Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM

kołatek - Pon Sty 18, 2010 11:55
Temat postu: Rozrząd do silników 1.9 CDTI 120_ 150 KM
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy wymiana paska rozrządu w silniku 19cdti (z19dtl) to wielka sztuka :roll: . Czy należy wymienić także rolki(ę). Planuję dokonać tego samodzielnie, a nie posiadam szczegółowej instrukcji. Wymieniałem paski w silnikach z lat 90-tych. Może ktoś ma jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
Anony Mous - Pon Sty 18, 2010 12:08

Wymieniałem u siebie kpl rozrząd (napinacz,rolkę,pasek)dodatkowo również p-pę wody,bo chodzi wszystko na tym samym pasku.Decyzja należy do Ciebie.
Widzę,że jesteś z kuj-pom-u a wymianę rozrządu robili mi w Toruniu także w razie czego mogę polecić warsztat.Wymiana kosztowała mnie 150zł w silniku 150KM.

Szymon78 - Pon Sty 18, 2010 12:08

Witam

Z wykształcenia jestem mechanikiem samochdowym.. ale nie praktykującym. W zyciu juz troche sie rozrządow nawymieniałem i w swojej Zafci nie podjąłem sie tego..

1. dość cięzkie dojscie do rozrządu - ja mam 16V wiec moze dlatego.
2. klucze trzeba mieć GM-owe
3. wolałem nie ryzykować.. robisz na własną odpowiedzialnosc.

Co do czesciwej wymiany (np tylko pasek) to odradzałbym.. Lepeij odrazu komplet.
(choć wiem ze w praktyce większośc poza ASO wymienia np: pasek+rolke napinacza+ czasem pompe wody.)
Szkół jest wiele... ale reasumując to powazny i odpowiedzialny temat by samemu sie babrać w tym temacie. -to oczywiście moje zdanie.

Lorry - Pon Sty 18, 2010 13:02

Znając Opla to lepiej podmuchać na zimne i wymienić komplecik --- pasek rolki napinacz i pompę wody. Spokój będzie i pewność że przez najbliższe 90tyś km mamy spokój. Rozrzad to rzecz na której nie warto oszczędzać, przekonałem się o tym sam, na szczęście w ośmiozaworowej Astrze ;) Oplowskie rozrzady sa w maire tanie nie to co w 2.5 tdi :roll:
kołatek - Wto Sty 19, 2010 21:34

Moja Zosia ma 175000 km przebiegu (potwierdzone w serwisie :lol: ). Więc jes to pierwszy pasek, który trzeba natychmiast wymienić (wymiana co 150kkm), lub jest wymieniony i na razie można jeździć. Dziś jednak zdjąłem pokrywę paska i zauważyłem, że napisy na pasku są w bdb stanie.Widnieje 55192896, co znaczyłoby, że to włoski pasek chyba.Nie wiem jakie są montowane fabrycznie, ale po przejechaniu (conajmniej) tylu kilometrów oznaczenia chyba byłyby starte.Sam już nie wiem co robić,nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać.Czy może być taki zestaw
http://allegro.pl/show_item.php?item=861115094
Dziękuję za uwagi.

franki - Wto Sty 19, 2010 21:41

kołatek napisał/a:
Moja Zosia ma 175000 km przebiegu (potwierdzone w serwisie :lol: ).

Pewnie porównali odczyt z licznika z odczytem ze sterownika silnika i im się zgodziło. Niestety muszę Cię zmartwić - są magicy, którzy potafią przerobić dane w sterowniku ( w ASO głośno tego nie powiedzą ).

fysio1978 - Sro Sty 20, 2010 10:29

Niestety Franki ma rację ponoć u nas w Polsce jest zasada jak kupisz z małym przebiegiem to 90% że auto było dobrze bite jak nie bite to licznik w dół mieszkam we Włoszech i patrzę na bieżąco co za ile chodzi. I tutaj 60% tzw szrotów to pozajmowane przez polaków rumunów i ukraińców tak że Panowie też na miejscu robią kombinację alpejskie
franki - Sro Sty 20, 2010 10:36

Dlatego generalnie trzeba przyjmowac dla diesla min. 30kkm rocznie. No chyba że kupujemy od znajomego, który kupił sobie autko w salonie i pewnośc co do przebiegu jest 100%.
U nas też od dawien dawna pokutuje magiczna granica 100 tys. km ( jak przejechało więcej, to już szrot). Ale zwróćmy uwage, że dla współczensych silników przeloty 200-300kkm nie stanowią problemu, o ile były serwisowane. Gorzej może byc z zawiechą, choć p[onoc lepiej kupić auto, które natrzepało 200kkm po autostradach, niż 100kkm po naszych drogach

kołatek - Sro Sty 20, 2010 13:00

Panowie, 30kkm/rok to raczej u nas, wg mnie zośki na zachodzie kręcą średnio dwa razy tyle.
Ale wrócę do mojego pytania :czy po 175kkm napisy na pasku rozrządu mogą być w dobrym stanie - w przeciwnym przypadku pasek był wymieniony.

Lorry - Sro Sty 20, 2010 14:00

Jezeli obudowa szczelnie zamknięta to moze być oryginał, nawet jakby była nieszczelna to byłyby przybrudzone, bo jeśli byłyby naddarte to wtedy coś dziwnego. IMO mogą być czytelne nawet jeśli są oryginalne. Ja bym wymienił....


A co do przelotu to te 30 to jest minimalny dla osób prywatnych, firmówki trzepią i po 100tyś, ostatnio była na forum Zafira z 2006r co miała naprawdę 350tyś ;)

MieHor - Sro Sty 20, 2010 14:54

Z tymi przelotami to bym nie przesadzał. Zgadzam się co do auta firmowego, bo najczęściej jest narzędziem pracy i musi zarabiać, ale jak ktoś ma auto do użytku prywatnego to różnie może być - ja na razie robię średnio 8-10 tys./rok i nie uważam siebie za kierowcę niedzielnego - w sumie przejechałem już za kółkiem ponad 700 kkm
kołatek - Sro Sty 20, 2010 20:59

Dziękuję za rady i szukam jakiegoś zestawu rozrządu...
Musli - Nie Sty 24, 2010 10:15

Powitać jestem nowy i nowym posiadaczem Zafiry 1.9CDTI z 2006 roku
przejechane ma 164000 co o niej sądzicie jak sie sprawują te zefirki

Mam pytanie jak po niemiecku nazywa się pasek rozrządu i czy może ktoś ma tłumaczenie punktów które są w książce serwisowej niemieckiej na język polski

MieHor - Nie Sty 24, 2010 10:27

Kolego kołatek, może zainteresuje Cię ta oferta

http://www.allegro.pl/ite...20_km_opel.html

kołatek - Wto Sty 26, 2010 08:56

Kolego MieHor już zamówiłem kpl rozrządu, taki: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=893472742 mam nadzieję ,że nie będzie zły
gosia - Pią Lut 05, 2010 20:00

Chciałabym....jeszcze w tym temacie....wymiany rozrządu....mianowicie ,czy tę pompę wody...wymienia się i to jest jakby...mus....i można to wcześniej stwierdzić ....jakoś powiedzmy na"oko",że ona tego wymaga..... bo tak niejednoznacznie jest to powiedziane....kolega Szymon mówi np.....że "czasem" się wymienia.....i jakie mogą być ewentualne skutki....gdyby ktoś "czasem" ....nie wymienił pompy..a resztę czyli pasek,rolki,napinacz tak....przymierzam się właśnie do wymiany i mam zakupione (pasek,rolki,napinacz)...ale o pompie nikt nic nie mówił...więc stąd pytanie...?
franki - Pią Lut 05, 2010 20:07

Powiem tak - pompa do drugiej wymiany rozrządu nie wytrzyma, więc jeśli teraz jej nie wymienisz, to za jakiś czas znowu będziesz musiał rozbierać rozrząd żeby wymienić pompę. Moim zdaniem warto zrobić to za jednym zamachem, chyba, że masz czas i sam będziesz sobie dłubał...
gosia - Pią Lut 05, 2010 20:14

franki napisał/a:
chyba, że masz czas i sam będziesz sobie dłubał...


franki.......ty to masz wyobraźnię......czas to może by się znalazł......ale sama operacja wymiany.....zważywszy na to,że może i wiem gdzie jest silnik w mojej Zafi... to całą "resztę" ...przemilczę .......ale mimo wszystko..... dzięki za wskazówki.... ;)

franki - Pią Lut 05, 2010 20:17

Znam takich co wymieniają :lol: .
Jeśli Ty wiesz gdzie jest silnik, to oszczędź sobie kosztu dodatkowego rozbierania rozrządu i wymień od razu pompę.

gosia - Pią Lut 05, 2010 20:23

franki napisał/a:
Znam takich co wymieniają :lol: .


Nie wątpię.......tylko .......czy znasz jakąś kobietę,która to sobie sama wymieniała.....?

