Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Autor Wiadomość
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:01   

Może co nieco pomogą Ci jedne z ostatnich postów w tym temacie :arrow: http://www.zafiraklub.pl/...?t=246&start=15
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:48   

Jano sprawdź wzrokowo dokładnie przewód od IC do przepustnicy(zaznaczony na foto w linku wklejonym przez Lorry'ego).Następnie Intercooler...jeśli wszystko będzie ok to proponuję wymontowac i wyczyścic zawór EGR.Jeśli jest zacięty w pozycji otwartej to wyrzuca właśnie taki błąd jak u Ciebie.Opis czyszczenia podklejony w tym kąciku.
Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów?Typu słaby motor na obrotach do ok 2 tys/min?
 
 
Jano 
Świeżak
Jano

Auto: Zafira B 1,9 150km
Dołączył: 19 Lut 2010
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 09:13   

Czasem były objawy takiego przymulenia pomiędzy 1200 a 2000 obrotów, szczególnie po odpaleniu zimnego silnika. Przy ruszaniu nie miał tej płynności przy wchodzeniu na obroty właśnie w tym przedziale i puszczał czarny dym. Po chwili było wszystko ok. Tak jakby turbina włanczała się z opóźnieniem. Ponadto przy większych obrotach ok. 3000 jak ciagnie np. wyprzedzanie lub wzniesienie słyszę taki odglos zasysania powietrza, świst. Proszę o pomoc.
 
 
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 09:25   

No po włączeniu silnika nie ma co wkrecać silnika, a turbo się nie wlącza właśnie dlatego żeby je oszczędzić. Nie można zimnego silnika kręcić wysoko.

Z tym dymem to właśnie może mieć za bogatą mieszanke bo jest dziura gdzieś od tego powietrza

A świst to chyba norma, turbo zasysa powietrze, tak ma być ;)
 
 
jabolkg 
Świeżak

Auto: VC Z19DTH 174KM 407Nm
Dołączył: 18 Wrz 2009
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 13:11   

Ech pany nie rozpoznajecie klasycznego objawu blokującego się EGRa ;) Właśnie bardzo często w przypadku tej usterki występuje błąd nieszczelności w układnie dolotu powietrza :)
Wystarczy skorzystać z poradniczka i powinno być OK http://www.zafiraklub.pl/...e5fd63937#22288
 
 
Jano 
Świeżak
Jano

Auto: Zafira B 1,9 150km
Dołączył: 19 Lut 2010
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 18:13   

Mechanik już kilka dni szuka przyczyny wchodzenia w tryb awaryjny. EGR wyczyszczony i jest dalej to samo. Komputer pokazuje nieszczelność układu powietrza. Wszystkie przewody sprawdzone są ok. Myślę, że może ten egr jest niesprawny, co o tym myślicie. Proszę o pomoc.
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 07:56   

Najprostszy sposób na sprawdzenie działania EGR-a to patent kolegi Jabolkg.Wycinasz z puszki po piwie zaślepkę pod EGR a kolektor,która całkowicie zaślepi ten otwór.Jeśli auto będzie chodziło normalnie tzn,że masz uszkodzony EGR.
 
 
pmaly14 
Świeżak

Auto: Zafira cdti 1.9 150km
Dołączył: 05 Gru 2009
Skąd: wygiełzów
Wysłany: Sro Mar 10, 2010 17:47   

i co jano opanowałeś problem czy dalej walczysz
 
 
wodzo
Debiutant

Auto: Zafira 1,9 CDTI (Z19DT)
Dołączył: 18 Cze 2009
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 08:27   

Witajcie
Odświeżę trochę temat
Walczę z tym EGRem już tydzień, a mianowicie na początku pojawiał mi się sporadycznie ten błąd P0400 5A, póżniej częściej a teraz cały czas świeci. Wyczyściłem EGRa tak jak jest opisane na forum i nic to nie dało. Zamierzam wyczyścić kolektor bo chyba tak się to nazywa :lol: do czego przyczepiony jest EGR tylko nie wiem czy sam to rozebrać bo widzę dość dużo roboty by było. Wiem, że tam jest syf w środku bo wyjąłem czyjnik ten który w to wchodzi (na lewo od EGRa patrząć z przodu silnika) taki na jednej śrubie i był strasznie zasyfiony więc go też wyczyściłem ale to również nic nie dało. W tej chwili nie gaśnie mi wogóle kontrolka ta od emisji spalin. Jak skasuję błąd to na początku zapala się auto z kluczykiem i świeci a po ponownym odpaleniu ta druga kontrokla od emisji spalin świeci a auto z kluczykiem nie. Może jeszcze jakieś sugestie macie co do czyszczenia dolotu do EGRa jak za to się samemu zabrać. Bo jak przeczytałęm wypowiedź jakiegoś usera tutaj, że w ASO zgaszenie tej kontrolki czyli wymiana EGRa i kolektora kosztowała go 2500zł :shock: to mnie to trochę straszy.
 
