Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - wymiana oringu obudowy wkładu filtra oleju

tomek złoto - Wto Lis 09, 2010 19:54
Temat postu: wymiana oringu obudowy wkładu filtra oleju
witam kolegów ostatnio zauważyłem ,że po kolejnej wymianie zaczął wyciekać olej pomiędzy obudową wkładu a blokiem silnika. chciałbym to zlikwidować .
zakupiłem już nawet odpowiedni oring ,ale czy poradzę sobie sam z wymianą .
czy któryś z kolegów walczył z tematem :driver:

[ Dodano: Sro Lis 10, 2010 22:44 ]
wiem że nie powinienem pisać postu po sobie ale cóż nikt się nie opisał pisownią , ja jednak się zawziąłem i zrobiłem .
potrzeba odpowiedni sprzęt i trochę czasu i da się zrobić . temat uważam za zamknięty

flatronick - Pon Lis 15, 2010 23:53

Witam Kolegę ! Mam następujące pytanie w kwestii obudowy filtra oleju w zafirze 1.8 benzyna. A mianowicie w jaki sposób ta obudowa przymocowana jest do bloku:czy jest przykręcona jakimiś śrubami czy też się ją wykręca(wkręca) jako całość.Ewentualnie poproszę o szczegóły jej demontażu i sposób wymiany oringu. bedę wdzięczny
darek_s - Wto Lis 16, 2010 07:36

Obudowa przykrecona jest do silnika jedna duza sruba na srodku na klucz inbusowy sporego rozmiaru ktorego nie pamietam.Robota prosta ja u siebie wymienialem,trzeba odkrecic dekielek wyjac filtr potem najlepiej wziasc kawalek lusterka i latarke i tak przylozyc lusterko aby po zaswieceniu latarka na niego z gory ukazal nam wnetrze obudowy.Bedziesz wtedy dokladnie wiedzial jaka to sruba gdzie jest i mniej wiecej jakiego jest rozmiaru.Potem dobrac odpowiedni rozmiar klucza umiescic go dobrze w srodku lba,ja to zrobilem metodą macajewa i odkrecic gwint zwykly.U mnie trzeba bylo uzyc troche sily ale jak sie zruszyla to juz leciutko.pzdr.
maanelo - Wto Lis 16, 2010 10:45

Witam
Klucz w mojej zafirce to imbus 10 , przed demontażem zaznacz położenie obudowy.
Jstnieje możliwość przestawienia.

tomek złoto - Wto Lis 16, 2010 16:02

panowie oring to około 14 zł
imbus 10 długi nie zrażać się on wchodzi idealnie poziomo ,inaczej niż mogła by wskazywać obudowa .
kolega miał rację zaznaczcie obudowę ,chociaż na dole jest nadlewik.
sprawdżcie czy na obudowie wkłdu nie ma rys lub pęknięcia
przyjemnej pracy.
:driver:

darek_s - Wto Lis 16, 2010 19:04

tomek złoto napisał/a:
panowie oring to około 14 zł
imbus 10 długi nie zrażać się on wchodzi idealnie poziomo ,inaczej niż mogła by wskazywać obudowa .
kolega miał rację zaznaczcie obudowę ,chociaż na dole jest nadlewik.
sprawdżcie czy na obudowie wkłdu nie ma rys lub pęknięcia
przyjemnej pracy.
:driver:
Ja nie zaznaczalem nic,patrzylem tylko aby bylo mniej wiecej rowno jak wspomniales jest to nadlanie w obudowie od dolu i ono nie pozwala ustawic zle tej obudowy.U mnie zaczelo ciec po zlozeniu z nakretki obudowy,widac stary oring ten co sie zaklada przy zmianie razem z filtrem nie uszczelnial,a ze nie moglem dobrac rozmiaru to kupilem nowy filtr.Zmienilem oring i filtr i susza jak na pustyni.pzdr.
maanelo - Wto Lis 16, 2010 19:21

Witam
Panowie co do ustawienia obudowy to ma to znaczenie pomimo nadlewki można przestawić po około 1cm .Ja u siebie źle ustawiłem i miałem problemy z ciśnieniem oleju,lampka gasła po 2000 obr.Jak zdemontujesz to zobaczysz pod nadlewką osobny kanał średnicy około 1,5cm ,który można częściowo zasłonić,oglądnij zaworek w obudowie filtra.
Pozdrawiam.

