Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - Wymiana świec żarowych Zafira A

timi68 - Pon Lis 14, 2011 18:30
Temat postu: Świece żarowe 2,2DTI
Dwa razy próbowałem wymienić świece żarowe w swojej Zosi, ale żadna nie dała sie wykręcić, czy ktoś ma jakiś wypróbowany sposób ?
Proszę o podpowiedzi jak można je odkręcić i jakie najlepij kupić ?

chris - Pon Lis 14, 2011 19:06

przez tydzień psikać wd40 codziennie i u mnie w asterce 2.0 dti poskutkowało :)
Dziadek13 - Pon Lis 14, 2011 19:15

Co do wykręcania to rózne sposoby sa ale po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by puźniej nie było problemów.
A tu przygotowana do wymiany posmarowana smarem miedzianym.

A tu dla twojego silnika.
http://www.ngk.de/pl/wysz...A/Y-523J/14411/

timi68 - Pon Lis 14, 2011 23:14

Dziadek13 napisał/a:
po wykręceniu starych tak przygotuj nową co by później nie było problemów.


To już nie ja będę wymieniał, ale zabezpieczę.

Czy ktoś zna jeszcze jakieś sposoby ?

maniuni - Wto Lis 15, 2011 16:20

Witam Kolegów .Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona (Zafira A 2.0 DTI 2004r prawie 200tys km), wymiana trwała max 1godz.200zł świece +60zł wymiana czyli taniocha.Oczywiście wymieniał mechanik , jedno co mnie zastanowiło że wykręcał świece na gorącym silniku i niczym nie psikał.Wykręciły się jak by były wkręcone przed chwilą , choć szpec twierdził że są to orginalne świece,czyli parę lat mają. Pytałem mechanika o powód urywania się świec i ciekawych rzeczy sie dowiedziałem .Powiedział że jest zależność między paliwem a zapieczonymi świecami .Im gorsza jakość tym większe problemy z wykręceniem.Cieszę sie ża ten kłopot mam za sobą ,a Kolego których to czeka życzę powodzenia
timi68 - Wto Lis 15, 2011 18:16

ZAKROPIOLO napisał/a:
Timi68, czy udało się otworzyć stronkę ze środkiem o którym pisałeś na pw?

Otworzyłem, dzieki.

maniuni napisał/a:
.Chciałem sie pochwalić ,dziś wymieniłem wszystkie cztery świece i ani jedna nie była zapieczona

Tylko pozazdrościć.

Czy ktoś ma jeszcze sprawdzony sposób ?

Grzegorz 73 - Pią Lis 18, 2011 11:02

Dziadek13, bardzo dobre przygotowanie świecy. Ja jedną urwałem przy wykręcaniu, i co się okazało to to że była zbyt słabo dokręcona i powstała nieszczelność przez którą powstał nagar i wszystko się zapiekło. Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).
Dek - Pią Lis 18, 2011 12:15

Grzegorz 73 napisał/a:
Dokręcanie 15-20 Nm , ukręcanie 35Nm. (dane producenta).


Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?

timi68 - Pią Lis 18, 2011 16:35

Dek napisał/a:
Czy można założyć, że przy wykręcaniu za pomocą klucza dynamometrycznego, jeżeli zbliżę się do 35 Nm to raczej jej nie wykręcę bez ukręcenia ?


W tym przypadku trzeba by wziąć poprawkę, na zmniejszenie wytrzymałości ze względu na czas i wysoką temperaturę użytkowania i pracy.

Grzegorz 73 - Sob Lis 19, 2011 20:56

I jeszcze coś takiego : jak już próbowałeś odkręcać i się poddawała ( gieła) to już ma mniejszą wytrzymałość. Bynajmniej u mnie tak było, po trzech tygodniach od pierwszej próby (przez ten czas traktowałem ją środkami penetrującymi i naftą), urwała się przy niewielkim użyciu siły.
slawix - Pią Lis 25, 2011 21:36
Temat postu: Wymiana świec żarowych Zafira A
Temat wymiany świec żarowych w Zafirach przewija się nieustannie przez różne fora. Zazwyczaj opinie pisane są "że ktoś coś słyszał". Dlatego, iż od dzisiaj dzisiaj dokonałem wymiany świec w mojej zafce (czyli przećwiczyłem praktycznie temat ;) ), postanowiłem przybliżyć ta problematykę dla tych, którzy chcieliby zmierzyć się z tym wyzwaniem samemu.

