Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Silnik - [A] Problem z... pompą?

.Qzi - Czw Mar 28, 2013 10:13
Temat postu: [A] Problem z... pompą?
Witam,
Mam następujący problem - samochód co jakiś czas gaśnie, chwile popracuje i znowu gaśnie. Wywalane są błędy wałka rozrządu a w parametrach pokazywane dziwne rzeczy - raz obroty pompy wynoszą 0, innym razem 2000 (wtedy też auto można odpalić). Mechanik zdiagnozował sprawę jako ewidentny problem pompy, ale może to coś innego i ktoś się z tym bił? Pompa dwu-wtykowa...

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 10:46 ]
Kody błędów odczytane Opel Scannerem to odpowiednio P0340 i P0335.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 11:37 ]
Teraz juz nie odpala wogole, tylko wyrzuca dwa wskazane wyzej bledy. Dodatkowo, co zaobserwowal kumpel, ktory podjechal do mechanika, zeby zczytac numery bledow, samochod przestal sie zamykac "z autopilota". Moze to miec jakis zwiazek? Czy raczej przypadek - bateria padla, albo inna pier**la?

wienio - Wto Kwi 02, 2013 12:40

Zakoduj kluczyk od alarmu od nowa. wejdź do auta włóż kluczuk do stacyjki i zamknij auto z kluczyka otwórz.
chabretti - Wto Kwi 02, 2013 14:11

P 0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego
P 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

A tu masz całą stronę z kodami http://www.zafiraklub.pl/...p?t=173&start=0

Rybka - Wto Kwi 02, 2013 18:42

Kolego chabretti ma rację błędy wskazują na czujnik położenia wału.
Koszt czujnika Boscha ok 115zł, wymienisz sam bo to prosta czynność.

Auto nie reaguje na pilota bo być może rozsynchronizował się pilot.
Jeśli naciskasz guziki na pilocie a miga dioda to wejdź do auta, przekręć kluczem na zapłon oraz naciśnij guzik zamykania.
Auto się zamknie oraz otworzy. Takim sposobem zsynchronizujesz pilota.

Jeśli naciskasz na guzik a nie działa dioda w pilocie, to albo padła bateria, albo koszyk baterii ma zimne luty.

mirus_85 - Sob Sie 24, 2013 08:24
Temat postu: Co szwankuje chyba pompa
Witam jestem nowy na forum swoja zafirke posiadam pare dni i juz mam problemy:( Zaczne od poczatku: gdy wracalem po zakupie opla jakies 50 km do domu pod koniec jazdy auto stracilo moc i zaswiecil sie samochodzik z kluczykeim , ale zaraz minelo. przez pare dni uzytkowania dzialo mi sie podobnie. dzisiaj jadac do pracy autko normalnie jechalo nagle zaczelo szarpac i zgaslo :( po paru prubach odpala gasla odpalal gasl az w koncu chwycil :) pare km spo i znowu to samo. Wieicie co to ? czy pompa czy egr czy inne ustrojstwo ?
Rybka - Sob Sie 24, 2013 08:32

mirus_85 napisał/a:
zaswiecil sie samochodzik z kluczykeim

a zaświeciła się z tą kontrolką dodatkowo kontrolka pomarańczowa układu chłodzenia?
Jeśli tak to do wymiany czujnik położenia wału, dla pewności trzeba odczytać błąd jaki wyskoczył podpinająć jakiś komputer.

mirus_85 - Sob Sie 24, 2013 09:24

nie zauważyłem aby sie zaświeciła dzisiaj jak na przykład zgasł to nic sie nie zaświecało :/ A najlepsze jest to że do pracy ledwo sie dotoczyłem a po 30 min zszedłem do autka zapalam gazuje i wszystko gitara ;/ troszke sie zniechęciłem i modle się aby to niebyła pompa bo troszke to kosztuje :(
manfredo - Sob Sie 24, 2013 15:32
Temat postu: Re: Co szwankuje chyba pompa
mirus_85 napisał/a:
Witam jestem nowy na forum swoja zafirke posiadam pare dni i juz mam problemy:( Zaczne od poczatku: gdy wracalem po zakupie opla jakies 50 km do domu pod koniec jazdy auto stracilo moc i zaswiecil sie samochodzik z kluczykeim , ale zaraz minelo. przez pare dni uzytkowania dzialo mi sie podobnie. dzisiaj jadac do pracy autko normalnie jechalo nagle zaczelo szarpac i zgaslo :( po paru prubach odpala gasla odpalal gasl az w koncu chwycil :) pare km spo i znowu to samo. Wieicie co to ? czy pompa czy egr czy inne ustrojstwo ?

