Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - Jak sprawdzać olej

chris - Pią Lut 18, 2011 12:54

dziś pojechałem do kumpla ściągnął mi litr oleju ponad stan :(
więc spuściliśmy więcej i uzupełniliśmy nowym zobaczymy co będzie się działo dalej :/

Orbit - Pią Lut 18, 2011 14:08

chris napisał/a:
dziś pojechałem do kumpla ściągnął mi litr oleju ponad stan :(
więc spuściliśmy więcej i uzupełniliśmy nowym zobaczymy co będzie się działo dalej :/


a po czym wnosisz ze masz za wysoki stan oleju ?? jeśli sprawdzałeś olej na kilka godzin lub na drugi dzień po jeździe , to bądź pewien ze sprawdzałeś źle ( chociaż w każdym normalnym samochodzie tak by było prawidłowo ) ale niestety nie masz normalnego auta ... MASZ OPLA .. :) a tutaj stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ... , jeśli będziesz sprawdzał na drugi dzień stan oleju będzie za wysoki .
Więc żebyś się nie zdziwił

Anony Mous - Pią Lut 18, 2011 14:16

Orbit napisał/a:
stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ...


A dlaczego tak?

rhaaziel - Pią Lut 18, 2011 14:19

Z tego co pamiętam w instrukcji (Zośki lub Aśki) pisze, że poziom oleju należy sprawdzać 5 minut po zakończonej jeździe i ja się trzymam tej zasady.
chris - Pią Lut 18, 2011 14:39

Orbit masz racje sprawdzałem jakieś 15 min po zatrzymaniu i było dużo ponad max :(
dneo - Pią Lut 18, 2011 14:42

Cytat:
Kontrolę należy przeprowadzać po
zaparkowaniu samochodu na
płaskim, poziomym podłożu. Ponadto
silnik musi być rozgrzany do
temperatury roboczej i wyłączony od
co najmniej 5 minut.

Taa, manual Zafiry, str 173

Anony Mous - Pią Lut 18, 2011 14:43

A jak sprawdzę na drugi dzień to go przybędzie?
Piotr - Pią Lut 18, 2011 17:27

Marki napisał/a:
A jak sprawdzę na drugi dzień to go przybędzie?
Nie wiem czy go przybędzie ale coś nie jest tak skoro rano przed uruchomieniem sprawdzając olej jest bagnet zaoliwiony zdecydowanie ponad stan. Jak chcę sprawdzić poziom oleju rano to robię to 5-10 razy wycierając bagnet szmatką aż do skutku. Oczekiwany skutek to prawidłowy poziom na bagnecie i taki uzyskuję za 5-10 razem. Nie wiem jak wygląda prowadzenie (rurka do której wkłada się bagnet) ale za każdym razem bagnet jest wypaćkany olejem, co zdecydowanie utrudnia prawidłowy odczyt. Przerabiałem już ten temat gdy prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłem drogi olej który miał przejechane dopiero 1000 km. Teraz to już nie dam się nabrać i olej sprawdzam 5-10 min po wyłączeniu silnika. Rano jest źle a po przyjeździe do domu dobrze. Dziwne no nie ? Tak jak koledzy tu mówili to tylko Opel a właściwie Fiat 1.9 cdti.
Ale w poniedziałek to prawdopodobnie nie będę się martwić czy przybyło oleju bo umówiony jestem na kastrację w Toruniu. Właśnie Marki polecił na forum ten warsztat i z tego skorzystałem. Po wycince zdam relację.

kubik_CDTi - Pią Lut 18, 2011 18:21

Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.
Piotr - Pią Lut 18, 2011 19:12

kubik_CDTi napisał/a:
Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.

Jestem trochę z tamtej epoki i mnie zawsze uczono że przed uruchomieniem silnika sprawdza się........ oraz poziom oleju. Widocznie poglądy uczonych się zmieniły a ja znacząco odbiegam od technicznych nowości i wynalazków. Widać ze czas ze mną na emeryturę.

ronin - Pią Lut 18, 2011 22:39

kubik_CDTi napisał/a:
Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.


Tu się nie zgodzę - jeśli auto stało dajmy na to przez całą noc to spokojnie można sprawdzić bo cały olej spłynął do miski. Ważne żeby nie sprawdzać tuż po krótkim rozruchu - przy zimnym silniku gęstszy olej nie zdąży spłynąć i pomiar nie będzie miarodajny ;)

kubik_CDTi - Pią Lut 18, 2011 23:27

Czy to Opel czy VW,benzyna czy diesel,zawsze na zimno oleju było ponad stan lub stan był wyższy od tego na ciepłym.Ma to rozsądne wytłumacznie,po prostu silnik ma mieć poziom zaraz po zakończeniu pracy,wiadomo wtedy,że silnik jest bezpieczny.
Jaki użytkownik ZA-1,8 doskonale się wyuczyłem w tej dziedzinie.
Jako użytkownik ZB-CDTi prawie zapomniałem.
Ten silnik nie bierze oleju po prostu.
A podgląd na km do przeglądu daje doskonały obraz sytuacji,przynajmniej przy regularnym użytkowaniu.
Pozdrawiam

kicaj - Sob Lut 19, 2011 09:23

kubik_CDTi, a w fordzie nie...
Anony Mous - Sob Lut 19, 2011 09:36

Jeśli oleju w silniku na zimno jest ponad stan tzn,ze jest go po prostu za dużo.Kontrolując stan po wyłączeniu silnika należy odczekać ok 5 min po to aby olej ściekł do miski.Przyjmijmy,ze po takim badaniu oleju będzie ok 3/4 stanu między mini a maxi to na drugi dzień nie będzie go nagle ponad stan,bo po prostu nie nacieknie już tyle oleju.Różnica między pomiarami(ciepły ,zimny) będzie minimalna.
vorny - Sob Lut 19, 2011 16:46

