Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile jest Air Bag'ów - poduszek powietrznych w Zafirze?
Autor Wiadomość
grzes1977 

Auto: zafira 2.0 DTI
Dołączył: 27 Cze 2009
Skąd: śląskie
Wysłany: Sob Cze 27, 2009 20:38   Ile jest Air Bag'ów - poduszek powietrznych w Zafirze?

Mam problem z wyposażeniem mojej Zafirki 2.0 DTI Selection, znajomy też ma Selection, lecz jego Zafirka ma np. 10 x poduszka powietrzna, a mój 4 x i wiele innych znaczących różnic jak mam to rozumieć? Z góry dzięki za pomoc :(
Ostatnio zmieniony przez Pią Sie 19, 2011 18:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Maciek 

Auto: ex Z20LET
Imię: Maciej
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 28, 2009 00:16   

Co kraj to wyposażenie - w Zafirach nigdy nie było 10 poduszek.

Co najwyżej może mieć 4 + 2 kurtyny (wypalają na raz z 3 słupków - dlatego tyle jest zaślepek z napisem airbag).

Poza tym kupujący w salonie mógł sobie doposażyć auto w co chciał...
 
 
grzes1977 

Auto: zafira 2.0 DTI
Dołączył: 27 Cze 2009
Skąd: śląskie
Wysłany: Nie Cze 28, 2009 00:52   

to mnie uspokoiłeś znajomy twierdził że selection to najbogatsza wersja zafiry

i że moja zafira jest kombinowana dzięki pozdrawiam
 
 
cbm80 
Mieszkaniec


Auto: Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r.
Dołączył: 30 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 09:48   

Z tymi poduchami to niezupelnie jest tak jak piszesz Maciek, u mnie w papierach (niemieckich) wyraznie jest napisane, ze jest 10 Airbagow. Moze to taki sposob liczenia, ale w innych markach podaje sie podobnie. I ta liczba sie liczy, bo w kombiakach masz tylko 8 poduch (kurtyny po 2 z kazdej strony). Jasne jest, ze nie ma Zafir z 8 czy 6 poduchami, moze byc tylko 4 lub 10 (no chyba, ze byla tez opcja 2).

A opcja Selection to jak sama nazwa wskazuje - opcja z mozliwoscia dowolnego wyboru wyposazenia. To wlasnie w tej opcji zdarzaja sie wersje bez klimy. W Comfort czy Elegance klima byla juz chyba w standardzie.
_________________
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r.
 
 
MieHor 
Zafiromaniak


Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI 120 KM
Imię: Mieczysław
Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 10:24   

Zgadzam się z kolegą cbm80, w moim Comforcie jest też 10 Airbagów i nie są to tylko zaślepki, co potwierdziła ich diagnostyka Op-Comem, co do wyposażenia - wszystko zależało na jaki rynek (kraj) konkretny egzemplarz był wyprodukowany, nawet te o tej samej nazwie mają różne wyposażenie.
 
 
Maciek 

Auto: ex Z20LET
Imię: Maciej
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 11:41   

Hehe, no nie wiem, jak mi ostatnio kurtyna wypaliła w głowę to była tylko jedna, mimo, że z 3 zaślepek ;) (w kombiaku).

Także macie po 4 poduszki + 2 kurtyny :)
 
 
rzadki 
Zafiromaniak


Auto: Zafira 2.0 DTI
Imię: Piotr
Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 14:32   

ciężko mi sobie wyobrazić jak z 3 słupków wypada jedna kurtyna? nigdy nie testowałem i oby nigdy nie zdarzyło się, ale wydaje mi się że owszem, może całą kurtyna wystrzelić w jednym momencie, ale nadal będą to 3 osobne poduszki :)
 
 
Rafik
[Usunięty]

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 14:58   

Być może że jest to jeden zespół poduszek z trzema ładunkami bo jeden ładunek prawdopodobnie nie poradziłby sobie z napełnieniem takiej długiej poduszki, dlatego też komputer będzie widział trzy poduszki.
 
 
Maciek 

Auto: ex Z20LET
Imię: Maciej
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 16:24   

Rafik napisał/a:
Być może że jest to jeden zespół poduszek z trzema ładunkami bo jeden ładunek prawdopodobnie nie poradziłby sobie z napełnieniem takiej długiej poduszki, dlatego też komputer będzie widział trzy poduszki.


Dokładnie tak jest - 3 ładunki, bo z jednego by się za wolno napełniała.

Tu macie kurtynę od Zafiry: http://allegro.pl/item659...rzna_prawa.html

A tak wygląda po wystrzeleniu (kurtyna jako jedna poduszka):



Już wycięta z auta :)
 
 
Maciek 

Auto: ex Z20LET
Imię: Maciej
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 16:26   

rzadki napisał/a:
ciężko mi sobie wyobrazić jak z 3 słupków wypada jedna kurtyna? nigdy nie testowałem i oby nigdy nie zdarzyło się, ale wydaje mi się że owszem, może całą kurtyna wystrzelić w jednym momencie, ale nadal będą to 3 osobne poduszki :)


Nie ze słupków, tylko z podsufitki :)
 
 
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 16:29   

Znowu ktoś w Ciebie wjechał :shock: tym razem w tajemniczego diesla
 
 
rzadki 
Zafiromaniak


Auto: Zafira 2.0 DTI
Imię: Piotr
Dołączył: 06 Sty 2009
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Cze 30, 2009 00:23   

Maciek napisał/a:
Nie ze słupków, tylko z podsufitki :)


no ujrzałem i uwierzyłem :) faktycznie jest to jedna poduszka :)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
 
 
cbm80 
Mieszkaniec


Auto: Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r.
Dołączył: 30 Gru 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Cze 30, 2009 08:43   

To, ze jest to fizycznie 1 zwarta poducha nie ulegalo watpliwosci - w koncu nawet na zdjeciach w instrukcji to dokladnie widac. Kwestia sporna to sterowanie - jasne, ze zawsze odpalaja sie cale kurtyny, ale istotne jest to z ilu miejsc czy z 2 czy z 3. Dlatego poprawnie jest jesli mowi sie 10 Airbagow lub 4 Airbagi + 2 kurtyny (bez wnikania z ilu punktow sa pompowane).
_________________
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r.
 
 
grzes1977 

Auto: zafira 2.0 DTI
Dołączył: 27 Cze 2009
Skąd: śląskie
Wysłany: Wto Cze 30, 2009 21:44   

dzięki za wyjaśnienie mojego tematu pozdrawiam
 
 
szerk
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sie 05, 2010 21:16   

Maciek napisał/a:
Rafik napisał/a:
Być może że jest to jeden zespół poduszek z trzema ładunkami bo jeden ładunek prawdopodobnie nie poradziłby sobie z napełnieniem takiej długiej poduszki, dlatego też komputer będzie widział trzy poduszki.


Dokładnie tak jest - 3 ładunki, bo z jednego by się za wolno napełniała.

Tu macie kurtynę od Zafiry: http://allegro.pl/item659...rzna_prawa.html

A tak wygląda po wystrzeleniu (kurtyna jako jedna poduszka):

[url=http://img268.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Już wycięta z auta :)


A jak wygląda przed wystrzeleniem?
W mojej Zośce jest niby jest 6, dwie w fotelach oraz jedna w kierownicy i jedna poduszka pasażera. Ostatnich dwóch nie mogę znaleźć .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group