Możliwe że sterownik pompy siada i dlatego ktoś pogonił parcha, zainteresuj się czujnikiem położenia wału korbowego podobny objaw oraz immobilaizerem. Musisz podpiąć pod kompa i zczytać błędy

jarecki69 - Sob Sie 24, 2013 22:53

Sprawdź sobie również czy masz szczelny układ zasilania , może gdzies Ci łapie powietrze i przez to masz takie problemy z pompą :?
mirus_85 - Nie Sie 25, 2013 13:10

Dzisja rano wracając z pracy po przejechaniu 17 km znowu to samo brak mocy autko z kluczem i silnik zdechł, niechce zapalić. 5 min postoju autko pali i zapiernicza że aż miło a teraz najlepsze po 30 min jade do kumpla na komp jakies 20 km i nic niechce sie zepsuc kolega podpina komp zero błędów ;/ jeździmy robimy testy jakies 30 km drogi woplniej i szybciej i nic zero błędów wszsytko ok? i co radzicie w takiej sytuacji? bo ja już głupieje a jeździć z duszą na ramieniu kiedy znowu autko stanie to mi sie nieuśmiecha :(
Wojti - Nie Sie 25, 2013 13:14

Do egzorcysty he he :lol:

Wojtku twój post nie wnosi nic do tematu - więc muszę działać :lol: :>

Rybka - Nie Sie 25, 2013 13:27

mirus_85 napisał/a:
podpina komp zero błędów

Jeśli wcześniej wyskoczył błąd to powinien być zapisany jako nieaktywny, nawet jak usterka ustąpiła.
Czym sprawdzaliście te błędy?
A jeśli faktycznie błąd się nie zapisał to sprawdził bym kość od komputera.
Brak zasilania to auto gaśnie a błędu nie zapisze bo komp nie ma zasilania.
Ale pewnie to kolegi komputer coś oszukuje.

mirus_85 - Nie Sie 25, 2013 13:28

Wojti napisał/a:
Do egzorcysty he he :lol:

jak by to było takie proste :) kolega mówi że to będzie cos raczej z mechanika niz elektryka wozu bo jak by był jakiś błąd to by po nim został jakiś ślad. Tak sie zastanawiam nad tym czujnikiem położenia wału może coś styka ale niedokońca i wtedy wurzuca? bo z tą nieszczelnością to bym tak chyba co chwile miał ?

Rybka - Nie Sie 25, 2013 13:32

mirus_85 napisał/a:
Tak sie zastanawiam nad tym czujnikiem położenia wału

czujnik położenia wału też wywala błąd

mirus_85 - Nie Sie 25, 2013 13:44

a pompa chyba też by ją wywaliło na kompie?
Harry200 - Nie Sie 25, 2013 14:50

Jeżeli wywala Ci błąd auta z kluczykiem to musi być coś zapisane w pamięci komputera..
mirus_85 - Nie Sie 25, 2013 22:10

właśnie oto chodzi że niema żadnego błędu :/ podpinałem pod OBD2 i nic potem pod jakiś komp tylko do opla i tez nic a port normalnie łączy się z komp kolega stwierdził ze musi byc jakis problem z mechanikom a nie elektrykom :/ pomoże ktoś ??
Rybka - Nie Sie 25, 2013 22:29

Kolego niektóre interfejsy (szczególnie te uniwersalne) nie rozpoznają wszystkich błędów dlatego może ci kontrolka z kluczem świecić a wasze interfejsy nie wykryją błędu.
Polecam ci podjechać do ASO i podepną ci pod profesjonalny komputer i wszystkiego się dowiesz.
Bo nie ma fizycznej możliwości że pojawia ci się kontrolka z kluczem a błędu brak.
mirus_85 napisał/a:
kolega stwierdził ze musi byc jakis problem z mechanikom

Jeśli było by coś z mechaniką to kontrolka by ci z kluczem tego nie informowała.
Podepnij pod dobrego kompa bo inaczej to wróżenie z fusów.

mirus_85 - Pon Sie 26, 2013 15:21

Wyskoczył błąd P1220 czy mi się wydaje czy uwalona pompa?
Bodek - Pon Sie 26, 2013 15:22

mirus_85 napisał/a:
Wyskoczył błąd P1220 czy mi się wydaje czy uwalona pompa?


http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1544

mirus_85 - Pon Sie 26, 2013 15:59

werdykt brzmi pompa :( dzisiaj wieczorkiem zawoże do kolegi ma robić powiedział koszt regeneracji całej wraz z wyciągnięciem i wsadzeniem do 1500 zł ;/ normalna cena ? może ktos robił w okolicach Krakowa ?
sloma_p - Pon Sie 26, 2013 17:16

Masz Zafi z 2002 roku, czyli powinna być tam VP44 z PSG16. Podpytaj dokładnie co chcą zrobić, bo możliwe, że wymienią Ci tranzystor i pojeździ chwilę, ale stan pompy się pogorszy...Ew. będą próbować ją reanimować, co narazi Cie na koszty, a wątpię, by pomogło na dłuższą metę...Lepiej dać to do specjalisty od tych pomp, ew. do Bosch Diesel Service.