U mnie jest tak jak koledzy piszą wyżej, po całonocnym staniu w garażu poziom oleju dobrze ponad max, 10 min po jeździe poziom miedzy podziałkami :)
Orbit - Sob Lut 19, 2011 17:07

Opel nie wyjasnia dlaczego jest tak dziwnie ,piszą iz nalezy sprawdzać stan oleju kilka minut po zaparkowaniu Auta ...
Jak wiadomo w innym wypadku oleju będzie duuuzo za dużo ... , to bardzo mylące

Van Dall - Sob Lut 19, 2011 19:44

Ja przy sprawdzaniu stanu oleju robię tak:wyciągam bagnet(sprężyne), baaardzo dokładnie czyszcze,czekam około 5 mnut i wtedy szybko wkładam i wyciągam bagnet, wyniki są optymistyczne.Myślę, że w tym czasie spływa olej z rurki i wynik jest jest inny niż bez tego czekania tzn.wychodzi mniejszy poziom.
DaRek7 - Nie Lut 20, 2011 00:42

Olej w silniku należy sprawdzac zawsze kilka-kilkanaście minut po zakończeniu jego pracy, wtedy pomiar jest miarodajny. Po całonocnym postoju cały olej scieka do miski, silnik jest w zasadzie "suchy" i wtedy wydaje nam się że jest go za dużo jednak podczas normalnej pracy silnika nigdy cały olej nie znajduje się w misce tylko krąży w kanałach smarujących silnik, znajduje się też w różnych jego zakamarkach i miejscach w których poprostu ma byc po to żeby smarowac i chłodzic i gdybyśmy wtedy mogli sprawdzic poziom oleju, byłoby go okolo połowy może trochę ponad połowę stanu na miarce, czyli tyle ile potrzeba do normalnej jego pracy(spływający olej do miski jest tam chłodzony) - ilośc pomiędzy połową a max. na miarce to ilosc która jest w silniku!!! Po kilkunastu minutach od wyłączenia silnika olej spływa do miski i daje właściwy obraz czyt. poziom, po całej nocy spływają wszystkie "resztki" i jest go niby za dużo...
Przydługawy wykład ale myślę że rozwieje wszelkie wątpliwości ;)

Piotr - Nie Lut 20, 2011 08:56

vorny napisał/a:
U mnie jest tak jak koledzy piszą wyżej, po całonocnym staniu w garażu poziom oleju dobrze ponad max, 10 min po jeździe poziom miedzy podziałkami :)

Myślę, że tego oleju jednak nie ma ponad stan, bo jak będziesz ten olej sprawdzać wielokrotnie (o czym już pisałem) wycierając za każdym razem bagnet szmatą, to za którymś razem zarysuje się stan prawidłowy między kreskami. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale chyba jakiś konstrukcyjny bubel do którego wkładamy bagnet. Jak wymieniałem olej (zlany był do 0 przez korek) to zalałem go ok 4,5 l. Po krótkiej jeździe w dniu następnym rano było go niby za dużo. Na pewno go nie przybyło, ani nie został rozrzedzony paliwem bo przy tej krótkiej jeździe nie było wypalania DPFa. Ja stawiam na konstrukcyjny bubel z którym chyba sobie już radzę. Zresztą od jutra może spokojniej będę patrzył na pojawiające się usterki i z byle jakiego powodu nie będę robić ze strachu wielkich oczu, gdyż umówiony jestem na kastrację DPFa.

DaRek7 - Nie Lut 20, 2011 23:29

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 23:32 ]
Piotr napisał/a:
zalałem go ok 4,5 l.


jak dobrze pamiętam powinno byc 4,3l???



Piotr napisał/a:
umówiony jestem na kastrację DPFa.



Tak, po tym zabiegu człowiek jest jednak spokojniejszy ;) wiem coś o tym.....

Anony Mous - Pon Lut 21, 2011 06:44

Orbit napisał/a:
... chociaż w każdym normalnym samochodzie tak by było prawidłowo ) ale niestety nie masz normalnego auta ... MASZ OPLA .. :) a tutaj stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ...


No to ja mam 2 nienormalne auta: Opla i Citroena - w obu olej sprawdza się po 5 minutach od unieruchomienia silnika ... :lol:

Orbit - Pon Lut 21, 2011 12:14

w Peugocie sprawdzałem Olej zawsze rano .. w VW , także ..
timi68 - Pon Lut 21, 2011 12:52

cruyf napisał/a:
No to ja mam 2 nienormalne auta: Opla i Citroena - w obu olej sprawdza się po 5 minutach od unieruchomienia silnika ...


Stan oleju rzeczywiście sprawdzać można po okolo 5 mintach jeśli silnik jest dobrze ciepły, jeśli silnik jest lekko ciepły należało by odczekać około 10 minutach.
Ja też sprawdzam olej rano przed odpaleniem samochodu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group