Pierwszą zasadę, którą należy zastosować to - pośpiech Twój wróg !
Druga: zaopatrzyć się w długi (SZEŚCIOKĄTNY !) klucz lub nasadkę dobrej firmy (za nasadkę zapłaciłem 4 zł).
Zafirę wyłączyłem z eksploatacji na 4 dni. Po zdjęciu metalowej rury od turba oraz odłączeniu plastikowej listwy maskującej przewody zasilania świec, należy oczyścić gniazda świec - najlepiej sprężonym powietrzem.
Następnie przez dwa dni (po przyjściu z pracy) regularnie spryskiwałem gniazda świec preparatem luzującym gwinty (zakup w Lidlu ;) ). To na początek. Wiedziałem, że może to być niewystarczające - ponieważ świece nie były wymieniane od min. 4 lat.
W międzyczasie dodatkowo zakupiłem preparat Wurth Rost Off Ice i zastosowałem na 3 dzień.
Odczekałem 5 min i spróbowałem ruszyć świece NA ZIMNYM SILNIKU. Pierwsze dwie (licząc od akumulatora) udało się lekko ruszyć - natychmiast spryskałem je lidlowym preparatem - i wykręciły się powoli bez większych oporów. Ważna uwaga dla zapieczonych świec - NIE WYKRĘCAĆ NA SIŁĘ NAWET JAK SIĘ RUSZĄ !!! Należy lekko wykręcić spryskać, wkręcić i z powrotem wykręcić - i tak powtarzać.

Dwie następne niestety ani drgnęły - więc zostały spryskane na przemian dwoma preparatami i zostawione na następny dzień. W miejsce wykręconych świec włożyłem nowe (NGK D-Power 37) - SPRYSKUJĄC ICH GWINTY SMAREM MIEDZIANYM - (odporność do 1100 st C).

Dzisiaj spróbowałem dalej wykręcić 2 oporne świece na ZIMNYM SILNIKU - ani drgnęły. Złożyłem więc częściowo silnik i ROZGRZAŁEM go do temp. roboczej. Następnie spryskałem wurthem 2 oporne świece i.....poszły leciutko jak po maśle !!

WAŻNE - świece wkręcamy palcami ! - powinny lekko wejść w gwint i dopiero dokręcamy kluczem.

MOJE WNIOSKI SĄ TAKIE:
1. Nie spieszyć się. Dać działać dla chemii - oszczędzisz portfel.
2. Nie wykręcać na siłę !!
3. LEPSZE EFEKTY UZYSKASZ WYKRĘCAJĄC NA ROZGRZANYM SILNIKU !
3. Nie żałuj na dobre preparaty - i tak oszczędzisz.
4. Koszty: komplet świec ngk 160 zł, wurth 50 zł, nasadka klucza 4 zł, preparat Lidlowy 6 zł, robocizna 3 godziny + 2 piwa - ale nie liczę do kosztów :D
razem: 220 zł. - no i oczywiście przyjemność z dobrze wykonanej pracy

Pozdrawiam życzę przyjemnej lektury i wymiany bez przykrych niespodzianek !!!

olo018 - Sob Lis 26, 2011 11:23

Też wymieniałem sam ,kilka dni psikałem wd40 a potem na ciepłym silniku z dodatkiem pentratora i poszły jak po masełku :)
ekmir - Sob Sty 26, 2013 18:27

A jak się ten preparat LIDL'owski nazywa?
slawix - Sro Sty 30, 2013 07:57

Kolego sorry, zaskoczyłeś mnie tym pytaniem. Niestety nazwy nie pamiętam, ale na butelce jest foto podrdzewiałego gwintu. Poza tym w Lidlu (chyba) są to produkty objęte akcjami (gazetka) typu "mój warsztat" czy coś podobnego i w związku z tym są dostępne okresowo a nie w ciągłej sprzedaży.

Ale jeżeli problem jest dla ciebie palący, kupisz coś podobnego w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdrawiam

marcinnmo - Sro Mar 20, 2013 22:09

Witam.Ja proponuje odrdzewiacz z dodatkiem polibdenu firmy BERNER .Bardzo dobry srodek.Polecam.
KrilanPL - Pon Gru 23, 2013 14:38

Dzisiaj wymiana świec , na razie na zimnym silniku ani drgnie żadna. a poszło już pół penetratora.
GOTI - Pon Gru 23, 2013 15:07

KrilanPL napisał/a:
Dzisiaj wymiana świec , na razie na zimnym silniku ani drgnie żadna. a poszło już pół penetratora.