Tutaj możesz poczytać:
http://auto-krak.pl/auto-...pel-dwie-wtyki/

mirus_85 - Pon Sie 26, 2013 17:35

sloma_p napisał/a:
Masz Zafi z 2002 roku, czyli powinna być tam VP44 z PSG16. Podpytaj dokładnie co chcą zrobić, bo możliwe, że wymienią Ci tranzystor i pojeździ chwilę, ale stan pompy się pogorszy...Ew. będą próbować ją reanimować, co narazi Cie na koszty, a wątpię, by pomogło na dłuższą metę...Lepiej dać to do specjalisty od tych pomp, ew. do Bosch Diesel Service.

Tutaj możesz poczytać:
http://auto-krak.pl/auto-...pel-dwie-wtyki/
ja mam zairkę z listopada 2000 jest tam pompa boscha jedno pinowa
edi1978 - Pon Sie 26, 2013 18:36

sloma_p napisał/a:


Tutaj możesz poczytać:
http://auto-krak.pl/auto-...pel-dwie-wtyki/


Istnieje może podobny DOBRY warsztat w centrum lub na północy?

sloma_p - Pon Sie 26, 2013 23:30

mirus_85 napisał/a:
ja mam zairkę z listopada 2000 jest tam pompa boscha jedno pinowa


Kurde, nie wiem, skąd mi się wzięło, ze masz z 2002...Te na PSG5 da się regenerować ;)

edi1978 napisał/a:
stnieje może podobny DOBRY warsztat w centrum lub na północy?


Niestety nie orientuję się...Przedzwoń do Bosha, mają wykaz zakładów, które regenerują pompy VP44. Jeśli masz dwuwtykową, to robią je w Czechach, w serwisie Bosha i ponoć u nas też paru zakładom technologię udostępnili, ale to nie wychodzi wiele taniej od nówki...

mirus_85 - Sro Wrz 11, 2013 11:33

Autko już odebrane zrobiłem już około 140 km i chodzi:)
jarosz89 - Pon Wrz 30, 2013 19:17

Witam, mam problem z Zośką, a mianowicie padła pompa, czy zna ktoś jakiegoś dobrego specjalistę w okolicach Koła?
jarecki69 - Czw Paź 03, 2013 11:54

Tu masz link do firmy, wydaje sie być zorientowana w tym co regeneruje, zadzwoń, zapytaj się http://auto-krak.pl/auto-...pel-dwie-wtyki/
Cezar50 - Sro Lis 06, 2013 23:11

Witam ! Czytałem Twoje posty i opisany problem mam Zafirę A 2,0 dti Czyli dokładnie ten sam model i ten sam kłopot.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów auto słabnie i zapala się wiadomo co :( Sam postawiłem diagnozę że to pompa ,ale człowiek się łudzi i ma nadzieję ze to coś innego i jakiś uczciwy mechanik cię pocieszy No niestety kasa wydana koszmar trwa nadal a samochód sprawuje się jeszcze gorzej bo jedzie na zimnym silniku max 60 km/h czasem mu się poprawi ,ale przeważająco jest do dupy.Jeśli masz chwilę to proszę napisz jaki był finał twojej sprawy jakie koszty ? czy regeneracja sterownika czy wymiana całej pompy itd itp
alek_jan - Sro Lis 06, 2013 23:16

A błędy zczytałęś ??
mirus_85 - Czw Lis 07, 2013 08:58

Mój wozik po naprawie pompy sprawuje się bez zarzutu . Leje paliwo i w drogę :) Mechanik zalecił mi żeby co jakis czas dolać do zbiornika trochę miksolu ma to zapobiegać szybszemu zatarciu pompy .
Cezar50 - Czw Lis 07, 2013 09:43

Dwóch mechaników nie raczyło powiedzieć jakie to były kody Jeden kombinował coś z zaworem EGR drugi wymienił Serwo Bo ponoć to miało mieć coś wspólnego z podciśnieniem dla tego zaworu Oddał samochód w stanie jeszcze gorszym z zapowietrzonym hamulcem.Nawet nie da się mu zrobić koło pióra bo to znajomy znajomego.W sobotę jadę do ASO Opel Środula żeby chociaż odczytać kody błędu .
Cezar50 - Czw Lis 07, 2013 10:48