Myślę,że ..... jednak....nie...... ;)

franki - Pią Lut 05, 2010 20:27

Znam taką , co ciężarówką z przyczepą cofała lepiej niż nie jeden facet... Po prostu życie ją do tego zmusiło... A przy aucie też sporo zrobiła...
gosia - Pią Lut 05, 2010 21:06

Po pierwsze ....franki.....nie stwierdzam,że kobiety ogólnie nic przy samochodzie zrobić nie potrafią........i wielki szacun dla Twojej znajomej...skoro umie....
trzymając się tylko tematu ...wymiany rozrządu .....nie sądzę...że jest to taka prosta sprawa....skoro nawet kolega szymon,który jest jak wspomniał mechanikiem samochodowym ..... się tego u siebie nie podjął..... ;)

Lorry - Pią Lut 05, 2010 21:33

gosia, zainwestuj w tą pompę dla własnego spokoju ;) Ona generalnie nie jest droga. A ze pasek napedza również i ją to jak ona się zatrze to zrywa pasek. Niby u Ciebie jest 8 zaworów, ale to i tak wiecej cyrku, denerwowania itp niż ona warta. Wiedząc jaki jest mniej wiecej u Ciebie przelot proponowałbym jednak dołożyć tą kwotę i zapewnić sobie i Zosieńce dobrych kilka lat spokoju ;)

A radzę by ją zmienić gdyż w starszych Oplach była często zabawa z pękającymi paskami (mogła się pompa przyczyniać)

Reasumując, IMO warto zainwestować w pompę wody również przy wymianie rozrządu. Jak już robić to komplet jak zaleca Opel.

Na Zafiraforum.de koleś nie wymienił mimo ze zalecali i po 2000km miał niemiłe kilkukrotnie większe wydatki ;)

gosia - Pią Lut 05, 2010 22:19

DziękiLorry...jak zwykle ...dobrze,że jesteś .....i mam nadzieję,że jeszcze nie jeden rok tylko kilkadziesiąt.... będziesz na tym forum (to tak na marginesie rocznicy) .Moja Zafi zapewne tego" nie dożyje"...jak sądzę...ale dzięki.....między innymi Twojej pomocy....jakoś się trzyma..... ;)

A wracając do tematu.......muszę pompę dokupić jednak...nie ma wyjścia... :cry:

Lorry - Pią Lut 05, 2010 22:34

miło mi ;)

A tak przy okazji to sprawdziłem koszt pompy: Renomowanej firmy SKF na Alle, kosztuje ok 150zł, a koszt potencjalnego remontu ok 2000zł

rhaaziel - Sob Lut 06, 2010 17:46
Temat postu: rozrząd do 1.9 cdti 150 koni
Czeka mnie wymiana rozrządu, niby wg licznika mam 93 tys a autko ma 3,5 roku (z Niemiec) także z dużą rezerwą podchodzę do tego przebiegu, bardziej prawdopodobny wydaje się być z 50 tys większy.

Będę wymieniał komplet czyli pasek, rolkę, napinacz i pompę wody. Co polecacie, mam na myśli jakich producentów.

Słyszałem/ czytałem, że paski dobre są Conti i Gates, a reszta SKF co o tym sądzicie?

Pzdr.

Lorry - Sob Lut 06, 2010 17:51

co do producentów to jak najbardziej OK ;) czyli Conti i SKF
kicaj - Sob Lut 06, 2010 19:12

rhaaziel, jak zrobisz/kupisz daj znac jak cie to wyszlo cenowo...
mandaloszka - Sob Lut 06, 2010 19:36

Mam taki sam silnik w swojej zafirce,w ksiazce serwisowej jest napisane ze pasek wymienia sie raz na 10lat lub po 150 tkm.pojechalem do serwisu bo jeszcze nie slyszalem ze tak duzo mozna na pasku zrobic.W serwisie zczytali dane z dowodu i to potwierdzili.
Tak ze mozesz jeszcze troszke pojezdzic.Ja mam prawie 130tkm i bez wymiany latam.

rhaaziel - Sob Lut 06, 2010 19:57

Ja będę robił wymianę gdzieś za tydzień max dwa, głownie dlatego że nie wierze w te 93tys km na liczniku, zwyczajnie nie chce zbierać silnika z ulicy.

Jeśli chodzi o ceny, to z tego co się orientowałem w Tychach i Katowicach to cały zestaw z pompą to koszt około 450-570zł (zależy od producenta danej części).
Na 99% nie będę robił tego sam, nie mam na tyle wprawy, a nie chce tego zj... tj. popsuć. Ceny montażu różnią się strasznie od 150 do 400zł :!: :!: :!:

kicaj - Sob Lut 06, 2010 20:07

150kkm w ksiazce
120kkm zaleca serwis
a przy 90kkm jak najbardziej jak auto swiezo kupione i sie nei wie czy auto ma rzeczywiscie te 90kkm ;) ...

mandaloszka - Sob Lut 06, 2010 20:26

kicaj napisał/a:
150kkm w ksiazce
120kkm zaleca serwis
a przy 90kkm jak najbardziej jak auto swiezo kupione i sie nei wie czy auto ma rzeczywiscie te 90kkm ;) ...


Serwis to by najlepiej co 50tkm wymienial, wszyscy wiemy dlaczego.Ja uwazam jezeli producent podaje 150tkm to jest to czyms poparte.

gosia - Sob Lut 06, 2010 20:39

Lorry napisał/a:
Renomowanej firmy SKF na Alle, kosztuje ok 150zł,


To rzeczywiście bardzo tanio.....bo jak pytałam dzisiaj w ASO w Krk...to wołają za nią 400zł......a za rozrząd...280zł...sama robocizna,bo części mam swoje...także...rozbieżność spora... ;)

kicaj - Sob Lut 06, 2010 22:15

mandaloszka, niestety w przypadku paskow rozrzadu czesto warto sluchac serwisow,
wiadomo ze oni by chcieli czesto, ale nie zapominaj ze w tym przypadku auta czesto sa juz po gwarancji wiec w wiekszosci to ktos inny robi (nie ASO, FOH)
tu bardziej chodzi o to ze te paski zadko wytrzymuja te 150kkm w naszych warunkach...

Lorry - Sob Lut 06, 2010 23:04

IMO te 150kkm jest do odiągnięcia w idealnych warunkach czyli laboratorium, jak już wcześniej wspominałem na rozrządzie nie ma co oszczędzać ;)
Anony Mous - Nie Lut 07, 2010 16:11

Jeśli chodzi o rolkę i napinacz to polecam niemieckiego producenta LUK-INA.SKF puszcza też na rynek kpl (rolka+napinacz) z paskiem Gates-a.W życiu nie odważyłbym się zrobic silnikiem 16V 150 tys km bez wymiany kpl rozrządu.Jak pasek pęknie to robi taki bałagan,że potem pozostaje tylko szukanie drugiego silnika.
Na allegro kpl rozrząd z pompą wody kosztuje ok 450zł.

otko - Sob Lut 20, 2010 16:00

A czy ważna np jest data produkcji takiego kompletu rozrządu, a zwłaszcza paska który z racji tego ze jest wykonany z gumy i takich tam ma czasowa żywotnośc?
Anony Mous - Nie Lut 21, 2010 19:42

Trafienie w sklepie na np 5-letni pasek rozrządu jest raczej niemożliwe.Dobre sklepy dbają o odpowiednią rotację towaru.
otko - Wto Lut 23, 2010 06:30

A czy da się sprawdzić na pasku rok produkcji, bo zakupiłem komplet i na pudełku widnieje data 2005
Anony Mous - Wto Lut 23, 2010 08:22

Otko a jakiego producenta masz pasek rozrządu?
otko - Sro Lut 24, 2010 18:34

Marki napisał/a:
Otko a jakiego producenta masz pasek rozrządu?

wszystko mam SKF, ale pasek jest GATES-POWERGRIP

Anony Mous - Sro Lut 24, 2010 21:47

Oglądałem dziś kilkanaście pasków tzn opakowań Gates-a,Dayco,Conti ale nie zauważyłem daty produkcji.

Chyba,że SKF drukuje datę na swoich opakowaniach.

otko - Czw Lut 25, 2010 06:38

faktycznie na pasku nie ma nic co by wskazywałona datę, ale na pudełku znalazłem tym razem w środku wybite jakieś dane numeryczne chyba wymiary paska i jest tam tez numer 2008.10.ver.3. Więc może to jest data produkcji paska?
lapm - Sob Lut 27, 2010 01:55

Ja tez po zakupie przy 90tys wymienialem, calosc z wymiana wyszlo 700zl.
otko - Sob Lut 27, 2010 08:26

lapm napisał/a:
Ja tez po zakupie przy 90tys wymienialem, calosc z wymiana wyszlo 700zl.

700? to dosyć tanio, jeśli za wszystko. Bo ja jestem dopiero umówiony na wymianę, a już wydałem 560 (pasek, rolka, napinacz, pompa wody i koncentrat chłodniczy), a wymiana 16V około 300

kicaj - Sob Lut 27, 2010 10:21

lapm, otko, jakich firm czesci?
rhaaziel - Sob Lut 27, 2010 10:29

Ja w Tychach w BroCar (Opel & Ford serwis) za wszystko czyli rozrząd: pasek, napinacz i rolka (zestaw Berg SRS 10263) + pompa wody SKF + płyn + wymiana dałem 910zł

W skład zestawu SRS 10263 wchodzi:
Pasek - Dayco
napinacz - INA
rolka - SKF

Zrobiłem 500 km i auto śmiga pięknie :) mam nadzieje ze tak zostanie przez najbliższe 100 000 km :mrgreen:

lapm - Sob Lut 27, 2010 10:35

kicaj napisał/a:
lapm, otko, jakich firm czesci?


