Opel Zafira Klub Polska
Forum Sympatyków Opla Zafiry

Podwozie - Amortyzatory przód - tył - co polecacie

Anony Mous - Wto Lip 21, 2009 11:44
Temat postu: Amortyzatory przód - tył - co polecacie
Witam,

Zaczynają mi się kończyć już przednie amortyzatory. Jakie polecacie?? Miałem zawsze Bilsteiny, ale być może do Zafiry inne lepiej pasują??

Pozdr,
Przemek

KOPERNIK - Wto Sie 18, 2009 22:51

Witam.tak jam mówisz założyłem właśnie do siebie Bilsteiny olejowo-gazowe i sprawdzają się wyśmienicie i polecam je w 100%...innych bym nie polecał jak chcesz tym autkiem trochę pośmigać..pozdrawiam.

przy wymianie zerkni koniecznie na sprężyny czy mają wszystkie zwoje bo moje były popękane po jednym zwoju i poszły do wymiany....

Anony Mous - Sro Sie 19, 2009 08:39

No ja tez wobec braku odpowiedzi, zalozylem Bilsteiny, tyle, ze niestety B6 (niestety ze wzgledu na cene ;) ) No i teraz jest po prostu przepasc.... Zdecydowanie polecam...
KOPERNIK - Sro Sie 19, 2009 08:52

wiewora napisał/a:
No ja tez wobec braku odpowiedzi, zalozylem Bilsteiny, tyle, ze niestety B6 (niestety ze wzgledu na cene ;) ) No i teraz jest po prostu przepasc.... Zdecydowanie polecam...



To ile dałeś za szt.?? i jakie to są olejowe ??

Anony Mous - Sro Sie 19, 2009 09:09

To jest gazowy. I niestety kosztuje az 650 PLN za sztuke (mowie o przodzie). Podobno (mowie podobno, bo tak na prawde nawet w serwisie Opla nie byli mi w stanie tego potwierdzic), nie podchodza do OPC amorki od normalnych zafir (czyli w przypadku Bilsteina B4). Co ciekawe oryginalne amorki w Oplu do OPC kosztowaly tylko 360 PLN za sztuke, ale trzeba bylo na nie czekac do 2 tygodni...
KOPERNIK - Sro Sie 19, 2009 09:14

wiewora napisał/a:
To jest gazowy. I niestety kosztuje az 650 PLN za sztuke (mowie o przodzie). Podobno (mowie podobno, bo tak na prawde nawet w serwisie Opla nie byli mi w stanie tego potwierdzic), nie podchodza do OPC amorki od normalnych zafir (czyli w przypadku Bilsteina B4). Co ciekawe oryginalne amorki w Oplu do OPC kosztowaly tylko 360 PLN za sztuke, ale trzeba bylo na nie czekac do 2 tygodni...






Ja też za swoje płaciłem po 370zł za szt tylko są olejowo- gazowe i jeździ się na nich super...ja po zamówieniu w sklepie przyszły z dnia na dzień..pozdrawiam

Anony Mous - Sro Sie 19, 2009 09:32

Wlasnie ten temin dostawy mnie przekonal do kupna tych amorkow :)
timi68 - Sro Sie 19, 2009 19:56

Ja wolałbym raczej miękkie amorki, Zosią podróżuję z rodzinką, poruszam się szybko ale spokojnie. Więc, które były by lepsze ?
Na co dzień poruszam się służbowym i tam mam komplet gazowych.............. :lol:


Czy to takie :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=696179780

KOPERNIK - Sro Sie 19, 2009 21:34

timi68 napisał/a:
Ja wolałbym raczej miękkie amorki, Zosią podróżuję z rodzinką, poruszam się szybko ale spokojnie. Więc, które były by lepsze ?
Na co dzień poruszam się służbowym i tam mam komplet gazowych.............. :lol:


Czy to takie :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=696179780




Witam ja wziąłem olejowo-gazowe bo same gazowe są bardzo sztywne a na nasze polskie drogi to wiadomo ....im wolniej jedziesz tym dalej zajedziesz :lol:

timi68 - Pią Sie 21, 2009 01:50

A co sądzisz o tylko olejowych ?
KOPERNIK - Pią Sie 21, 2009 10:15

Witaj timi68, ..
W zależności do czego chcesz ich używać. Przeważnie lepsze są gazowe - i te zazwyczaj są droższe. Jak wiadomo z fizyki olej jest cieczą i może się szybko zagrzać, a do tego jest gesty wiec dość długo trzyma temperaturę, co powoduje ze sam amortyzator się grzeje i po pewnym czasie (ekstremalne sytuacje np rajdy - choć olejowych się nie używa) może wybuchnąć. Ale takie sytuacje nie zdarzaj się na drogach publicznych - nie ma powodu do obaw. Jeśli użytkujesz auto na co dzień to powinny wystarczyć ci olejowe ale szybciej będą się tez zużywać. Optymalnym rozwiązaniem jest znalezienie amorków olejowo-gazowych. Jeśli chodzi o ceny to zależą one w największym stopniu od producenta ale także od rodzaju amorów, od tego do jaka jest ich twardość, czy są regulowane itp ale to pewnie Cie już nie interesuje......pozdrawiam
Na tyle mogę Ci pomóc w amorkach :D :P





Amortyzatory gazowe, a właściwie gazowo - olejowe, gdyż takie właśnie są popularne na rynku części zamiennych mają tę niewątpliwą przewagę nad wyrobami "czysto olejowymi", iż ich reakcja na jazdę po nierównej nawierzchni jest najzwyczajniej w świecie szybsza.