A może jest tu ktoś z Sosnowca lub okolicy.I może odczytać błędy w moim samochodzie :)
Cezar50 - Sro Lis 13, 2013 16:02

Witam ! Chociaż aktywność na tym forum jest niewielka to jednak zadam sobie trud i napiszę co dolega mojej Zafirze :lol: Pojechałem do mechanika i podłączono atuo do komputera pojawił się błąd-- P0703---- Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B"---- Automat odpada bo to manual. Auto zachowuje się następująco Jeździ ale co jakiś czas nie reaguje na wciśnięty pedał gazu nagły spadek ( mocy obrotów nadmieniam że nie gaśnie ) puszczam pedał auto toczy się samo przez.Po dosłownie kilku sekundach naciskam na gaz i samochód jedzie normalnie. i takie coś powtarza się co jakiś czas na odcinku 5 km może 3 ,4 razy.Piszę bo może ktoś miał coś podobnego i problem rozwiązał :piwo:
bazyliszek72 - Wto Lis 19, 2013 10:48

zafcia2000 napisał/a:
Zafa była na rezerwie , jechałam na stację - moja wina zapomniałam , że jest na rezerwie trochę przydusiłam za parę metrów zaczęła robić zająca , stanęłam na poboczu wyłączyłam , odpaliła - podjechałam na stację wszytsko było ok. Od tankowania /cały bak/ przejechałam z 50 km i zając , utrata mocy, stacyjka jak choinka i stanęła . Próbowałam odpalić - raz nie odpalała tylko cała się trzęsła , za którymś razem odpaliła przejechała z 4 metry i znowu choinka na tablicy i zdechła . Odczekałam z pół godziny - odpaliła bez problemu, dojechałam nią do mechanika. Sprawdzili nic się nie działo u nich . Pojechałam do domu /ok20km/ bez problemów. Wieczorem odpaliłam pojechałam do sklepu, wracam i znowu zgasła ... i to samo raz się trzęsła , znowu odpaliła i na szczescie dotarłam nią do domu . Zostawiłam ją odpaloną, i po 3-4 min znowu zgasła . Czytałam trochę o zafach , że przy rezerwie jak jest wyjechana pompa paliwowa mogła siąść . Czy to mogą być objawy pompy ? Jesli tak jaki jest koszt naprawy - widziałam na allegro po 1000- 1500 pompy . Jestem teraz w rozterce , bo lubię psiowoza i szkoda by mi było ją sprzedać i wymienić na nową jakąś . Czy warto naprawiać ?



Osobiscie najpierw wymienilbym filtr paliwa i podlaczyl pod kompa zeby spisac ewentualne bledy

zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 11:01

jutro bedzie podlaczona do komputera spr czy pojawia sie te same bledy co ostatnio
alek_jan - Wto Lis 19, 2013 11:07

Patrycja a skąd dokładnie jesteś ?? Mam kompa i mogę Ci pomóc zczytać błędy
zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 11:13

poznan
alek_jan - Wto Lis 19, 2013 11:17

zafcia2000 napisał/a:
poznan


A dokładniej. Dzielnica ?? Bo ja w tygodniu jestem na Podolanach

zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 11:51

okolice malty

moze faktycznie wymienie ten filtr paliwa , bo nigdy wczesniej nic sie nie dzialo , nigdy takiego zajaca nie zrobila

zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 13:45

czyli reasumujac , jesli wczesniej nic sie nie działo / nawet po dlugich trasach pow.700 km/
nigdy obroty nie skakaly , nigdy problemow z odpalaniem nie bylo - moze to byc filtr paliwa tak ?

bazyliszek72 - Wto Lis 19, 2013 13:57

Ja napisalem od czego bym zaczynal w takim przypadku ale to moje zdanie.

Poczekaj do wieczora bo teraz wiekszosc naprawde dobrych specjalistow z forum jest zajeta codziennymi obowiazkami wiec nie kazdy moze przeczytac Twoj problem

W oczekiwaniu mozesz poczytac temat http://www.zafiraklub.pl/...pic.php?t=13437

Przeniosłem posty do odpowiedniego tematu - Rybka

Rybka - Wto Lis 19, 2013 18:01

zafcia20002 napisał/a:
i znowu choinka na tablicy

Co masz na myśli pisząc choinka?
miga jakaś kontrolka? czy co?

Najpierw trzeba zmienić filtr paliwa, potem dokładnie odpowietrzyć.
Pompa nie sieda tak od razu.
Piszesz że zatankowałaś cały bak, odkręć korek wlewu paliwa i posłuchaj czy nie syknie powietrze. (brak odpowietrzenia)
Obrotomierz działał w trakcie jazdy już po zatankowaniu? Nie paliła się żółta kontrolka kwadrat z gwiazdką? (czujnik położenia wału)

zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 20:49

Rybka napisał/a:
zafcia20002 napisał/a:
i znowu choinka na tablicy

Co masz na myśli pisząc choinka?
miga jakaś kontrolka? czy co?

