Opel Zafira Klub Polska
Forum dla Użytkowników Opla Zafiry

Karoseria i wnętrze - [A] Demontaż deski rozdzielczej w Zafirze A

MieHor - Pon Lut 23, 2009 12:08
Temat postu: [A] Demontaż deski rozdzielczej w Zafirze A
Witam!
Mam potrzebę dostania się do zestawu wskaźników, w tym do MID-a. Przyglądałem się całej desce, jak i gdzie są mocowania i bez fachowej podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę boję się do tego zabrać. Chodzi o to by nie przysporzyć sobie niepotrzebnych strat czy nawet nieodwracalnych szkód. W "Instrukcji sam naprawiam ..." opis tych czynności dotyczy Astry II, a brak jest opisu dla Zafiry. Właśnie deski rozdzielcze w obu tych modelach są całkowicie odmienne. Może ktoś już wykonywał samodzielnie tę operację i podzieli się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Nie znalazłem też na żadnych forach informacji na ten temat.
Pozdrawiam :roll:

cbm80 - Pon Lut 23, 2009 13:01

Na opel24 o ile dobrze pamieta byly relacje z tego typu demontazu.
Szukaj glownie po hasle dot. wymiany zarowek podswietlajacych zegary :)

No a jak sie juz sam odwazysz to prosimy o jakas ciekawa fotorelacje.

Maciek - Pon Lut 23, 2009 13:14

Opis i fotki kolegi bossbusko:





"Najpierw wyjmujemy radio. Oczywiście po wyjęciu radia trzeba także wyjąć metalowa kieszeń. Ja nie miałem śruby zabezpieczającej od kradzieży wiec kieszeń wyszła od razu.





W następnej kolejności odkręcamy trzy czołowe śruby





Potem wkręt w nawiewie po prawej






I pod spodem



Przy bloku kierownicy z jednej i z drugiej




W schowku na bezpieczniki



A teraz kilka utrudnień. Musimy wyciągnąć włącznik świateł. Najpierw pociągamy do siebie pokrętło i cienkim śrubokrętem od spodu naciskamy zapadkę aby zeszło. Następnie dwoma małymi śrubokrętami podważamy blaszki które są po bokach i całość równocześnie ciągniemy do siebie (ja to co prawda zrobiłem trochę inaczej- tzn gdy zdjąłem częściowo osłonę dostałem się do włącznika od tylu, blaszki podgiąłem równocześnie jedna ręką a całość wypchnąłem od środka)



Kratka wentylacyjna po lewej stronie przy słupku wychodzi bez problemów, trzeba odciągnąć śrubokrętem zapadkę a następnie delikatnie przechylić całość ku dołowi. samo wyskoczy.



Oczom naszym ukazuje się kolejny wkręt:



Następnie konsola środkowa. Odkręcamy jeden wkręt pod zapalniczka, unosimy i obracamy jednocześnie całość. Odpinamy (lub nie ) popielniczkę z zapalniczką żeby nam nie przeszkadzały, i zabieramy się za kolejne dwa wkręty.



Teraz trochę namieszałem na zdjęciach ale myślę ze wszyscy zainteresowani połapią się o co biega. Punkt piaty na zdjęciu to właśnie konsola środkowa, trzyma się to osłony na trzech zaczepach z czego środkowy jest najważniejszy i to jego trzeba odgiąć ku dołowi śrubokrętem. Teraz blok kierownicy, oczywiście najpierw dwa wkręty od przodu (odkręcane na zmianę po przekręceniu kola kierownicy i zdjęciu zaślepek. Dobrze jest tez odkręcić jedna śrubkę od samego spodu. Zdejmujemy górną obudowę, luzujemy dolna i odpinamy manetki po obydwu stronach.




Po delikatnym wysunięciu osłony licznika pozostaje nam jeszcze wyświetlacz radia/komputera i przewody oświetlenia. jedno jak i drugie wysuwa się. radia do góry świateł w dol.




