Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Autor Wiadomość
Dziadek13 
Zafiromaniak

Auto: Zafira
Imię: Jo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2010
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 20:15   

Uzupełnij profil bo będziemy zgadywać na temat auta.Jeżeli masz skrzynie biegów F23 to jej problem z 1 biegiem ciężko cokolwiek zrobić dlatego producent poleca specjalny olej ilość do otworu kontrolnego plus nadlewka 200ml ponad stan oraz co dwa lata wymiana.
Oryginalny syntetyczny olej przekładniowy.
OPEL GM NUMER KATALOGOWY 19 40 182
stosowany w manualnych / ręcznych skrzyniach biegów
kolor czerwony.
martin1232 napisał/a:
Jestem na tym forum prosze powiedzieć gdzie mozna wyregulować .Proszę o pomoc.


W sam naprawiam jest wsio co i jak.
Poglądowo tak wygląda.

 
 
d.marco 
Przeglądacz
Dreiver


Auto: Zafira X 20 DTL
Dołączył: 13 Maj 2009
Skąd: wzioł się świat
Wysłany: Sro Sie 24, 2011 12:54   

Dziadek13, a proszę powiedz apropo linek od zmiany biegów (wymieniony cały mieszek) nie mogę sobie odpowiednio wyregulować problem w tym, że ciężko wchodzą biegi czy jest jakiś sposób (schemat), aby prawidłowo wyregulować czy na zasadzie testów jedynie, a dźwignia zmiany biegów taka jak w trzeciej ofercie z poprzedniej strony postu http://allegro.pl/zestaw-...1668508561.html
_________________
Bądź rozważny przewiduj co uczynią inni
Ostatnio zmieniony przez Sro Sie 24, 2011 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dziadek13 
Zafiromaniak

Auto: Zafira
Imię: Jo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2010
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Sro Sie 24, 2011 14:21   

W sam naprawiam jest jak wyregulować drążek zmiany biegów,jeżeli nie ma luzów ta kula to powinno być ok.Z resztą pierwsze foto powyżej poczytaj tam jest opisane.
 
 
d.marco 
Przeglądacz
Dreiver


Auto: Zafira X 20 DTL
Dołączył: 13 Maj 2009
Skąd: wzioł się świat
Wysłany: Sro Sie 24, 2011 21:38   

Dziadek13, owszem czytałem to kilka razy i będąc w serwisie Opla poprosiłem o tę regulacje tak przy okazji i oni właśnie regulowali tylko przy drążku zmiany biegów nic ale to nic pod maska przy skrzyni nie sprawdzali ani też nic tam nie ustawiali dlatego właśnie pytałem się Ciebie, Was czy jest jakaś inna metoda bo ja wymieniałem całą manetkę zmiany biegów gdyż poprzednia miała okropne luzy a ta obecna ich nie ma.
_________________
Bądź rozważny przewiduj co uczynią inni
 
 
Dziadek13 
Zafiromaniak

Auto: Zafira
Imię: Jo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2010
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Czw Sie 25, 2011 19:19   

Tam przy skrzyni nic nie ma do regulacji stąd regulowali przy drążku.

Jak sam widzisz brak regulacji.
 
 
Samer 
Bywalec
tylko OPEL


Auto: ZB 1.8 '05
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Maj 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią Sie 26, 2011 08:17   

Jakieś 2 m-ce temu "regenerowałem" lewarek przy pomocy zestawy naprawczego dostępnego na Alle. Luzy znikneły, drążek zamiany biegów chodził ciężko ale lepiej niż przed wymianą. Po wyregulowaniu wchodziły biegi 1 oraz wsteczny. Nie powiem że dobrze ale już było lepiej. Od kilku dni zauważyłem problemy ze wstecznym. Ponownie przeprowadziłem regulację i teraz albo wchodzi bieg pierwszy albo ostatni. Nie mogę
ustawić żeby skrajne biegi wchodziły poprawnie. Czy to może być wina linek czy mechanizmu przy skrzyni?

Gdy ustawię, że pięknie wchodzi 1 to zamiast biegu wstecznego mam bieg IV i odwrotnie jeżeli ustawie wsteczny to po przeciwnej stronie wchodzi III.