Najpierw trzeba zmienić filtr paliwa, potem dokładnie odpowietrzyć.
Pompa nie sieda tak od razu.
Piszesz że zatankowałaś cały bak, odkręć korek wlewu paliwa i posłuchaj czy nie syknie powietrze. (brak odpowietrzenia)
Obrotomierz działał w trakcie jazdy już po zatankowaniu? Nie paliła się żółta kontrolka kwadrat z gwiazdką? (czujnik położenia wału)


Delikatnie syknął , obrotomierz działał cały czas prawidłowo, Kontrolka kwadrat z gwazdką się zapalała .
taka oto sytuacja : / wiedzac ze sie cos zepsulo nakrecilam filmik :) /
http://www.youtube.com/watch?v=w-Za9Va4SP0
http://www.youtube.com/watch?v=eduC--DX48s



dodam ze nigdy wczesniej nie bylo problemow, ani obroty nie skakaly , ani nic sie nie dzialo , wiec jestem zaskoczona troche tym , duzo osob mi mowi- pompa, ale na chlopski rozum pompa tak jak napisales odrazu nie siada chyba, sa jakies wczesniej rekacje.

Rybka - Wto Lis 19, 2013 21:10

Na filmiku widać że auto łapie błąd i gaśnie (zapala się kontrolka z kluczem i gaśnie)
Najlepszym wyjściem by było podpiąć jakiś fejs i zobaczyć co to za błąd.
Jak ci auto nie odpala to nie kręć za dużo rozrusznikiem bo uwalisz pompę.
Na filmie widać że aku masz padnięty bo przy odpaleniu wskazówki schodzą poniżej zera.
Napisz jeszcze w jakich sytuacjach auto gaśnie.
Samo od siebie czy np jak puścisz gaz, czy w czasie jazdy.
Odpal auto bez korka wlewu, zobacz czy zgaśnie.

Przed zgaśnięciem wywala błąd, albo siadł czujnik wału albo niestety ale coś będzie z pompą.
To wszystko zależy od tego jak często jeździsz na rezerwie, i czy długo próbowałaś odpalać auto na rozruszniku.

zafcia2000 - Wto Lis 19, 2013 21:21

pare dni temu byłam na rezerwie zrobił mi zająca, zgasilam uruchomiłam i było OK. zatankowalam przejechalam ponad 50km i nagle bach to cos sie pojawilo i zgasla , odpalila po 20 min i pojechala. przez pare dni jej nie uzywalam odpalilam wracajac od mechanika bez problemu , zgalislam po 20 km wszystko bylo ok . I wieczorkiem wten sam dzien gdy wracalam znowu powtorka z rozrywki jak na filmie. odczekalam zapalila dojechalam do domu .
jak zgasla to na biegu podczas normalnej jazdy . wczoraj zostawilam ja zapalana na luzie jak wrocilam do domu i sama zgasla.
na rezerwie jezdzilam czasami - ale tak do 30 km robilam, wtedy gdy to sie stalo po raz pierwszy mialam chyba z 42 na rez przejechane i lekko przyspieszylam po czym byl krolik w jej wykonaniu .

Rybka - Wto Lis 19, 2013 21:34

zafcia2000 napisał/a:
wracajac od mechanika

Mechanik podpinał komputer? sprawdzał coś? coś powiedział?
zafcia2000 napisał/a:
i nagle bach to cos sie pojawilo i zgasla

co się pojawiło przed zgaśnięciem? auto z kluczem czy kwadrat z gwiazdką.
Tak jak pisałem zobacz jeszcze czy auto będzie normalnie jeździć bez korka wlewu.
Pasuje też odczytać błąd jaki wyskakuje, podjedź do kogoś niech podłączy fejsa.
Tak w ciemno obstawiam czujnik położenia wału, ale podepnij kompa a wszystko się wyjaśni.