Wlasnie nie pytalem i nawet nie dawali wyboru, robia glownie ople, to mysle, ze dobre dali, a robilem w JA-RO na dabiu, jak sie do nich zadzwoni to pewnie podadza (ja przy okazji zapytam, chociaz mam nadzieje, ze nie szybko ;) . Mowili, ze zawsze rozrzad z pompa wody trzeba wymienic, bo z nia jest najczesciej problem.
Robilem razem z wymiana wszystkich filtrow i oleju to moze cos taniej policzyli i jeszcze chyba cos kojarze, ze pasek alternatora wymieniali.

Ja zrobilem ~12tys i tez jest ok.
ps. Czasami warto zrobic calosc u mechanika, bo maja nawet 30% znizki na czesci a tym samym moze taniej sobie licza robocizne

otko - Pon Mar 01, 2010 06:37

kicaj napisał/a:
lapm, otko, jakich firm czesci?

Ja mam wszystko SKF a pasek GATES i płyn GM

kicaj - Pon Mar 01, 2010 09:47

dzieki
otko - Sro Mar 17, 2010 21:14

dzisiaj odebrałem autko z nowym nieżądem, musiałem dołozyć jeszcze na nowy pasek wieloklinowy bo byl w opłakanym stanie, za wszystko zapłaciłem więc 900pln,
Pawwło - Wto Kwi 06, 2010 19:26
Temat postu: rozrząd
Elo ;) mam pytanko, czy w zafirze B jest pasek rozrządu czy tak samo jak w A łańcuch??
Anony Mous - Wto Kwi 06, 2010 19:28

pasek, wymienianny co 150tys km
rhaaziel - Wto Kwi 06, 2010 19:34

Zgadza się, pasek z książkowym cyklem wymiany 150 tys. w warsztatach zalecają jednak najczęściej wymianę troszkę szybciej, tam gdzie ja jeżdżę sugerują zrobić to po około 120 tys.
Informacyjnie dodam tylko, że w zależności od tego jakich producentów poszczególnych części wybierzesz (pasek, rolka, napinacz, pompa wody, płyn) cena wymiany wraz z robocizną kształtuje się w przedziale 700-1100zł (dot. Z19DTH), ja akurat zapłaciłem chyba 910zł.
Tutaj więcej info nt. rozrządu do Z19DTH: http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1484

Anony Mous - Wto Kwi 06, 2010 19:53

Co sądzicie o tym zestawie do wymiany rozrządu:

http://www.allegro.pl/ite...i_oryginal.html

Lorry - Wto Kwi 06, 2010 20:32

Prosze o kontynuowanie w odpowiednim podanym juz wczesniej temacie :!:
ttimon - Czw Maj 27, 2010 16:20
Temat postu: Wymiana rozrządu Z18XER
Witam!
Przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku z18xer. Na razie wstępnie przewertowałem "Sam Naprawiam" jakiś kosmosów nie dostrzegłem po za blokadą kół rozrządu. Jest tylko jedno ale: w "Sam naprawiam" nie ma osobnego działu w temacie rozrządu dla silnika Z18XER jest tylko Z18XE. Tu od razu nasuwają się dwa pytania:
-Czy są istotne różnice w mechanizmie napędu rozrządu między Z18XE a Z18XER?
-Czy ktoś robił to już? Jak ugryzł temat blokady?

Gdyby napędy rozrządów się nie różniły w Z18XER od tych w Z18XE to sprawa blokady jest banalna LINK Ewentualnie można tam rozkminić jakąś blokada domową kołek między zęby kół lub coś w tę deseń.

Jeżeli się tego podejmę, a na to na razie wszystko wskazuje to zrobię od razu fotki i można by FAQ zrobić dla potomnych.

Lorry - Czw Maj 27, 2010 18:30

ttimon, to jaką ty masz Sam Naprawiam :?:

Bo przecież w ZB nie było z18xe, był tylko xer.

Nie wiem czy to jakoś wpływa na wymiane ale w xer'ze są zmienne fazy rozrządu

ttimon - Czw Maj 27, 2010 19:10

Lorry napisał/a:


Nie wiem czy to jakoś wpływa na wymiane ale w xer'ze są zmienne fazy rozrządu


I o to się tu rozchodzi czy to ustrojstwo sterujące fazami nie robi tu jakieś znaczącej różnicy.

Co do książki "Sam Naprawiam" to dziś dostałem ją na maila i dotyczy Zafiry B i Astry III. i też się trochę zdziwiłem. Dla potwierdzenia: Strona 95 dokumentu:"sam_naprawiam_sam._astra_iii_i_zafira_ii_www.przeklej.pl[1].pdf" dostępnego tu na forum.

Nic to. Pewnie skończy się na ściągnięciu osłony kół rozrządu i przymierzeniu blokady. Jak pasi to lecimy dalej

ttimon - Pon Maj 31, 2010 11:39

Rozeznałem jak na razie temat blokady w 18XER i wychodzi na to że jest zupełnie inaczej niż w 18XE. Do 18XE w zestawie znajduje się tylko kołek między kółka rozrządu. Natomiast w zestawie dla 18XER oprócz tej blokady są jakieś płytki do blokowania/ustawiania wałków i blokowania wału (nie umieli za bardzo tego nazwać w sklepie). Różnica w blokadach nie polega jedynie na ilości elementów ale także na cenie: Blokada 18XE- około 60zł Blokada 18XER 210zł :x
kubaroth - Sob Cze 12, 2010 19:02
Temat postu: problem po wymianie rozrządu
Właśnie wymieniłem sobie kompletny rozrząd plus przy okazji olej i filtry. Niestety jest jakiś dziwny problem, ponieważ dopóki nie załaczy turbiny auto praktycznie wogóle nie ciągnie. A czegoś takiego niemiałem wcześniej.
Czy może ktoś ma pomysł czemu tak się porobiło?
Pozdrawiam

kicaj - Sob Cze 12, 2010 19:31

a nie chodzi glosniej?
moze czegos nie podpieli albo nie ustawili dokladnie na znakach i jest przestawiony rozrzad...

BartekNS - Pon Lip 12, 2010 17:15
Temat postu: [B] Pasek Rozrządu
Witam, w mojej Zosi zbliża się przebieg 150 tyś, niestety nie dostałem do niej książki serwisowej i nie wiem czy pasek był wymieniany czy nie, kupiłem ją z przebiegiem 145 tyś, jakiej firmy polecacie pasek rozrządu napinacze i pompa wody.

Z góry dziękuję za odp.

pozdro

Anony Mous - Pon Lip 12, 2010 17:55

są zestawy na allegro które niby są montowane na pierwszy montaż. Koszt 350-500zł

ja brałem:
rolki napinacza INA *chyba najlepsze na rynku)
pasek Gates i pompa Gates.

Koszt 340zł

rhaaziel - Pon Lip 12, 2010 18:09

Polecam lekturę następujących wątków, sporo tam napisano o wymianie rozrządu w 1.9 CDTI:
http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1484
http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1340

ps. jeśli nie wiesz jaki jest realny przebieg lub nie wiesz czy rozrząd był wymieniany to moja rada - wymieniaj! Ja wymieniłem razem z pompą wody i śpię spokojnie, kosztowało mnie to co prawda 9 stówek z robocizną (aczkolwiek da się taniej, zelżenie od ceny poszczególnych podzespołów i robocizny) ale spokojny sen jest tego warty :)

k3ri0 - Pon Sie 09, 2010 19:34
Temat postu: Rozrząd
Witam.
Mam zafirke 2006r. 1.9 CDTI i 102 000 km przejechane... Na ile trzeba będzie wymienić rozrząd...?
Z Góry Dzięki
Pozdrawiam :) )

Woytas - Pon Sie 09, 2010 19:35

jak dopiero co kupiłeś Zosię to ......TERAZ!!!! :mrgreen:


P.S. Wydaję mi się, że serwisowo po 150 000 km, ale niech koledzy od dieselków się wypowiedzą.

Anony Mous - Pon Sie 09, 2010 19:39

Jesteś 10000000% pewny przebiegu ?? Jak tak to możesz jeszcze trochę pojeździć.
Koszt wymiany to 500-700ł z robocizną więc nie jest źle.

PS. Pamiętaj, że nic nie daje takiego spokoju jak wymieniony rozrząd + pompa wody :) .