Ponieważ sama konstrukcja amortyzatora gazowo - olejowego jest nowsza z punktu widzenia technologicznego, z reguły będą one lepszym wyborem.

Mimo to bardzo wielu kierowców preferujących spokojny, stateczny styl
jazdy, nie cechujący się agresywnym traktowaniem pojazdu, z powodzeniem będzie mogło wykorzystywać w codziennej eksploatacji amortyzatory olejowe. Największą różnicę odczują natomiast portfele, gdyż konstrukcje gazowo - olejowe są z reguły droższe o ok. 30 - 70% w stosunku do olejowych odpowiedników (w zależności od producenta).

Pozdrawiam

firek - Sro Mar 16, 2011 20:16
Temat postu: Amortyzatory tył-co polecacie
A więc podczas wiosennego przeglądu autka wyszło że spężynki z tyłu się wyłamały na amen, a przy ich wymianie wyskoczył problem z lewym amorkiem-a właściwie można powiedzieć że z jego brakiem.
Może ktoś już przerabiał taki problem w Zosi, co zakładaliście i jak się sprawują??
Z góry dzięki za wypowiedzi i opinie. :piwo: Pozdro

Woytas - Sro Mar 16, 2011 21:58

Z tańszych mogę polecić KAYABA - przykładowy link. Miałem w kilku autach i nigdy mnie nie zawiodły.
lub
SACHS

lub
BILSTEIN - olejowo gazowe, moim zdaniem chyba najlepsze.


Byle nie HARTA - szajs na potęgę.


pozdr

dariusz.siuchta - Czw Mar 17, 2011 07:51

Ja mam założone z tyłu KAYABY, jak narazie po kilku tys km nie moge narzekać
Harry200 - Czw Mar 17, 2011 08:25

Ja w poprzednim aucie miałem KAYABY i po 30tys jeden zaczął cieknąć,reklamacje uwzględniono dostałem drugie ,do sprzedaży auta zachowywały się dobrze..
leeoon - Czw Mar 17, 2011 23:41

Mam bilstein B6, rewelacja! POLECAM!
marwisn - Sob Kwi 02, 2011 17:29

Koledzy czy zafira ma te same amory co astra G ?

Możecie podać numery katalogowe oryginałów na przód i tył.

Nidhogg - Sob Cze 18, 2011 11:09

Do przodu te same do tyłu nie
tradelux - Sob Cze 18, 2011 19:02

Z tanszych polecam KYB 349018 - moge je miec za ok. 170-180zl (faktura, gwarancja).
Przod to samo co Astra, tyl jest tylko do Zafiry.

robertgl17 - Pią Lip 08, 2011 10:16

Witam.

Ostatnio byłem na przeglądzie i wyszło, że tylny prawy amortyzator jest wywalony.
Wyszło, że ma 33% lewy miał 63%.

Oczywiście mistrz od przeglądu stwierdził, że nie może tak być-ale obok jest warsztat ( oczywiście zaprzyjaźniony ) i można tam naprawić usterkę i nie trzeba będzie jechać jeszcze raz na przegląd i dodatkowo płacić.

Nie bardzo chciało mi się kombinować więc się zgodziłem.

Wymienili na KAYABA KYB 343308 gazowo olejowe w cenie po 150 zł sztuka i 80 zł za wymianę.

Poszukałem w necie na wiadomym portalu aukcyjnym i najtaniej znalazłem ten amorki za 104 zł sztuka plus 17 zł przesyłka.
Jak widać przycięli trochę na cenie i 80 zł jak za odkręcenie 4 śrub to też niemało.
(Chyba jakiś sknera jestem :> )

Ale prawdę powiedziawszy zmierzam do tego, że po wymianie pojechałem z powrotem na stację diagnostyczną-Oczywiście tą zaprzyjaźnioną z warsztatem i okazało się, że sprawność nowych amortyzatorów z tyłu wynosi 68% i 69 %.

Poprosiłem ponadto o sprawdzenie przednich amortyzatorów.

Wynik 76% i 74% :shock:
Samochód mam od ponad roku, amortyzatorów z przodu nie wymieniałem a i poprzedni właściciel nie chwalił się aby je wymieniał.

Po przejrzeniu Allegro znalazłem amorki BILSTEIN-a taniej niż Kayaba u mechanika

http://allegro.pl/listing...view=Poka%C5%BC

Co wy na to?