 
kicaj 
Zafiromaniak

Auto: Zafira B
Imię: kicaj
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Skąd: byl HH jest B
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 09:17   

Cytat:
Jazda na krótkich odcinkach, z małymi obrotami (b. spokojna jazda), syfiate paliwo.


wlasnie zauwazylem ze jadac dynamiczniej spalanie mam podobne a auto lepiej ciagnie
ale to skutek spokojnej jazdy w sznurku do pracy az silnik sie zagrzeje, potem juz nie ma gdzie szalec...
ale wystarczy ze cos wiecej zrobie, wskocze na bahne... inne autko a niby te same predkosci...
_________________


http://www.adac.de/infote...px?KFZID=210009
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 23:23   

Podłączyłem op-coma (angielskojęzyczny), i posprawdzałem co się da....mam pytanie odnośnie wartosci podanych przez op-coma przy diagnozowaniu sprawnosci egr'a.

Tam są dwie wartosci:

1. EGR position command - tu mam 40-100% w zależnosci od prędkosci obrotowej silnika, 40% na wolnych obrotach,

2. EGR ratio - tu mam 38-40%

Czy to są prawidłowe wartości?
 
 
Nitaka 
Świeżak

Auto: Zafira 1,9 DT
Dołączył: 11 Kwi 2010
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pią Maj 07, 2010 15:25   EGR-dziwna historia?

Witam Wszystkich.
Niedawno kupiłem Zafirkę z 2005 roku z silnikiem 1,9 CDTi 120 KM.Od początku świeciła się kontrolka z silnikiem oraz pojawiał się błąd EGR. Mimo tego samochód jeździł dynamicznie i nie było żadnych problemów z ruszaniem, spalanie w normie (ok.8 miasto;6,3 trasa).Wczoraj znajomy mechanik przeczyścił zawór który podobno cały czas był całkowicie otwarty, dodatkowo mówił,że spalony był silniczek i wymienił go na taki sam (te same oznaczenia (??)) ale z Zafiry A (??).Błąd się skasował i nie wraca, ale...przy ruszaniu to już nie jest ten sam samochód.Do 2000 obrotów ledwo ciągnie, dodatkowo trzeba go podgazować, bo potrafi zgasnąć.Od 2300-2500 obrotów idzie dalej jak szatan.
Czy tak ma być, a wcześniej awaryjne otwarcie zaworu poprawiało dynamikę?Czy przyczyną może być nieszczęsny silniczek? A może coś innego powoduje początkową ospałość?
Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.W
 
 
sQcha 
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Imię: Piotr
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Pią Maj 07, 2010 15:52   

EGR nie kosztuje aż taki majątek, żeby go naprawiać, poza tym tam nie ma co naprawaić, po jego otwarciu już go tak samo nie zamkniesz. Proponuję test na nowym egr'rze.
_________________
Szukam swojego alter ego :!:
 
 
Anony Mous
Zafiromaniak


Auto: Zafira
Dołączył: 03 Wrz 2009
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 07:52   Re: EGR-dziwna historia?

Nitaka napisał/a:
oraz pojawiał się błąd EGR.


Odczytywałeś błędy tak?Kompem czy "pedałami"?

Nitaka napisał/a:
mówił,że spalony był silniczek i wymienił go na taki sam (te same oznaczenia (??)) ale z Zafiry A


ZB ma zupełnie inny EGR niż ZA.Tam nie ma silniczka tylko jest cewka elektromagnetyczna.Gdyby ta cewka była faktycznie przed naprawą uszkodzona to byłyby objawy takie jakie masz teraz po naprawie.Moim zdaniem EGR nie działa poprawnie.
 
 
kicaj 
Zafiromaniak

Auto: Zafira B
Imię: kicaj
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Skąd: byl HH jest B
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 08:33   

Nitaka napisał/a:
samochód jeździł dynamicznie i nie było żadnych problemów z ruszaniem, spalanie w normie (ok.8 miasto;6,3 trasa).
Nitaka napisał/a:
który podobno cały czas był całkowicie otwarty,

to sie raczej wyklucza
EGR jest otwarty przy spokojnej, stalej jezdzie...
gdy zimny, gdy potrzeba duzo mocy jest zamkniety
Nitaka napisał/a:
Do 2000 obrotów ledwo ciągnie, dodatkowo trzeba go podgazować, bo potrafi zgasnąć.Od 2300-2500 obrotów idzie dalej jak szatan.

mysle ze masz egr caly czas otwarty ale powyzej 2000 wlacza sie turbo ktore daje kopa, stad takie odczucie
powiedz ile wczesniej turbo diesli miales z takim momentem?
z tym ze problem z moca niekoniecznie moze byc spowodowany egrem (nie zakladam ze mechanik zle zrobil) wiec moze cos jeszcze...
sQcha, ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?
_________________


http://www.adac.de/infote...px?KFZID=210009
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group