flatronick - Sob Lis 20, 2010 23:11

Witam! Wielkie dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Pokrótce postaram opisać genezę powstania mojego zapytania oraz co się działo w mojej Zafirze. Otóż: podczas wymiany oleju i wkładu filtra, w momencie odkręcania (lub też potem -podczas dokręcania) pokrywki obudowy skruszył mi się rant obudowy filtra, który ustalał jej położenie względem bloku silnika. (Na szczęście skruszył się w taki sposób ,że nie musiałem wymieniać całej obudowy(na Allegro ok 130PLN)). Cała obudowa obróciła się w taki sposób ,że otwory w bloku i obudowie nie pokrywały się za sobą. Oczywiście na początku tego nie zauważyłem .Dopiero po odpaleniu silnika ,jak nie zgasła lampka ciśnienia oleju zacząłem szukać tego przyczyny. Udało mi się obudowę ustawić w końcu tak , że lampka oleju po odpaleniu, w prawdzie m/w po 4 sekundach,ale gasła. Pojawił się także drugi problem: wyciek oleju między blokiem a obudową. Po konsultacjach na forum zakupiłem nową uszczelkę(20 PLN) dzisiaj ponownie pojechałem na kanał. Na początku miałem spore problemy z odkręceniem pokrywki bo obracała się wraz z obudową, a była dość mocna zakręcona. Dopiero po odpowiednim zaparciu obudowy od spodu udało mi się dekiel odkręcić. Następnie imbusem 12 (nie 10) odkręciłem śrubę mocującą obudowę i wyjąłem ją dołem. Wytarłem,osuszyłem,wymieniłem uszczelkę oraz zaznaczyłem oś symetrii otworów na bloku silnika. Następnie obudowę przykręciłem "nadlewikiem”do dołu, tak aby oś symetrii obudowy i wcześniej wyznaczona oś na bloku pokryły się ze sobą. Potem z umiarem przykręciłem pokrywkę z filtrem i uszczelką. Wyciek oleju zanikł, a lampka ciśnienia oleju gaśnie po ok 0,5 s od uruchomienia.To tyle. Pozdrawiam
sm - Nie Lut 27, 2011 20:34
Temat postu: Pytanie
Panowie , tak czytam te stare posty i zastanawiam się o jakie przestawienie obudowy chodzi i jaki kanalik może tam się częściowo zasłonić jak pisze maanelo. Mam też wkład i nie raz wymieniałem już olej. Czyżbym na coś nie zwrócił uwagi :?:

sm

Anony Mous - Nie Lut 27, 2011 20:40

mowa jest o obudowie do którego wkładasz wkład, ja również miałem pękniętą obudowę koszt o ile dobrze pamiętam 114 zł w serwisie Opla
sm - Pon Lut 28, 2011 22:10

Dziękuję kolego za podpowiedź.

Przy następnej wymianie oleju zwrócę uwagę czy przy odkręcaniu dekla od filtra nie ciągnę razem z obudową.

Pozdrawiam

marcinos25 - Sro Lis 23, 2011 08:22

Witam.
U mnie też cieknie z pod obudowy. Ciekawe tylko czy to wina oringu czy może jakieś pęknięcie obudowy ..... Czy dostanę w sklepie oring od ręki czy go trzeba zamówić np na allegro?

opolanin - Sro Lis 23, 2011 11:52

marcinos25 napisał/a:
Witam.
U mnie też cieknie z pod obudowy. Ciekawe tylko czy to wina oringu czy może jakieś pęknięcie obudowy ..... Czy dostanę w sklepie oring od ręki czy go trzeba zamówić np na allegro?


mala uwaga:
albo masz wklad filtra i obudowe czyli silnik X18XE1 i 115KM albo caly filtr i silnik Z18XE i 125KM

p.s. jak mialem X18XE1 to pekla mi obudowa filtra i bez problemu dostalem u "stachowiaka" z allegro - cena okolo 100pln

pozdr

marcinos25 - Sro Lis 23, 2011 12:25

Mam 1,8 125 KM rok 2003 i mam obudowę filtra i wkład....
Anony Mous - Sro Lis 23, 2011 13:07

marcinos25, takie gdybanie obudowa czy oring mija się z celem. Musisz odkręcić obudowę, wyczyścić z oleju i całą dokładnie przejrzeć. To samo z oringiem, najlepiej zakupić nowy i go podmienić. Zapytaj MieHora czy mógłby sprawdzić w EPC jaką średnicę/grubość ma ten oring, wtedy dobierzesz odpowiedni.
Obudowa podobno najczęściej kruszy się w miejscu gdzie znajduje się ząbek zabezpieczający.

marcinos25 - Sro Lis 23, 2011 15:36

Właśnie dzwoniłem do serwisu w sprawie uszczelki pod obudowę...podałem nr VIn a na to gości że ja powinienem mieć filtr a nie obudowę z wkładem i że może miałem zmieniany silnik...masakra
opolanin - Sro Lis 23, 2011 16:23

marcinos25 napisał/a:
... może miałem zmieniany silnik...masakra


dobrze ze po angielsku nie odpowiedzial wiedzac ze fabrycznie kierownica byla z prawej strony ;-)

no mozna sie zdenerwowac!

pozdrawiam

marcinos25 - Sro Lis 23, 2011 21:12

To możliwe żeby byl zmieniony silnik? Muszę odszukać na bloku numer silnika-porównam z książką -wtedy się okaże..Mam jeszcze pytanie-są różne średnice uszczelki pod ta obudowę filtra?
sneyk77 - Pią Gru 16, 2011 23:06

ja tez mam obudowe z wkladem i silnik jest od nowosci ten sam
opolanin - Sro Mar 14, 2012 10:44

sneyk77 napisał/a:
ja tez mam obudowe z wkladem i silnik jest od nowosci ten sam


no to przeczytaj jeszcze raz:
albo masz wklad filtra i obudowe czyli silnik X18XE1 i 115KM albo caly filtr i silnik Z18XE i 125KM

pozdrawiam

79pawlo - Nie Lis 04, 2012 11:36

Witam.
ja wymieniłem obudowę na zwykły filtr tzn kupiłem redukcje i filtr. tylko teraz nie gaśnie mi kontrolka oleju. Jak rozgryzę temat to napisze wam co trzeba było zrobić.

Proszę nie dublować postów, bo wylądują w koszu - Bodek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group