Jak możesz to nakręć jeszcze filmik tylko dłuższy i nie trzęś tak kamerką :)

Rady na przyszłość:
- nie jeździć na rezerwie
- od czasu do czasu dolać 100ml oleju MIXOL do ropy a pompy nie załatwisz nigdy ;)

zafcia2000 - Sro Lis 20, 2013 02:26

kwadrat z gwiazdką za kazdym razem
Rybka - Sro Lis 20, 2013 07:47

zafcia2000 napisał/a:
kwadrat z gwiazdką za kazdym razem

Ale Zafira chodziła i pojawił się kwadrat i zafira zgasła czy pojawił się kwadrat dopiero gdy zgasła?
Bo jeśli pojawił się kwadrat gdy autko jeszcze chwilkę chodziło to do wymiany czujnik położenia wału ok 115zł.
Natomiast jeśli kontrolka pojawiła się dopiero gdy auto zgasło to jest to normalny objaw.

zafcia2000 - Sro Lis 20, 2013 09:03

Chodziła , kwadrat , zgasła ...nigdy wcześniej ten kwadrat się nie pokazywał
zafcia2000 - Sro Lis 20, 2013 09:06

To mnie bardzo pocieszyles jeśli jest to tylko wał . Tak jak pisałam nigdy nic się nie działo . Teraz nawet jak jedzie wszystko jest OK obroty , dźwięk silnika jak zawsze a pózniej nagle kontrolka ten kwadrat i gaśnie , nie odpala , jak odsapnie jedzie znowu
Rybka - Sro Lis 20, 2013 18:22

Jeśli zapali się kontrolka kwadratu z gwiazdką a autko chodzi jeszcze kilka sekund i gaśnie to do wymiany czujnik położenia wału.
Koszt czujnika "Bosch" jak pisałem 115zł wymiana prosta.

zafcia2000 - Wto Lis 26, 2013 13:34

Dziś wróciłam , podjechałam rana do mechanika innego - na komputerźe pojawiła sie POMPA ! 120 zł za komputer . Dzwoniłam do tego pierwszego mechanika ( serwis w którym zawsze robię płaciłam 70 zł ) rozmawiałam z osoba która sie nią zajmowała - tez wyszła pompa . Koszt robocizny ok 500 zł + regeneracja pompy ok 3000-3500 ( wysyłają gdzieś do Gryfic chyba ) , ten 2gi ( obcy) mechanik robocizna ok 700 zł + regeneracja ok 3500-4200 . Widziałam tez pompy na Allegro po 1500 zł z gwarancja na 3 miesiące , ale już wiem ze trzeba je jakoś "przerobić" żeby pasowały do mojego auta . Nie wiem teraz co zrobić , żal mi troche zafire sprzedać , wiec wolałabym zrobić ta pompę . Znacie może z poznania kogoś kto zajmuje sie tylko oplami i pompami ?
zafcia2000 - Wto Lis 26, 2013 13:46

http://www.dieselzerko.co...h_motorpal.html znalazłam serwis bosch diesel w Poznaniu zaraz podjade i zostawię auto .
alek_jan - Wto Lis 26, 2013 13:51

zafcia2000, daj znać co i jak. Kiedyś właśnie widziałem ten serwis. Sam nie wiem czy nie będę musiał ich odwiedzić :(
zafcia2000 - Wto Lis 26, 2013 23:12

po opiniach , ktore znalazłam na forach odpuscilam sobie wizyte tam . Gdy zapytalam sie o orientacyjny koszt Pan stwierdzil ze nic nie wie, ani nie powie czy 1000 czy 20000...
Dzis jechala bylo ok ,temp ciut podniosla sie i amen znowu. Jest podejrzenie tez glowicy . jutro ok 17 bede wiedziala wszytko.

GOTI - Sro Lis 27, 2013 08:30

zafcia2000 napisał/a:
po opiniach , ktore znalazłam na forach odpuscilam sobie wizyte tam . Gdy zapytalam sie o orientacyjny koszt Pan stwierdzil ze nic nie wie, ani nie powie czy 1000 czy 20000...
Dzis jechala bylo ok ,temp ciut podniosla sie i amen znowu. Jest podejrzenie tez glowicy . jutro ok 17 bede wiedziala wszytko

Dla mnie odpowiedź w pełni zrozumiała - nie wie co sie dokładnie stało i dopiero jak "dobierze" sie do tego będzie miał jakieś rozpoznanie i mniej więcej ułożony kosztorys.
Osoby które już na wejściu mówią, że będzie to kosztowało "tyle i tyle" wg. mnie są oszustami albo zdziercami, bo tak na prawde skąd on może wiedzieć co jest zepsute nie sprawdzając (no chyba że zna problem i już z góry stawia, ale to są na pewno mniejszości)
Często bywa tak, że usterką jest jakaś "pierdółka" ale taki nieuczciwy mechanik żeby zarobić woli wymienić cały element (zarabiając przy tym) ;)

Tak na moje oko to kobitka podjechała do warsztatu i chcieli Cie po prostu ładnie okroić.
Podjedź jeszcze raz do tego warsztatu Boscha i dogadaj sie z gościem, albo najlepiej jakby podjechał tam twój mąż czy inna osoba - z doświadczenia wiem, że jak podjeżdża kobieta pod warsztat to tacy nieuczciwi koszą na potęge.