Nigdy na zimnym nie wymienia sie świec :shock:

Spróbuj po "krótkiej" przejażdżce i lej preparat penetrujący ile wlezie (oczywiście ze zdrowym rozsądkiem).
Zalej gniazdo, pozostaw na noc, z rana spróbuj i tak w kółko - czasami to trwa, ale lepsze to niż ukręcić którąś ze świec, bo koszta wtedy ładne są.

Jeżeli dalej będzie to samo, pozostaje tylko wizyta w warsztacie który zna sie na tym (a przynajmniej powinien) ;)

Powodzenia :piwo:

KrilanPL - Pon Gru 23, 2013 16:57

GOTI napisał/a:
KrilanPL napisał/a:
Dzisiaj wymiana świec , na razie na zimnym silniku ani drgnie żadna. a poszło już pół penetratora.

Nigdy na zimnym nie wymienia sie świec :shock:

Spróbuj po "krótkiej" przejażdżce i lej preparat penetrujący ile wlezie (oczywiście ze zdrowym rozsądkiem).
Zalej gniazdo, pozostaw na noc, z rana spróbuj i tak w kółko - czasami to trwa, ale lepsze to niż ukręcić którąś ze świec, bo koszta wtedy ładne są.

Jeżeli dalej będzie to samo, pozostaje tylko wizyta w warsztacie który zna sie na tym (a przynajmniej powinien) ;)

Powodzenia :piwo:


Warsztaty chcą 150 zł robocizna + świece i nie odpowiadają za ukręcenie , także odpada.

Preparat lać na ciepły silnik ?

GOTI - Pon Gru 23, 2013 20:39

Z Tego co czytałem (rok temu miałem z tym problem) to dobrze jest polać na ciepłym, przejechać sie tak aby silnik sie zagrzał, zalać ponownie i próbować.
Ewentualnie motyw nocny - zalewasz wieczorem, z rana poprawka i próba odkręcenia.

Jak miałem problemy z wykręceniem świec to właśnie zaufany mechanik powiedział mi, że tak właśnie robią i czasem procedura trwa nawet z tydzień, dwa ale w większości przypadków udaje im sie wykręcić świece.

przemo0440 - Wto Gru 24, 2013 11:40

Witam.
W moim przypadku było tak. Przez tydzień po powrocie do domu zalewałem WD-40 na ciepły silnik. Po tygodniu trasa 15 km i odkręcanie na ciepłym silniku. Wszystkie cztery odkręcone praktycznie palcami. W trakcie wykręcania też je trochę traktowałem WD-40. Dodam jeszcze że wkręcałem na sucho bez żadnych smarów.

Powodzenia.

KrilanPL - Wto Gru 24, 2013 14:36

GOTI napisał/a:
Z Tego co czytałem (rok temu miałem z tym problem) to dobrze jest polać na ciepłym, przejechać sie tak aby silnik sie zagrzał, zalać ponownie i próbować.
Ewentualnie motyw nocny - zalewasz wieczorem, z rana poprawka i próba odkręcenia.

Jak miałem problemy z wykręceniem świec to właśnie zaufany mechanik powiedział mi, że tak właśnie robią i czasem procedura trwa nawet z tydzień, dwa ale w większości przypadków udaje im sie wykręcić świece.


Rozgrzałem silnik do 90 stopni ,aż w-d40 parować zaczeło:) dzisiaj znowu polałem , ale ani drgnie , po świętach dostanę zamrażacz i zobaczymy czy będzie różnica . Na razie polewam penetratorem x2 dziennie przynajmniej i próbuje ruszyć , mam czas do 7 stycznia to zrobić , oby poszło .

EDIT: 25.12.2013
Dzisiaj znowu próba , 70 stopni silnik i leje penetrator (jakby co to leje od serca , plama pod samochodem aż miło) i świece ani drgną , oby szybko przyszedł ten zamrażacz =(

lovelas04 - Wto Sty 07, 2014 21:35

witam wszystkich i jak kolego poradziłeś sobie z tymi świecami...
KrilanPL - Wto Sty 07, 2014 21:45

lovelas04 napisał/a:
witam wszystkich i jak kolego poradziłeś sobie z tymi świecami...



Święta ...
a mój zamrażacz w Łodzi...

