Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[B]Stuki w skrzyni biegów i szumienie na jałowym biegu
Autor Wiadomość
kris77 
Przeglądacz

Auto: zafira b 1.9 cdti (101 PS)
Imię: Krzysztof
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 20:46   

Po przeczytaniu powyższych postów i porównaniu do mojej sytuacji, wydaje mi się, że u mnie chyba też zaczynają kłaniać się łożyska. Występują bowiem ruchy drążka zmiany biegów (do przodu i tyłu) przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (na 1,5 i 6 biegu). Do tego daje się słyszeć z przodu auta jakby szum, tarcie jakby jakiś metalowy element tarł. W dodatku na 6 biegu zdarza się, że jest słyszalne jakby "wycie" przy jeździe z wciśniętym pedałem gazu, które ustaje po jego puszczeniu.
Czy któryś z kolegów ma możliwość zmierzenia i podania wymiarów wspomnianych łożysk, gdyż koszt z tego co wyczytałem dość spory, a mam kumpla który handluje łożyskami i może udałoby się dobrać takie po wymiarach w niższej cenie? Lub ktoś ma może jakieś dane techniczne tychże łożysk?
Byłbym wdzięczny za podanie.
 
 
Bodek 
Zafiromaniak
Bodek


Auto: Zafira
Imię: Bodek
Model: ZB
Typ silnika: Z19DT
Pomógł: 202 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Skąd: Polska B
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 20:58   

kris77 napisał/a:
Po przeczytaniu powyższych postów i porównaniu do mojej sytuacji, wydaje mi się, że u mnie chyba też zaczynają kłaniać się łożyska. Występują bowiem ruchy drążka zmiany biegów (do przodu i tyłu) przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (na 1,5 i 6 biegu). Do tego daje się słyszeć z przodu auta jakby szum, tarcie jakby jakiś metalowy element tarł. W dodatku na 6 biegu zdarza się, że jest słyszalne jakby "wycie" przy jeździe z wciśniętym pedałem gazu, które ustaje po jego puszczeniu.
Czy któryś z kolegów ma możliwość zmierzenia i podania wymiarów wspomnianych łożysk, gdyż koszt z tego co wyczytałem dość spory, a mam kumpla który handluje łożyskami i może udałoby się dobrać takie po wymiarach w niższej cenie? Lub ktoś ma może jakieś dane techniczne tychże łożysk?
Byłbym wdzięczny za podanie.


Może zapytaj tu:

Alledrogo
_________________
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

 
 
vipera_berus 
Świeżak

Auto: Zafira 1.9 150 km
Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Jawor
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 21:07   

Tydzień czasu sporo nerwów i wszystko poskładane do kupy. Skrzynia zrobiona, wymienione łożyska na trzech wałkach. Nie ma sensu wymiana jednego uszkodzonego łożyska, gdyż reszta była nieźle wysłużona. Przebieg mojego auta 182000 i powiem szczerze że od teraz wymieniam olej w skrzyni co 40000km. Opel twierdzi że w skrzyni nie wymienia się oleju, guzik prawda, u mnie była czarna maź. Najgorzej jest z wyjęciem skrzyni, trzeba sanki ściągać. W zasadzie trzeba pół auta rozebrać. Przy okazji wyjętej skrzyni pokusiłem się o wymiane kompletu sprzęgła z kołem, choć stare nie wykazywało oznak zużycia, ale nie chciałbym drugi raz rozbierać tego wszystkiego. Zafirka dostała nowe wszystkie płyny. Więc Panowie i Panie jeśli słyszycie wycie na 6 biegu, to na pewno nie czekajcie, aż rozsypię się Wam łożysko, bo może narobić niezłych szkód w skrzyni. Jak drążek zmiany biegów rusza się na 1,5 to nie ma co czekać, czas ściągać skrzynie.
Został mi jeszcze jeden problem z klapami wirowymi, listwa leży na silniku, ale to dopiero na wiosnę wymiana kolektora.

Jutro zobaczę na stare łożyska i podam wymiary do skrzyni m32. Nie warto natomiast kupować tanich łożysk, najlepiej timkena francuskie. Co prawda 200 za łożysko.
 
 
cieniassss 
Zafiromaniak
spec. ds. części :P


Auto: ZB OPC line 1.8+LPG
Imię: Łukasz
Model: ZB
Typ silnika: Z18XER
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Wrz 2011
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:07   

vipera_berus napisał/a:
Nie warto natomiast kupować tanich łożysk, najlepiej timkena francuskie.