Chyba się trochę zfrajerowałem :/

Korn - Nie Lip 10, 2011 20:38

Gdzie byłeś na tym przeglądzie ? I u którego mechanika ?
robertgl17 - Pon Lip 11, 2011 00:54

Na ul. Grabiszyńskiej
JARO - Pią Lip 29, 2011 17:30
Temat postu: Amorki przód
witam w zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie i przy sprawdzeniu przednich amorków wyszło mi po 63% czy tak powinno być czy może powinny być mocniejsze jeśli tak to jakie polecacie w miare dobrej firmy a żeby nie były zbyt drogie
Trutniak - Sob Lis 12, 2011 14:38

Koledzy powiedzcie gdzie znajdę amorki olejowe tył , bo już nie mam pomysłów gdzie szukać? Jestem nastawiony na wygodę podróżowania dlatego takich szukam.
marco1067 - Sob Sty 19, 2013 22:32

Z tego co słyszałem to te sprawdzanie na stacjach diagnostycznych to nie do końca prawda mamy przykład na koledze robertgl17 i nówki założyli a wartości nie sa zgodne
kamyk - Sro Lut 13, 2013 23:30

nawet na nowych amorach, będą (z reguły) różne wartości... Nie tylko amor odpowiada za amortyzację... To tak po krótce, bo będzie, że się wymądrzam :)

Ps. I u mechanika zawsze będzie drożej niż na Allegro...

jarecki69 - Czw Lut 14, 2013 20:06

No oprócz amortyzatorów za amortyzację zapewne również odpowiada fotel :lol: , bo innych pomysłó :lol: w to nie mam
kamyk - Czw Lut 14, 2013 21:57

a sprężyna zawieszenia, lub odboje (tzw. bałwanki), coś koledze mówią..? Albo łożysko amortyzatora? Jak się o czyś nie ma pojęcia, to lepiej wyśmiać?
marco1067 - Pią Lut 15, 2013 10:22

A co sądzicie o amortyzatorach na przód firmy DECKERMANN czy jakoś tak?
Bodek - Pią Lut 15, 2013 14:51

marco1067 napisał/a:
A co sądzicie o amortyzatorach na przód firmy DECKERMANN czy jakoś tak?


Kup coś solidnego: BILSTEIN, SACHS ewentualnie KYB = będziesz zadowolony.

Jeżeli chodzi o denckermann, chcieli mi wcisnąć w sklepie tarcze i klocki, ale to podobno niemiecka chińszczyzna i mechanik mi odradził montowania wynalazków.

Chociaż czytałem też pozytywne opinie o tej firmie. Nigdy nie miałem nic tej firmy, więc nie mogę powiedzieć jakie są faktycznie, ale osobiście nie eksperymentuje, kupują to co dobre, nawet jeżeli jest droższe.

kamyk - Pią Lut 15, 2013 15:23

Dokładnie, tak jak pisze Bodek.

BILSTEIN, SACHS, to są firmy, których amory są zakładane na pierwszy montaż (montowane w fabryce). KYB - dobry zamiennik.

Natomiast DECKERMANN, to jest pakowacz (kraj pochodzenia pakowanego towaru, daleki wschód)... Tanie to jest, ale na amorach, to raczej bym nie eksperymentował.
No może jakby to do tyłu miało być, to jeszcze można byłoby o tym myśleć. Ale na przód, to tylko porządne marki się zakłada...

marco1067 - Pią Lut 15, 2013 17:11

Dzieki kolego za porade tak orientacyjnie spytałem bo akurat takie na allegro znalazłem
cieniassss - Pią Lut 15, 2013 22:58

marco1067 napisał/a:
A co sądzicie o amortyzatorach na przód firmy DECKERMANN czy jakoś tak?

denckermann, najtańsza chińszczyzna

marco1067 - Sob Lut 16, 2013 23:22

Nazwa trochę mnie zainspirowala a druga sprawa to to ze ta nazwa trochę po niemiecku brzmi i wydawało mi sie ze bedzie ok ale z opisów widzę ze nie do końca
cieniassss - Sob Lut 16, 2013 23:25

marco1067 napisał/a:
Nazwa trochę mnie zainspirowala a druga sprawa to to ze ta nazwa trochę po niemiecku brzmi i wydawało mi sie ze bedzie ok ale z opisów widzę ze nie do końca

sprzedawałem to kiedyś, nazwa jest specjalnie tak wymyślona żeby brzmiało po niemiecku

dobra i tania jest np kayaba, mimo że u mnie w pracy przyjęło się na zamienniki mówić - kajaba ;)

marco1067 - Sob Lut 16, 2013 23:57

A kayaba w jakiej cenie?
MARCEL! - Nie Cze 01, 2014 15:22

Ja już też powoli będę musiał wymienić amortyzatory z tyłu... Czy Sachsa będą dobre ??
Bodek - Nie Cze 01, 2014 16:12

MARCEL! napisał/a:
Ja już też powoli będę musiał wymienić amortyzatory z tyłu... Czy Sachsa będą dobre ??


tak, troszkę tańsze będą KYB

MARCEL! - Pon Cze 02, 2014 13:05

Ok, to wstawię Sachsa....
Te co miałem wytrzymały ponad 180 000 km (ale 150 000 na niemieckich drogach), mam nadzieję, że nowe chociaż 60 000 km wytrzymają na naszych polskich drogach.
Przy wymianie amortyzatorów wymienia się jeszcze jakieś elementy gumowe, odboje ?