Teraz najprostsze, odkręcamy dwa wkręty u dołu licznika i przesuwamy wajchę w lewo



Z reszta to już chyba sobie każdy poradzi. :)
A o to efekt końcowy w nocy:


MieHor - Pon Lut 23, 2009 15:11

Kolego "Macku" - wdzięcznościom nie będzie końca. Wspaniała lekcja poglądowo-praktyczna. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.


//scalone//


Koledzy!
Nawiązując do mojego pierwszego postu i udzielonej odpowiedzi przez Maćka muszę pochwalić się, że zakupiłem poprzez Allegro wyświetlacz komputera pokładowego do mojej Zafiry. Synek podłączył go do programatora i samodzielnie metodą prób i błędów przestawiając bity w pamięci Eprom zmienił w nim język francuski na polski. Wyświetlacz jest wyprodukowany w 2000r. i był wcześniej zamontowany w Zafirze wyprodukowanej na rynek fracuski.
Efekt jego pracy można obejrzec pod tym linkiem:

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

Teraz pozostaje mi tylko skorzystać z podanej przez Maćka instrukcji demontażu tablicy rozdzielczej i dokonać podmiany MID-a, oczywiście z udziałem synka.

Pozdrawiam

Maciek - Sro Lut 25, 2009 10:06

Widać zna się chłopak na rzeczy :)

Jeden komunikat chyba powinien brzmieć: sprawdź światła stop, a tam jest "Bezpieczn. Swiat. Stop". Ale to taki szczegół ;)

Pozdrawiam
M.

MieHor - Sro Lut 25, 2009 10:15

Niestey na treść komunikatów przynajmniej na razie nie ma wpływu. W tym epromie tak to już zostało zaprogramowane, chyba że zdobędzie skądś inny prawidłowy "wsad" do kości pamięci, to podmieni. Lepszy PL nawet z tym szczegółem niż jakiś "chiński".
Pozdrawiam.
MieHor

Maciek - Sro Lut 25, 2009 10:22

Nie no racja, tylko myślałem, że może sam ustawiał te napisy. Przynajmniej u mnie jest: Sprawdź światła stop ;)

Pozdr.
M.

cbm80 - Sro Lut 25, 2009 14:59

A skad Twoj syn mial ten wsad do eproma?

U mnie oprocz tekstu (po angielsku) jest intuicyjny obrazek co nalezy zrobic, bo tez na poczatku sie przestraszylem, ze cos jest nie tak z hamulcem.

MieHor - Sro Lut 25, 2009 20:01

Witam, po ojcu odziedziczylem vb x20dtl i niedawno zamontowalem mida, byl od anglika 2.5v6 wiec jednostki byly brytyjskie i wskazania niewlasciwe.

Tak to sie zaczelo: http://forum.vectraklub.p...showtopic=71588

W celu przybliżenia tematu wpis powyżej zrobil syn.

scaniairizar - Czw Lut 26, 2009 12:58

to ja o ile moge, to zwracam szczególną uwage Waszą na ten plastik w pokrętle do świateł, bo sie łamie skubany i potem trzeba troche pokombinowac :)
MieHor - Czw Lut 26, 2009 18:01

Dzięki kolego za podpowiedź - ostrożności nigdy za wiele. Jak dobrze pójdzie w niedzielę przyjeżdża do mnie synek i działamy.
Pozdrawiam :D

scaniairizar - Wto Maj 05, 2009 14:02

hm... kombizestaw to 3 zarówki oświetlenia wskaźnika temp, obrotomierza, predkosciomierza oraz paliwa i jedna zarówka oswietlająca kilometry.

jak juz bedziesz to robił to wymień sobie na wyświetlaczu komputera, bo ja sie sfrajerowałem i mam biale zegary, a komputer żółty i w wolnym czasie musze to znowu rozebrac.