M@rio - Pon Sie 09, 2010 20:04

k3ri0 napisał/a:
Witam.
Mam zafirke 2006r. 1.9 CDTI i 102 000 km przejechane... Na ile trzeba będzie wymienić rozrząd...?


dla świętego spokoju to jak najszybciej - no chyba że od brata lub ojca kupiłeś bo co do przebiegu to różnie bywa
pozdrawiam

k3ri0 - Wto Sie 10, 2010 08:11

Dzięki Wielkie można zamknąć :)
Daszek - Wto Sie 17, 2010 19:19

witam,
przymierzam sie do wymiany rozrządu (przebieg 120500km) co sądzicie o tym zestawie
http://allegro.pl/item115...i_oryginal.html
Pozdrawiam

Anony Mous - Wto Sie 17, 2010 20:03

Kupowałem ten komplet do swojej zośki. Rozrząd wymieniałem przy 140k. Teraz mam 146k i all ok. Brałem dodatkowo pasek wieloklinowy i jak jest wilgotno na dworze to po dłuższym postoju auta przez 2-4min słychać że się ślizga.
mario321 - Wto Sie 17, 2010 21:26

To może ja sie podłącze do tematu.
Niedawno kupiłem Zafire B.
No i również chcę wymienić rozrząd.
I moje pytanie do Was.Znacie jakiegoś dobrego mechanika z Poznania lub okolic ?????

piorun - Nie Wrz 26, 2010 17:04
Temat postu: proszę o pomoc -rozrząd
witam ,czas na wymianę rozrządu

chciałbym kupić od razu cały komplet ,wiadomo że taniej to z alledrogo

jest tego trochę i nie wiem czy trafnie wytypuje
proszę kolegów o pomoc. :oops:

Z19DTL 100KM
może macie jakiś dobrych sprzedawców,pewnych

czy np ten bedzie pasował?

rhaaziel - Nie Wrz 26, 2010 17:23

Piorun, poczytaj ten wątek: http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1484 powinien Ci trochę pomóc (lub namieszać bardziej hehehe)

Nie wiem jacy producenci kryją się pod tymi fabrycznymi zestawami GM ale prawdopodobnie to porządne części, na pewno nie jakaś chińszczyzna.

Ja miałem podobny dylemat przy wymianie rozrządu, nie wiedziałem na co się zdecydować w końcu wybrałem zestaw polecany przez serwis Opla (nieASO), chodzi o zestaw Berg SRS 10263 (Pasek - Dayco, napinacz - INA, rolka - SKF ) do tego oczywiście pompa wody SKF.

Woytas - Nie Wrz 26, 2010 17:30

pasować będzie to jest oryginał, polecam od razu wymienić pompę wody a pasek założyć Gates'a ( nr katalogowy znajdziesz TU )
piorun - Nie Wrz 26, 2010 18:02

jak wymiana to tylko z pompą ,wiadomo :)

dziwią mnie ceny kpl. jedne 400 inne nie całe 300 i wszyscy zapewniają że to oryginały :(

bo za duże tego wszystkiego i mętlik się robi w głowie. :lol:

dzwoniłem po sklepach to same części prawie 700 :shock: , a gdzie jeszcze wymiana :roll:

właśnie co do pasków , to który najlepszy Gates'a czy Dayco ?

Woytas - Nie Wrz 26, 2010 18:04

piorun napisał/a:
który najlepszy Gates'a czy Dayco ?

wg. mnie tylko Gates. nawet Conti się nie umywa.

Anony Mous - Nie Wrz 26, 2010 18:37

http://allegro.pl/rozrzad...1227443962.html

brałem to i jest wszystko ok.

MarcysM - Nie Wrz 26, 2010 19:23

tEREk napisał/a:
http://allegro.pl/rozrzad-opel-astra-iii-zafira-b-1-9-cdti-oryginal-i1227443962.html

brałem to i jest wszystko ok.
W piątek w moim został zamontowany też taki zestaw i chyba nawet od tego samego sprzedawcy. Jedyna różnica to rolka prowadząca (SKF). Ponoć to samo, co na pierwszym montażu. Mechanik potwierdził, że zestaw dobrej (wysokiej) jakości. Zobaczymy, jak się będzie sprawował...
Anony Mous - Nie Wrz 26, 2010 20:58

Pasek Gates
Pompa SKF

rolka prowadząca oraz napinająca moze być skf, lub ina lub ruville

licznik - Nie Wrz 26, 2010 22:35

robiłem rozrząd w Krakowie na ul. Stoczniowców i jak pytałem o ten zetaw:

http://allegro.pl/rozrzad...1227443962.html
to powiedzieli że tej pompy niepolecają bo wytrzymuje do 50 tyś.
z ich częsciami zapłaciłem za wymiane 700zł

lapm - Nie Wrz 26, 2010 22:58

licznik napisał/a:

z ich częsciami zapłaciłem za wymiane 700zł


A pytales sie, na jakich częściach, bo ja tez jakos podobnie placilem , a tu w watku do DTH pisali ze cos za tanio .

Anony Mous - Pon Wrz 27, 2010 06:01

licznik napisał/a:
robiłem rozrząd w Krakowie na ul. Stoczniowców i jak pytałem o ten zetaw:

http://allegro.pl/rozrzad...1227443962.html
to powiedzieli że tej pompy niepolecają bo wytrzymuje do 50 tyś.
z ich częsciami zapłaciłem za wymiane 700zł


awaria pompy to rzecz bardzo poważna....stąd tylko firmy SKF , czyli lidera na rynku w tej dziedzinie

MarcysM - Pon Wrz 27, 2010 10:45

kaliope napisał/a:
....stąd tylko firmy SKF , czyli lidera na rynku w tej dziedzinie
Przepraszam, że wtrącę, ale SKF jest liderem w produkcji łożysk i nie produkuje pomp (robi je podwykonawca). Faktem jest, że trwałość rozrządu (oprócz paska) zależy głównie od łożysk i ich uszczelnień. Dlatego im lepsze łożyska, tym powinny być trwalsze. Szkoda tylko, że przyglądając się tym łożyskom (niestety też SKF, ale i FAG lub inne "renomowane") wyraźnie widać napis "Korea"... :lol:
Dolz specjalizuje się tylko w produkcji pomp (niby siedziba w Hiszpanii, ale m.in. mają zakład w Chinach). W sumie u każdego producenta mogą się zdarzyć produkty lepsze i gorsze a przy dzisiejszym zaawansowaniu technologicznemu i produkcji masowej standard jest dość mocno wyrównany (dla znaczących zakładów automotive).
Subiektywnie mam tylko negatywne zdanie o firmie Hart i jej produkty omijam szerokim łukiem.

Anony Mous - Pon Wrz 27, 2010 14:03

MarcysM napisał/a:
Przepraszam, że wtrącę, ale SKF jest liderem w produkcji łożysk i nie produkuje pomp (robi je podwykonawca). Faktem jest, że trwałość rozrządu (oprócz paska) zależy głównie od łożysk i ich uszczelnień. Dlatego im lepsze łożyska, tym powinny być trwalsze. Szkoda tylko, że przyglądając się tym łożyskom (niestety też SKF, ale i FAG lub inne "renomowane") wyraźnie widać napis "Korea"... :lol:
Dolz specjalizuje się tylko w produkcji pomp (niby siedziba w Hiszpanii, ale m.in. mają zakład w Chinach). W sumie u każdego producenta mogą się zdarzyć produkty lepsze i gorsze a przy dzisiejszym zaawansowaniu technologicznemu i produkcji masowej standard jest dość mocno wyrównany (dla znaczących zakładów automotive).
Subiektywnie mam tylko negatywne zdanie o firmie Hart i jej produkty omijam szerokim łukiem.


nie będę się spierał, niemniej jednak w każdym sklepie z częściami do opla oraz w zakładach mechnicznych jakie obdzwoniłem kazali kupować tylko SKF

piorun - Pon Wrz 27, 2010 15:35

i znowu mam mętlik :roll: w skład tego zestawu wchodzi pompa wody firmy DOLZ
a gdzie się nie zapytam to mówią o SKF.

I jeszcze jedno ,byłem u gościa pytac sie o koszty wymiany ,to owszem wymieni ale mówi ze wymienia od razu pasek wieloklinowy z rolką alternatora i jakims napinaczem :mysli: ,bo to i tak trzeba zdjąć przy rozrządzie,ale jest wtedy pewny że wszystko bedzie oki.
Koszt wymiany rozrządu czy z paskiem wieloklinowym czy bez to 300zł. tylko dochodza części dodatkowe.
I tu pytanie- naciąga czy ma rację,żeby to wymieniać

Anony Mous - Pon Wrz 27, 2010 15:38

witam,
ja również zawsze montowałem pompy SKF, ale teraz mam problem, bo z katalogu SKF wynika, że nie mają w ofercie pompy do silnika Z18XER... chyba, że coś przeoczyłem.
I stąd moje pytanie do Was: co polecacie? na allegro jest oryginał GM za 300 pln (ciekawe, kto jest producentem) lub ewentualnie RUVILLE za ok. 220 pln, czy macie może jakieś inne propozycje?

Bizonek - Pią Lut 04, 2011 19:51

Łojej to Zosia B nie ma łańcuszka???!!!! :shock:
Anony Mous - Pią Lut 04, 2011 20:06

Bizonek napisał/a:
Zosia B nie ma łańcuszka


Ale paseczek przynajmniej ma ;)

Lorry - Pią Lut 04, 2011 20:39

Ja tam łańcuszek sobie mam 8)
Bizonek - Sob Lut 05, 2011 13:17

No to się dowiedziałem konkretów :)
Ja chcę sobie sprawić właśnie Zosię B i myślałem, że jak Zofia A ma łańcuszek to i B tyż.
W zasadzie to nie wiem co wybrać, benzynka 1.6 czy olejek 1.9.
Na forum nie znalazłem żadnych konkretnych specyfikacji na temat silników dotyczących Zoś B.

eli 533 - Sob Lut 05, 2011 19:04

Jak mało jezdzisz to wez benzynkę bo 1.9 cdti to raczej murowane kłopoty (filtr cząstek stałych) ...samochód nie lubi krótkich odcinków...murowane odwiedziny w warsztacie...zatkany filtr,zapieczony ERG...wiem co mówię...ja to już przeszedłem...czeka mnie jeszcze wymiana ERG :| [/b]
Thomi - Pon Mar 07, 2011 20:55

WITAM ja wymienialem rozrząd w grudniu przy 154 tys. dalem za pompe wody+rolki+napinacz+pasek 340 zł.
przemag - Czw Mar 10, 2011 11:38

Mam zamiar wkrótce wymienić rozrząd w swojej Zafi.
Mam pytanie co sądzicie o tym zestawie: http://allegro.pl/rozrzad...1469971537.html Głównie chodzi mi o pompę wody Dolz, czy
ktoś narzekał? czy jest faktycznie montowana fabrycznie?