Bodek - Pon Cze 02, 2014 17:06

MARCEL! napisał/a:
Ok, to wstawię Sachsa....
Te co miałem wytrzymały ponad 180 000 km (ale 150 000 na niemieckich drogach), mam nadzieję, że nowe chociaż 60 000 km wytrzymają na naszych polskich drogach.
Przy wymianie amortyzatorów wymienia się jeszcze jakieś elementy gumowe, odboje ?


na tył nie - nic tam innego nie ma ;)

MARCEL! - Pon Cze 02, 2014 20:58

Ok, dzięki za odpowiedzi.
Mam jeszcze pytanko-auto stało tak ponad tydzień (na dworze) no i podczas hamowania coś trochę puka jak by z tyłu. Klocki/tarcze z tyłu nowe (TRW), zaciski czyszczone, nie mają jeszcze 5 000 km...
Przejechałem 15 km, przestało... Auto postało 20 minut, ruszyłem, pukania nie ma...
Czy to może przez, że stał ponad tydzień?? Czy jakieś tuleje czy co??
Koła nie są nagrzane, po 15 km jazdy i hamowaniu...
Nie przypominam sobie też żebym mocno hamował w kałuży...

Będę w przyszłym tygodniu wymieniać amortyzatory, to zajrzę, ale co to może być??

Przemek_1988 - Wto Gru 23, 2014 15:47

Odświeżę temat, od jakiegoś czasu zauważyłem, że czasem coś mi puka w zawieszeniu. Byłem dziś u mechanika, gumy, końcówki drążków ok. Stwierdził, że to amory. W sumie fakt, trochę auto się buja jak sprawdzałem, ale czy to ma wpływ na pukanie w zawieszeniu? Jeżeli już się zdecyduję wymienić amory, to jakie wybrać, bo widzę, że zdania są podzielone. Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem Bilstein'y B4 za 704 zł z przesyłką, Sachs'y za 680 zł z przesyłką i Kayaba'y za 674 zł z przesyłką, więc różnica żadna... Czy wersja OPC Line miała jakieś specjalne wersje amortyzatorów, czy takie jak do zwykłej Zosi?
MARCEL! - Sob Gru 27, 2014 13:47

Z tego co wiem OPC miały inne amortyzatory...
Przemek_1988 - Sob Gru 27, 2014 14:29

Kolego, mi chodzi o wesję OPC Line, a nie OPC
cns80 - Pon Gru 29, 2014 10:08

Przemek_1988 napisał/a:
Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem Bilstein'y B4 za 704 zł z przesyłką, Sachs'y za 680 zł z przesyłką i Kayaba'y za 674 zł z przesyłką, więc różnica żadna
I tak też będzie w użytkowaniu. 3 porządne firmy o podobnych cenach.
Tomi - Wto Lut 17, 2015 20:19

Ktoś montował te bilsteiny B4 przednie, do standardowego zawieszenia?

http://web1.carparts-cat....CF018019&12=130

wrc78 - Czw Mar 26, 2015 08:04
Temat postu: podnieść tył auta
po zamontowaniu LPG zauważyłem że tył auta znacznie się obniżył,zapewne będzie to zasługa butli gazowej ale czy jest jakiś sposób na podwyższenie tyłu tak żeby się zrównał z przodem,zaznacze że amorki z tyłu mam wymienione KYB-y
prymus2103 - Czw Mar 26, 2015 17:50

Ja osobiście polecam Kayabę , już trochę w branży siedzę i tego produktu jestem pewien że nie zawiedzie.
fredas - Czw Mar 26, 2015 18:45

oczywiście że KYB ;-)
vojti - Czw Mar 26, 2015 23:15

prymus2103 napisał/a:
Ja osobiście polecam Kayabę , już trochę w branży siedzę i tego produktu jestem pewien że nie zawiedzie.

Potwierdzam

Piasek - Pią Mar 27, 2015 08:43

Kayaba
Janus - Pią Mar 27, 2015 15:53
Temat postu: Re: podnieść tył auta
wrc78 napisał/a:
po zamontowaniu LPG zauważyłem że tył auta znacznie się obniżył,zapewne będzie to zasługa butli gazowej ale czy jest jakiś sposób na podwyższenie tyłu tak żeby się zrównał z przodem,zaznacze że amorki z tyłu mam wymienione KYB-y


