Opel Zafira Klub Polska Strona Główna Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[B]Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle
Autor Wiadomość
Jankil 
Debiutant


Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Imię: Jacek
Dołączył: 30 Cze 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 21:46   Brak mocy - obroty do maks 2 tys. /min

Witam,

Są a forum podobne tematy, ale większość dotyczyła EGR.

Jadąc (jeszcze normalnie) z otwartym oknem usłyszałem metaliczny dźwięk, po zatrzymaniu okazało się, że wykręcił się czujnik z lewej strony obudowy DPF i walił o jezdnię. Wkręciłem czujnik, ale auto już powyżej 2 tys. się już nie wkręciło i wkręcić się nie chce - tryb awaryjny??
Mam wycięty DPF. EGR prawie nówka. Op coma nie mam, metodą pedałów wyświetla się tylko błąd od stacyjki ( PRZY OKAZJI jak sprawdzić więcej ew. błędów tą metodą)

Czy rozwalony czujnik (temp, ciśn. spalin) mógł wprowadzić silnik w stan awaryjny?? Komuś się kiedykolwiek wykręcił czy chłopcy nie postarali się z dokręceniem??
Ostatnio zmieniony przez Sro Gru 21, 2011 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lorry 
Zafiromaniak

Auto: ZB
Imię: Lorry
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Skąd: KR
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 21:51   

Te czujki pozostają po to by monitorować silnik ;) I mają działać, więc skoro się rozwaliły to dawały złe parametry no i sterownik żeby nie "zarżnąć" silnika wchodzi w tryb serwisowy :/
 
 
Jankil 
Debiutant


Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Imię: Jacek
Dołączył: 30 Cze 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 22:06   

Nie umiem powiedziec, po lewej stronie po srodku obudowy.
 
 
imalas 
Bywalec

Auto: 1.9CDTI 120KM
Dołączył: 14 Cze 2009
Skąd: tutejszy
Wysłany: Pon Maj 09, 2011 06:26   

Jeśli do czujnika dochodzą tylko przewody to czujnik temperatury, a jeśli rurka (ewent. dwie) z tworzywa podobego do bakelitu to czujnik ciśnienia.Obejrzyj fotki na Allegro.
 
 
Jankil 
Debiutant


Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo
Imię: Jacek
Dołączył: 30 Cze 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 09, 2011 08:04   

To w takim razie czujnik temperatury, ten z przewodem elastycznym.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 00:59 ]
Sprawa zakończona. Czujnik się potłukł.
Po wielu próbach wyłączenia go w sofcie, Heko wstawił jednak oporniki w przewodzie, komputer oszukany, zafira śmiga. Heko bardzo ładnie się zachował i nie wziął kasy przyjmując winę za odkręcenie się czujnika na warsztat.

Niestety tydzień później, czyli dziś, żona rozbiła auta.....
 
 
kristof77
[Usunięty]

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 22:21   

Witam mam podobny problem co Olsen zaczyna się zbierać przy 2000 obr.Wymieniony EGR, turbina -wyla i puszczala olej,rozrząd ,olej ,wszystkie filtry.Wyczyszczone-czujnik ciś,przepustnica. :evil: a mechaniory z komputerem chodzą i mówią że jest wszystko dobrze, a dpf-u brak
 
 
kubik_CDTi 
Zafiromaniak


Auto: Zafira B
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2009
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Maj 19, 2011 22:32   

U mnie po wymianie rozrządu,zrobiła się bardziej elastyczna,spokojnie się turla od 1600-1700 co wcześniej było nie do pomyślenia(o skręcaniu na skrzyżowaniu przy 30km/h na 3ce mogłem zapomnieć).O wiele przyjemniejszy dół,nie wiem jak to możliwe,ale jednak,wychodziłoby,że z fabryki wyszła skiepszczona.
_________________
Chipped by MR Motors
 
 
gackowo 
Debiutant
gackowo


Auto: Zafira Sport 1,9 CTDI 150 KM
Dołączyła: 18 Kwi 2010
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:52   