The Timken Company
1835 Dueber Ave., S.W.
Canton, Ohio 44706-2798

http://www.stopfakebearings.com/#/start
 
 
kris77 
Przeglądacz

Auto: zafira b 1.9 cdti (101 PS)
Imię: Krzysztof
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: Sob Lis 17, 2012 10:56   

Jak tam vipera_berus udało Ci się zmierzyć te łożyska?
A może któryś z kolegów dysponuje lub ma wgląd do numerów z łożysk?
 
 
vipera_berus 
Świeżak

Auto: Zafira 1.9 150 km
Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Jawor
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 08:58   

Przepraszam że tak długo to trwa, ale jestem w trakcie przygotowań roczku mojego dziecka i nie mam czasu pojechać na warsztat, bo tam mam te stare łożyska. W poniedziałek po południu na pewno podam rozmiary.
 
 
kris77 
Przeglądacz

Auto: zafira b 1.9 cdti (101 PS)
Imię: Krzysztof
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 09:21   

OK. Nie ma problemu. Rzecz jasna, że ma się ważne sprawy. Najlepsze życzenia dla potomka ;)
 
 
vipera_berus 
Świeżak

Auto: Zafira 1.9 150 km
Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Jawor
Wysłany: Czw Lis 22, 2012 19:38   

Przepraszam że się nie odzywałem, ale naprawdę nie mam chwili aby pojechać na warsztat. Nie wiem jak zdołam to na weekend podjadę. Tu jest strona na której ktos ma do zaoferowania takie łożysko, można do Niego zadzwonić. http://allegro.pl/skrzyni...2762914469.html
 
 
kris77 
Przeglądacz

Auto: zafira b 1.9 cdti (101 PS)
Imię: Krzysztof
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: Czw Lis 22, 2012 22:24   

Widziałem już tą aukcję. Kontaktowałem się z człowiekiem ale nie podał mi wymiarów i numerów łożysk. To gostek o którym piszą w tym temacie, naprawia skrzynie i dlatego chyba nie podaje takich danych. Zarabia na tym. Jakby w weekend sie udało to byłbym wdzięczny. Z góry dzięki.

[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 19:18 ]
Skrzynia wyjęta i rozebrana.
Uszkodzone 3 łożyska (na wałku głównym sprzęgłowym, i wałku atakującym, cokolwiek to znaczy).
Jutro będę miał łożyska - zamienniki, także made in france w kwocie 70 zł za sztukę (timken-300 zł).
Jak już będzie złożona do kupy to napiszę co i jak.
 
 
vipera_berus 
Świeżak

Auto: Zafira 1.9 150 km
Dołączył: 16 Maj 2011
Skąd: Jawor
Wysłany: Nie Gru 09, 2012 11:27   

zrobiłem 1000 km na nowych łożyskach w skrzyni. Wszystko jak na razie pięknie chodzi, ale mam jedno ale. W momencie odpalania samochodu odczuwa się szarpnięcie silnikiem (drgania) tak jakby z okolic koła dwumasowego. Jak się odpali to chodzi bez zastrzeżeń. Dodam że przy naprawie skrzyni wymieniałęm komplet sprzegła wraz z kołem dwumasowym. Teraz już zimno się zrobiło wiec nie chce się grzebać, poczekamy zobaczymy.

A jak u kolegi kris77?
 
 
kris77 
Przeglądacz

Auto: zafira b 1.9 cdti (101 PS)
Imię: Krzysztof
Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: Nie Gru 09, 2012 23:15   

W ubiegłym tygodniu odebrałem auto. Pojechałam po żonę do pracy 20 km i wróciłem na holu :)
Niestety był źle włożony i zabezpieczony przewód od pompki sprzęgłowej i podczas jazdy wyleciał, uciekł płyn i zblokowało mi skrzynię, znikło sprzęgło i zgasł silnik (ale byłem wcoorwiony). Ale mechanik wziął to na siebie i szybko naprawił.
A co do skrzyni, to zmieniłem 4 łożyska ale nie timken, a kolega dobrał mi SNR - za 4 sztuki 340 zł :) w zgodnej opinii tego kolegi, który handluje łożyskami, oraz mojego mechanika te łożyska dużo lepiej wykonane niż timken (miałem też ściągnięte przez kumpla na wszelki wypadek). Także różnica cenowa kolosalna - timkena kupiłbym jedno w tej cenie.
Zrobiłem póki co około 500 km i jest OK - ruchy drążka ustały, szóstka nie gwiźdze. Wydaje mi się tylko, że słychać jakiś odgłos metalicznego tarcia, podczas jazdy ale ono nie znika po wciśnięciu sprzęgła. Ale może poprostu mam obsesję ;)