lukasus9 - Sro Cze 24, 2009 19:52

Kolego MieHor, mam pytanko. Czy miałeś wcześniej zwykły wyświetlacz tzn. w którym wyświetlała się godz. temp. i stacja radiowa? I czy po zamontowaniu wyświetlacza komputera pokładowego no i pewnie po zmianie manetki od wycieraczek musiałeś coś jeszcze zrobić np. wgrywać jakiegoś soft'a?
MieHor - Sro Cze 24, 2009 20:41

lukasus9, w mojej Zafirce fabrycznie zamontowany był TID (wyświetlacz dwuekranowy - dolny nieczynny). Kupiłem używanego MID-a z Zafiry pochodzącej z Francji (wyświetlacz komputera pokładowego). Po demontażu deski rozdzielczej i odpięciu TID-a okazało się, że fabryczna instalacja elektryczna nie jest przygotowana do podłączenia MID-a w całym zakresie, tzn. żeby wykorzystać go w pełni jako komputer pokładowy. W tym celu trzeba było dorobić brakujące niektóre przewody zbierające właściwe sygnały.
MID został uruchomiony w ograniczonym zakresie - bez komunikatów o usterkach (te obwody zostały zwarte). Pokazuje natomiast:
- chwilowe zużycie paliwa: w ruchu (w l/100km) i na postoju (w l/h)
- średnie zużycie paliwa,
- całkowite zużycie paliwa (w litrach),
- średnia prędkość jazdy (km/h),
- przejechany dystans (km),
- ilość kilometrów do przejechania na ilości paliwa, jaka jest w zbiorniku.
(Jeżeli jest to 50 km lub mniej, wyświetlacz przełącza się automatycznie na to
wskazanie),
- stoper (liczy tylko czas jazdy - włączonego zapłonu),
- temperatura zewnętrzna, czas i data.
Oczywiście do tego był potrzebny nowy soft. W tym celu został wylutowany oryginalny eprom i zastąpiony nowym układem z wsadem od mojego typu samochodu i w wersji językowej polskiej. Ponadto wymieniona została manetka wycieraczek na inną z przyciskami do komp. pokładowego.

lukasus9 - Sro Cze 24, 2009 23:31

Dzięki MieHor, za wyczerpującą odpowiedź. A czy mógłbyś podać przybliżony koszt tej "zamiany" :?:
MieHor - Czw Cze 25, 2009 08:43

lukasus9, tak naprawdę to tylko koszt zakupu MID-a (150 + przesyłka) oraz koszt wsadu do epromu (50), reszta to pomysły i praca syna.
lukasus9 - Pon Cze 29, 2009 11:24

Kolego MieHor, mam jeszcze kilka pytań. Czy poprowadzenie tych dodatkowych przewodów robiłeś sam i czy było to mocno skomplikowane :?: Jeżeli jest to możliwe czy mógłbyś zamieścić jakąś "instrukcję" ;) , opis podłączenia tych przewodów :?: Z góry dzięki
MieHor - Pon Cze 29, 2009 11:42

lukasus9, oczywiście byłem cały czas przy tych pracach, ale całość wykonywał syn. Jedyny sygnał, jaki był potrzebny ze sterownika silnika wymagał wpięcia się w wiązkę przewodów w złączu (takim pomarańczowym przed podszybiem) i wyprowadzenie stamtąd jednego przewodu do środka kabiny do łączówki Mid-a, samą łączówkę trzeba było przeorganizować (pozamieniać już istniejące przewody i wpiąć te dodatkowe - wynika to z zamiany łączówki 26-pin na 32-piny), pozostałe przewody wzięliśmy z łączówki zestawu wskaźników, do tego trzeba było jeszcze dorobić dodatkowe przewody do manetki wycieraczek. Niestety więcej szczegółów nie mogę podać, musiałbyś skontaktować się z synem - szkoda, że mieszkasz tak daleko, myślę, że by Ci pomógł.
arni251 - Wto Sty 05, 2010 14:05