Thomi - Nie Mar 13, 2011 09:35

ja kupilem calosc za okolo 340 zł.w tym byly rrolka i napinacz z firmy SKF, pasek GATES, a pompa nie moge odczytac ze zdjecia-jesli bylbys zainteresowany to przesle zdjecia na emaila.Na wszystko dostalem fakture-przejechalem juz 7 tys. km. i jest ok. Wczesniej pzed wymiana bylem w ASO i trzy czesci byly u nich identyczne z tych samych firm-jedna/nie pamietam która/ byla identyczna roznila sie opakowaniem i firma.I cena wszystkiego byla okolo 1050-prawdopodobnie jest mozliwa sprzedarz wysylkowa.Pozdrawiam jak bedziesz zainteresowany to dam namiary na goscia.
Anony Mous - Nie Mar 13, 2011 22:14

Przemag z tego co pamiętam brałem od nich tylko z pompą skf (sprawdzę jutro dokładnie).
Najechane 16tyś od wymiany. Wszystko ok.

kaka32 - Sro Mar 23, 2011 16:17

Co wchodzi w skład zestawu rozrządu do 120KM. Pasek,napinacz na pewno a jest jeszcze jakaś rolka prowadząca??
MieHor - Sro Mar 23, 2011 16:46

Tu masz przykładową aukcję dot. kompletnego zestawu elementów do wymiany rozrządu, np. w ZB z silnikiem Z19DT (100 i 120 KM)
http://allegro.pl/rozrzad...1497945888.html

przemag - Wto Mar 29, 2011 23:17

franki napisał/a:
Powiem tak - pompa do drugiej wymiany rozrządu nie wytrzyma, więc jeśli teraz jej nie wymienisz, to za jakiś czas znowu będziesz musiał rozbierać rozrząd żeby wymienić pompę. Moim zdaniem warto zrobić to za jednym zamachem, chyba, że masz czas i sam będziesz sobie dłubał...


Parę dni temu wymieniałem kompletny rozrząd w swojej Zosi przy 141 000tys.Przyjrzałem się starej pompie wody i po kilkakrotnym pokręceniu jej dało się wyczuć w jednym miejscu pewien delikatny opór i przy tym cichy pisk.Domniemam że to początki zacierania się pompy. Na pasku natomiast ,tylko przy mocnym zgięciu na zewnątrz,prawie przy każdym zębie małe pęknięcia.Myślę ze to był najwyższy czas...
Nowy rozrząd: Pasek Gates, rolka i napinacz SKF, pompa wody SKF

MieHor - Sro Mar 30, 2011 10:16

przemag, powiedz gdzie robiłeś wymianę i ile za robotę, mam wprawdzie namiar na dobrego mechanika, ale dobrze mieć coś alternatywnego
przemag - Sro Mar 30, 2011 23:41

Poszło na pw.

- dzięki / MieHor

hanuś - Czw Mar 31, 2011 23:05
Temat postu: rozrząd w Zafirze b
proszę o informacje jaki jest koszt wymiany kompletnego rozrządu, wszystkich filtrów oraz oleju GM z robocizną dla Zafiry b z 2006r. 1.9 CDTI 120 km. sport
kubik_CDTi - Pią Kwi 01, 2011 07:14

W ASO 1,5kzł trzeba szykować.
Anony Mous - Pią Kwi 01, 2011 07:16

Witaj, wiesz...co miesiąc jest wiele nowych osób, którzy chcą wiedzieć to samo. Jakby każdy zakładał taki temat, to mielibyśmy setki tematów pt. wymiana rozrządu. Dlatego na każdym forum używa się opcji 'szukaj'. Wpisz sobie 'wymiana rozrządu' albo 'wymiana oleju', przefiltruj sobie gdzie ma szukać i znajdziesz wszystko. Pozdrawiam i zachęcam do lektury.
ajren - Pią Kwi 01, 2011 21:14

Witam
W poniedzialek rano bylem umówiony na wymiane rozrządu, dzisiaj wieczorem wracalem do domu i nagle........auto stanelo, na poczatku zaswiecila sie kontrolka "poslizgu" potem "pasy" nastepnie IDF+ samochod zgasl i cisza, potem zadnej reakcji nie krecil wszystkie kontrolki sie paliły auto scholowane do warsztatu czeka w poniedzialek na ogledziny. Powiedzcie mi czy to mogla byc przyczyna rozrzadu? Nie było slychac zadnego pekniecia paska albo cos takiego

Pozdrawiam

Anony Mous - Sob Kwi 02, 2011 15:25

ajren napisał/a:
Witam
W poniedzialek rano bylem umówiony na wymiane rozrządu, dzisiaj wieczorem wracalem do domu i nagle........auto stanelo, na poczatku zaswiecila sie kontrolka "poslizgu" potem "pasy" nastepnie IDF+ samochod zgasl i cisza, potem zadnej reakcji nie krecil wszystkie kontrolki sie paliły auto scholowane do warsztatu czeka w poniedzialek na ogledziny. Powiedzcie mi czy to mogla byc przyczyna rozrzadu? Nie było slychac zadnego pekniecia paska albo cos takiego

Pozdrawiam


być może alternator szlag trafił, nagle zapalają się różne kontrolki a potem laweta :)
http://www.zafiraklub.pl/...ight=uszkodzony

ajren - Wto Kwi 05, 2011 22:49

Miałeś racje alternator ale oprocz tego wymieniam rozrzad a co okazalo sie przy rozrzadzie?...ze mam pęknietą głowice i teraz generalnie zrobie kapitalny remont silnika...alternator, rozrzad, głowica i jescze akumulator:(
siedlec14 - Czw Kwi 07, 2011 10:55

uuuu to trochę zabulisz...
Merkon - Sro Kwi 13, 2011 18:35
Temat postu: Wymiana pasku rozrządu.
Witam,

mam do was proste pytanie. Co ile należy wymieniać pasek rozrządu w Zafirze 1.9 CDTI? Proszę o jak najdokładniejszą odpowiedź.

Pozdrawiam.

kubik_CDTi - Sro Kwi 13, 2011 19:07

Producent zaleca co 150tys.km były jednak przypadku strzeleń już po 120kkm dlatego ja co 90kkm i spokój.
Aston - Czw Kwi 14, 2011 08:42

I słusznie ciekawe tylko z jakiego powodu pierwsza jest po 150 kk a kolejne częściej :) właśnie co 90. Nie zapomnij o reszcie bo nie tylko pasek się wymienia ale to pewnie wiesz ceny zestawów są na forum ...
zbigor - Czw Kwi 14, 2011 10:53

Merkon napisał/a:
Co ile należy wymieniać pasek rozrządu w Zafirze 1.9 CDTI

Co 150 kkm. Jednak dla spokojnego snu co 120 kkm. Wymieniasz komplet rolek z pompą nawet jak mechanik powie że nie trzeba. Mój pasek po 125 kkm był w stanie prawie idealnym podobnie reszta rozrządu. Fabrycznie miałem rolki INA, pompę i pasek bez nazw tylko ze znaczkami Fiata a napinacz Dayco.

Aston - Pią Kwi 15, 2011 17:59

Dziś zmieniłem rozrząd wraz z rolka napinaczem i pompą :D czas operacyjny to 2h wraz z mechanikiem który stał i sprawdzał mnie (dobry kolega i fachowiec) wróciłem do domu więc jest dobrze :D

Ale do rzeczy co 150 tyś to chyba żart pompa ciekła a pasek nie wiem czy przejechałby 1000 km spękany tak więc czas najwyższy był (udało się) ... samochód ma przejechane 132tyś

Anony Mous - Pią Kwi 15, 2011 20:23

Aston napisał/a:

Ale do rzeczy co 150 tyś to chyba żart pompa ciekła a pasek nie wiem czy przejechałby 1000 km spękany tak więc czas najwyższy był (udało się) ... samochód ma przejechane 132tyś


dużo ciekło? Lał się płyn gdzieś po pasku?

