzę schemat jak na dołączonym tutaj foto



Pomiędzy stykiem 85 i 86 jest opornik. Czyli jednak jest jakieś przejście przez ten przekaźnik. Nie wiem jednak czy ten przekaźnik nie jest jednak uszkodzony, bo przecież pobór prądu zmalał do akceptowalnej wielkości dopiero po wyjęciu przekaźnika. Z drugiej strony przekaźnik 'na oko' działa prawidłowo.
Czy koledzy mają jakieś doświadczenie z tym przekaźnikiem, jakieś problemy?

Pozdrawiam.
 
 
kulex 
Debiutant

Auto: Zafira 1.8 16V 125KM 2004 rok
Dołączył: 25 Maj 2009
Skąd: Jarocin
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 09:41   

doświadczenie moje jest takie, iż zauważyłem, że grzeje się ten przekaźnik podczas i po zakończeniu jazdy;
sprawdzę go rano po nocy, gdy auto jest zamknięte, powinien być przez noc rozłączony czyli powinien być zimny, bez poboru prądu
sprawdzę również miernikiem pobór prądu po zamknięciu auta
wyniki obserwacji wkrótce
Tobie proponuję skombinować taki sam przekaźnik i sprawdzić prąd na akumulatorze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group