Witam mam pytanko. A jak chce wymienic tylko ten cyfrowy wyświetlacz to też muszę tak rozbebeszac czy jest łatwiejszy sposób??
MieHor - Wto Sty 05, 2010 14:26

Kolego arni251, jeśli myślisz o wyświetlaczu TID lub MID lub CID, to nie ma innego sposobu, żeby się do nich dobrać. Musisz pokonać całą procedurę opisaną na początku tego wątku.
arni251 - Wto Sty 05, 2010 15:27

U mnie jest cos takiego , to jak to sie fachowo nazywa??http://moto.allegro.pl/item865807765_opel_zafira_a_wyswietlacz_monitor.html
MieHor - Wto Sty 05, 2010 15:31

Ten podany z linka na Alledrogo to jest TID - najprostszy z wyświetlaczy.
Tak na prawdę to nie ma znaczenia co masz u siebie, żeby się do niego dostać musisz zrobić to co napisałem wcześniej.

arni251 - Wto Sty 05, 2010 15:34

A to co on wskazuje tylkko date i godz bo u mnie nic i właśnie nie wiem. A co bedzie pasował jakiś inny lepszy??
MieHor - Wto Sty 05, 2010 15:52

Kolego arni251, zanim zaczniesz rozbierać samochód na czynniki pierwsze odpowiedz sobie (i nam) na pytanie: czy wogóle jak włączysz zapłon coś pokazuje wyświetlacz, jeśli jest martwy to sprawdź najpierw czy jest zasilanie, tzn. bezpieczniki (u mnie są to bezpieczniki nr 13 i 22). Może tylko jest niedociśnięta wtyczka z tyłu TID-a.
Czasem można się do niej dostać przez otwór radia (jak je wyjąć poszukaj na forum). Jeśli i to n ie pomoże to dopiero w tym momencie możesz rozpoczynać demolkę, ale ostrożnie bo możesz napytać sobie jeszcze większych problemów.
TID pokazuje tylko: datę i godzinę przy wyłączonym zapłonie i radiu, a przy włączonym radiu godzinę, temp. zewnętrzną oraz nazwę lub częstotliwość wybranej stacji radiowej - TID służy do obsługi radia.

arni251 - Wto Sty 05, 2010 16:47

Nie no u mnie działa tylko nie wszystkie piksele pokazuje(z 40%) ale jak widze ze to tyle roboty to sie chyba nie opłaca demolowac auta bo w radiu i tak mam rds a tylko dla samej temperatury to sie nie opyla. Dzieki za podpowiedzi.
MieHor - Wto Sty 05, 2010 17:57

Jak by Ciebie to interesowało to w 100% sprawnego TID-a mam, pochodzi z mojej ZA
el_guapo - Czw Lut 25, 2010 13:04

Maciek napisał/a:

Opis i fotki kolegi bossbusko:


Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby podpowiedzieć procedurę demontażu konsoli środkowej - te zdjęcie z opisu akurat zniknęło.

Czy konsolę środkową można zdemontować osobno, bez ruszania całej deski?

MieHor - Czw Lut 25, 2010 13:26

Kolego daj namiar na PW (swój email) - prześlę Ci całą instrukcję w pliku Word'a.
Odnośnie 2 pytania - tak można.

jarojk - Sob Sie 07, 2010 12:32

czy jest możliwość ponownego załączenie zdjęć tych co to ich nie ma ?? - muszę u siebie w końcu wymontować "komputerek" i naprawić bo brak zegarka mnie irytuje czasem ;)
MieHor - Sob Sie 07, 2010 18:39

jarojk, problem polega na tym, że ten, ponieważ opis został wstawiony przez admina i pochodzi od innego autora (nick podany na początku tematu), np. ja nie mam uprawnień, żeby dołączyć brakujące zdjęcia (prawdopodobnie zostały usunięte z serwera, na którym były zamieszczone), dlatego kilka postów wyżej napisałem, że jak ktoś potrzebuje ten manual, to proszę podać swój adres email na PW, wówczas wyślę całość jako załącznik do maila.
Maciek - Wto Sie 10, 2010 10:41