Przewidywany termin doręczenia:

Data: 2014-01-08
Orientacyjne godziny dostawy: od 14:00 do 17:00

tyle od kuriera

Do dzisiaj czekam na zamrażacz jutro NIBY ma już być (!) i jutro też będę atakować świece jeżeli kurier będzie przed zmrokiem. Stosowanie penetratora nie dało NIC , nawet o ćwierć obrotu nie ruszyło więc 1,5 puszki 400 ml-wego penetratora poszło w ... chodnik.

KrilanPL - Sro Sty 08, 2014 18:00

Juhu !

3 świece wykręcone i wsadzone nowe Febi (40 zł sztuka ) , jedna niestety ani drgnie , ale być może dlatego ,że silnik wystygł.

Świece wykręcałem po przejechaniu około 10 km (czyli nagrzany silnik), po około 20 min postoju zabrałem się za to . 1-sza świeca po spryskaniu zamrażaczem (pryskałem ,aż zaczeło wydawać dźwięk strzelania , a świeca była pokryta "lodem") puściła od razu , leciutko mała grzechotka + przedłużka i nasadka 10tka. Świeca nr 4 i 2 puściły po kilkukrotnym spryskiwaniu zamrażaczem , mimo to nie puszczały lekko , tylko po użyciu średniej siły jakby strzelały.
Także pod koniec wykręcania musiałem znacznie zwiększać siłę wykręcania ,dla bezpieczeństwa wracałem i tak w kółko spryskując dalej zamrażaczem i penetratorem .

Świece wkręcane palcami do oporu , i wtedy grzechotką ,aż do momentu jak nie mogłem obrócić swobodnie klucza i stawił duży opór.(dynamometr w rękach =D)

Kupiłem smar miedziany w sprayu(15 zł) i spryskałem gwinty świec

Samochód odpalił jak nowy , ale stał tylko 2,5h więc może fart nowicjusza , pójdę sprawdzić o 22 ;) no i rano o 5.

Co mnie martwi ? Jedna rzecz , czy świece powinny być pokryte olejem, ropą ?(chyba olej bo czarnawe), świeża substancja , z ciekawości wykręciłem nowe świece i też były po paru minutach już tym pokryte , to normalne ?

Jutro oczywiście zaatakuję tę ostatnią świecę po przyjściu z pracy i zdam relację , jak nie puści to zmierzę ją nowo nabytym multimetrem za 15,99 zł ;) Jak jest dobra to niech już będzie .

No i co zamrażacz z allegro za 12 zł działa cuda , przedtem polewanie penetratorem 2 tygodnie codziennie (!) nie dało NIC , a tu proszę ...

Edit : mineło 5 godzin od postoju i już telepie i nie chce zapalić , zobaczymy jak tę ostatnią świecę uda mi się jutro wykręcić :(

lovelas04 - Sro Sty 08, 2014 23:03

A przy wykręcaniu nie zrobił ci się okrągły gwint na starych świecach... Nie były zmęczone...

Ja czekam na świeczki będą beru zobaczymy... 8)

jarecki69 - Czw Sty 09, 2014 12:24

W sobote kumpel sie bierze za wymiane świec w Swojej Zośce. już go przestrzegłem ,że moga być problemy. Zobaczę jak mu pójdzie to zdam wam relacje :piwo:
KrilanPL - Czw Sty 09, 2014 16:34

lovelas04 napisał/a:
A przy wykręcaniu nie zrobił ci się okrągły gwint na starych świecach... Nie były zmęczone...

Ja czekam na świeczki będą beru zobaczymy... 8)


Brak objaw zużycia gwintu na starych świecach .

Co do odpalania samochodu : Dzisiaj rano temp 2,5 C , odpalił po 3 sek (co ważne od razu obroty wskoczyły na 500)

Przy powrocie do domu ( postój 9 godzin) odpalił na dotyk :) Wiec poprawa jest ogromna bo pali po 1 kręceniu , zobaczymy jak 4 tą wymienię ,czy będzie za każdym razem na dotyk ^^

lovelas04 - Sob Sty 11, 2014 15:49

No witam świeczki wymienione . A więc udało się kupiłem wczoraj penetrator do gwintów w norauto koszt jakieś 15-20zł i na wieczór po powrocie spryskałem świeczki ,dziś o 12:00 przejechałem się i po nagrzaniu śilnika spryskałem je jeszcze raz i poszło

Po wykręceniu sprawdziłem je jeszcze raz miernikem czy mają przepływ i to samo trzy przepalone .