1. Patent z gumowymi wkładkami między zwoje sprężyn (takie patenty ze 126p jeszcze i podobnych)
2. Sztywniejsze sprężyny
3. Jeśli masz regulację prześwitu, to dopompowanie powietrza

wamka18 - Pon Mar 30, 2015 22:29

Wiatm mam pytanie jakie dokłanie amorki na tył do zafiry opc 2.0t były montowane. przyszedł czas je wymienić znajomy ściągnął mi KYB o numerze 343306 ale jak zdemontowałem stary to to amorek stary był dłuszy o około 1.5cm na średnicy 3mm grubszy i co najwarzniejsze stary był twardszy niż nowy gdzie stary pól roku temu na przeglądzie mał tylko 30% sprawności. pytanie jakie dokładnie numer oryginału był montowany lub numer zamiennika żeby pasował. Wiem napewno że opc miały inne zawieszenie niż normalne zafiry bo mam drugą z 1.6 16v i zupełnie innaczej się prowadzi.
Organ18 - Nie Kwi 05, 2015 10:26

Cześć wam mam problemik ale nie wiem czy to typowe co polecicie zrobić ?? Chodzi o zawieszenie szczególnie przodem wystarczy krawężnik średniej wysokości , jakaś koleina i ja chacze podłogą na 90 % osłoną pod silnikiem . Na stacji diagnostycznej jak robiłem przegląd nic się nie doczepił do zawieszenia , a auto dość nisko siedzi sprawdzałem ten plastik pod silnikiem się trzyma , ciśnienie w oponach jest zalecane co mi polecie zrobić oraz czy idzie kupić sprężyny do zafiry w jakiś rozmiarach oczywiście nie chce go tuningować = obniżać bo już mam kłopoty :(
Davido - Czw Sie 27, 2015 22:52

Właśnie zamontowałem nowe amorki KONI STR.T. jak na razie na przód bo tył będę miał po 07,10.
Do tego sprężyny H&R obniżające o 40 mm, dedykowane do zestawu KONI.
Powiem wam że poezja.
Polecam wszystkim zestaw Koni STR.T plus sprężyny H&R obniżające o 40 mm.
Dodam jeszcze że auto stoi na 225/40R18.
Jak by ktoś chciał to oryginale amorki i sprężyny w pełni sprawne oddam z dobrą kasę.

ekmir - Sob Lis 28, 2015 21:06

Przymierzam się do wymiany amortyzatorów. Jakiej firmy/producenta polecacie mając na względzie dobrą jakość przy niewygórowanej cenie:
- Kraft,
- Daco,
- Denckermann,
- Master Sport,
- Kamoka,
- Monroe,
- Kyb,
- Sachs,
- MSG Automotive,
- GH,
- GT Parts

Z przeczytanych wątków wynika, ze wartymi uwagi są:
BILSTEIN, SACHS ewentualnie KYB

A jakie należałoby zastosować sprężyny ?

rogu - Nie Lis 29, 2015 12:58

Kayaby gazówki montuj (w czerwonych opakowaniach - wydaje mi się że sa 2 rodzaje)
Są deko sztywniejsze, auto znacznie lepiej sie prowadzi.

ekmir - Wto Sty 26, 2016 10:28

Mam dobrą propozycję na amortyzatory przednie Kamoka.
Warto się nad nimi zastanowić ?
Co o nich sądzicie ?

prymus2103 - Wto Sty 26, 2016 13:03

ekmir napisał/a:
Mam dobrą propozycję na amortyzatory przednie Kamoka.
Warto się nad nimi zastanowić ?
Co o nich sądzicie ?


Ponoć są ok .

OpelGreg - Sob Lut 27, 2016 21:39
Temat postu: Bilstein B6 do OPC-czy warto?
witam serdecznie forumowiczów-zamierzam zakupić do mojej Zafiry A OPC 2.0 T / Z20LET / przednie amortyzatory Bilstein B6 -stąd moje pytanie czy komfort jazdy wiąże się w tym przypadku z hardcorem ? cena jest mi znana -dzwoniłem do firmy Zerkopol gdzie powiedziano mi że amortyzatory są w technologii upside down i ogólna charakterystyka jest zbliżona do fabryki i nadaje się do jazdy miejskiej nie obniżając prześwitu nadwozia-natomiast zasadnicza różnica jest w budowie i zasadzie działania / sam rozmiar tłoczyska ! / . Czy ktoś z właścicieli OPC ma takie amory ? Czy warte są swojej ceny ? proszę o opinie .
MARCEL! - Pon Lut 29, 2016 06:27

Gdzieś czytałem na innym forum, że lepsze od Bilstein jest Sachs.
Teraz pytanie, czy wymieniając amortyzatory z przodu, to warto wymienić sprężyny (mam jeszcze fabryczne) także na Sachs?
Czy lepiej kupić fabryczne amortyzatory GM? Podobno tak na prawdę amorki GM to były Sachs (sprężyny to nie wiem, Sachs lub D&D) ?