MieHor - Pią Kwi 15, 2011 21:14

Przy takim samym przebiegu i ja wymieniałem dwa tygodnie temu cały zestaw, u mnie nic się nie działo, pompa jak nówka, na wirniku nawet nie było osadu czy kamienia, rolka prowadząca i napinająca bez śladów zużycia czy luzów, pasek - można było jeszcze odczytać oznaczenia, dopiero mocne rozgięcie zębów paska pozwalało zauważyć drobne ledwie widoczne mikropęknięcia w rowkach między zębami, mechanik stwierdził, że śmiało mogłem przyjechać za 15 kkm. Nie wiem od czego zależą takie różnice - od jakości materiałów? od techniki jazdy i sposobu użytkowania? a może od warunków otoczenia w jakich użytkowany jest samochód?
zbigor - Pią Kwi 15, 2011 22:07

Aston napisał/a:
samochód ma przejechane 132tyś
No to ja już widze te 132 kkm. :lol:
U mnie po 125 kkm PRAWDZIWEGO przebiegu zero jakichkolwiek atrakcji w postaci cieknącej pompy itp. Auto eksploatowane z dużą przewagą jazdy miejskiej. W/g słów doświadczonego mechasa z ASO spokojnie jeszcze z 50 kkm by zrobił. Fiatowskie znaczki na pasku nie zdążyły sie dobrze wytrzeć. Na pasku zero postrzępień czy innych uszkodzeń. pompa bez luzu i wycieków, napinacz lekko szumiący.

DaRek7 - Pią Kwi 15, 2011 22:28

No właśnie, czy to aby faktyczny przebieg :?:
Ja wymieniałem cały komplet przy 155tys. i nie było najmniejszych śladów zużycia, pasek po obróceniu nie miał żadnych pękniec,nie było żadnych wycieków, ani płynu ani oleju, wszystko suche jak pieprz.
Pasek był firmy ContiTech i taki też założyłem a reszta nie pamiętam jakiej firmy (całośc zakupiona w ASO)
A co do teminów wymiany, chociaż nie mam teraz książki serwisowej przed sobą, ale jest napisane co 150tys, jak dobrze pamiętam...

Aston - Sob Kwi 16, 2011 18:45

Tak pewne 130 tyś dostałem wyciąg serwisowy tego samochodu a pasek był spękany po złożeniu go po przewróceniu i zerknięciu też śladów zużycia nie było ... ale mam inne pytanie ile Was to kosztowało pytam z ciekawości czy nie przepłaciłem ...
zbigor - Sob Kwi 16, 2011 20:47

Aston napisał/a:
Was to kosztowało pytam z ciekawości czy nie przepłaciłem

Normalnie kosztuje ok 400-450 zł za robotę + graty. Ceny warszawskie z 2 warsztatów nie ASO ale znających bardzo dobrze Ople.

Aston - Sob Kwi 16, 2011 21:18

dzięki za info :)

teraz mogę tylko dodać że przy wymianie pompy lepiej kupić od Alfy (ten sam silnik) ponieważ nasza jest z plastikową turbiną a ta z alfy ma metalową ...

zbigor - Sob Kwi 16, 2011 22:06

Aston napisał/a:
dzięki za info :)

teraz mogę tylko dodać że przy wymianie pompy lepiej kupić od Alfy (ten sam silnik) ponieważ nasza jest z plastikową turbiną a ta z alfy ma metalową ...

IMHO jeden pies. W fabryce założyli mi fiatowską pompe z plastikową turbiną. Doturlała sie do wymiany bez żadnych przeszkód. Zamiennik też kupiłem z plastikiem.
btw
przepłaciłeś czy nie? Ceny które podałem są z Auto Experta i Auto Białołęka.

Aston - Nie Kwi 17, 2011 15:56

Hmmm no nie wiem czy przepłaciłem dałem 100 :) ale sam zmieniałem jak wcześniej pisałem no prawie sam 100 była w ramach rekompensaty za naukę (z dobrej woli dałem) ale teraz wiem ile zaoszczędziłem ... A tak na marginesie jak ktoś chętny to kumpel - mechanik daje ofa dla członków klubu (Tarczyn koło Warszawy) :) polecam bo naprawdę fachowiec jeśli chodzi o mechanikę i naprawy szczegóły na pw ceny ma dobre a najważniejsze że wie co robi.
JaGoDkA - Nie Kwi 17, 2011 21:24

Czesc,

Dla pewnosci :) sie zapytam..

Bo tak mnie sasiedzi zbalamucili ze zaczelam watpic :)

W Zafirce B ktora mam (1,9 CDTI, 150 PS) jest lancuch rozrzadu czy pasek?

I czy lancuch sie wymienia?

Wybaczcie kobiecie takie pytania :)

Aha.. ja obstawiam lancuch :)

Anony Mous - Nie Kwi 17, 2011 21:29

JaGoDkA napisał/a:
Czesc,

Dla pewnosci :) sie zapytam..

Bo tak mnie sasiedzi zbalamucili ze zaczelam watpic :)

W Zafirce B ktora mam (1,9 CDTI, 150 PS) jest lancuch rozrzadu czy pasek?

I czy lancuch sie wymienia?

Wybaczcie kobiecie takie pytania :)


pasek, wymienia się go

JaGoDkA - Nie Kwi 17, 2011 21:35

kaliope napisał/a:

pasek, wymienia się go


Totalny ZONK!

Dalabym reke uciac ze w dieslach jest lancuch!
No nic... dzwonie jutro do mechanika w celu dodania do listy robot wymiane paska!!!

[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 22:37 ]
No to jeszcze jendo pytanie :)

W Zafirce A, DTI, rok produkcji 2000 jest tez pasek? Czy moze tam jest lancuch?

Anony Mous - Nie Kwi 17, 2011 21:47

JaGoDkA napisał/a:

W Zafirce A, DTI, rok produkcji 2000 jest tez pasek? Czy moze tam jest lancuch?

według mojej wiedzy łańcuch

zbigor - Nie Kwi 17, 2011 21:49

JaGoDkA napisał/a:
W Zafirce A, DTI, rok produkcji 2000 jest tez pasek? Czy moze tam jest lancuch?

Łańcuch :)
JaGoDkA napisał/a:
Dalabym reke uciac ze w dieslach jest lancuch!

Zgadza się ale nie we wszystkich :)

JaGoDkA - Nie Kwi 17, 2011 21:55

zbigor napisał/a:
Zgadza się ale nie we wszystkich :)


A ja przez 4 dni (od odebrania autka) zylam w nieswiadomosci :/

Jutro dzwonie do serwisu zeby do listy dolozyli wymiane paska.

A paski to sa jakies markowe i mniej markowe? Chodzi mi o to czy polecacie jakies konkretne modele? Nie znam sie kompletnie na tym...
Narazie przerabiam temat klockow i tarcz hamulcowych... ale to w innym temacie bede sie pytac :)

A tak pozatym to czekam na nowe buty dla Sofi, terminal Op Com i wtedy porobie kilka zdjatek :) swojego nowego cuda :)
Mam nadzieje, ze Sofia A sie nie obrazi za wymiane na nowszy model i dojedzie w czwartek do Polski...

zbigor - Nie Kwi 17, 2011 22:24

JaGoDkA napisał/a:
A ja przez 4 dni (od odebrania autka) zylam w nieswiadomosci
Jutro dzwonie do serwisu zeby do listy dolozyli wymiane paska.

Hmmm. no to postaram się trochę uświadomić koleżankę :)
Wymienia się pasek z rolkami , napinaczem i pompą wody.
Inaczej to nie ma sensu bo pasek nie strzela sam z siebie tylko dlatego że jest niszczony przez któryś z współpracujących elementów. Polecam paski Contitech, Gates, Dayco.
Co do rolki i napinacza to INA,SKF, Litens, Dayco, Ruville, Pompy wody DOLZ, SKF.
Oczywiście również części oryginalne kupione w salonie Opla lub Fiata. Fiatowskie powinny być nawet tańsze

JaGoDkA - Nie Kwi 17, 2011 22:30

zbigor napisał/a:
Hmmm. no to postaram się trochę uświadomić koleżankę :)


Dzieki :) Lepiej pozno niz wcale :)

Ze lepiej wymienic komplet juz wyczytalam :) Wlasnie szukam kompleciku na Allegro, necie ale jak narazie to mi wyswietla dla silniczka 1,9 CDTI ale 120 PS.. a ja potrzebuje do 150 Ps... chyba ze to nie ma az takiego znaczenia...

A czesci wole kupic sama.. bo pozniej nie wiem co mi w autko laduja...

Dzieki za info :)

zbigor - Nie Kwi 17, 2011 22:37

JaGoDkA napisał/a:
a ja potrzebuje do 150 Ps... chyba ze to nie ma az takiego znaczenia...

Ma I to duże bo pasek do silnika Z19DTHczyli 16zaworowego 150KM ma bodajże 9 ząbków wiecej.

np taki powinien być OK http://allegro.pl/rozrzad...1518211925.html

albo taki: http://allegro.pl/rozrzad...1534618581.html

JaGoDkA - Nie Kwi 17, 2011 22:41

zbigor napisał/a:
np taki powinien być OK http://allegro.pl/rozrzad...1518211925.html

albo taki: http://allegro.pl/rozrzad...1534618581.html


Dzieki za linki :)
Tam nigdzie nie pisze ze pasuje do Zafiry i dlatego nie bralam tego pod uwage :)
Jutro bede dzwonic i bede sie dopytywac czy na 100% pasuje do mojego autka...