Zdjęcia zaktualizowane :)
Andrzej13 - Pon Paź 11, 2010 23:45

Kolega troche przesadził, wystarczy wyjąc radio potem odkręcic trzy śrubki pod licznikami,jednom z lewej strony w kratce powietrza,jedna przy bezpiecznikach,ustawic kierownice w położeniu dolnym.i po robocie, Ja robie to w 5minut. :piwo:
dzarko - Wto Paź 12, 2010 07:04

Żebym miał jasność. Aby dostać się do wskaźników wystarczy 5 minut i 5 śrubek plus radio?
Andrzej13 - Czw Paź 14, 2010 23:08

Właśnie tak kolego :piwo:
MieHor - Pią Paź 15, 2010 11:08

Andrzej13, sadzę, że tylko taka Twoja odpowiedź nie wnosi nic nowego, jeśli masz dobry i sprawdzony sposób, to daj jakiś konkretny opis jak to robisz, a na pewno wielu użytkownikom pomożesz i Ci podziękują za fachową pomoc
bartek22jj - Nie Paź 31, 2010 09:35

Witam wszystkich. Przepraszam, ze odswieze temat, ale mam problem z rozkreceniem deski. Poczytalem, kupilem potrzebne zarowki i przyszedl czas na wymiane. Rozkrecilem wszystkie srubki, i zaczal sie problem, bo nie moglem z radia wypiac tych kostek tzn z jednej strony jakby wychodzilo a z drugiej nie (tzn tak po bokach), nastepnie jak widzialem na zdjeciach to jak sie te kierunki zdejmuje, bo chyba trzeba je zdjac ;) No i to chyba bedzie wszystko, prosze o pomoc i pzdr wszystkich :)
Dodam tez zdjecie pogladowe

MieHor - Nie Paź 31, 2010 12:37

Widać, że bardzo się przyłożyłeś do tego radia, bo wyjąłeś je razem z kieszenią, która normalnie powinna zostać w tym otworze na radio (prawdopodobnie nie była przykręcona - u góry na kieszeni widać otwór przez niego wchodzi śruba chyba fi 5 mm i od spodu powinna być nakrętka). Teraz to musisz wyjąć radio z kieszeni, po obu bokach powinieneś widzieć takie blaszki - zapadki, trzeba je odchylić albo specjalnym kluczem - wyjmakiem albo użyć 4 szt. gwoździ (najpierw sprawdź czy w tych 4 otworach na płycie czołowej nie ma wkręconych imbusików zabezpieczających, jak są wykręć je), przez te otwory wsuń odpowiedniej średnicy, np. gwoździe, odchylając je na zewnątrz naciśniesz na te blaszki i przy pomocy drugiej pary rąk pociągnij za radio (może być ciężko, bo siedzi ono dość mocno właśnie w tym złączu z wiązką przewodów i w gnieździe antenowym). Po wyjęciu radia, jeśli musisz to odłącz kostkę od kieszeni (będzie widać specjalne zaczepy).
bartek22jj - Nie Paź 31, 2010 13:22

Dzieki za pomoc ;) Tzn z radiem nie bylo problemu zeby je takos ciezko bylo wyjac, a tak myslalem nad tym zeby wyjac ta czarna kieszen :)
moherowedziecie - Wto Mar 08, 2011 22:00

MieHor napisał/a:
Kolego "Macku" - wdzięcznościom nie będzie końca. Wspaniała lekcja poglądowo-praktyczna. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.