A co jeszcze się okazało, że skrzynia w moim aucie była zmieniana (były na niej napisy białym markerem określające markę i model auta). Pewnie poprzedniemu właścicielowi padła i wstawił używkę, a że okazała się trefna to auto pogonił, i trafiło na mnie :)
 
 
krystek055 

Auto: Zafira 1.9 CDTI 110 kW
Dołączył: 02 Lis 2011
Skąd: Kraśnik
Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:08   

Witam ! Miałem identyczny problem. Wymieniłem łożyska, olej nówka ale po 8 tyś. km problem znowu powrócił. Skrzynia charczy na biegu jałowym jak i na poszczególnych biegach, z lewarkiem robi się to samo co u kolegów powyżej. Staje się to straszne podczas wyjazdu w dłuższą trasę... Boję się że do domu nie wrócę :lol: Przychodzi mi na myśl pytanie a mianowicie czy jest możliwość założenia skrzyni f40 zamiast tej m32 ? Szukałem na wielu forach i nie znalazłem żadnej satysfakcjonującej mnie odpowiedz. Z góry dziękuję za odpowiedz :piwo:
 
 
Krystian 
Świeżak

Auto: Zafira B 2006 1,9 CDTi 150KM
Imię: Krystian
Dołączył: 29 Sty 2013
Skąd: Rokietnica
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 20:39   

krystek055 napisał/a:
......czy jest możliwość założenia skrzyni f40 zamiast tej m32 ......


Nie jest to możliwe inna obudowa główna (mocowanie do silnika) !

Natomiast jest możliwa, za zgodą autora Belfer z innego forum kopiuję:

"Zamiana skrzyni 5-biegowej na 6-biegowa jest możliwa, sprawdzone i przetestowane np. z silników Astra Vectra Calibra V6 posiadających skrzynie F25 przeł.4,18 5-biegową zamiana na F28 przeł. 4,18 6-biegową, która jest np. w Calibra Turbo 3.0. Stare skrzynie F25 i F28 się kończą, jest alternatywa również sprawdzona, wymiany tych właśnie skrzyni na tylko jedna z M32 6-biegową z małą przeróbką."
Ostatnio zmieniony przez Bodek Pią Lut 15, 2013 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Belfer 
Świeżak


Auto: Zafira B Z19DTH Panorama
Imię: Mirosław
Dołączył: 01 Mar 2013
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 23:38   

Szymon78 napisał/a:
jakby o skąs znał. Miałem Corsunie B i okazało sie ze niski poziom oleju spowodował szybsze zużycie łożysk.. Generalnie skrzynia wypaliła sie w środku (koła fioletowe) połowa łożysk zmielona.. poszła na przemiał. kupiłem używkę i śmigałem do końca -auto poszło do ludu.
Teraz juz wiem ze jak sie kupuje auto to trzeba i olej w skrzyni sprawdzic/wymienic :lol:


Szymon święte słowa diagnoza i jeszcze raz diagnoza, nie od razu wymiana oleju, kontrolować pocenie się półosiek, dolewać !

tu post odnośnie oleju: wymiana tak czy nie ? http://www.zafiraklub.pl/...t=4873&start=15

Również często polecam wyregulować linki mechanizmu zmiany biegów.
wybierania biegów jak haczy na jakimś biegu!! Operacja ustawienia na ok, 1,5 godz.

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 2 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy,podstawy akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, ci i jak zdemontować, ustawić !

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

Post powyżej zięcia Krystiana, który powołuje się na mnie, zamiana skrzyni pięciobiegowej na sześciobiegową sprawdzone przetestowane z przeróbką np. w Opel V6 Calibra Turbo 3.0 zamiana F25 na jedną ze skrzyni M32 ! Skrzyni M32 w oplach jest ok. 20 szt. o różnych obudowach głównych, różnych nr (mocowanie do silnika), różnych przełożeniach oraz różnych obudowach mechanizmu różnicowego (inne mocowanie). Mam wszystkie rozpracowane, każde przełożenie poszczególnych biegów, synchronizatory, tuleje sztywne (piasta synchronizatora, przesuwka, zatrzaski), widełki wybierające biegi, łożyska, wybieraki oraz te wymienione części do nich !
_________________
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group