To takie słowa wstępu i małej pokory :D

zafcia2000 - Sro Lis 27, 2013 20:27

Może i zrozumiała , ale nawet orientacyjnie max ceny nie usłyszałam . Pozatym po tym co przeczytałam autoryzacje stracili rok temu i to mnie odrzuciło . Dziś już pompa była na taśmie na razie 3 rzeczy są do wymiany . Jutro o 11 będę wiedziała co i jak . Auto jest w autoryzowanym punkcie boscha który zajmuje sie tylko i wyłącznie dieslami .
alek_jan - Sro Lis 27, 2013 20:35

zafcia2000 napisał/a:
Auto jest w autoryzowanym punkcie boscha który zajmuje sie tylko i wyłącznie dieslami .


Podasz namiary ??

zafcia2000 - Sob Lis 30, 2013 20:20

Zafire wczoraj odebrałam , 3800 ... Spr kalibracji pompy wtryskowej , wymiana sterownika, tłok przyspeszacza, kata tłoku , uszczelki , wymiana filtru paliwa , zam pompy , ust zaplonu , diagnostyka ukl zasilania - bardzo mi sie spieszyło chciałam auto odebrać już w czw wieczorem , ale mechanicy sie nie zgodzili ponieważ chcieli auto spr rano - za co wielki plus !!!! Na forum właśnie przy pompie przeczytałam o zakładzie w krotoszynie - oddział jest tez w Poznaniu aso diesel Adam wachowiak . Serwis autoryzowany boscha . Zafcie odebrałam o 9 rano , zapakowalam i zrobiła ponad 700 km bez problemu ! Auto chodzi jak nowe !
jarecki69 - Sob Lis 30, 2013 23:01

O matko, tyle kasy :roll:
zafcia2000 - Nie Gru 01, 2013 09:56

Wiem to pewnie połowa wartości auta , myślałam nas sprzedażą zafiry popsutej i kupna innego auta , ale jestem baba i przyzwyczajam sie do rzeczy ;)
jarecki69 - Nie Gru 01, 2013 12:34

czyli Jesteś wierna , brawo :piwo: . takiej kobiety właśnie powinni szukać stateczni faceci :piwo:
Rybka - Nie Gru 29, 2013 19:26

Darekb napisał/a:
Mam PILNE pytanie komp wyswietlił nr błędu P1630 i P 1631 auto nie odpala -sterownik pompy
(ZA 2.0 dti 2002r),napewno po diagnozie padł tranzystor( naprawa tranzystora 280pln) + 300wymiana sterownika, ale podobno dlatego ,że zwiera też jakas cewka miedzy przewodami ciśnieniowymi o nr koncowych 051 lub 059 która koosztuje ew + 400pln-pytanie co to za cewka i czy ta cena za cewkę jest lekko mówiąc nie za wysoka, czy może ktoś mnie nie chce nabrać na kaskę bo mi pilno z naprawą, i czy wymieniać w tej sytuacji też cewkę, bo po telefonie ,że rezygnuje z naprawy okazało się ,żę można by też od biedy złożyć sterownik na starej cewce?
Pozdr Darekb





Darekb napisał/a:
( naprawa tranzystora 280pln) + 300wymiana sterownika

sama wymiana tranzystora nie rozwiąże problemu.
Po pewnym czasie dalej ci to samo padnie.
Darekb napisał/a:
podobno dlatego ,że zwiera też jakas cewka miedzy przewodami ciśnieniowymi

Tranzystor padł bo zatarł się tłoczek nastawiacza w pompie.
Musisz regenerować pompę.
Jest to opisane na forum.
O cewce o takich nr nic mi nie wiadomo więc chyba ktoś chce cię oszukać.

Darekb - Nie Gru 29, 2013 20:47

Rybka napisał/a:
Tranzystor padł bo zatarł się tłoczek nastawiacza w pompie.


Ta cewka okazała się,inną nazwą tego nastawiacza więc reasumując naprawa tego tłoczka (wymiana z gwar 12 m-cy) ma dodatkowo kosztować 400pln + 300 robocizna całosci+250pln naprawa tranzystora sterownika-co o tym sądzic? czyli razem ok 950 do negocjacji--PILNE

jerzyjez1111 - Nie Gru 29, 2013 21:29

witam mam mały problem może (duży) około 1 roku naprawiłem pompe wtryskową sam środek naprawiony czyli jak mi tłumaczył mechanikl tłoczek i coś tam jeszcze w środku od paru miesiecy jeżeli jadę około 3 min z prędkościom około 140 zaczyna odcinać paliwo takie mam wrażenie szarpie samochodem i nie mogę dodać gazu prędkość spada do 100 i jade dalej ale jeżeli lekko dodam gaz zaczyna dalej szarpać samochodem(potem moja prędkość na autostradzie wynosi 100)nie dam rade wiecej wciskać pedał gazu ponieważ dzieje sie tak non stop byłem dziś na komp i wykazał bład P1220bardzo proszę o radę co robić czy sterownik padł czy może coś innego pozdrawiam
jerzyjez1111 - Nie Gru 29, 2013 21:32

czy może być to zawór elektromagnetyczny
Darekb - Wto Gru 31, 2013 01:54

Rybka napisał/a:
Tranzystor padł bo zatarł się tłoczek nastawiacza w pompie.
Musisz regenerować pompę.