Jeszcze raz dzieki wielki za pomoc :)

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 08:39 ]
zbigor napisał/a:
Hmmm. no to postaram się trochę uświadomić koleżankę :)


To jeszcze prosze o odpowiedz na jedno pytanie :)
Jak juz wymieniam ten pasek rozrzadu to pasowaloby wymienic tez simeringi walka rozrzadu?
Musze to dokupic osobno? :) Bo w tych kompletach wskazanych ze 2 posty wyzej takiego czegos nie ma :)

Polecacie cos? :)

Nidhogg - Sro Kwi 20, 2011 23:34

Woytas napisał/a:
piorun napisał/a:
który najlepszy Gates'a czy Dayco ?

wg. mnie tylko Gates. nawet Conti się nie umywa.

A na jakiej podstawie myślisz Gates jest lepszy od tych innych? A swoją drogą kolega wyżej ma na myśli też pasek Dayco teflonowy wzmacniany tak więc porządny pasek. Ostatnio otwierałem oryginalny rozrząd do VW Pasata B5 1.9 TDI 115KM AJM i tam właśnie był ten pasek. Zresztą często we fiatach w oryginale sa te paski. Oczywiście nie uważam, że Gates to złą firma ale wywyższanie tej firmy jest trochę przesadzone.

P.S. imho Conti jest również lepszą firmą od Gatesa. Paski wieloklinowe przykładowo mają minimalnie bardziej kulturalną i ciższą pracę zdaniem mnie i wielu mechaników z którymi rozmawiałem.

zbigor - Czw Kwi 21, 2011 06:39

Nidhogg napisał/a:
imho Conti jest również lepszą firmą od Gatesa.

Też tak uwazam . W Astrze G miałem Conti fabrycznie wstawiony tylko ze znaczkami GM
Po aferze z podróbkami Gatesa nie dotykam tej firmy mimo że jest markowa. Do 1.9 CDTI kupiłem Conti mimo że był dużo droższy. Dayco też jest OK. W 1.9 miałem napinacz Dayco montowany fabrycznie

Woytas - Czw Kwi 21, 2011 17:54

Nidhogg, Nie napisałem, że Conti jest zły.
Ja uważam, że Gates jest lepszy, Ty, że Conti.
Również znam wielu mechaników, którzy preferują Conti - ale znam też wielu, którzy Gates'a. Aktualnie jeżdżę na Conti i zmieniać też będę na Conti - dlaczego taka zmiana decyzji - a no dlatego, że mam je po kosztach ;) a kontakt na Gates'a...zmienił pracę :(

Na Gates'ach jeżdziły wszystkie moje autka i nigdy nic złego się nie stało.
Ale jak to napisałeś:
Nidhogg napisał/a:
imho

OK. Ty masz swoje IMHO ja mam swoje IMHO - i tyle.
pozdr

Anony Mous - Czw Kwi 21, 2011 20:05

Mi dwóch mechaników mówiło żebym kupiłem gates'a a nie conti...że ząbki ładniej i pewniej wchodzą.
Nidhogg - Czw Kwi 21, 2011 23:47

Chociaż z drugiej strony jeśli chodzi o porównywanie tych pasków to jest trochę bez sensu bo prawie w ogóle się nie zdarza, żeby sam pasek się zerwał. Pomijam tu już wiek samego paska, który pięć lat może przeleżeć i maksymalnie pięć lat jeździć na aucie.
częsciowo przyczyną zerwanych pasków są sami mechanicy, którzy albo nie zwrócili uwagi na rolki, niewłaściwie naprężyli pasek, zlekceważyli stare śruby, które zostały powtórnie użyte (a jest to bardzo istotna sprawa), nie zauważyli jakiś małych defektów na kołach zębatych czy to wału czy wałków rozrządu, nie sprawdzili stanu koła pasowego na wale etc.
Później oczywiście jakość rolek i pompy wody jest ważna a na nasze nieszczęście powszechną rzeczą jest teraz walenie coraz mniej smaru do łożysk. Wracając do pasków standardy projektowania i produkcji są już na takim wysokim poziomie, że przyczyn zazwyczaj należy szukać w całej wyżej przeze mnie wymienionej reszcie.

gackowo - Pon Maj 23, 2011 19:00
Temat postu: pasek rozrządu ZB
Poszukuję dobrego i niedrogiego machera w Lublinie do wymiany paska rozrządu, a może przy okazji olej i filtry by zrobił. jesli macie jakis adres to chętnie skorzystam bo Zosi 173 tys. stuknęło a kilometry lecą
olsen - Pon Maj 23, 2011 20:09

Witam, znam takiego mechnika Z19DTH 150 KM ma opanowany i wie jak wymienić rorząd , nie jest drogi jak chcesz to mogę cie z nim zapoznać , skromny niepozorny mechanik teraz takich mało
gackowo - Wto Maj 24, 2011 06:36

jasne, będę wdzięczna za jakiś namiar
olsen - Wto Maj 24, 2011 17:53

proszę zadzwonić to podam kontakt do mechanika ,to mój numer tel, 519 058 928


//// a nie można wrzucić go do polecanych w odpowiednim temacie na Ogólnym, tylko czynić ceregiele :roll:

gackowo - Wto Lip 12, 2011 11:36

A ja właśnie robiłam generalne porządki w zośce. A zaczęło się od mojego paska rozrządu. Olsen sprawił się kompleksowo w naprawie. Okazało się bowiem, że pasek rozrządu to pikuś. Do wymiany poszedł kolektor, a w kolejce już czekał płyn hamulcowy, odgrzybianie klimy a potem...............koło dwumasowe, rozrząd. Matko jedyna ależ tego było. Moje nerwy wytrzymały całość (kosztowo niestety też musiały) i serdecznie spieszę podziękować a jednocześnie polecić dobrego znawcę i zarazem szczęśliwego posiadacza naszych autek. Teraz tylko dieselek do baku i w trasę :driver:
olsen - Wto Lip 19, 2011 21:51

Witaj, ciesze się ze jesteś zadowolona i mogłem ci pomóc , dziękuje za dobre słowo pozdrawiam
vorny - Pon Paź 29, 2012 16:10

Witajcie,

Moja Zafirka ma nalatane 70Kkm, więc pora na wymianę rozrządu. Który z podanych zestawów będzie lepszy? Motor pod maską to Z19DT

http://moto.allegro.pl/ro...2746353567.html

http://moto.allegro.pl/ro...2729834993.html


Pzdr,

vorny

Bodek - Pon Paź 29, 2012 17:24

vorny napisał/a:
Witajcie,

Moja Zafirka ma nalatane 70Kkm, więc pora na wymianę rozrządu. Który z podanych zestawów będzie lepszy? Motor pod maską to Z19DT

http://moto.allegro.pl/ro...2746353567.html

http://moto.allegro.pl/ro...2729834993.html


Pzdr,

vorny


Szukałbym klamotów z logo takiej firmy: RUVILLE, różnica w cenie jest, ale do zaakceptowania.

Pompa może być SKF lub RUVILLE.

podbiel - Wto Paź 30, 2012 08:43

Bodek napisał/a:
Szukałbym klamotów z logo takiej firmy: RUVILLE
albo Ina, pompa ruville i pasek conti albo gates
cieniassss - Wto Paź 30, 2012 09:55

ruville to pakowacz, w rozrządzie ruville'a będzie siedziała ina, a ina jest w oryginale
pompa wody dolz to jedno z najtańszych rozwiązań, ja bym kupował pompę SKF i zestaw INA (pasek + rolki)

podbiel - Wto Paź 30, 2012 20:20

Może i pakowacz, ale Ina pakuje nawet w inne opakowania (zielono-białe) niż rouvill (granatowe)
cieniassss - Sro Paź 31, 2012 08:37

podbiel napisał/a:
Może i pakowacz, ale Ina pakuje nawet w inne opakowania (zielono-białe) niż rouvill (granatowe)

podbiel, części samochodowe to moja praca, wiem jak wyglądają pudełka ina a jak ruville, wiem też co jest w środku

p.s. pisze się RUVILLE albo w skrócie EVR - Egon von Ruville

podbiel - Wto Lis 06, 2012 17:43

cieniassss napisał/a:
p.s. pisze się RUVILLE
lingwistyka to nie moja praca.
śruba - Nie Lis 18, 2012 21:49

Oddaje auto do wymiany rozrządu przy przebiegu 176000. Zakupiłem taki zestaw części:
Pasek rozrządu CONTITECH CT1105
Pompa wody HEPU P1089
Napinacz paska rozrządu INA 531025530
Rolka prowadząca paska rozrządu INA 532028710
5Litrów oleju CASTROL EDGE FST 5W-30
Filtr oleju SOWIMA S5049PE
Do tego jeszcze do kupiłem:
Filtr paliwa SOOFIMA S6H2ONE
Filtr powietrza KNECHT LX1926
Za wszystkie części w Intercarsie zapłaciłem 836zł.
Co jeszcze należy wymienić? Autko zakupione w komisie pochodzące z importu z Niemiec. Na silniku żadnych kartek dotyczących marki oleju i ostatniej wymiany oleju czy rozrządu.

nynek11 - Nie Lis 18, 2012 23:28

Jeszcze pasek klinowy wisi na nim alternator klima więc koszt duży nie jest a za jednym razem do zrobienia mogą dojść jeszcze rolki.
vorny - Pon Lis 19, 2012 15:39

Koszt paska wielorowkowego to 50zł, ja tyle zapłaciłem za pasek Conti do Z19DT.
andy67z - Wto Lut 19, 2013 12:20

A co sądzicie o pompach wody METELLI ? Mi taka polecił i założył przy wymianie rozrządu znajomy mechanik
bloogers - Nie Lut 24, 2013 11:07

a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.