//scalone//


Koledzy!
Nawiązując do mojego pierwszego postu i udzielonej odpowiedzi przez Maćka muszę pochwalić się, że zakupiłem poprzez Allegro wyświetlacz komputera pokładowego do mojej Zafiry. Synek podłączył go do programatora i samodzielnie metodą prób i błędów przestawiając bity w pamięci Eprom zmienił w nim język francuski na polski. Wyświetlacz jest wyprodukowany w 2000r. i był wcześniej zamontowany w Zafirze wyprodukowanej na rynek fracuski.
Efekt jego pracy można obejrzec pod tym linkiem:

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

Teraz pozostaje mi tylko skorzystać z podanej przez Maćka instrukcji demontażu tablicy rozdzielczej i dokonać podmiany MID-a, oczywiście z udziałem synka.

Pozdrawiam





kolego zaproponowany link nie dziala..

MieHor - Wto Mar 08, 2011 22:17

Po dwóch latach link wygasł a oryginał filmiku się nie zachował
guma75 - Pon Mar 28, 2011 18:51
Temat postu: ..
Koledzy mam pytanko : czy muszę wyciągnąć radio by ściągnąć kokpit ? Bo mam zamiar mojej Zosieńce założyć pierścionki na zegary a nie mam do radia kodu i boję się je odłączyć :roll: Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam guma75
guma75 - Pon Mar 28, 2011 18:58

A czy będę potrzebował kod do radia czy po włożeniu będzie dalej działało?
MieHor - Pon Mar 28, 2011 19:00

Jeśli zostało wcześniej zdekodowane to będzie działało, ale po pytaniu sądzę, że nie wiesz jak jest faktycznie
guma75 - Pon Mar 28, 2011 19:13

Co do radia to niewiem czy jest zdekodowane :roll: no nic zaryzykuje a w razie czego ile takie zdekodowanie radia kosztuje? i czy wyjęcie samego radia wystarczy czy kieszeń też trzeba wyciągnąć?
guma75 - Pon Mar 28, 2011 19:29

Akumulator odłanczałem chyba na jdłużej na 1h i potem radyjko chodziło dalej :D o to jest szansa że będzie dalej chodziło :D wrazie czego to będę szukał pomocy. Pozdrawiam :piwo:
MieHor - Pon Mar 28, 2011 19:49

celius, to zależy jakie ma radio, jeśli CDR500 to nie działa żaden dekoder tylko serwis ASO lub dobry serwis Car Audio (konieczna ingerencja w eprom radia)
opelmen - Pon Mar 28, 2011 20:11

Czy zachodzi konieczność demontażu deski aby dostać się do wskaźników ?

ZOBACZ

siumek - Sro Sty 25, 2012 08:17

Witam,

A jakie żarowki trzeba kupić?
Czy do podświetlenia idą takie same jak do kontrolek?
Spaliła mi się żarówka od pozycji i chciałem wymienić.

mrarek - Sob Maj 19, 2012 22:46

odgrzebuję
siumek napisał/a:
Czy do podświetlenia idą takie same jak do kontrolek?
Spaliła mi się żarówka od pozycji i chciałem wymienić.

jakie w końcu kupiłeś, bo nie mam podświetlenia oraz kontrolki od świateł

MieHor masz jeszcze tę instrukcję w wordzie?

JARO - Nie Maj 20, 2012 12:36

mrarek, kolega MieHor już chyba nie działa na tym forum ale nie jestem pewien. Zapytaj któregoś z moderatorów.
Maciek - Nie Maj 20, 2012 12:42

mrarek, tu masz fotki http://www.zafiraklub.pl/...c.php?p=992#992
mrarek - Nie Maj 20, 2012 18:06

ooooo wielkie dzięki :piwo: :piwo: :piwo:

gnębi mnie jeszcze jedna (na razie) rzecz - jak dostać się do wkrętu obok gniazda zapalniczki. trzeba coś wyjąć wcześniej? wczoraj tam patrzyłem i nie mogłem wyjąć ani popielniczki ani zapalniczki.
muszę wyjąć zegary, bo brakuje sporo podświetlenia