Błędy skasowałem i od razu widać coś się zmienia lampka jak jest plusowa temperatura nie świeci.

Więc czekam na minus i trzymam kciuki że będzie ok , zdam relacje jutro... :D

KrilanPL - Czw Sty 16, 2014 17:20

KrilanPL napisał/a:
lovelas04 napisał/a:
A przy wykręcaniu nie zrobił ci się okrągły gwint na starych świecach... Nie były zmęczone...

Ja czekam na świeczki będą beru zobaczymy... 8)


Brak objaw zużycia gwintu na starych świecach .

Co do odpalania samochodu : Dzisiaj rano temp 2,5 C , odpalił po 3 sek (co ważne od razu obroty wskoczyły na 500)

Przy powrocie do domu ( postój 9 godzin) odpalił na dotyk :) Wiec poprawa jest ogromna bo pali po 1 kręceniu , zobaczymy jak 4 tą wymienię ,czy będzie za każdym razem na dotyk ^^


Dzisiaj wziąłem się za ostatnią świecę i nagle podczas oględzin szok ! Świeca jest przynajmniej odkręcona w 1/4.(nakrętka świecy jest sporo wyżej ,a te nowe co wkręciłem jest tylko minimalna szpara między otworem ,a nakrętką świecy) Pytanie czemu ? Ktoś źle wkręcił (krzywo?) i nie da rady jej wyciągnąć dlatego ? Bądź zrobił to za słabo i nagar nawlatywał ?
Mimo to świece ani drgnie , powoli zaczynam szukać specjalisty ...

jarecki69 - Czw Sty 16, 2014 19:36

Mój kolega w tamtą sobote wymienił świece w swojej Zośce. troszke nerwów i czasu go to kosztowało ale udało sie bez komplikacji :piwo: . Oczywiście potraktował tak jak kazdy tutaj, odpowiednio płynem WD 40 i zagrzał silnik. trzy świece wyszły bez problemu natomiast największy problem miał z tą najbliżej rozrządu. :)
lovelas04 - Wto Sty 21, 2014 18:56

Witam świeczki wymienione jest poprawa ale jeszcze troche przedemną do doskonałości.
matis991 - Pią Maj 02, 2014 16:25

Witam. U mnie udało się wykręcić świeczki ale mam pytanie bo wykręciłem od siebie 135mm a te które kupiłem pod VIN mają 133mm długości, te obecne czyli stare tam gdzie jest nakrętka na nasadkę 10 jest w powietrzu tzn nie dolega do (pokrywy?) silnika tyle udało mi się zobaczyć, rok produkcji 2000 pierwsza rejestracja we wrześniu. Help :D
bazyliszek72 - Pią Maj 02, 2014 16:31

Mysle ze skoro kupiles pod VIN to bedzie OK a moze ktos wczesniej zalozyl cos co nie bylo odpowiednio dobrane :mysli:
matis991 - Pią Maj 02, 2014 18:31

Tylko jak się tu dowiedzieć które są dobre... Jakieś skutki uboczne jak wkręcę te krótsze??
bazyliszek72 - Pią Maj 02, 2014 18:42

O czesci pod VIN spytaj w tym temacie

http://www.zafiraklub.pl/...pic.php?t=10695

Ale skoro pisales ze kupiles pod numer to sadze ze masz te co byc powinny , ale sprawdzic nie zaszkodzi


O skutkach ubocznych nie wiem ale nie polecam testowac ;)

matis991 - Pią Maj 02, 2014 20:44

już pisałem dziś jakie powinny być po numerze VIN w temacie odnośnie części i wyszło że właśnie 133mm... tylko dlaczego są wkręcone inne ;p gdyby nie kontrolka i to że jedna świeca jest uwalona nic bym nie ruszał :D
bazyliszek72 - Pią Maj 02, 2014 20:49

Wiec wkrec komplet po numerze a wykrecone zostaw na pamiatke :>

Nie wiem dokladnie bo mam benzyne wiec moze poczekaj na opinie innych

Ja Ci nic nie sugeruje :lol:

matis991 - Pią Maj 02, 2014 21:10

Wiem dlatego czekam na opinie innych, udało się wykręcić to już 80 % roboty ;D tylko wkręcić nowe i mam pytanie czy na smarze miedzianym je wkręcać czy na jakimś innym specyfiku?? No i jakie 133 mm czy 135 mm ;D
matis991 - Sro Maj 14, 2014 18:31