Bodek - Nie Lut 24, 2013 15:11

bloogers napisał/a:
a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.


:ok:

bloogers - Nie Lut 24, 2013 16:06

Bodek napisał/a:
bloogers napisał/a:
a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.


:ok:


zamówione;D

kamyk - Nie Lut 24, 2013 22:33

bloogers napisał/a:
a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.


tylko trochę ta pompa, pasuje do tego zestawu, jak kwiatek do kożucha ;) :)

Bodek - Nie Lut 24, 2013 22:56

kamyk napisał/a:
bloogers napisał/a:
a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.


tylko trochę ta pompa, pasuje do tego zestawu, jak kwiatek do kożucha ;) :)


Pewnie SKF byłaby lepsza, ale tragedii nie ma ;)

bloogers - Nie Lut 24, 2013 23:21

Bodek napisał/a:
kamyk napisał/a:
bloogers napisał/a:
a co powiecie o tym zestawie??

http://allegro.pl/rozrzad...3025754158.html

będę na dniach chciał wymieniać właśnie rozrząd i szukam jakieś alternatywy.


tylko trochę ta pompa, pasuje do tego zestawu, jak kwiatek do kożucha ;) :)


Pewnie SKF byłaby lepsza, ale tragedii nie ma ;)


oby wytrzymała do kolejnej wymiany hehe

kamyk - Pon Lut 25, 2013 09:05

Bodek napisał/a:
Pewnie SKF byłaby lepsza, ale tragedii nie ma ;)
Tragedii nie ma, ale akurat Kraft, to marka własna pewnego dystrybutora części, a ja z reguły omijam takie linie (zwłaszcza jak chodzi o rozrząd)... takie zboczenie zawodowe ;) :) Bo w markach własnych, jeśli chodzi o jakość, masz co najwyżej średnią półkę (tak powinno być przy tej pompie), albo chiny...
Pupun - Sob Mar 16, 2013 09:30

Witam,
Szukam informacji w sprawie wymiany pasak rozrzadu w silniku 20LEH, nigdzie niepotrafie znalesc kiedy trzeba go wymieniac.
Czy ktos ma moze wiecej infrmacji w tej sprawie.

ksnr - Nie Maj 12, 2013 13:15
Temat postu: rozrząd
a czy macie pojęcie ile kosztuje wymiana rozrządu w ZB 1.9 cdti ?
Bodek - Nie Maj 12, 2013 13:32
Temat postu: Re: rozrząd
ksnr napisał/a:
a czy macie pojęcie ile kosztuje wymiana rozrządu w ZB 1.9 cdti ?



Allegro

440+150 (wymiana) = 590 zł

ceny mogą się nieznacznie wahać, ale w kwocie 600 - 650 powinieneś się zamknąć.

Do tego możesz wymienić płyn w chłodnicy ;)

kamyk - Sro Maj 15, 2013 23:25

Pupun napisał/a:
Witam,
Szukam informacji w sprawie wymiany pasak rozrzadu w silniku 20LEH, nigdzie niepotrafie znalesc kiedy trzeba go wymieniac.
Czy ktos ma moze wiecej infrmacji w tej sprawie.

Zależy ile ma auto przejechane km i kiedy rozrząd był wymieniany... Generalnie zasada jest jedna. Jak kupujesz używane auto, to pierwsze co robisz, to wymieniasz cały rozrząd (nigdy sam pasek! a jak pasek idzie po pompie wody, to też się ją wymienia!), a potem, to średnio co 90 tys. km...
No chyba, że masz dowód, że rozrząd był wymieniany, np. 10 tys km temu, to nie wymieniasz :D

BAiKA - Nie Cze 09, 2013 07:54

Pupun napisał/a:
Witam,
Szukam informacji w sprawie wymiany pasak rozrzadu w silniku 20LEH, nigdzie niepotrafie znalesc kiedy trzeba go wymieniac.
Czy ktos ma moze wiecej infrmacji w tej sprawie.


Ja też nie miałem pojęcia kupując Zafirę. Najprostszym sposobem poszedłem do Opla. Wyciągnąłem "historię samochodu" czy opis. Generalnie po numerze VIN koleś wydrukował mi chyba 4 strony A4 z całą specyfikacją wymian, historią, wyposażeniem z jakim została Zafira wyprodukowana. Jeden z wierszy w tych kilku tabelkach to był właśnie rozrząd i wg nr VIN Opel proponuje wymianę przy 150.000 (pierwszą wymianę w tym samochodzei. Podobno nie jest to norma. Każdy model ma po swojemu szacowaną wymianę). Mnie to zdziwiło ale... Koleś powiedział jasno i prosto.
"Pan sobie wymieni przy 120.000 i będzie super"

Pozro /Kasia i Bartosz

organista15 - Sro Kwi 02, 2014 19:07

Jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu z pompą wody w 1.9 cdti 101km?
Bodek - Sro Kwi 02, 2014 19:09

organista15 napisał/a:
Jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu z pompą wody w 1.9 cdti 101km?


Jak znajdziesz części w dobrej cenie - to około 600-700zł

organista15 - Nie Kwi 06, 2014 09:10

Jeszcze jedno pytanie. Co się może stać gdy mi się pasek urwie ? Podobno te silniki 8 zaworowe są bezkolizyjne tak ?
organista15 - Nie Kwi 06, 2014 19:05

Chcę kupić wszystkie elementy potrzebne do wymiany rozrządu i pompy wody by na gotowca oddać auto z częściami do wymiany. Jakiej firmy polecacie paski i pompy ?

Taki zestaw może być ?
http://allegro.pl/bosch-r...4077524721.html

Chce by było jak najlepiej i żeby pompa nie miałczała jak czytałem na forum vectry ;)

A w avatarze masz Astre, zmień będzie wiadomo jakie auto - Bodek

Bodek - Nie Kwi 06, 2014 20:06

organista15 napisał/a:
Chcę kupić wszystkie elementy potrzebne do wymiany rozrządu i pompy wody by na gotowca oddać auto z częściami do wymiany. Jakiej firmy polecacie paski i pompy ?

Taki zestaw może być ?
http://allegro.pl/bosch-r...4077524721.html

Chce by było jak najlepiej i żeby pompa nie miałczała jak czytałem na forum vectry ;)

A w avatarze masz Astre, zmień będzie wiadomo jakie auto - Bodek


Z tego co widzę, to masz Z19DT, albo Z19DTL, może to będzie lepsze, ewentualnie z pompą SKF.

http://allegro.pl/rozrzad...4060828465.html

O numery części możesz zapytać w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/...10686&start=195

tylko podaj VIN.

Wieża - Nie Kwi 06, 2014 22:33

@ Bodek

w lubelskim Sabacie kupowałem graty i właśnie tak mi polecili - pasek Gates/Conti, reszta Rouville. Za taki zestaw jak na zdjęciu http://allegro.pl/rozrzad...4060828465.html zapłaciłem (po znajomości) 380 zł. W trakcie roboty okazało się, że jeszcze jedna rolka piszczy, więc wymieniona, uzupełnienie płynu i robota - całość wyniosło mnie niecałe 700 zł.

ludziska ! kupujcie części tylko od pewnych firm - w razie W (a nikomu nie życzę) będziecie wiedzieli gdzie reklamację składać ...

Nadmienię, że warto przy okazji wymiany rozrządu zlecić kontrolę luzów zaworowych - skoro i tak wałek jest opuszczony, to nie warto 2 razy płacić za tą samą robotę. U mnie na razie wszystko mieściło się w tolerancji :)

pozdrv

organista15 - Pon Kwi 07, 2014 13:38

Zmieniłem dane w profilu ;) . To co taki zestaw jak podał Bodek i Wieża zapewni to czego chcę ?
Piotr - Sob Maj 17, 2014 21:21

Przejrzałem wszystkie posty w tym temacie i tylko w jednym miejscu znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Jeden z Kolegów twierdzi, że między kolejnymi wymianami kompletu rozrządu można przejechać ok 90 tys km. Czy to nie za dużo ? Przecież firmy produkujące paski (nie mówię o oryginalnych) dają gwarancji na 60 tys. Mam przejechane od ostatniej wymiany 76 tys i to chyba już czerwona lampka. Jakie Koledzy mają zdanie i doświadczenie w tej sprawie ?
bazyliszek72 - Sob Maj 17, 2014 21:33

Moze tu znajdziesz odpowiec http://www.zafiraklub.pl/...der=asc&start=0
Piotr - Nie Maj 18, 2014 06:39

bazyliszek72 napisał/a:
Moze tu znajdziesz odpowiec http://www.zafiraklub.pl/...der=asc&start=0

Czytałem to wcześniej i tylko właśnie w tym jednym miejscu widnieje, iż między wymianami można zrobić 90 tys km. Pozostałe posty mówią o pierwszej wymianie (ok 150 tys) co mam już dawno za sobą. Teraz przede mną kolejna wymiana i stąd moje pytanie czy aby 90 tys to nie za dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group