jarecki69 - Nie Maj 20, 2012 21:56

Przecież ten wkręt jest widoczny i bez problemu mozna go wykręcić a potem delikatnie wyjąć zapalniczkę :/ . Dokładnie poszukaj, to prościzna :piwo:
mrarek - Nie Maj 20, 2012 22:03

oj to ciapa ze mnie. popielniczka mi się nie zamyka, jest stale otwarta i być może to mnie zmyliło i nie znalazłem wkręta :/
Arczi - Pią Cze 15, 2012 22:09

Podepne sie pod temat : pytanie pewnie banalne ale... jak wyjac radio NCDR 1100 ??
Wykrecilem zaslepiajace srubki na imbusa, wlozylem 4 srubokrety (nie mam orginalnego uchwytu do wyjmowania radia) ale radio ani drgnie.
Jak to wytargac ?? Prosze o jakas podpowiedz.

Maciek - Sob Cze 16, 2012 09:45

Arczi, poszukaj na forum tematów odnośnie wyjmowania radia. Nie wystarczy włożenie śrubokrętów, trzeba nimi tak operować, żeby odgiąć blaszki na ich końcach ;)
Arczi - Sob Cze 16, 2012 21:45

To wiem ze cza "wetknac" i na boki rozchylic - robilem tak i lipa.
W wolnej chwili wytargam schowek i zobacze jaki mam filtr do klimy a przy okazji moze siegne do radia i moze uda sie wypchnac...

donald7000 - Pon Sie 13, 2012 20:44

Maciek napisał/a:
Opis i fotki kolegi bossbusko:





"Najpierw wyjmujemy radio. Oczywiście po wyjęciu radia trzeba także wyjąć metalowa kieszeń. Ja nie miałem śruby zabezpieczającej od kradzieży wiec kieszeń wyszła od razu.

Obrazek



W mojej Zafirze mam taki wyświetlacz ale jakieś inne radio, czy jeśli dokupię takie radio jak na zdjęciu to będę miał dane na górnym LCD ?
Jak się nazywa ten wyświetlacz? Działa tylko góra.

Tunio999 - Pon Sie 13, 2012 20:49

donald7000 napisał/a:
Maciek napisał/a:
Opis i fotki kolegi bossbusko:





"Najpierw wyjmujemy radio. Oczywiście po wyjęciu radia trzeba także wyjąć metalowa kieszeń. Ja nie miałem śruby zabezpieczającej od kradzieży wiec kieszeń wyszła od razu.

Obrazek



W mojej Zafirze mam taki wyświetlacz ale jakieś inne radio, czy jeśli dokupię takie radio jak na zdjęciu to będę miał dane na górnym LCD ?
Jak się nazywa ten wyświetlacz? Działa tylko góra.



Jest to wyświetlacz TID

a tu masz STRONKĘ :P

Jak wymienisz na to radio ze zdjęcia to będziesz miał dane na wyświetlaczu :P

donald7000 - Pon Sie 13, 2012 22:03

Dziękuję za link, wszystko się wyjaśniło, ale przy tej cenie radia od złodziei-handlarzy nie ma sensu się w to pakować.
krzycho70 - Wto Wrz 25, 2012 11:23
Temat postu: wymiana żarówek w desce rozdzielczej
dzięki "Maciej" post z 2009 luty - świetna praktyczna lekcja - jak wymienić żarówki podświetlenia tablicy
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=132
Wielkie dzięki. Mam pytanie czy w wyświetlaczu GID też łatwo można wymienić żarówki na LEDy - skoro już wszystko będzie rozkręcone. No i czy dużo ryzykuję robiąc to sam.