Maćku - Pon Lut 29, 2016 07:46

Sachs produkował amory na pierwszy montaż ;)
MARCEL! - Pon Lut 29, 2016 07:55

Hmm to czy jakoś amortyzatorów SACHS jako zamiennik nie będzie gorsza niż tych z logiem GM (SACHS) ??
Kiedyś czytałem, że części dostawcy na 1 montaż to są lepszej jakości te które idą na 1 montaż w fabryce, później z logiem marki do ASO (np. GM, Ford, VW), a na samym końcu na wolny rynek...
A jak ze sprężynami? SACHS ciężko chyba dostać... Może Lesjöfors?
Szczerze przód, to wole zrobić już jak najlepiej, tam jest trudniejszy dostęp niż z tyłu :)

Maćku - Pon Lut 29, 2016 09:35

Sachs nigdy fuszerki nie robił nie pozwolił by sobie na to by były gorsze niż pierwszy montaż co do sprężyn nie mam pojęcia ;)
MARCEL! - Pon Lut 29, 2016 09:46

Ok, to amorki Sachs a sprężyny... D&D. Dzwoniłem już do fabryki, jest u mnie w mieście. Byli dostawcą części do GM, obecnie dla Daewoo i Volkswagena produkują sprężyny...
Jaymzarf - Pon Lut 29, 2016 13:01

Tak się składa, że pracuję w fabryce amortyzatorów i trochę mnie dziwi opis amortyzator olejowy - amortyzator gazowy.
Trochę techniki, która pomoże wam rozeznać się w temacie doboru amortyzatorów.
Nie ma amortyzatorów olejowych już obecnie na rynku. Każdy amortyzator, bez względu na markę, jest tzw. zagazowany gazem neutralnym, zazwyczaj azot, pod ciśnieniem. Ma to na celu zapobieganie pienienia się oleju wewnątrz amortyzatora. Taki efekt pienienia się oleju znacząco obniża (nawet o 70%) skuteczność działania rozgrzanego amortyzatora. I to jest główna przyczyna wyeksploatowania się amortyzatora - ubytek gazu, przez co olej się zaczyna pienić i spada skuteczność tłumienia.

Kolejna sprawa to tzw produkty After Market - czyli produkowane pod logiem producenta amortyzatora na rynek indywidualny. Takie amory są wytwarzane w kilku wersjach zazwyczaj. Budżetowej, performance, normal. Różnią się nieznacznie od produktów na pierwszy montaż czy tzw OES (dla serwisów autoryzowanych), jednakże nie na tyle by znacząco ich jakość odbiegała od oryginału. Zazwyczaj stosuje się inny olej, zaworki wewnątrz są inaczej skonstruowane (głównie klasa budżet i performance). Czasami stosuje się tłoczyska puste w środku (to ta część chromowana) zamiast z pełnego pręta.
Jednakże zewnętrzna budowa amortyzatora jest dokładnie taka sama jak w przypadku oryginału, wykonywana wg tej samej technologii, na tych samych maszynach i z dokładnie taką samą jakością. Fakt - dopuszcza się jakieś drobne wady, głównie spawalnicze (np odpryski) nie mające wpływu ani na funkcjonalność, ani na montowalność a już bezwzględnie na bezpieczeństwo.

Kolejna ciekawostka to przeznaczenie pod dany samochód. Oryginały pod logiem np. GM, są produkowane w wielu wersjach, dopasowanych do danego auta, silnika, mocy, przeznaczenia. Produkty na rynek indywidualny zazwyczaj są uniwersalne. Jako przykład podam np Forda. Do focusa produkujemy pod logiem FoMoCO (Ford) 16 różnych referencji, ale już jako aftermarketowe produkowane jest tylko 7 referencji. To samo tyczy się PSA, GM, Suzuki, Mazda, Renault, Dacia...

Na rynku do naszych Zosi można nabyć kilka referencji amortyzatorów na przód, ale są też takie które producent dostosował do pracy w Astrze G i Zafirze, chociaż w oryginale te amortyzatory znacznie się różnią (głównie wewnątrz).

I jeszcze jedna ciekawostka... W mojej fabryce poza naszą marką, zdarzało nam się produkować amortyzatory dla... Sachs, KYB, Nedcar i wielu wielu innych producentów... Taka współpraca technologiczna...

Tak więc szukając amortyzatorów, nie zwracajcie uwagi na opis gazowy czy olejowy - wszystkie mają i jedno i drugie bo muszą mieć. Jeśłi firma produkowała na pierwszy montaż nie znaczy wcale, że produkty aftermarketowe będą dobre, lepsze czy takie same. Lepiej wybierać producenta, który dla danego pojazdu produkuje kilka wersji produktu - lepiej dobierzemy taki do swojego auta. Polecam się kierować numerami GM/OPEL i wg nich dobrać odpowiedni amortyzator.

Np na tej stronie :Katalog po VIN można dobrać produkt do własnej Zosi znajdując numer GM/Opel.

I na koniec mała uwaga - prawdziwe amortyzatory gazowo - olejowe są używane w sporcie wyczynowym. Taki amortyzator posiada dwie komory, dolną z gazem który niweluje szybkie drgania a górną z olejem, który tłumi większe skoki. Dla samochodów cywilnych ciężko jest w rozsądnej cenie kupić taki amortyzator a dodatkowo wiąże się to dużymi zmianami w zawieszeniu. Takie amortyzatory mają też zazwyczaj zawór umożliwiający zmianę twardości pracy przez regulację ciśnienia gazu lub jego uzupełnienie.