I stało się tak jak napisałeś po podłączeniu drugiego sterownika auto pracuje żle i wyswietla się błąd nastawiacza -pompa do regeneracji i do tego drugi sterownik trzeba kupić bo ten oprócz uszkodzenia tranzystora jest jeszcze bardziej spalony(brak komunikacji)-

jerzyjez - Czw Kwi 10, 2014 20:48

witam u mnie jednak pompa padła została wymieniona na inna kosz 600zł i wszystko działa nawet gwarancja na rok wydaje mi sie ze lepiej przyspiesza i jeszcze wymiana EGR koszt 180zl nowy jak ktos bedzie potrzebował pompiarza na podkarpa pisać pozdrawiam
:D

jawor - Pią Kwi 18, 2014 19:37

Witam!

Mam taki problem z silnikiem ZA 2001 20 DTI po prostu czasami szarpie na wolnych obrotach mechanik mówi, że kończy się pompa, wyczytałem gdzieś że można wyczyścić nastawnik pompy, ale mechanik mówi,że to nic nie da wręcz może pogorszyć sprawę.

Co zrobić czekać aż stanie silnik czy można jakoś przeciw działać.

jawor - Pią Kwi 18, 2014 21:01

Jeszcze taka ciekawosta komp. pokazuje spalanie na biegu jałowym 0,1 l/ średnie spalanie 5l/100 średnia prędkość 30km/h
ARISS - Sro Cze 18, 2014 14:45

Witam.U mnie objawy sa podobne.Auto moze pojezdzic normalnie przez tydzien dwa a czasem jest ze nie da sie jechac.Auto przerywa a na wolnych obrotach gasnie.Dolewalem różnych specyfików do paliwa, wlewałem olej do ropy, czasami objawy sie nasilały kiedy indziej znikały.Co dalej :wywaliłem zawór egr wstawilem zaslepke i modulator, nic nie dalo, co to moze byc? Aha za pierwszym razem jak zaczeło mi się to dziać to wyskoczył błąd czujnika wału korbowego, mechanik mi go skasował i potem już z błedem był spokój ale objawy wróciły.Co to może być.Czy to czujnik wału, czy pompa odrazu , czy może coś innego.Dzieki za wskazówki
muchomor - Czw Cze 19, 2014 14:41

Witam. Mam podobny problem jak jerzyjez jednak u mnie szarpie co jakiś czs przy stałej prędkości powyżej 100 , chociaż czasem i poniżej też potrafi. Czujnik położenia wału wymieniony i filtr paliwa . Sterownik w pompie robiony bo wcześniej nie dało się wcale jeździć. Raz szarpie a raz nie. Nie pokazuje żadnych błędów nawet nieaktywnych. Zawór egr również sprawdzony. Proszę poradę . Pzdr.
ARISS - Czw Cze 19, 2014 19:03

Oj żebyśmy pomp pozałatwianych nie mieli.Z tego co wyczytałem kolego Muchomor to u Ciebie może to być jakiś elektrozawór.Postudiuj posty związane z pompą i szarpaniem to znajdziesz.Ja zamówiłem czujnik i wymienie, ale czuje że to nie to, dla świętego spokoju trzeba jednak sprawdzić, walczyć,nie poddawać się.Napisz jak coś znajdziesz.
muchomor - Nie Cze 29, 2014 20:07

Witam. zalecają wymianę czujnika obrotów pompy . Koszt zakupu na allegro ponad 1000 zł. Obawiam się ,że może nie pomóc. Proszę o poradę.
ARISS - Nie Cze 29, 2014 20:49

Wymieniles czujnik polozenia walu korbowego?Ja byłem na komputerze któryś raz z kolei (dobrze że kolega ma oprogramowanie), wyskoczył brak kontaktu miedzy czujnikiem wału korbowego i wałka rozrządu.Wymieniłem , narazie spokój ale jestem pesymistą bo nie raz już sie cieszyłem że zrobiłem, trochę pojezdziłem i g... Znowu się ciął. W połowie lipca jade na wakacje , jak znowu sie zacznie ubezpiecze samochód i jeżdże dopóty nie stanie.pzdr

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group