vojti - Czw Lut 13, 2014 22:07

Zmieniałem dziś żaróweczkę podświetlenia konsoli środkowej i zużyta wpadła mi "piętro niżej". Czy muszę wyjąć konsolę środkową, czy jakoś inaczej da się "wytrząsnąć" tą żerówkę?
GOTI - Pią Lut 14, 2014 06:39

vojti napisał/a:
zużyta wpadła mi "piętro niżej"

zależy co masz na myśli pisząc "piętro niżej" :D

Wpadła ci do konsoli nawiewów do środka (panel sterowania nawiewem) czy całkowicie na dół w okolice tunelu środkowego?

vojti - Nie Lut 16, 2014 22:24

Komora, w której posadowiona jest żarówka ma dwa otworki w podstawie ( jeden na wysokości gałki regulatora temperatury a drugi na wysokości gałki ustawienia nawiewu). Żaróweczka wpadła w ten pierwszy. Myślę, że jest na wysokości popielniczki.
GOTI - Pon Lut 17, 2014 07:46

vojti napisał/a:
Myślę, że jest na wysokości popielniczki.

Jeżeli chodzi o miejsce pod popielniczką to mały problem - jest tam w sumie część tunelu, więc może tam sie gdzieś zatrzymała.

Popielniczka zamontowana jest na 1x T20 (od dołu) i zaczepy (szarpiesz w dół) - i gotowe.
Ew. panel nawiewów: 2x T20 i zaczepy od góry (stanowczo do siebie)

Jeżeli nie znajdziesz jej pod popielniczką to nie opłaca sie demontować tunelu w poszukiwaniu jednej, malutkiej żaróweczki - no chyba, że sie uprzesz to zawsze można odchylić boki tunelu (może wypadnie)

Powodzenia :piwo:

vojti - Pią Lut 21, 2014 19:18

Dzięki :piwo: Bałem się, że będzie trzeba jeszcze deskę rozkręcać aby dostać się do konsoli środkowej. Jutro biorę się do roboty.
rozgryzacz - Sob Mar 15, 2014 14:03

Mam taki pomysł, żeby zamiast tego wyświetlacza zamontować ekran podobnych wymiarów podłączony do kamery z tyłu samochodu. Chodzi mi głównie o funkcje ekranu rejestratora trasy, a przy okazji jako ekran do kamery cofania. I tu pojawia się pytanie, bo tutorial jest konkretny, jeśli chodzi o demontaż, ale czy ktoś gryzł już może podobny temat z wymianą tego wyświetlacza na ekran lcd? Koledzy pomóżcie i doradźcie coś :lol:
GOTI - Sob Mar 15, 2014 14:30

rozgryzacz napisał/a:
Mam taki pomysł, żeby zamiast tego wyświetlacza zamontować ekran podobnych wymiarów podłączony do kamery z tyłu samochodu. Chodzi mi głównie o funkcje ekranu rejestratora trasy, a przy okazji jako ekran do kamery cofania. I tu pojawia się pytanie, bo tutorial jest konkretny, jeśli chodzi o demontaż, ale czy ktoś gryzł już może podobny temat z wymianą tego wyświetlacza na ekran lcd? Koledzy pomóżcie i doradźcie coś :lol:

Z samym sposobem montażu sie nie spotkałem, ale widziałem jak ktoś zamontował sobie w miejscu wyświetlacza nawigacje ;)
Gdzieś to chyba jest na forum (jak mnie pamięć nie myli to w Moja Zafira)

rozgryzacz - Nie Mar 16, 2014 13:41

GOTI napisał/a:

Z samym sposobem montażu sie nie spotkałem, ale widziałem jak ktoś zamontował sobie w miejscu wyświetlacza nawigacje ;)
Gdzieś to chyba jest na forum (jak mnie pamięć nie myli to w Moja Zafira)

Dzięki, znalazłem, ale użytkownik został już usunięty. Za jakiś czas spróbuje i zrobię foto relację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group