Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM

kołatek - Pon Sty 18, 2010 11:55
Temat postu: Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy wymiana paska rozrządu w silniku 19cdti (z19dtl) to wielka sztuka :roll: . Czy należy wymienić także rolki(ę). Planuję dokonać tego samodzielnie, a nie posiadam szczegółowej instrukcji. Wymieniałem paski w silnikach z lat 90-tych. Może ktoś ma jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
Anony Mous - Pon Sty 18, 2010 12:08

Wymieniałem u siebie kpl rozrząd (napinacz,rolkę,pasek)dodatkowo również p-pę wody,bo chodzi wszystko na tym samym pasku.Decyzja należy do Ciebie.
Widzę,że jesteś z kuj-pom-u a wymianę rozrządu robili mi w Toruniu także w razie czego mogę polecić warsztat.Wymiana kosztowała mnie 150zł w silniku 150KM.

Szymon78 - Pon Sty 18, 2010 12:08

Witam

Z wykształcenia jestem mechanikiem samochdowym.. ale nie praktykującym. W zyciu juz troche sie rozrządow nawymieniałem i w swojej Zafci nie podjąłem sie tego..

1. dość cięzkie dojscie do rozrządu - ja mam 16V wiec moze dlatego.
2. klucze trzeba mieć GM-owe
3. wolałem nie ryzykować.. robisz na własną odpowiedzialnosc.

Co do czesciwej wymiany (np tylko pasek) to odradzałbym.. Lepeij odrazu komplet.
(choć wiem ze w praktyce większośc poza ASO wymienia np: pasek+rolke napinacza+ czasem pompe wody.)
Szkół jest wiele... ale reasumując to powazny i odpowiedzialny temat by samemu sie babrać w tym temacie. -to oczywiście moje zdanie.

Lorry - Pon Sty 18, 2010 13:02

Znając Opla to lepiej podmuchać na zimne i wymienić komplecik --- pasek rolki napinacz i pompę wody. Spokój będzie i pewność że przez najbliższe 90tyś km mamy spokój. Rozrzad to rzecz na której nie warto oszczędzać, przekonałem się o tym sam, na szczęście w ośmiozaworowej Astrze ;) Oplowskie rozrzady sa w maire tanie nie to co w 2.5 tdi :roll:
kołatek - Wto Sty 19, 2010 21:34