MARCEL! - Pon Lut 29, 2016 13:29

Czyli tak w skrócie amortyzatory Sachsa będą wystarczające? :) :)
W ZA inny typ amorków to akurat jest w OPC... tam trochę inne "nastawy" zawieszenia itp.
Co do sprężyn akurat mieszkam w mieście, gdzie są produkowane dla GM to nie ma problemu. :)

Jaymzarf - Pon Lut 29, 2016 13:37

Z mojego rozeznania mogę polecić Sachs - kompromis pomiędzy pracą zawieszenia a komfortem, Monroe - są sztywniejsze ze względu na inną budowę zaworu, KYB - główna zaleta to miękkość.

To informacje uzyskane od inżynierów naszego zakładu.

MARCEL! - Pon Lut 29, 2016 19:00

Dzięki za info, no Sachs tanie nie są,ale z drugiej strony zaoszczędzę 200 zł na 2 amorkach ale będę się denerwować, że będą kiepsko tłumić czy będą głośne albo szybko padną, to chyba zainwestuje w Sachs...
Te co mam to wytrzymały ponad 200 000 km, ale ok 150 000 po Niemieckich drogach...

Jaymzarf - Wto Mar 01, 2016 08:20

To trudne do uwierzenia, lecz jeśli wierzyć historii serwisowej mojej Zosi, to moje amory mają nakręcone prawie 300kkm z czego około 130kkm w Niemczech. Chyba, że poprzedni właściciel wymienił na oryginały, aczkolwiek w systemie takiej wymiany nie odnotowano. Na przeglądzie sprawność 68 i 70%. I co ciekawe, producentem jest Monroe (auto z Bohum) a amory z logo GM i nawet jeszcze na lewym zachowała się naklejka kontrolna referencji z datą produkcji 08.2002r. a śruby w uchwycie zwrotnicy i na mocowaniu tłoczyska mają jeszcze fabryczne (chyba) ślady niebieskiego Loctide.
Chrees - Wto Mar 01, 2016 10:22

U mnie na tyle oryginalne amortyzatory też były całkiem sprawne. Niestety, uchwyty/mocowania były przeżarte rdzą i całość poszła do wymiany.
MARCEL! - Wto Mar 01, 2016 13:56

Tzn. przód raczej jest dobry, na testach ale moje "subiektywne" odczucie jest takie, że już powoli kończy się ich żywot. Sprężyny wymienię przy wymianie amortyzatorów, żeby dwa razy się nie bawić...
Tył też ok, ale wydaje mi się, że przód już zużyty, jakoś nie wierzę tym testerom....

OpelGreg - Czw Kwi 14, 2016 17:12

właśnie odebrałem zamówienie -w poniedziałek montuję :)

obecnie mam zamontowane Sachs gazowe -ciekawy jestem jak Zafira będzie chodzić na Bilstein B6 - w razie czego Sachsy będą na sprzedaż ...

Maćku - Pią Kwi 15, 2016 07:15

ło Panie Bilsteiny B6 to już klasssa miałem przyjemność jeździć na B8 straszny "beton" B6 były zawsze chwalone w Beemkach do sportowych sprężyn spisywały się znakomicie życzę miłego użytkowania... jeśli nie tajemnica ile koszt dwóch przednich? bo tylnych nie widzę :>
OpelGreg - Pią Kwi 15, 2016 13:39

Maćku -bilstein B6 zamówiłem w firmie Zerkopol -/z przesyłką 1000 zł ./ w poniedziałek montuję we wtorek na regulacje do diagnosty - mam w planie zakup bilstein b6 na tył ale najpierw chcę zobaczyć jak się zachowuja przody po wymianie .
Maćku - Sob Kwi 16, 2016 06:46

Będzie Pan zadowolony z tych B6 jest świetny kompromis miedzy stabilnością i czuciem auta a komfortem przynajmniej dla mnie z B6 idealnie komponują się sprężyny Eibach i H&R z obniżeniem do -30mm
OpelGreg - Pon Kwi 18, 2016 13:46

świeżo założone Bilstein B6 - wszystko pasowało bez problemów -przy okazji wymienione sworznie i tuleje wahaczy - wiem jedno te amory są warte swojej ceny - po próbie drogowej wszystko jest pod kontrolą nic nie podbija dobija i nie ma efektu deski , na miejskich drogach i garbatych asfaltach czuć że te amory mają pełną kontrolę i działają z dużym zapasem :D


EDIT

wcześniej jeżdziłem na amorach Sachs / od teraz są na sprzedaż- tanio :D /

Maćku - Wto Kwi 19, 2016 06:31

ło Panie a nie mówiłem :mrgreen: Bilsteiny to nie małe migi :lol: teraz jeszcze tył by i on się dobrze układał z przodem i będzie git majonez malina i miód na serce Zofii :f1:
gRZENIU - Wto Kwi 19, 2016 16:12