Tak żeby rozwiać moje wątpliwości. Za co odpowiadają cięgna lewe i prawe?

[ Dodano: Pią Sie 26, 2011 12:03 ]
Właśnie wyciągnąłem tunel żeby bliżej przyjrzeć się problemowi. Okazuje się że jest pęknięty sworzeń (na zdjęciu nr 1). Dodatkowo w nieznanych mi okolicznościach znikneła spinkę blokady skrzyni biegów.

Czy ten sworzeń/sztyft/trzpień (nie wiem jak to nazwać) oraz spinkę można gdzieś dokupić?




*Zdjęcie wykonane przez kolegę opabloo
 
 
twardypt91
Mieszkaniec


Auto: Zafira A 2.0 DTI 2005
Imię: Mirek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 23:14   

Czy u Was też czasami bieg 2. ciężko wchodzi?
_________________
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:
 
 
radziko 
Bywalec
radziko

Auto: Zafira 2.0 DI 16V X20DTL ELEGANCE
Imię: Radek
Dołączył: 22 Wrz 2010
Skąd: Suwałki
Wysłany: Wto Sie 30, 2011 16:54   

U mnie czasami tak bywa z 1 i 2 ale mam wyrobioną tulejkę i to ostro.
 
 
Dziadek13 
Zafiromaniak

Auto: Zafira
Imię: Jo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2010
Skąd: Ślunsk
Wysłany: Wto Sie 30, 2011 17:14   

Mnie też ciężko 1 ale jak starzy kierowcy robili pierwsze 2 bieg i z niej na 1 bieg i jest git.
 
 
twardypt91
Mieszkaniec


Auto: Zafira A 2.0 DTI 2005
Imię: Mirek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 30, 2011 17:53   

Ja tam luzu na chwilę obecną nie stwierdzam. Ciekawe jest to, że bieg 3. aż "sam wchodzi" :>
_________________
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:
 
 
gregorkrk 
Przeglądacz

Auto: zafira A 1.8 125KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 19:46   

temat fajny ale dla dieslów
ja mam bene 1.8 125km i lewarek goni jak szalony, potrafi nawet 1 wybić gdyż nie wejdzie dość dobrze.biegi zmieniam jak w starych autobusach ikarus czyli gdzie ta jedynka trzeba zamieszac i moze sie trafi.

a tak poważnie to jest sajgon.
Na allegrodo sprzedaja zestaw ale do wsteczny właczany do tyłu
do przodu nie posiadaja , ma ktoś pomysła jak temat zaatakować
 
 
twardypt91
Mieszkaniec


Auto: Zafira A 2.0 DTI 2005
Imię: Mirek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:31   

Pytanie do tych, którzy mają problem ze zmianą biegu z racji wyrobienia się tego plastikowego kapturka: czy przy wyłączonym silniku również jest problem ze zmianą biegów?
_________________
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:
 
 
Michallot 
Bywalec
3w1


Auto: ZA'05 Elegance & ZB'11 Innovation
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Skąd: Wadowice(małopolska)
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:46   

twardypt91 napisał/a:
Pytanie do tych, którzy mają problem ze zmianą biegu z racji wyrobienia się tego plastikowego kapturka: czy przy wyłączonym silniku również jest problem ze zmianą biegów?

U mnie nawet przy wyłączonym silniku źle biegi wchodziły
 
 
MZafira 
Debiutant

Auto: Zafira DTI Elegance 2000 r.
Dołączył: 04 Sty 2011
Skąd: Mazowsze zachodnie
Wysłany: Pią Lis 04, 2011 13:41   

Kurcze, kupiłem tulejke ale po wymianie jest jeszcze gorzej :-)
Wczesniej 1 bieg wchodzil z lekkimi oporami a po wymianie jest jakaś masakra, trzeba albo dwójke i dopiero jedynke lub użyc dużo siły aby docisnac lewarek do lewej i dopiero wejdzie 1 bieg.
Chyba bede musial polowac na caly lewarek. A moze cos jeszcze wykombinuje, moze sie wyrobi :-))
 
 
Korn 
Debiutant

Auto: ZA 2004 2.0 DTI
Dołączył: 26 Kwi 2011
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Lis 04, 2011 18:55   

A na pewno dobrze złożyłeś ? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group