Heh, moja Zosia w zeszłym roku też kichała na skrzyżowaniach co było powodem obtrąbiwania i pokazywania dziwnych gestów. Porażka.
To był przewód od filtra cząsteczek stałych. 300 zł zapłaciłam w serwisie na Północnej ale tam już ruiny zostały. A paliwo tankuję koło Leclerca. może i więcej pali ale jeździ GIT
 
 
kobalt75 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Imię: Andrzej
Dołączył: 31 Mar 2011
Skąd: Brodnica
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 19:50   

:cry: Witam drogich zafiromaniaków. Panowie potrzebuję pomocy w diagnozie jestem nowym posiadaczem zośki więc nie łapie co i jak więc uderzam do bardziej doświadczonych. A wiec mój problem polega na ty iż zośa co rano strasznie nie lubi jeździć. Odpalam zosię samochodzik z kluczykiem obroty do 3200 i nic więcej reakcja na gaz powolna, po przejechaniu 2-3 km wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu pojawia się lampka silnika i samochód wraca do życia obroty max reakcja na depnięcie w pedał bez zarzutów tylko ta lampka świeci. Po podłączeniu op-coma błąd 1125 kasuję i do końca dnia nic żadnych problemów żadnej lampki rano powtórka 1 samochód z kluczykiem następny silnik ręce opadają EGR wyczyszczony POMOCY. :cry:
 
 
MieHor 
Zafiromaniak


Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI 120 KM
Imię: Mieczysław
Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 20:03   

Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH

P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019
 
 
kobalt75 
Świeżak

Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Imię: Andrzej
Dołączył: 31 Mar 2011
Skąd: Brodnica
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 20:18   

Dzięki panowie jak sprawdzę to dam znać co było. Albo będę prosił o dalsze propozycję. :mrgreen: :>
 
 
prymus 
Debiutant

Auto: Opel Zafira 1.9cdti (150KM)
Dołączył: 16 Mar 2011
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 08:14   brak mocy - dziwne objawy

Witam, ponownie jestem już po zabiegu zbiorowej wycinki DPF w Krakowie (przy okazji RESPECT dla Grześka - wysłuchał mi padającą dwumasę, pełen profesjonalizm), przy okazji wjechałem na hamownie i sprawdziliśmy jej kopa i co się okazało brakuje jakieś 20KM, maksymalny moment przy 2600obr i tak mi się zdawało że coś jest zamulona, w uzupełnieniu dodam że poprzedni macher pokombinował z wydechem tak że wywalił DPF-a razem z tym katalizatorem przed dpf, a w zamian wsadzili mi jakiś katalizator od volvo, ponadto dopiero co był czyszczony egr, przepustnica oraz boost sensor, listwa pracuje oki, błędów brak. A teraz o dziwnych objawach, gdy lecę na trasie ze stałą prędkością przez dłuższy czas to tak jakby się coś zapychało, bo gdy muszę zwolnić na jakiś światłach i wystartować to straszny muł i dopiero jak wejdzie na wyższe obroty bucha czarnym dymem i dostaje kopa i przez jakiś czas zbiera się ładnie, do momentu gdy się znowu zamuli, proszę o podpowiedź gdzie szukać tej mocy ?
 
 
prymus 
Debiutant

Auto: Opel Zafira 1.9cdti (150KM)
Dołączył: 16 Mar 2011
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 09:18   

nie sprawdzałem egr podłączając do akumulatora ( może ktoś to robił i podpowie jak prawidłowo go podłączyć aby nie uszkodzić), ale wszystko w nim wyglądało jak nówka, bolec swobodnie się wysuwa.

tak ze stałymi obrotami
 
 
prymus 
Debiutant

Auto: Opel Zafira 1.9cdti (150KM)
Dołączył: 16 Mar 2011
Skąd: Radom
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 11:42   

miałem obroty w zakresie powyżej pracy egr;
filtr paliwa oraz powietrza dopiero co wymieniany, a w kwestii całkowitego zaślepienia egr to jak to najlepiej zrobić, bo w tej chwili mam założoną blaszkę z czterema otworami?
 
 
DaRek7
[Usunięty]

Wysłany: Sob Cze 04, 2011 12:17   

Czasem te blaszki z otworami też powodują dziwne objawy, stało się tak po jej założeniu?
Możesz jeszcze spróbować bez niej a zaślepić możesz w tym samym miejscu pełną blachą... Sprawdź jeszcze cały układ dolotu powietrza, może masz jakieś nieszczelności?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group