Mam jeszcze jedno pytanie bo według nr VIN mam nr seryjny silnika: 17760570 a jeśli dobry numer zczytałem z kanału nad połączeniem misy olejowej mam numer 90 400 240 (nie jestem pewny ostatniej cyfry) i nad numerem jest logo GM, a od spodu na misie pisze R90 400 247 czy to będzie ten numer silnika?? I czy jest możliwość sprawdzić pod ten numer jakie mają być te świece??
Bodek - Sro Maj 14, 2014 18:41

matis991 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie bo według nr VIN mam nr seryjny silnika: 17760570 a jeśli dobry numer zczytałem z kanału nad połączeniem misy olejowej mam numer 90 400 240 (nie jestem pewny ostatniej cyfry) i nad numerem jest logo GM, a od spodu na misie pisze R90 400 247 czy to będzie ten numer silnika?? I czy jest możliwość sprawdzić pod ten numer jakie mają być te świece??


świece dobiera się w katalogu pod nr VIN, w nim jest zawarty nr nadwozia.

matis991 - Sro Maj 14, 2014 19:24

Dobra to wkręcam takie jak były czyli 135 mm :) a nie jak mówi VIN że 133 mm.
franc - Nie Sie 31, 2014 10:51

witam moja zośka od 2 dni też ma kłopot z rozruchem najpierw myślałem że to wina słabej baterii ale dziś nad ranem zaobserwowałem że nie zapala się kontrolka świec a wcześniej robiła to zawsze choć na chwilkę?
jarecki69 - Nie Sie 31, 2014 21:58

Skoro nie zapala Ci sie kontrolka świec żarowych to nie tyle masz padnięte świece co raczej albo bezpiecznik sie przepalił albo coś nie tak z przekaźniekiem świec . Od tego zacznij :piwo:
franc - Wto Wrz 02, 2014 09:57

Witam dzięki za odpowiedz po samodzielnym sprawdzeniu świec metodą na kabelek okazało się że są ok to podjechałem do mechanika potwierdził moje sprawdzenie oraz po sprawdzeniu na kompie brak błedów osprzętu silnika. Powiedział żebym odwiedził pompiarza (a kontrolka świec jednak się zapala) więc to może być jakieś zapowietrzanie. Szukam dalej :piwo:
wojtowca - Nie Lis 16, 2014 20:41

No ja jestem po wymianie świec. Niestety bez dobrego mechanika i specjalistycznego sprzętu się nie obeszło :cry: . 3 świeczki były ukręcone przez pseudomechera a 4-tej nie ruszył (bo jak mówił "nie chciał jej też ukręcić" :? ).
Koszt robocizny 700zł + 200zł za 4 nowiutkie świece Beru. Dodam, że Bosch Car Serwis śpiewną mi za wykręcenie jednej świecy 300-450zł :shock: w zależności od czasu spędzonego nad jednym "palnikiem". Straszyli mnie również, że może zaistnieć konieczność wyciągania głowicy a to już koszty powyżej 2000zł :roll:
Na szczęście poszło wszystko dobrze i Zosia pali teraz na "dotyk"
Oto to co wyjęli z głowicy:

franc - Pon Lis 17, 2014 09:46

witam
po odwiedzeniu kolejnego "fachowca" odczyt z kompa wykazał błąd za niskie ciśnienie ssania w stosunku do doładowania no i też odesłał mnie do pompiarza więc pojechałem a tam kolejka dłuuuga no i moja kolej wypada dopiero jutro zobaczymy co się okaże
pzdr.

Dek - Pon Lis 17, 2014 14:15

franc napisał/a:
... za niskie ciśnienie ssania w stosunku do doładowania no i też odesłał mnie do pompiarza więc pojechałem a tam kolejka dłuuuga no i moja kolej wypada dopiero jutro zobaczymy co się okaże
pzdr.


E tam od razu do pompiarza.

Czyli za duża różnica między ciśnieniem doładowania, a żądanym ciśnieniem.
(P0234)
Typowa przypadłość jak zabrudzi (zatka) się czujnik ciśnienia doładowania, który jest w kolektorze dolotowym obok przepustnicy.
Zdemontować, wyczyścić, zamontować i po problemie.

No ale to już poza tematem świec.

franc - Wto Lis 18, 2014 07:40

witam
może masz rację ale nie dalej jak w czerwcu czyściłem cały kolektor dolotowy wraz z zaworem EGR


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group