To już wiem co kupować jak moje padną :lol:

:brawo: za pracę i I klasy podzespoły do Zosi :girl: napewno to doceni i się odwdzięczy :ok: :piwo:

OpelGreg - Nie Cze 26, 2016 20:51
Temat postu: teraz pora na tył ..
zamówiłem Bilstein B6 na tył http://www.inter-rally.pl...Id=webepartners po zakupie wrzucę zdjęcia i opis z jazdy ...
OpelGreg - Pon Lip 18, 2016 17:48
Temat postu: Bilstein B6 tył
jutro montaż amorów na tył -i trochę testów zawieszenia
Chrees - Pon Sie 29, 2016 10:00

Hej,
Muszę wymienić amortyzatory na przodzie. Trochę poczytałem i wychodzi na to, że Sachs będzie najlepszy. Chyba że możecie polecić coś porównywalnego, a tańszego? Jak się ma do tego KYB? Monroe?

MARCEL! - Czw Wrz 01, 2016 13:52

Ja z tyłu mam na KYB wymienione, niby OK. Ale chyba teraz bym dołożył i zamontował SACHS. To nie jest aż tak wielka różnica cenowa, a spokój na długi czas.
Baca555 - Wto Wrz 27, 2016 22:23

Czy amortyzatory z 1,8 16V pasują do wersji OPC?
Jak jest z przodami a jak z tyłem?
i to samo pytanie o sprężyny, ponieważ planuję wymianę amortyzatorów i sprężyn a chcę założyć twardsze sprężyny i nowe amortyzatory. Z góry dziękuję za pomoc.

MARCEL! - Wto Wrz 27, 2016 23:14

Raczej do OPC są inne niż do zwykłego...
manieklbn - Wto Gru 27, 2016 16:18

ktoś ogarnia temat z amorkami przód do opc bo szukałem i szukałem i za chu...a pana ani monroe ani KYB nie podają amorów do opc :( ,, dzwoniłem do ASO a tam gościu zrobił do słuchawki YYYYYYYYYYYYYYYY i stwierdził ze nie bardzo wie o co kaman ale nie ma :evil:
wabw - Pią Cze 30, 2017 20:28

Ostatni zmieniałem amortyzatory z tyłu i założyłem Sachs,i po dwóch tygodniach musze znów wymienić (stukaja same w sobie).Tym razem postawiłem na Bilsteiny B4
SD72 - Pią Cze 30, 2017 20:31

wabw napisał/a:
Ostatni zmieniałem amortyzatory z tyłu i założyłem Sachs,i po dwóch tygodniach musze znów wymienić (stukaja same w sobie).Tym razem postawiłem na Bilsteiny B4


Moze to wina sprezyn bo tez wymieniales :mysli:

http://www.zafiraklub.pl/...ghlight=#365285


Albo jakas wada fabryczna Sachs :idea:

wabw - Pią Cze 30, 2017 20:35

Nie,na pewno amortyzator,ponieważ po wymianie sprężyn dopiero po czasie przyszły mi poduszki dolne pod sprężyny i gdy je wymieniałem było ewidetnie czuć i słychać podczas ruszania tłoczyskiem amortyzatora na boki stuk,a w drugim amortyzatorze tego efektu nie było
SD72 - Pią Cze 30, 2017 20:43

Jest stukanie w jednym i z jednej strony czy dwa z tylu :?:
wabw - Pią Cze 30, 2017 20:50

Jeden,lewy tył.
wabw - Pią Cze 30, 2017 20:51

Jak zdemontuję,to zrobię filmik i opublikuję.
SD72 - Pią Cze 30, 2017 21:00

Moim zdaniem jesli wymieniles komplet (lewy, prawy) to nie ma co winic Sachs

Stuka jedna strona wiec ja jako laik bym sie tym zainteresowal i szukal doglebnie pomocy na ZKP :!:

Nie pamietam dokladnie (nie jestem mechanikiem) czy sa kierunkowe z tylu , ale jesli nie to mozna je przemienic i zobaczyc co bedzie sie dzialo :idea:

wabw - Pią Cze 30, 2017 21:13

Jak przyjdą nowe Bilsteiny to porównam ich zachowanie i postaram sie zrobić jakis materiał na ten temat.


EDIT

Budowa tylnego zawieszenia w naszych Zośkach jest bardzo prosta,i nie ma tam zbytnio wiele elementów które można by było posądzać o dziwne stuki. Tym bardziej że przed wymiana tego efektu dźwiękowego nie było.

firek - Sob Lip 01, 2017 15:54

Miałem identyczny przypadek w Astrze znajomego, skończyło się na gwarancyjnej wymianie amora
otisto - Wto Sie 29, 2017 12:28
Temat postu: Monroe
Witam

Dorzucę moje 2 grosze..
Nie kupować amortyzatorów Monroe G1061 na tył
Po 10 min jazdy wymieniłem na stare które trzymają 4x lepiej niż nowe Monroe...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group